Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Enceladus said:

Men det jeg reagerte mest på og som jeg jo var oppmerksom på fra andre som har testet er det han sier om det dobble bildet av ting i bevegelse når reprojection slår inn i spill som er grafikk intensive. Det er litt kjipt for min del.

Sånn er teknologien som er brukt. Det blir opp til utviklerne å gå rundt de tekniske begrensningene for å oppnå best mulig resultat.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

Sånn er teknologien som er brukt. Det blir opp til utviklerne å gå rundt de tekniske begrensningene for å oppnå best mulig resultat.

Sant det.

Jeg håper uansett det er noe bedre enn SteamVR sin motion smoothing teknikk og Sony har noen triks som ikke gjør at den oppleves så brysom for meg.

Gleder meg uansett! Bare en knapp veke igjen til jeg har den i hus, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å bestille PSVR2 ser det ut som. De har 50+ tilgjengelig på Komplett med Horizon bundlet med. Eneste problemet nå er fortsatt å få tak i en PS5 😛 Hvis jeg ikke hadde hatt Switch og en high-end PC med alle spillene der ville jeg seriøst vurdert et innkjøp.

Lenke til kommentar

Horizon for VR (Call of the Mountain) er et eget spill som er en temmelig spin-off for å forsøke å selge på Horizon-suksessen. Har litt troen på PSVR2 teknisk sett (bra men dyrt), men systemet trenger virkelig noen killer-titler. Folk som har brukt VR før trenger noe mer enn bare den initielle WOW-faktoren før brillene bare blir stappet i et skap.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, vidor said:

Horizon for VR (Call of the Mountain) er et eget spill som er en temmelig spin-off for å forsøke å selge på Horizon-suksessen. Har litt troen på PSVR2 teknisk sett (bra men dyrt), men systemet trenger virkelig noen killer-titler. Folk som har brukt VR før trenger noe mer enn bare den initielle WOW-faktoren før brillene bare blir stappet i et skap.

Det er en håndfull ekslusiver, bla Resident Evil 8 og GT7 som jo er store spill og så er det Firewall Ultra pluss en del titler som får enhanced edition som jeg synes virker spennende.

Men jo jeg er litt enig og at det i hvert fall for min del mangler noe virkelig stort som jeg er ekstra hypet for. Et trippel A open world RPG av et av de store spillstudioene er noe jeg ønsker meg. Noe nytt fra Bethesda, Rockstar eller CD Project Red hadde gjort seg.

Det koster dog mye å hyre inn dem kan jeg tenke meg, så jeg tror det er lite realistisk desverre og de selv ser nok ikke at markedet for inntjening er der.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

GT7 vr er nok kanskje den største killer appen til PSVR2, GT er jo playstation sitt svar på Mario eller Zedla på Nintendo. 

Spesielt blant de litt mer voksene. Mange voksene bil dilla herremenn kjøper ny PS bare for ny GT og bruker ikke PSen til noe annet.

Jeg har ikke noe interesse i Horizon i VR akkurat som jeg ikke har noe interesse for det i flat. Men jeg anbefaler om noen kjøper PSVR2 å skaffe SW tales from the galaxy edge. Ikke verdens beste spill. Men gameplay loopen er faktisk drit kul. En av de få spillene jeg har spilt på mange år. Der jeg kunne ønske det ikke sluttet. Men var dobbelt så langt. Men det ser jo ikke så bra ut på Quest 2. Så å spille det på PS5 med bedre grafikk hadde hvert kult. Håper det kommer på PCVR også. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

GT7 vr er nok kanskje den største killer appen til PSVR2, GT er jo playstation sitt svar på Mario eller Zedla på Nintendo. 

Spesielt blant de litt mer voksene. Mange voksene bil dilla herremenn kjøper ny PS bare for ny GT og bruker ikke PSen til noe annet.

Jeg har ikke noe interesse i Horizon i VR akkurat som jeg ikke har noe interesse for det i flat. Men jeg anbefaler om noen kjøper PSVR2 å skaffe SW tales from the galaxy edge. Ikke verdens beste spill. Men gameplay loopen er faktisk drit kul. En av de få spillene jeg har spilt på mange år. Der jeg kunne ønske det ikke sluttet. Men var dobbelt så langt. Men det ser jo ikke så bra ut på Quest 2. Så å spille det på PS5 med bedre grafikk hadde hvert kult. Håper det kommer på PCVR også. 

Ja Star Wars spillet er på ønskelisten min.

Nå kjøpte jeg heller ikke Horizon bundelen til PSVR2 så jeg dropper nok det enn så lenge. Det koster jo fanken meg 700kr! Er også et lineært spill med ikke så mye gjenspillingsverdi tror jeg. Det blir nok kjøpt på salg.

Jeg har kun kjøpt Resident Evil 8 til 200kr og så må jeg ha et spill til med mye gjenspillingsverdi i første omgang, sansynligvis blir det Pavlov.

Jeg har en gnien plan om å kun bruke 250kr på spill i måneden på PlayStation og så runde alle spill 100% Rake motsetningen har vært på Steam hvor spill alltid er billige og på salg og jeg har for mange av dem som jeg enten aldri har spilt eller bare brukt noen få timer på.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Når er det vi kan regne med at PSVR2 sendes? Vil vi måtte regne med å få den noen dager etter den 22? Min er bestilt via Komplett.

Jeg ser at folk i bla. USA mottar bekreftelse på sending nå. Men det ser ut til å være direkte fra Sony.

Jeg har heldigvis ikke den samme angsten for levering nå som jeg bestiller via en stor norsk nettbutikk. Spesielt Oculus DK2, Vive og Index var selve leveringen nærmest uutholdelig :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Enceladus said:

Når er det vi kan regne med at PSVR2 sendes? Vil vi måtte regne med å få den noen dager etter den 22? Min er bestilt via Komplett.

Jeg ser at folk i bla. USA mottar bekreftelse på sending nå. Men det ser ut til å være direkte fra Sony.

Komplett har ofte levering samme dag (som utsendelse) så lite sannsynlig med utsendelse før 22.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til psvr2 kommer. Forhåndsbestilt fra komplett.

Men tips til første spill å teste ut for en som aldri har vært borti VR før? Har allerede GT7 og blir gratis VR upgrade der, men noen andre? Tror jeg venter med Horizon til jeg blir mer kjent med VRen og er tilbud på det. Litt dyrt foreløpig. Synd det ikke er noe ala Astro Playroom på PS5 for PSVR2 for å teste funksjonene osv. Håper det blir mer demoer så man kan teste noen spill før man kjøper. Uansett gleder meg stort. Blir helt ny måte å spille på!

Lenke til kommentar
4 minutes ago, ReaveЯ said:

Gleder meg til psvr2 kommer. Forhåndsbestilt fra komplett.

Men tips til første spill å teste ut for en som aldri har vært borti VR før? Har allerede GT7 og blir gratis VR upgrade der, men noen andre? Tror jeg venter med Horizon til jeg blir mer kjent med VRen og er tilbud på det. Litt dyrt foreløpig. Synd det ikke er noe ala Astro Playroom på PS5 for PSVR2 for å teste funksjonene osv. Håper det blir mer demoer så man kan teste noen spill før man kjøper. Uansett gleder meg stort. Blir helt ny måte å spille på!

Jeg vet noen kan bli dårlige av bil spill i VR om de ikke er vandt til VR.

Som jeg sa over tales from the galaxy edge.  Er et enkelt og kult VR spill.

Ikke noe som å laste opp kroppen med 4 blasters, og ha en i hver hånd. Og angripe, og når den går tom kaster du de vekk og trekker noen nye fra kroppen. 

Ellers er vel de standard "klassiske " vr spillene der som beat sabre og superhot vr. 

 

Walking dead saints and sinners er drit bra, men er vel mer krevende for en nybegynner enn Horizon spillet.

Pistol whip er også et enkelt og morro "spill "

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, ReaveЯ said:

Gleder meg til psvr2 kommer. Forhåndsbestilt fra komplett.

Men tips til første spill å teste ut for en som aldri har vært borti VR før? Har allerede GT7 og blir gratis VR upgrade der, men noen andre? Tror jeg venter med Horizon til jeg blir mer kjent med VRen og er tilbud på det. Litt dyrt foreløpig. Synd det ikke er noe ala Astro Playroom på PS5 for PSVR2 for å teste funksjonene osv. Håper det blir mer demoer så man kan teste noen spill før man kjøper. Uansett gleder meg stort. Blir helt ny måte å spille på!

Hvis du aldri har testet vr før ville jeg nok faktisk gått for Horizon med en gang. Dette er vel eneste launch tittel som til fulle utnytter alle features, og antagelig en ren sjokkopplevelse som er verdt å få med seg (jeg startet med Oculus DK2 i sin tid, og selv det var fantastisk i første møte :D ). Hvis du vil starte med noen velkjente klassikere i hyggeligere prisklasse kan jeg anbefale Pistol Whip og Beat Sabre. Dessuten Windlands 2 når den måtte komme.

Endret av ps5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, ReaveЯ said:

Gleder meg til psvr2 kommer. Forhåndsbestilt fra komplett.

Men tips til første spill å teste ut for en som aldri har vært borti VR før? Har allerede GT7 og blir gratis VR upgrade der, men noen andre? Tror jeg venter med Horizon til jeg blir mer kjent med VRen og er tilbud på det. Litt dyrt foreløpig. Synd det ikke er noe ala Astro Playroom på PS5 for PSVR2 for å teste funksjonene osv. Håper det blir mer demoer så man kan teste noen spill før man kjøper. Uansett gleder meg stort. Blir helt ny måte å spille på!

Call of the Mountain virker som det spillet alle ser ut til å anbefale som et nybegynner spill.

Men det gjenstår jo faktisk å se da.

Hvis du er helt fersk med VR så er det greit å være obs på VR syke. Det er ikke sikkert det blir et problem, ikke alle merker det og det går fint an å bygge opp toleransen over tid ;) Standard tipset er å ta en pause med en gang du merker det og så gradvis bygge toleranse. Noe som ikke funker er å holde ut, da blir det bare verre.

Ellers er det jo bare å teste litt forskjellig. Det ser ut til å komme mye bra og varierte greier! Og ja det er virkelig en helt ny måte å spille og oppleve innhold på!

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, ps5 said:

Hvis du aldri har testet vr før ville jeg nok faktisk gått for Horizon med en gang. Dette er vel eneste launch tittel som til fulle utnytter alle features, og antagelig en ren sjokkopplevelse som er verdt å få med seg (jeg startet med Oculus DK2 i sin tid, og selv det var fantastisk i første møte :D ). Hvis du vil starte med noen velkjente klassikere i hyggeligere prisklasse kan jeg anbefale Pistol Whip og Beat Sabre. Dessuten Windlands 2 når den måtte komme.

Jeg har faktisk min DK2 fortsatt. Skulle likt å koblet den opp for morro skyld bare for å teste og huske hvordan det var. Men sist jeg sjekket så var det enten ikke mulig eller veldig vanskelig å få til.

Angrer litt på at jeg kvittet meg med PCen. Skulle beholdt den med alle de beste spillene og demoene installert og frakoblet internet lol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Enceladus said:

Jeg har faktisk min DK2 fortsatt. Skulle likt å koblet den opp for morro skyld bare for å teste og huske hvordan det var. Men sist jeg sjekket så var det enten ikke mulig eller veldig vanskelig å få til.

Angrer litt på at jeg kvittet meg med PCen. Skulle beholdt den med alle de beste spillene og demoene installert og frakoblet internet lol.

Min ligger også fremdeles i skapet, den eneste av de jeg ikke lenger aktivt bruker som jeg har beholdt. Hadde vært morsomt å få den opp å gå igjen men antagelig et mareritt drivermessig - den ble vel unsupported kort tid etter CV1 launch (jeg rakk spille gjennom Luckys Tale).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...