Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (På 19.1.2023 den 23.05):

PS5 på Komplett nå men jeg har null interesse av God of War spillet. Trenger en PS5 men irriterer meg at det spillet følger med.

Jeg kan jo alltids forsøke å selge det...

Også litt irriterende at det er diskversjonen. Hva skal jeg med fysiske plater i dag liksom?

Noen her som skjønner om det er spillkode eller en fysisk kopi av spillet som følger med?

https://www.komplett.no/product/1220599/gaming/playstation/playstation-5-og-god-of-war-ragnarok#

Tror det er kode, ligger ute flere gow-koder på Finn som jeg gjetter er fra den pakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ladies and gentlemen.... I går hadde jeg den beste, kuleste, osv (fyll in det som passer) VR-opplevelsen noen gang. Starta vel med VR i 2016 ish. Eller var det 2017? Åkke som, vært innom en del headsett og spill osv... 

Det var også samtidig den lengste VR-opplevelsen sammenhengende, 2.5 timer med hodesettet på uten pause, og den beste flysimulator opplevelsen også siden... 1982 trolig. Da jeg starta med jævelskapen (dyr hobby). 

Altså - 2,5 timer i DCS (Digital Combat Simulator) med HP Reverb G2 på hodet. Sammenhengende. Ingen tissepause en gang ;) Var et treningsoppdrag (singel player) med noe begrenset motstand, med skylag og sikt gjorde det ikke alltid lett å finne bombemålene, det være seg stridsvogner, antiluftskyts, broer osv...  I tillegg så husket jeg ikke alle knottinger og tingtang som måtte gjøres på displayene i flyet og på stikka osv... så ble litt prøving og feiling innimellom. Bomma en del, gikk tom for ammo, og måtte mellomlande og refuele og få på flere Mavericks og bomber.

På vei tilbake til kampområdet fikk jeg ikke opp noen av våpnene på displayet mitt, selv om jeg så de hang fysisk under vingen når jeg titta ut av cockpitvinduet. Så...bestemte meg først for å lande og avslutte da jeg trodde det var en bug. På vei for å gjøre det kom jeg på at selv om våpnene fysisk henger på flyet må våpen profiler lastes opp i computeren på flyet slik at flyet vet hva det har osv... Så fikk gjort det, + varmet opp targeting podn og maverickene - og fortsatte på oppdraget. 

Oppdraget starta på ettermiddagen, og jeg landa siste gang og avslutta oppdraget i mørket. Da var lysene ved rullebanen av - hvilket gjorde det *litt* vanskelig å lande. Wingmannen min (AI) smalt i bakken en par hundre meter før rullebanen. 

Var skikkelig spennende faktisk, og i en alder av.. en del over 50..kremt, så trodde jeg ikke at jeg kunne leve meg sånn inn i et spill/simulator som det her lenger. Ren magi! Var svett i nevene da jeg endelig fikk bremsa opp flyet før rullebanen tok slutt - med delvis ihjelskutt halefinne. 

Hvorfor ble dette så bra, hvorfor orket jeg holde på så lenge i ett og samme oppdrag med VR-briller? Tja, penger kjøper ikke lykke - men hardware i hvert fall. Fått meg ny fly cockpit (fra NextLevel Racing) ganske nylig som har muliggjort en langt bedre sitte-opplevelse med stikker og alt langt mer ergonomisk riktig for meg. Tidligere brukt en bilracing stol, også fra Nextlevel Racing, men tross tilpasninger på den - ikke like bra altså. Og - i tillegg ny PC denne uka... Vannkjølt I9 13900K, RTX 4090, rask RAM og SSDer osv.... Dette muliggjorde skarpere og renere grafikk, samtidig som frame rates var bra - og da ble jeg ikke så sliten av VR. 

Reverb G2 denne gangen altså. Hadde jeg brukt min Pico 4 så hadde jeg gått tom for batteri underveis -hehe. Kunne selvsagt kobla inn strømkabel da. Men men. Måtte teste litt min gamle G2 også. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Ladies and gentlemen.... I går hadde jeg den beste, kuleste, osv (fyll in det som passer) VR-opplevelsen noen gang. Starta vel med VR i 2016 ish. Eller var det 2017? Åkke som, vært innom en del headsett og spill osv... 

Det var også samtidig den lengste VR-opplevelsen sammenhengende, 2.5 timer med hodesettet på uten pause, og den beste flysimulator opplevelsen også siden... 1982 trolig. Da jeg starta med jævelskapen (dyr hobby). 

Altså - 2,5 timer i DCS (Digital Combat Simulator) med HP Reverb G2 på hodet. Sammenhengende. Ingen tissepause en gang ;) Var et treningsoppdrag (singel player) med noe begrenset motstand, med skylag og sikt gjorde det ikke alltid lett å finne bombemålene, det være seg stridsvogner, antiluftskyts, broer osv...  I tillegg så husket jeg ikke alle knottinger og tingtang som måtte gjøres på displayene i flyet og på stikka osv... så ble litt prøving og feiling innimellom. Bomma en del, gikk tom for ammo, og måtte mellomlande og refuele og få på flere Mavericks og bomber.

På vei tilbake til kampområdet fikk jeg ikke opp noen av våpnene på displayet mitt, selv om jeg så de hang fysisk under vingen når jeg titta ut av cockpitvinduet. Så...bestemte meg først for å lande og avslutte da jeg trodde det var en bug. På vei for å gjøre det kom jeg på at selv om våpnene fysisk henger på flyet må våpen profiler lastes opp i computeren på flyet slik at flyet vet hva det har osv... Så fikk gjort det, + varmet opp targeting podn og maverickene - og fortsatte på oppdraget. 

Oppdraget starta på ettermiddagen, og jeg landa siste gang og avslutta oppdraget i mørket. Da var lysene ved rullebanen av - hvilket gjorde det *litt* vanskelig å lande. Wingmannen min (AI) smalt i bakken en par hundre meter før rullebanen. 

Var skikkelig spennende faktisk, og i en alder av.. en del over 50..kremt, så trodde jeg ikke at jeg kunne leve meg sånn inn i et spill/simulator som det her lenger. Ren magi! Var svett i nevene da jeg endelig fikk bremsa opp flyet før rullebanen tok slutt - med delvis ihjelskutt halefinne. 

Hvorfor ble dette så bra, hvorfor orket jeg holde på så lenge i ett og samme oppdrag med VR-briller? Tja, penger kjøper ikke lykke - men hardware i hvert fall. Fått meg ny fly cockpit (fra NextLevel Racing) ganske nylig som har muliggjort en langt bedre sitte-opplevelse med stikker og alt langt mer ergonomisk riktig for meg. Tidligere brukt en bilracing stol, også fra Nextlevel Racing, men tross tilpasninger på den - ikke like bra altså. Og - i tillegg ny PC denne uka... Vannkjølt I9 13900K, RTX 4090, rask RAM og SSDer osv.... Dette muliggjorde skarpere og renere grafikk, samtidig som frame rates var bra - og da ble jeg ikke så sliten av VR. 

Reverb G2 denne gangen altså. Hadde jeg brukt min Pico 4 så hadde jeg gått tom for batteri underveis -hehe. Kunne selvsagt kobla inn strømkabel da. Men men. Måtte teste litt min gamle G2 også. 

Ja, DCS er utrolig kult, har desverre mer eller mindre drept min wargaming hobby, med figurer som ikke har blitt malt eller rørt på snart et år. men til gjengjeld har jeg brukt mer penger på DCS og annet fly sim de siste 2 årene enn type 5 år med wargaming. 

Begynte for 2 år siden med en X52 HOTAS til 1600kr, den ble raskt byttet ut med Full 1:1 skala F18 setup, men viste seg at jeg hater å fly F18, men HOTASen funker glimmrende til nesten alle fly enten det er moderne eller WW2, men en 20cm extender trenger jeg ikke tenkte på cruves og likt i settings. Så har jeg laget hjemmelaget Spitfire stikke og throtlte med 3d printing og har delene for flaps, gunsgight og gear lever. Har bare ikke rotet meg til å sette det sammen, da jeg hater at av elektriske saker og koblinger. Har også nå en designert F16 HOTAS 1:1 skala med F16 type force sensing, som er ekstremt uvant å bruke. Og nå er en force feedback stikke på vei som skal ta over for F18 stikke som min default stikke. På toppen av det har jeg også kjøpt 3090 kort, gått fra 16 til 32 til 64 gig ram. kjøpt en 1TB M2 bare for DCS. Og har nå sånn 80% av modulene til DCS, mangler noen franske greier jeg ikke er noe fan av, et par russiske helikoptere og noen kampanjer. Ellers har jeg det meste. 

DCS er som crack. Og du kan gjøre ut av det som du vil, fly et fly i hundrevis av timer og bli ekspert, eller som meg som flyr nesten alt og bytter på, så husker aldri hva som er hva når jeg kommer tilbake til et fly jeg ikke ha flydd på noen måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser Gran Turismo 7 får god omtale på PSVR2 av de som har testet det.

Det frister litt. Men så er jeg ikke veldig interessert bilspill i utgangspunktet og særlig realistisk racing hvor man kjører rundt på en bane. Det blir for kjedelig for meg.

Om det var en arcade racer ville jeg nok kjøpt det, slik som Wipeout. Håper Wipeout dukker opp til PSVR2. Noe slags open world racing hadde også vært gøy, jo mer arcade jo bedre for min del.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
15 hours ago, Enceladus said:

Jeg ser Gran Turismo 7 får god omtale på PSVR2 av de som har testet det.

Det frister litt. Men så er jeg ikke veldig interessert bilspill i utgangspunktet og særlig realistisk racing hvor man kjører rundt på en bane. Det blir for kjedelig for meg.

Om det var en arcade racer ville jeg nok kjøpt det, slik som Wipeout. Håper Wipeout dukker opp til PSVR2. Noe slags open world racing hadde også vært gøy, jo mer arcade jo bedre for min del.

Du som har høye krav for fps i VR hadde nok likt GT7. I følge noen anmeldere kjører det i 120fps.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med Subnautica Below Zero.

Slutten ble ganske episk, skal ikke røpe noe men skalaen er rå i VR.

Tok meg nesten 14 timer å gjøre ferdig, gjorde det litt fort. Da jeg kom nettopp fra 25 timer med orignale Subnautica som jeg liker bedre. Og er bare større. 

Below Zero føles litt lite og trangt.

Mens i originalen lagde jeg alle kjøretøy, tøffet rundt i evigheter.  Bygget en stor fin base. Gjorde jeg det enkelt hær, lagde en seatruck. Gadd ikke lage prawn suit, da den ikke trengs i Below zerom da en maks dybde oppgradert seatruck kan gå hvor som helst i spillet. Bygget ikke noe skikkelig base, bare en moon pool for å lade seatruck  og er rom for å oppbevare saker i. Så gjort kort og raskt, men en kul historie og bra dialog osv og god slutt. Men håper at Subnautica 3 er mer som originalen. Da den fanget min eventyr lyst mye mer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/4/2023 at 10:42 AM, Gunfreak said:

Du som har høye krav for fps i VR hadde nok likt GT7. I følge noen anmeldere kjører det i 120fps.

Det frister litt ja, høy fart med høy framerate er gøy i VR. Men GT7 virker på meg som spill jeg i utgangspunktet ikke liker. Banebasert racing med realistisk type bil og kjøring blir for kjedelig.

Men en demo hadde vært bra! PSVR2 trenger demoer, særlig siden det ikke er noe refund policy på de relativt dyre spillene.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
35 minutes ago, Enceladus said:

Det frister litt ja, høy fart med høy framerate er gøy i VR. Men GT7 virker på meg som spill jeg i utgangspunktet ikke liker. Banebasert racing med realistisk type bil og kjøring blir for kjedelig.

Men en demo hadde vært bra! PSVR2 trenger demoer, særlig siden det ikke er noe refund policy på de relativt dyre spillene.

Har du testa noen av de andre bil simmene som er på PC, så får du litt feel, asseto corsa er kanskje det nærmeste GT7, men GT er jo på ingen måte det mest realistiske bil spillet, det er vel akkurat på gensa mellom simulator og arcade. Og du kan justere realismen mye. Har ikke spilt GT siden nr 3 men der kunne du jo oppgradere mer eller mindre alle biler til 400+ hester. Jeg hadde en bil jeg fikk 1200 hester på og toppfart på 450kmt.

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Har du testa noen av de andre bil simmene som er på PC, så får du litt feel, asseto corsa er kanskje det nærmeste GT7, men GT er jo på ingen måte det mest realistiske bil spillet, det er vel akkurat på gensa mellom simulator og arcade. Og du kan justere realismen mye. Har ikke spilt GT siden nr 3 men der kunne du jo oppgradere mer eller mindre alle biler til 400+ hester. Jeg hadde en bil jeg fikk 1200 hester på og toppfart på 450kmt.

 

Nei har faktisk ikke testa den type bilspill, jeg har bare antatt at jeg ikke ville like det siden jeg ikke tidligere har hatt noen interesse. Men god ide med Assetto Corsa! Jeg tester det i et par timer på Steam og refunder hvis det ikke er noe særlig.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Enceladus said:

Nei har faktisk ikke testa den type bilspill, jeg har bare antatt at jeg ikke ville like det siden jeg ikke tidligere har hatt noen interesse. Men god ide med Assetto Corsa! Jeg tester det i et par timer på Steam og refunder hvis det ikke er noe særlig.

Vanlig assets corsa er bedre å teste enn asseto corsa competesone eller hva det nå heter. Da Vanlig AC er likete GT med helt mange type biler fra vanlige sports biler til F1 biler, så du kan teste mye forskjellig,  mens competenzione har bare custom racer biler.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...