Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://store.steampowered.com/app/476700/Island_359/

FULL RELEASE FEATURING SURVIVAL MODE Explore six square miles of a dinosaur infested island in our new Survival Mode! Celebrating the Full Release of Island 359, we've worked really hard to bring you our most insanely ambitious update yet: Survival Mode. Craft useful items and weapon upgrades from found items throughout the island Over 30 unique item blueprints to discover via experimentation at Crafting Tables Find forty-five unique Survivor Stories and attempt to uncover just what happened on Island 359 Classic Survival Tropes (Health, Hunger, Stamina, Energy). Fight, Eat, Run, and Sleep

Okei jeg må ha dette! Dette høres artig ut! Spillet får også god omtale rundt om.

Lenke til kommentar

Overview er nå på Steam. Denne bruker den samme motoren som Space Engine for de som kjenner til det. Har gledet meg en stund til dette siden jeg har en viss interesse for astronomi og slikt.

 

Men vet ikke hvor bra eller hvor lik den er Space Engine. Tester den ut i løpet av noen få dager når jeg har mulighet.

 

http://store.steampowered.com/app/751110/OVERVIEW/

 

Er 20% av frem til 8 Mars.

Lenke til kommentar

KOm over en VR 

 

Snart står alle i en VR-Suit aka skøyte/super-g drakt med sensorer og fibertråder/nanotech og en MR-hjelm på hodet hvor visiret er skjermen. Cant wait for the memes.

Ready Player One baby!

 

Vi nærmer oss i hvert fall. Teknologien der er i hvert fall oppnåelig innen de neste tiårene.

Lenke til kommentar

Litt på siden, men i det siste året så har jeg lest mange bøker i den forholdsvis nye sjangeren 'litrpg'.

 

Det er en sjanger som (tror jeg) oppsto i Russland/øst-europa og som handler om folk som spiller RPGs.

 

Relevansen til denne tråden, er at samtlige er satt til en fremtid hvor 'Ready Player One'-teknologi (eller bedre) er virkelighet og Virtual reality er blitt så bra at man totalt kan eksistere i den virtuelle virkeligheten hvor MMORPGene de omhandler er satt.

 

Det er en ekstremt nerdete sjanger, men tenker vel at akkurat det kan treffe flere enn meg i denne tråden ;)

 

Om noen skulle ønske å sjekke ut sjangeren, så er den beste serien jeg så langt har funnet Vasily Mahanenkos "Way of the Shaman" bokserie. Den har også den fordelen at serien har en avsluttning (ryktes at det snart kommer en ny bok i serien, men siste foreløpige bok gir en avslutning på sagaen). Samtlige andre bøker jeg har lest er serie-bøker som enda ikke er avsluttet.

 

D. Rus' 'Play to live'-serie er også absolutt verdt å sjekke ut om en liker sjangeren, selv om jeg føler den sliter litt med å holde oppe kvaliteten i de senere bøkene.

 

De fleste finnes både som vanlige bøker, e-bøker og lydbøker (via audible.com), dog ikke i norsk oversettelse så vidt jeg vet - absolutt grei tidtrøyte for de som liker RPGs og VR.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Litt på siden, men i det siste året så har jeg lest mange bøker i den forholdsvis nye sjangeren 'litrpg'.

 

Det er en sjanger som (tror jeg) oppsto i Russland/øst-europa og som handler om folk som spiller RPGs.

 

Relevansen til denne tråden, er at samtlige er satt til en fremtid hvor 'Ready Player One'-teknologi (eller bedre) er virkelighet og Virtual reality er blitt så bra at man totalt kan eksistere i den virtuelle virkeligheten hvor MMORPGene de omhandler er satt.

 

Det er en ekstremt nerdete sjanger, men tenker vel at akkurat det kan treffe flere enn meg i denne tråden ;)

 

Om noen skulle ønske å sjekke ut sjangeren, så er den beste serien jeg så langt har funnet Vasily Mahanenkos "Way of the Shaman" bokserie. Den har også den fordelen at serien har en avsluttning (ryktes at det snart kommer en ny bok i serien, men siste foreløpige bok gir en avslutning på sagaen). Samtlige andre bøker jeg har lest er serie-bøker som enda ikke er avsluttet.

 

D. Rus' 'Play to live'-serie er også absolutt verdt å sjekke ut om en liker sjangeren, selv om jeg føler den sliter litt med å holde oppe kvaliteten i de senere bøkene.

 

De fleste finnes både som vanlige bøker, e-bøker og lydbøker (via audible.com), dog ikke i norsk oversettelse så vidt jeg vet - absolutt grei tidtrøyte for de som liker RPGs og VR.

Nice! Notert!

 

Blir trolig Way of the Shaman da på Audible når jeg jeg har fullført culture serien av Iain M. Banks jeg nå holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er massevis av mindre youtubere der ute som fokuserer på VR. Jeg har ikke fulgt de noe særlig, kanskje fordi de kan være noe irriterende og masete til tider. Men kanskje jeg burde fulgt litt mer med! Ser at det er flere spill jeg har gått glipp av her. 

 

Er bla. en fyr som kaller seg for Nathie som jeg har sett i kommentarfeltene rundt om. Kanalen hans her.

https://www.youtube.com/user/nathie944/videos

 

 

Townsmen VR

 

http://store.steampowered.com/app/749960/Townsmen_VR/

 

Dette ser jo bra ut! Minner meg litt om Black and White. Er i hvert fall mye potensiale her, særlig om de kommer seg ut av early access og spillet får litt mer kjøtt på beina.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Fanatical har en VR bundle med 10 VR spill til ~25Kr. Jeg regnet med det måtte være en del søppel der, men de fleste er faktisk ratet "Positive" eller "Mostly positive". Så 25Kr bør den jo være verdt. :)

Bra funn!

 

Har hørt om 2 av spillene i den pakken, Snow Fortress og Fated: The silent Oath. Noen av de andre ser jo også interessante ut særlig siden hele pakken er en sjokolade på butikken.

 

Tror det er mye gull på Steam som bare blir glemt vekk. Slike bundles kunne fått de frem i lyset igjen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...