Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Setter opp VR igjen i dag for å spille Carrier Command 2 som slippes ut på dagen. Jeg er tilbake på loftsrommet med skråtak, så blir å kun spille sittende. Men regner med det uansett blir bra med strategispill, best å sitte komfortabelt da.

https://store.steampowered.com/app/1657900/Carrier_Command_2_VR/

Regner også med ytelse vil bli et problem så blir nok å teste AMD sin FSR Mod for å forhåpentligvis få litt bedre framerate.

Kort tutorial for det her:

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
2 hours ago, Enceladus said:

Setter opp VR igjen i dag for å spille Carrier Command 2 som slippes ut på dagen. Jeg er tilbake på loftsrommet med skråtak, så blir å kun spille sittende. Men regner med det uansett blir bra med strategispill, best å sitte komfortabelt da.

https://store.steampowered.com/app/1657900/Carrier_Command_2_VR/

Regner også med ytelse vil bli et problem så blir nok å teste AMD sin FSR Mod for å forhåpentligvis få litt bedre framerate.

Kort tutorial for det her:

 

Hvorfor skulle ytelse blir et problem? spillet ser jo veldig simpelt ut grafisk?

FSR skal vist funke på DCS, vurderer å prøve det, men det gir vist noen rare ting, skyer og bygginger i det fjerne blir dårligere og "shimmer" mens du kan jo få bedre oppløsing på cockpit osv

Lenke til kommentar

@Gunfreak

Veldig høye systemkrav for VR versjonen blant annet:

Quote

 

System Requirements

  • Minimum:
    • OS: Windows 7 / 8 / 10
    • Processor: Intel Core i5-4440 / AMD Ryzen 3 1200
    • Memory: 4 GB RAM
    • Graphics: Nvidia Geforce 1070Ti / AMD Radeon RX 5700
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 1 GB available space
  • Recommended:
    • OS: Windows 7 / 8 / 10
    • Processor: Intel Core i5-6440 / Ryzen 5 2400
    • Memory: 8 GB RAM
    • Graphics: Nvidia Geforce 3080Ti / AMD Radeon RX 6900 XT
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 1 GB available space

 

    •  

Også regner jeg med at siden dette er et strategispill så blir det mye som skal rendres og regnes ut for en stakkars CPU/GPU særlig i VR. Men jeg kan jo håpe da at low poly grafikken ikke krever for mye, men jeg tviler på at det vil ha så mye å si for et slikt spill.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

@Gunfreak

Veldig høye systemkrav for VR versjonen blant annet:

    •  

Også regner jeg med at siden dette er et strategispill så blir det mye som skal rendres og regnes ut for en stakkars CPU/GPU særlig i VR. Men jeg kan jo håpe da at low poly grafikken ikke krever for mye, men jeg tviler på at det vil ha så mye å si for et slikt spill.

Oy ja, det var litt av et hopp spesielt på grafikk kortet fra minimum til recomended.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd AMD FSR på DCS og det funker faktisk! Jeg har nå økt ressolution scale til hele 90% på G2en, så høy oppløsing og spillet kjører mye bedre på 90% nå med FSR enn det gjorde på selv 75% uten. Jeg har ikke faktisk sjekket FPS forskjellen, jeg bryr meg mer om hva jeg føler opp opplever, og spillet kjører mye bedre, de som har målt sier de får ca. 20% bedre FPS med FSR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk! VR versjonen av Carrier Command er av det jeg har testet så langt veldig tynn. Først og fremst er det veldig dårlige kontrollere og absolutt ingen valgmuligheter, det er kun teleport. Også veldig merkelig plassering av rotasjon når jeg skal snu meg, ikke med stikken som er vanlig men A knappen på kontrollerene, men dette burde uansett kunne fikses med endre på kontroller bindings i Steam så ikke verdens undergang.

Spillet er veldig krevende. Jeg måtte sette render scale til 60% for å få det greit stabilt. Må vist ha et 3080Ti eller 3090 for å få det greit. Uansett så virker det også som det mangler noe fungerende antialiasing innstilling til VR; grafikken er noe uklar/grøtete og det greier jeg heller ikke fikse med å øke supersampling (ikke at det er noen godt valg da det ødelegger for ytelsen).

Størrelsene er helt feil. Føler meg som kjempe, alt er i kjempesmått. Dette greide jeg delvis å fikse i SteamVR siden det er en egen setting for det der, men kontrolleren føles ikke helt riktig plassert når jeg tukler med innstillingen.

Ingen fysisk interaksjon med omgivelsene, men det var egentlig som forventet utifra det jeg så på traileren. Akkurat nå er det en laserpeker som man trykker for å aktivere ting og det føles knotete og litt upresist. Likevel det er ikke slik det burde gjøres i VR.

Tester litt skjermversjonen for å se om det er bedre.. og så får vi se om jeg beholder spillet eller refunder.

 

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Sarasin said:

For hvilke skjermkort er dette "lønnsomt"? Har et 6700XT :)

 

Alle vil jeg tro, du trenger det vel ikke om du bare spiller spill som ikke krever noe. Men uansett hvor bra kort du har, er vel 10-30% mer fps en god ting.

Funka jævlig bra på DCS  med mitt 2080Ti/OC, har ikke testa på noen andre spill.

Men siden du har AMD, og da ikke kan bruke DLSS kan du jo teste det på feks red dead redemption 2, der hadde DLSS veldig god effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyrte opp Q2 for første gang på lenge, ikke en dritt funka, jeg har jo ikke en gang koblet den til den nye wifien og nye nettet vi fikk i slutten av April. Så måtte updates til her og der.

Prøvde pistol whip igjen har jo kommet to store updates siden sist jeg spilte,  cyber punk og western. 

Prøve western da jeg liker det temaet best, man er utstyrt med to colt walkers eller colt dragoons. Kul musikk og det ble heftig. Sto at man burde være godt trent i spillet før man benyte da det var for advanced folk.

I starten så jeg ikke helt dette, men det ble ganske så hektisk der på slutten. 

Lenke til kommentar

Ser at GangV har vært ute en stund nå og jeg helt hadde glemt det vekk! Er jo samme utvikler som har laget favoritten min Standout Battle Royale, som forøvrig også nettopp har fått et nytt spillbart kart!

Har veldig lyst å teste men jeg trenger nytt VR utstyr for at det skal bli skikkelig gøy. Trenger trådløst og en stikke som fungerer slik at jeg ikke konstant glir bakover når jeg spiller slik er tilfelle med ene Index kontrolleren min :( 

https://store.steampowered.com/app/1342790/GangV__VR__PC_Battle_Royale/

 

Og ja de spiller skamløst på GTA V her :p Men det er greeeeeit så lenge det er morro og spillbart! Noe Standout i aller høyeste grad var men også litt ruskete i utformingen til tider.

Edit:

Kjøpte spillet. Bare må få testet det litt hehe.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
3 hours ago, Enceladus said:

Ser at GangV har vært ute en stund nå og jeg helt hadde glemt det vekk! Er jo samme utvikler som har laget favoritten min Standout Battle Royale, som forøvrig også nettopp har fått et nytt spillbart kart!

Har veldig lyst å teste men jeg trenger nytt VR utstyr for at det skal bli skikkelig gøy. Trenger trådløst og en stikke som fungerer slik at jeg ikke konstant glir bakover når jeg spiller slik er tilfelle med ene Index kontrolleren min :( 

https://store.steampowered.com/app/1342790/GangV__VR__PC_Battle_Royale/

 

Og ja de spiller skamløst på GTA V her :p Men det er greeeeeit så lenge det er morro og spillbart! Noe Standout i aller høyeste grad var men også litt ruskete i utformingen til tider.

Edit:

Kjøpte spillet. Bare må få testet det litt hehe.

Skeptisk til alt som heter battle royal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe jeg fant ut av nå nettopp er at innstillingen for oppløsning i Jet Island ikke fungerer men at man heller bør sette den på laveste innstilling og bruke SteamVR sin istedenfor. Har nå satt den til 160% i SteamVR og sammen med AMD FSR så kjører jeg Jet Island stabilt i 144hz på Index. Sykt smooth!!

Dette spillet er fantastisk på Index! Og ikke er det et problem at stikken på kontrolleren ikke fungerer skikkelig så kan spille uten at jeg glir baklengs :D

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Neeeei det er gøy!

Noe annet jeg virkelig savner som jo ligner bittelitt på Battle Royale sjangeren er Rust og Day Z. Standout er vel det nærmeste jeg kommer i VR.

Hadde spillet bare hvert GTA online clone i VR hadde det sikkert hvert kult, men når man blander BR inn i det høres det bare masete og stressende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...