Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Gunfreak said:

Prøvde å sette på XMP 1 i bios, det gikk ikke bra, PCen frøys etter noen få sekunder etter jeg logga inn på Windows.

Samme skjedde med meg, derfor må du oppdatere bios og finstille på ram innstillingene. Når det er gjort skal XMP fungere uten at PCen henger seg opp. Hvordan dette med rammen gjøres spurte jeg om her på forumet og fikk hjelp. Kan forsøke å grave frem tråden igjen og linke her. Hvordan du oppdaterer bios kan du finne mer info om på produsenten av hovedkortet ditt sin hjemmeside. Søk på bios flash og se en tutorial så blir du litt klokere.

Edit:

Fant den:

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Gunfreak said:

Det er langt forbi min forståelse for ting å gjøre. 

Jah som regel meg også så derfor stiller jeg masse dumme spørsmål her på forumet eller på reddit til jeg får noen svar jeg mer eller mindre kan følge slavisk slik som i den tråden hvor jeg ble fortalt hva jeg skulle gjøre. Jeg kunne sikkert "strammet inn på noen timings som han sier i tråden der" men det ble for innviklet for meg :p Tallene ha ga meg bare plottet jeg inn og så vips funket XMP uten krasj.

Å oppdatere bios er også forbausende enkelt; Jeg fant oppdateirngen på hovedkortet sin hjemmeside la filen på en USB minnepinne og plugget i PCen og så startet opp bios deretter var det bare å følge instruksjonene som dukket opp i bios.

Men jo det var en del styr å innhente all informasjonen jeg trengte for å komme i mål.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Jah som regel meg også så derfor stiller jeg masse dumme spørsmål her på forumet eller på reddit til jeg får noen svar jeg mer eller mindre kan følge slavisk slik som i den tråden hvor jeg ble fortalt hva jeg skulle gjøre. Jeg kunne sikkert "strammet inn på noen timings som han sier i tråden der" men det ble for innviklet for meg :p Tallene ha ga meg bare plottet jeg inn og så vips funket XMP uten krasj.

Å oppdatere bios er også forbausende enkelt; Jeg fant oppdateirngen på hovedkortet sin hjemmeside la filen på en USB minnepinne og plugget i PCen og så startet opp bios deretter var det bare å følge instruksjonene som dukket opp i bios.

Men jo det var en del styr å innhente all informasjonen jeg trengte for å komme i mål.

Vurderer å oppdatere bios, må bare finne en minne pen. 

Lenke til kommentar

Kan se ut til at PSVR 2 kommer til neste år!

Og at den har OLED og ikke LCD som har blitt vanlig de siste årene.

Med OLED så får vi også den dype sortfargen tilbake som mangler på LCD. Ulempen med de OLED headsettene jeg har eid har dog vært et etterslep i mørke scener.

Edit:

Ser ut til at Gamer var før meg:

https://www.gamer.no/artikler/bloomberg-playstation-vr-2-skal-lanseres-i-slutten-av-2022/511175

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Cosmodread. Fy faen ubehagelig stemning i det spillet. Viste jo hva jeg gikk til men likevel.. har lyst å spille men det er nesten for intenst for meg. Er redd jeg skal skade meg skikkelig når jeg skvetter til i det lille rommet jeg sitter i :p Skulle hatt litt mer boltreplass.

Nå kan jeg sette opp VR sonen i et større rom men det innebærer også at jeg flytter meg til et for tiden stort gammelt og forlatt hus.. det blir fort litt spooky, særlig på kvelden. Spørs om jeg har nerver til det 😅

https://store.steampowered.com/app/1256060/Cosmodread/

 

En fordel med disse spillene som er laget for Quest tross alt er også at jeg kan spille de i 144hz på Index uten ytelses problemer.

Lenke til kommentar

Lasta ned en shader til VR DCS, den hjelper mye. Noen påstår den gir 30% bedre ytelse.  Vet ikke om det stemmer. Men jeg har økt FA fra 4 til 8, økt shadow fra low til medium(som i alle spill kreves shadows masse) og satt opp per eye resolution i steam vr fra 70 til 75%

Skal prøve å øke til 80%.

 

Lenke til kommentar
On 6/12/2021 at 9:14 PM, Enceladus said:

Dette virker interessant! Håper det faller litt bedre i smak enn Battlegroup VR.

https://store.steampowered.com/app/676030/Eternal_Starlight/

 

Også herlig med Copy/paste funksjon endelig på Quest. Surfing og youtube er eneste jeg faktisk bruker den til nå, genialt og avslappende! Blir vel AR briller som på sikt kan ta over for den funksjonen. Håper god AR skjer innen fristen å koble Quest til Facebook utløper om et par år og forvandler den til en murstein. 

Har du fått prøvd det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...