Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Quote

I går kom det en hotfix til Sniper Elite VR, de problemet jeg hadde at jeg følte våpenet satt fast i meg og at jeg aldri fikk til en god vinkel på sikktet var at i steam hadde mange problemer med at våpene var vinklet feil i forhold til våre ekte hender og kontollere.
Når det ble fikset var spillet helt spillbart. Det er gøy, men føles veldig likt MOH, ikke bare fordi det er WW2 men fordi det har gjort mye av de samme feilene. Det MOH gjør riktig, gjør Sniper elite ofte feil og visa versa. feks i MOH er ladingen og hvordan våpene funker veldig dårlig, mens i sniper i elite er den drit bra, du kan tømme rifla for kuler, du kan gjøre "tactical reload" altså at magasinet er nesten tomt så du setter i et nytt ett, i MOH kunne man ikke det, tok man ut magasinet måtte man ta lade grep osv. Men her slipper man det, pumpe hagla som i MOH ble ladet med et taste trykk, må her lades en patron for patron. Så hvordan du bruker våpene er mye bedre, MEN de føles rare ut, kuler gjør lite inntrykk på verden, et lite kule hull og kanskje en bitte liten puff med røky, sleng på noen rare " trails" på alle kulene og det hele ser og føles rart ut, om de bare hadde fjernet de trailsa og gitt større puffs med røyk når du traff noe, ville det hele føles mye bedre ut. 

Ellers er det som MOH, lite du kan gjøre med verden, det meste er stuck, lite fysikk interasjoner, når du er på toppen av stigen er du der bare magisk, sniking må gjøres med knapp, du får ingen sneak effekt av å bare bøye deg ned.

Det mest irriterende er at man har en fryktelig liten "out of bounds" ting, du kan nesten ikke flytte deg før den sier det, noe som gjør det ubrukelig for de som liker å flytte seg mye, jeg har død gjentatte ganger fordi skjermen blir svart og jeg må flytte meg, rett ut i der jeg blir skutt ned med en gang. 

Så akurrat som MOH har Sniper elite gjort noen rare kompromiss. 

Akkurat samme greien i No Man's Sky med "out of bounds". Grunnen er at det spillet er hovedsakelig portet over til PSVR som bare har et kamera som tracker både kontroller og briller. Jeg kan ikke fordra det! Liker å fysisk bevege meg rundt i spillsonen min.

Så det får meg til å tro at Sniper Elite lider av PSVR sine begrensninger.

Bare det er god nok grunn til å holde meg langt unna Sniper Elite.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, Gunfreak said:

Da har jeg gått til innkjøp av alt for dyre fly saker: ny throttle, joystick nesten tro kopier av F18 sakene, samt et kontroll panel. 

Ting har hvert out of stock en god stund og kom tilbake i stock i natt,  men alle 20k enheter var solgt innen jeg vokna opp, så jeg måtte kjøpe deler løst.

Og start up kontroll panelet jeg ville ha som var i stock frem til i går er også borte.  Så jeg fikk bare tak i combat ready panel. 

 

VR blir fort en dyr hobby ja når man får dilla! Nå er jeg nesten heldigvis ikke sånn veldig interessert i flight sims. Der kan man virkelig bruke MYE penger har jeg inntrykk av.

Legger heller de pengene i god PC og de beste high-end brillene. Men jeg er veldig klar for en oppgradering av alt nå, begynner å bli veldig utålmodig på ny generasjon med skjermkort og briller! Vil ha 40XX skjermkort og Index 2, når enn det kommer.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
On 7/9/2021 at 11:38 PM, Enceladus said:

https://www.roadtovr.com/vorpx-gta-5-red-dead-redemption-2-vr-mod/

Dette frister veldig! Men er det verdt å kjøpe VorpX nå? Hvor god er egentlig denne VR støtten? Kan jeg kjøre spillene stabilt i 90hz?

GTA V har man kunnet spille i VR med en VR mod i mange år allerede. Jeg skrev litt om det lenger tilbake i tråden mener jeg. Jeg hadde da Rift S og synes det var veldig atmosfærisk på nattestid og særlig med regn.

Dette var også mens jeg fortsatt hadde 1080Ti og det var fint mulig å tweake litt så man havnet på jevn 60 fps.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er på riktig tråd, men jeg vurderer å kjøpe Quest2 straks. Så slo det meg;

Jeg planlegger å koble til PC (god gaming-pc) trådløst via Virtual Desktop, i tillegg til å spille standalone. Hvor lønner det seg å kjøpe spillene? På Steam eller via Oculus?

Spill som krever Pcen, går jeg ut i fra at ikke kan kjøpes på Oculus-shoppen? Hva om jeg kjøper for eksempel Beat Saber på Steam - må jeg da være i nærheten av Pcen for å spille det, eller kan jeg "overføre" det til headsettet?

Håper noen kan svare meg, eventuelt peke meg mot riktig tråd :)

Lenke til kommentar
On 7/9/2021 at 11:38 PM, Enceladus said:

https://www.roadtovr.com/vorpx-gta-5-red-dead-redemption-2-vr-mod/

Dette frister veldig! Men er det verdt å kjøpe VorpX nå? Hvor god er egentlig denne VR støtten? Kan jeg kjøre spillene stabilt i 90hz?

Hvordan fungerer dette med tanke på at det er Rockstar Launcher? Hva med de sm har spillet via for eksempel Epic? Vil det fremdeles fungere med SteamVR?

 

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Sarasin said:

Vet ikke om jeg er på riktig tråd, men jeg vurderer å kjøpe Quest2 straks. Så slo det meg;

Jeg planlegger å koble til PC (god gaming-pc) trådløst via Virtual Desktop, i tillegg til å spille standalone. Hvor lønner det seg å kjøpe spillene? På Steam eller via Oculus?

Spill som krever Pcen, går jeg ut i fra at ikke kan kjøpes på Oculus-shoppen? Hva om jeg kjøper for eksempel Beat Saber på Steam - må jeg da være i nærheten av Pcen for å spille det, eller kan jeg "overføre" det til headsettet?

Håper noen kan svare meg, eventuelt peke meg mot riktig tråd :)

Om spillene finnes på både Steam og oculus lønner det seg å kjøpe det der.

Det er ingen crossbuy mellom steam og oculus,  faktisk er det flere spill på oculus PC store, som ikke er crossbuy med oculus mobile. 

Og noen oculus exclusives er PC bare og bare på Oculus store på PC, som asgards wrath og et par andre. 

Du kan ikke overføre noen PC spill til questen,  det er helt separate saker, blir som å overføre PC spill til en PS5.

Kjøper du beatsabre på stream må du spille det via PCen og steam, hvor nærme du nå være PC varier fra hvor godt wifi signal du har i huset. 

Men har du planer om å ta med questen til venner,  eller vise familie det i stua, er det greit å ha noen rene quest spill på questen. Bestsabre, pistol whip er enkel kule spill som er greit å ha på questen, samme med super hot. 

Spill som from galaxies edge, og snart VR remake av resident evil 4, vil bare være å få på quest sin side, og ikke på PC i det heletatt.

Nå har oculus sin egen greie som heter oculus airlink eller noe, så nå trenger man ikke virtual desktop, har ikke fulgt helt med, men virker ikke som airlink er noe dårligere en virtual desktop når det kommer til streaming av spill.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gunfreak said:

Om spillene finnes på både Steam og oculus lønner det seg å kjøpe det der.

Hvor? :p

Ja, ok - dersom det er spill som kun er spillbare på Quest, vil det vel lønne seg å kjøpe de på Oculus-store.
Dersom det er spill som uansett trenger en pc (les: "alle" de store spillene), vil det kanskje være fornuftig å kjøpe de på Steam?

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Sarasin said:

Hvor? :p

Ja, ok - dersom det er spill som kun er spillbare på Quest, vil det vel lønne seg å kjøpe de på Oculus-store.
Dersom det er spill som uansett trenger en pc (les: "alle" de store spillene), vil det kanskje være fornuftig å kjøpe de på Steam?

Ja, steam er greit å bruke, spillene er ofte billigere,  eller oftere på salg.

Sånne typiske indie VR spill koster type $24 på oculus store, men ofte å finne på steam til 100, 150 eller 170kr.

Noen syns spill kjører bedre oculus store enn stream.  At spillene krever litt mindre. Har ikke prøvd noe særlig fra oculus så vet ikke om det er sant.

Du skal også i teoriene kunne kjøre stream VR spill i "Oculus mode" om du bruker et oculus headset.

Husk også at batteriet bare varer 2 timer, så enten bruk powerbank om du skal spille lenge( 2 timer holder nok lenge i starten) og skal du spille spill hvor du skal sitte ved PCen(type bill, fly spill eller VR mods, der man bruker en kontroller eller mus og tastatur) er det greit å bare bruke kabel, så trenger du ikke tenke på batteri. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sarasin said:

Forresten, dersom man kjøper (for eksempel) Beat Saber på PC kontra Oculus - er det noen forskjell i grafikken, eller er de to variantene totalt identiske?

Er vel noe skarpere grafikk på PC, men er ikke det spillet man ser det tydeligst på, men spill som Onward eller Saint and Sinners ser mye bedre ut på PC(Onward er vel 2.3gig på Quest og 18  gig på PC, mens Saint and sinners er 13 gig på Quest og 32gig på PC.) 

Lenke til kommentar

I løpet av uka skal 18 "cockpiten" komme, kommer i 5 store pakker fra Kina, så nå rydder jeg hobby rommet mitt(for første gang på 3 år) For å få plass til den,  throttle delen er like storm son en liten PC, så den må stå ca. der PCen står nå og jeg må flytte PCen opp på bordet. Stikka er på en lang stang, samme som F18 eller mange andre fly og helikoptere, det blir vist en helt annen måte å fly på, og man er vist elendig til å fly i starten før man venner seg til det, men så blir man bedre. Throttelen er så stor at man kan justere farten ned til 1 knops nøyaktighet. Så blir gøy å prøve, den skal komme til Fredag, men er allerede i Paris. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, OlaHaldor said:

Har du linker til det du har kjøpt?

Denne,

https://www.wwsimstore.com/p/314.html men pakke tilbudet ble utsolgt på et par timer midt på natta.

Så jeg må måtte kjøpe noen deler hver for seg.

Også denne.

 

https://www.wwsimstore.com/p/322.html

Jeg ville også ha take off panelet,  men det ble utsolgt når det andre ble. (Nå er det back in stock) så jeg skal prøve å kjøpe det senere, de kommer snart med F16 stick og throttle (som kan settes på basene man allerede har) 

 

Lenke til kommentar
10 hours ago, OlaHaldor said:

Wow! For en heftig rå butikk! Skjønner prisene blir deretter - faktisk overrasket det ikke koster mer.

Nøyer meg med det jeg har enn så lenge. Men hadde vært artig å prøve joystick og collective slik det skal være.

Det er en drøss av anmeldelser av både den mindre Orion saken, og den fulle pakka med full scale throttle på youtube og begge settene har fått strålende kritikk, men de som har gått fra en Warthog eller lingende stick til den superlibra F18 sticken med extender sier at du må nesten lære å fly på nytt, i starten fly du mye dårligere, så etter noen time med trening flyr du MYE bedre, og I VR vil du jo også få mye bedre innlevesle,  og nesten alle sier at enten du oppgradere til bare Orion eller spesielt hvis du går for full size thorttle blir ting som Air to air refuling my lettere, det blir lettere å holde formasjoner osv.  Nå er den i lillestrøm, og jeg har fått ryddet plass til alt sammen og Pcen er flytta fra gulvet til bordet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...