Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig gode nyheter for No Man's Sky! DLSS er nå tilgjengelig via den siste oppdateringen til spillet. Jeg har testet bittelitt og det ser utrolig nok ut til å fungere! Spillet kjører nå stabilt i 90fps for meg! Det hadde jeg aldri trodd skulle skje.

Jeg har til gode å finstille på grafikken men dette gir meg et godt utgangspunkt for å optimalisere!

DLSS kan aktiveres i grafikkinnstillingene på spillet under anti aliasing tabben. Jeg satt den til Ultra Performance siden det lovet den beste ytelsen.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
2 hours ago, Enceladus said:

Microsoft Flight simulator er det neste spillet som burde hatt DLSS.

Ja, og en av de som mest sannsynlig får det.  Er opplagt at folka bak spillet kan jobben sin,  så regner med de får til det.

Men MSFS kan jeg faktisk kjøre ok. DCS derimot kjører ræv, det kjører jo ikke bra uten VR, men i VR er det bare blæ. Har delvis gitt opp spillet pga ytelsen.  Når man må velge mellom at spillet skal se ok ut men kjøre elendig.  Eller se elendig ut, men kjøre ok. Så mister man litt lysten til å spille.

Lenke til kommentar

Koser meg masse med Flying Circus i IL-2 Jeg har nå 7 timer i det, det store store flertallet i den tyske kampanjen. Bare ett oppdrag igjen der, så skal jeg begynne på den Britiske. Jeg fikk endelig satt opp grafikken så mye at PCen nekta å kjøre det, så måtte sette ned litt. Men nå ser det mye bedre ut. Mye dypere farger og skygger. Dumpt at jeg hadde spilt 6 oppdrag allerede med ikke fult så fin grafikk. 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, OlaHaldor said:

Tenkte dette hørtes moro ut - helt til jeg eå prisen.. og så at det er en DLC og jeg må ha spillet i tillegg. 🥶

Om du kjøper det rett fra utvikleren trenger du ikke hovedspillet, der er hver "DLC" en enkelt stående sak, bare steam versjonen skal trenge hovedspillet, jeg kjøpte det når det var på salg forrige uke, da koster hovedspillet 60kr og DLCen 250kr.
Men prisen gikk tilbake til det høye nå i Juni.
Men du kan jo holde øye her.

https://il2sturmovik.com/store/flying-circus/
Selv venter jeg på at Battle of Normandy skal komme til steam, Både den og Flying Circus Vol. 2 er ikke tilgjengelig på steam før de er mer utviklet. De snakker også om at neste store prosjekt blir stillehavskrigen.

Lenke til kommentar

For de som liker MSFS2020, i slutten av denne måneden får vi Nordic update,  Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige, vil få forbedret natur,  spesifikk hus typer, detaljerte byer, flyplasser og kjente bygginger. Så skal dere ut å fly i Norge i MSFS, vent til rundt 24 Juni. Jeg fløy til Kragerø i går og det lignet ikke i det hele tatt husene var brune og grå-brune ikke hvite. Så skal tilbake dit etter updaten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hoppet litt frem i tid, Nå flyr jeg over Nederland i 44 under Market Garden i en spitfire. Litt andre boller enn dobbelt og trippelt dekkere, men samtidig ikke fult så vilt og galt. Flyene er mer kontrollerbare, de flyr opp og ned fort. Så føles mye mindre organisk ut. 
Jeg spillet Bodenplatte DLCen som har deg spille, tysker, amerikaner eller britte fra høsten 44 til våren 45. Gjennom Market garden og Battle of the buldge. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel det gikk fort.

IL2 har på bare et par uker det spillet jeg har spilt mest i VR, jeg brukte 1 og et halvt år på å Onward forbi 20timer linja.  Det tok 13 dager med IL2. Og har nå 23 timer i spillet. 

Mye gikk til WW1, men har spilt masse WW2. Av en eller annen grunn er karrieren i bodenplatte DLCen extremt ensformig,  enten bare bomb bakken eller bare skyt ned fly. Og du gjør bare en av de 2 basert på hvilket fly du velger å bruke. 

Så jeg må bruke et java program som heter Pat Wilson's Campaign generator. 

Noe tungvint,  men lager mer varierte oppdrag og i motsetning til standard karrieren,  dukker ikke fiender opp ved scripted events. Men er der alltid og er tilfeldig om du støter på de.

Som dette oppdraget,  vi skulle fly og møte opp ved noen bombe fly og eskortere de. Men så langt kom vi ikke,  vi ble angrepet av mange tyske fly. 

Jeg trodde ikke jeg skulle si det, men 6 12.7mm mitraljøser er ikke bra nok,  de senere tyske flyene tåler mye juling og mens jeg må peppre de med mine 12.7mm mitraljøser.  Holder det med et par treff fra deres 30mm!! Kanoner. Tyskerne er skikkelig jukesepaver! 

Noe jeg får smake her. Mye luft akrobatikk et par gode kills for meg, før jeg får et par 30mm i trynet som gjør min P51 mustang om til en 2CV.

 

Lenke til kommentar

Jeg blir gal av DCS, jeg får det ikke til å funke i VR, jeg har fult alle guides som finnes på jorda og mars, folk med dårligere system enn meg får det til å kjøre bedre, uansett hva jeg gjør kjører det dårlig.
Nå har jeg overlocket til 4700mhz fra 3600mhz og fremdles ingen effekt. spillet kjører ræv uansett hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
On 6/11/2021 at 3:36 PM, Gunfreak said:

Jeg blir gal av DCS, jeg får det ikke til å funke i VR, jeg har fult alle guides som finnes på jorda og mars, folk med dårligere system enn meg får det til å kjøre bedre, uansett hva jeg gjør kjører det dårlig.
Nå har jeg overlocket til 4700mhz fra 3600mhz og fremdles ingen effekt. spillet kjører ræv uansett hva jeg gjør.

Jeg har et lignende problem med Boneworks, veldig frustrende da jeg i utgangspunktet liker spillet veldig godt. Har feilsøkt i det uendelige uten resultat. Virker som om det er noe med systemet mitt spillet ikke liker. Du har jo et lignende system som meg om jeg husker rett.

Meg:

2080ti

i9 9900k

16gb ram

M2 ssd

 

Er det noen endringer du kan gjøre i bios kanskje? Skru på XMP hvis systemet ditt støtter det? Hos meg var dette slått av i lang tid uten at jeg var klar over det og at systemet ikke kjørte på optimale innstillinger. Det var mye styr for å få det til fungere slik det skulle, måtte bla oppdatere bios og finstille på ram instillingene. Men ikke at det løste Bonworks problemet mitt da, men all feilsøkingen reulterte i det minste i litt bedre ytelse jevnt over i andre spill :pKanskje verdt et forsøk? 

 

Lenke til kommentar

Dette virker interessant! Håper det faller litt bedre i smak enn Battlegroup VR.

https://store.steampowered.com/app/676030/Eternal_Starlight/

 

Også herlig med Copy/paste funksjon endelig på Quest. Surfing og youtube er eneste jeg faktisk bruker den til nå, genialt og avslappende! Blir vel AR briller som på sikt kan ta over for den funksjonen. Håper god AR skjer innen fristen å koble Quest til Facebook utløper om et par år og forvandler den til en murstein. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Enceladus said:

Jeg har et lignende problem med Boneworks, veldig frustrende da jeg i utgangspunktet liker spillet veldig godt. Har feilsøkt i det uendelige uten resultat. Virker som om det er noe med systemet mitt spillet ikke liker. Du har jo et lignende system som meg om jeg husker rett.

Meg:

2080ti

i9 9900k

16gb ram

M2 ssd

 

Er det noen endringer du kan gjøre i bios kanskje? Skru på XMP hvis systemet ditt støtter det? Hos meg var dette slått av i lang tid uten at jeg var klar over det og at systemet ikke kjørte på optimale innstillinger. Det var mye styr for å få det til fungere slik det skulle, måtte bla oppdatere bios og finstille på ram instillingene. Men ikke at det løste Bonworks problemet mitt da, men all feilsøkingen reulterte i det minste i litt bedre ytelse jevnt over i andre spill :pKanskje verdt et forsøk? 

 

Jeg har ikke prøvd XMP.

Men bestilte 16 gig ram til, DCS krever vist masse ram selv ikke i VR.

Fly simulatorer krever vist mer ram den vanlige spill, da jeg alltid har blitt fortalt at 16 gig er plenty. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...