Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 1/8/2023 at 5:34 PM, Gunfreak said:

Med alle disse flat to VR moddene, har jeg en drøm om at noen skal lage VR mod av Medal of Honor Pacific Assault. I min mening det beste MOH spillet.

Hvilken spillmotor benytter spillet? Hvis det er Unreal Engine så kommer det en mod snart som muliggjør VR i alle spill i UE4 og UE5.

 

 

 

Lenke til kommentar
Just now, Gunfreak said:

⁹Pacific assault er type 20 år gammalt, er ikke noe UE4 for å si det mildt.

Bruker noe som heter LithTech Jupiter

Hah! Ja da spørs det, særlig hvis det er en sær spillmotor.

Min drøm er å få Carmageddon 2 til VR, det ville vært en diger nostalgitripp for meg og jeg ser for meg at et slikt spill må jo funke bra i VR.

Lenke til kommentar

Nytt år og ny tragedie på hvor få spennende VR titler det er å se frem til. Nesten alt som har potensiale er stort sett Meta eksklusive og..

Pixmax Crystal ser noe spennende ut, er spent på hvor bra bilde den klarer å streame trådløst. Men hva er vitsen å brenne av 20K på et headsett når spillutsiktene er så lave..

 

 

 

Lenke til kommentar
52 minutes ago, MrL said:

Nytt år og ny tragedie på hvor få spennende VR titler det er å se frem til. Nesten alt som har potensiale er stort sett Meta eksklusive og..

Pixmax Crystal ser noe spennende ut, er spent på hvor bra bilde den klarer å streame trådløst. Men hva er vitsen å brenne av 20K på et headsett når spillutsiktene er så lave..

 

 

 

Jeg ville ikke kjøpt noe annet enn PSVR2 slik både software og hardware markedet ser ut nå.

Det er kun Sony, Meta og Valve som kan drive utviklingen fremover for VR gaming. Så lenge Valve ikke har annonsert noe nytt så skjer det heller ikke noe på PCVR markedet.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte PSVR2. Har tenkt så mye frem og tilbake nå og rasjonalisert meg frem til at jeg må ha den. Det er tross alt nestegenerasjons VR, skikkelig VR med unik teknologi i noe som virker som en jevnt over god pakke uten neveneverdige negatier (god damn endelig øyesporing! og OLED og masse annet snaks) som enda ikke noe PC headsett kan tilby. Og så er det alle de eksklusive spillene jeg forventer dukker opp der med tiden. Det føles også riktig å støtte PSVR2 i motsetning til f.eks Meta. Jeg tror PSVR2 kan potensielt sett gi hele VR markedet et sårt trengt løft i en positiv retning.

Så da må jeg bare skaffe meg en PS5 på en eller annen måte lol.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Enceladus said:

Forhåndsbestilte PSVR2. Har tenkt så mye frem og tilbake nå og rasjonalisert meg frem til at jeg må ha den. Det er tross alt nestegenerasjons VR, skikkelig VR med unik teknologi i noe som virker som en jevnt over god pakke uten neveneverdige negatier (god damn endelig øyesporing! og OLED og masse annet snaks) som enda ikke noe PC headsett kan tilby. Og så er det alle de eksklusive spillene jeg forventer dukker opp der med tiden. Det føles også riktig å støtte PSVR2 i motsetning til f.eks Meta. Jeg tror PSVR2 kan potensielt sett gi hele VR markedet et sårt trengt løft i en positiv retning.

Så da må jeg bare skaffe meg en PS5 på en eller annen måte lol.

Tror nok du får noen gode opplevelser med PSVR2 etterhvert. De fikk jo tråkket opp stien litt med PSVR på PS4. For min del håper jeg Valve vil porte over Alyx, noe jeg tror er smart for alle parter (Sony, Valve og kundene). PSVR kan forresten brukes på PC med det adaptret Sony gir bort til de som vil kjøre PSVR på PS5 (spesialport til USB3), så det gjenstår jo å se om det kommer et hack som gjør at man kan bruke PSVR2 på PC (software hack). Meta tror jeg kommer til å koke bort i kålen, og hvis de skulle overleve blir nok kvaliteten temmelig tilpasset et rimelig massemarked om en bruker programvaren som er utviklet som referanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, vidor said:

Tror nok du får noen gode opplevelser med PSVR2 etterhvert. De fikk jo tråkket opp stien litt med PSVR på PS4. For min del håper jeg Valve vil porte over Alyx, noe jeg tror er smart for alle parter (Sony, Valve og kundene). PSVR kan forresten brukes på PC med det adaptret Sony gir bort til de som vil kjøre PSVR på PS5 (spesialport til USB3), så det gjenstår jo å se om det kommer et hack som gjør at man kan bruke PSVR2 på PC (software hack). Meta tror jeg kommer til å koke bort i kålen, og hvis de skulle overleve blir nok kvaliteten temmelig tilpasset et rimelig massemarked om en bruker programvaren som er utviklet som referanse.

Uenig der ass, tror Meta vil hjelpe VR markedets utvikling hvertfall de neste 4-5 årene. Quest 3 er jo garantert å komme, og så har de et par andre headsets i pipeline som blir utviklet nå. Og slik som Quest 2 har solgt (og selger), så tror jeg ikke de er så gira på å miste den kaka med det første. 

Sony kommer til å få en veldig, veldig bra runde med VR fronten nå, etter previews av headsettet å dømme. Det ser ut til å stå til forventningene, som allerede var skyhøye. Dødsbra, og kjempebra for VR-markedet i utgangspunktet. Eneste jeg føler holder PSVR2 tilbake er utfordringene Sony har med å produsere og levere PS5. Her har jeg et ørlite håp om at de kanskje vil åpne for PC-støtte for å selge unna headsets, da de lett vil tjene utrolige summer på en såpass "enkel" tilpasning. 

Men skal vi få PSVR2 til å funke på PC, må det komme offisielt fra Sony. Utvikleren bak den orginale PC modden for PSVR har selv gått ut og sagt at det er så å si umulig å få portet over PSVR2, og om det skulle gå vil den antakeligvis være veldig, veldig utdatert når de endelig skulle fått det til. Så her må vi nok vente tålmodig på at Sony slipper en offisiell driver. Om det skjer får vi se på, men for et år siden ville det vært en absurd tanke at man kunne spille eksklusive Sony spill på PC. I dag derimot har vi Uncharted, Horizon, God of War, Spiderman osv. tilgjengelig på Steam. Så ting kan skje.

Lenke til kommentar

Jeg tror kritikken Carmack kom med da han sluttet i Meta mulig kan ha påvirket Zuckerberg til å snu skuta, samt all kritikken og den dårlige stemningen mot metavers ideen hans både hos ansatte og folk flest. 

Quest 2 har jo stort sett gjort det ganske bra, så hvis de nå faktisk greier å videreføre erfaringene der til Quest 3 samt få pumpet ut noen større spill fra alle spillstudioene de har kjøpt opp de siste årene så tror jeg de kan fortsette suksessen. Det har jo også blitt delt ut noen pengesekker til andre utviklere som kan bli viktig for en Quest 3 suksess, f.eks GTA San Andreas og Assassin's Creed.

At de nå plutselig skulle satse på PC igjen kan jo også bli spennende hvis det stemmer. Men mest av alt synes jeg det er irriterende hvordan de har delt PC markedet med ekslusiver. Det er greit nok med et standalone headsett som Quest som jo er mer lik en konsoll, men til PC blir det feil og skader mer enn det er nyttig etter min mening i et haltende PC marked.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør du meg har ikke PC-VR råd til å holde på å bare utvikle sin egen greie på hver sin tue. En trenger definitivt å samarbeide og å utvikle markedet til det er mer modent, men grådighet holder som regel stand.

PSVR2 har både bra hardware og en dugelig maskin til å drive den. Sammenligner en den opp mot PS4 så tror jeg de kan få til veldig bra greier over tid. Markedet er jo også der og alle vil få den samme opplevelsen siden all hardware er standardisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, ExcaliBuR said:

@vidor, føler vel det er mest standalone headset som prøver å få til hver sine økosystemer? PC er vel SteamVR som er gjeldende?

Sitter mest på gjerdet og holder et halvt øye med på hva som skjer på VR-fronten, men SteamVR er vel det mest samlende systemet som er.

De som produserer alt-i-ett løsninger i VR-brillene satser nok på enkelheten med å plukke opp brillene og bare bruke dem.

Selvfølgelig ønsker jo man at alle jobber mot det målet en selv vil, men deler av markedet gjør jo det de har troen på. En kan jo hedge satsningen sin og gi alt-i-ett løsninger bedre tilknytningsmuligheter og specs, men det blir jo igjen et kostnadsspørsmål målt opp mot primær-kundemassens ønsker.

Lenke til kommentar
MrL skrev (På 12.1.2023 den 14.01):

Nytt år og ny tragedie på hvor få spennende VR titler det er å se frem til. Nesten alt som har potensiale er stort sett Meta eksklusive og..

Pixmax Crystal ser noe spennende ut, er spent på hvor bra bilde den klarer å streame trådløst. Men hva er vitsen å brenne av 20K på et headsett når spillutsiktene er så lave..

 

 

 

Resident evil 8 kommer i vr da til ps5 kommer meg ikke til ps5 har brekt beinet

Lenke til kommentar

Skal ikke ha noe PSVR2, først må jeg ha en PS5 og det gidder jeg ikke før jeg har noe bedre enn en 13 år gammal 1080p plasma tv.

Så jeg venter på gode PCVR spill.

Eneste jeg smålig gleder meg til der er Geronimo et taktisk FPS, som gjør at jeg endelig kan drite i Onward. Ellers brukes VR nesten bare til fly sims her i gården. 

 

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Gunfreak said:

Skal ikke ha noe PSVR2, først må jeg ha en PS5 og det gidder jeg ikke før jeg har noe bedre enn en 13 år gammal 1080p plasma tv.

Så jeg venter på gode PCVR spill.

Eneste jeg smålig gleder meg til der er Geronimo et taktisk FPS, som gjør at jeg endelig kan drite i Onward. Ellers brukes VR nesten bare til fly sims her i gården. 

 

Jeg har ingen intensjoner om å bruke PS5 til noe annet enn VR, så skjermen er ikke så nøye.

Jeg gambler ellers litt på at det kommer mange store eksklusive spill til PSVR2. Ellers blir nok det meste annet kjøpt på Steam som vanlig.

 

La Geronimo på ønskelisten min, alltid greit å fylle opp den med potensielle gode spill som jeg kan snappe opp på salg.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

PS5 på Komplett nå men jeg har null interesse av God of War spillet. Trenger en PS5 men irriterer meg at det spillet følger med.

Jeg kan jo alltids forsøke å selge det...

Også litt irriterende at det er diskversjonen. Hva skal jeg med fysiske plater i dag liksom?

Noen her som skjønner om det er spillkode eller en fysisk kopi av spillet som følger med?

https://www.komplett.no/product/1220599/gaming/playstation/playstation-5-og-god-of-war-ragnarok#

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...