Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valve arbeider med en fortsettelse basert på Alyx?

Da får vi se om det blir noe av eller ender opp i ingenting, begge er vel like sannsynlig..

Citadel er vel også nært forestående nå tenker jeg siden det har vært kjent en god stund, men ikke offisielt enda da. Det blir gøy med mer Valve spill! Såfremt de ikke går lei og legger det på is 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har noen erfaringer med Occulus Quest 2? Har veldig lyst til å kjøpe men en, men er ikke fan at jeg må kjøpe spillene på nytt om jeg ikke vil spille kablet til PC'en.

f.eks. har jeg kjøpt Beat Saber på Steam når det var på super-tilbud.

 

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, SahandJ said:

Er det noen som har noen erfaringer med Occulus Quest 2? Har veldig lyst til å kjøpe men en, men er ikke fan at jeg må kjøpe spillene på nytt om jeg ikke vil spille kablet til PC'en.

f.eks. har jeg kjøpt Beat Saber på Steam når det var på super-tilbud.

 

 

Har du wifi 5ghz eller wifi 6 kan du spille steam beatsabre tråløst på din Q2, eventuelt bare bruke kabel. Så kan du heller kjøpe Q2 exclusives på Q2. Q2 gir deg mest for penga om dagen.  Bra skjerm,  bra tracking, bra pris.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Theo343 said:

Men Q2 krever fortsatt en FB konto?

Ja, offisielt gjør den det, vet ikke om noen uoffisielle mods har kommet ut som fjerner det kravet,  var mye snakk om det for noen måneder siden. Men har ikke hørt noe siden.

Ellers har en vaskekte sverd ekspert sjekket ut blade and Sorcery 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Gunfreak said:

Ellers har en vaskekte sverd ekspert sjekket ut blade and Sorcery

Interessant at det faktisk er litt nyttig å trene i VR å den måten og få noe ut av det!

Skulle vært noen basic øvelser som en tutorial i spillet. F.eks med ett 3d opptak av en proff som gjør bevegelsene og så aper man etter og lærer av det. Jeg er ikke dedikert nok til at jeg gidder å slå opp youtube videoer for å lære slikt men hvis det var en lett tilgjengelig tutorial i spillet som gikk gjennom stegene så hadde jeg giddet.

Repostet videoen på reddit ;)

 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Enceladus said:

Interessant at det faktisk er litt nyttig å trene i VR å den måten og få noe ut av det!

Skulle vært noen basic øvelser som en tutorial i spillet. F.eks med ett 3d opptak av en proff som gjør bevegelsene og så aper man etter og lærer av det. Jeg er ikke dedikert nok til at jeg gidder å slå opp youtube videoer for å lære slikt men hvis det var en lett tilgjengelig tutorial i spillet som gikk gjennom stegene så hadde jeg giddet.

Repostet videoen på reddit ;)

 

Det er jo noen grunnleggende likheter,  som fint kunne hvert i en toturial. Men nesten hvert eneste våpen har sin egen greie. Langsverd har sin greie, sverd og sjold har sin igjen, mens kården er en helt annen greie, og senere våpen er jo ikke en gang en del av spillet uten mods.

Men så klart kan jo hende en proff kunne laget en toturial som tar med de mest grunnleggende likhetene

 Timing f.eks, men selv syns jeg det spillet er dårligst på er distanse fordi fienden noen ganger beveger seg gjennom både deg, våpen og skjold. Så du prøver å holde distansen og tempo/timing også bare flyr fienden gjennom deg.

 

Lenke til kommentar

Mener dere alle VR spill bør ha seated mode?

Noen spurte om seated til blade andSorcery,  og jeg ser ikke hvordan det skal funke, ja du kan sitte og veive med sverdet i stolen,  men det blir jo et helt annet og mye dårligere spill. 

 

Ellers er jeg nå fryktelig nærme et drømme sverd,  har solgt masse nå, men kjøperen av revolvern min ser ut til å a trukket seg. Hadde jeg bare fått solgt den, ville jeg være i mål.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Brisingamen said:

Drømmesverd?

Ikke egentlig VR relatert annet en at jeg bruker teknikkene man brukte dette sverdet med i blade and Sorcery. Og om jeg får kjøpt det, tror jeg nesten jeg må prøve å få det inn i spillet om jeg så må betale noen for å lage det.

 

https://www.bygoneblades.com/buy-british-1796-heavy-cavalry-trooper039s-sword-3rd-kings-own-dragoons-peninsular-war-sword

Lenke til kommentar
8 hours ago, Gunfreak said:

Mener dere alle VR spill bør ha seated mode?

Noen spurte om seated til blade andSorcery,  og jeg ser ikke hvordan det skal funke, ja du kan sitte og veive med sverdet i stolen,  men det blir jo et helt annet og mye dårligere spill. 

 

Ellers er jeg nå fryktelig nærme et drømme sverd,  har solgt masse nå, men kjøperen av revolvern min ser ut til å a trukket seg. Hadde jeg bare fått solgt den, ville jeg være i mål.

Jeg mener alle VR spill bør kunne konfigureres til å passe til flest mulig spillere og spillestiler, f.eks slik som HL Alyx. Boneworks som til en viss grad kan sammenlignes litt med Blade & Sorcery kan også spilles sittende.

Akkurat nå kan jeg selv ikke spille så mye annet enn sittende på grunn av skråtaket på loftrommet hvor jeg sitter. Stuen jeg tidligere har veivet rundt i er under gradvis oppussing men også gjort om til "botanisk hage" av hageentusiasten her i huset nå i vårsesongen på grunn av de gode lysforholdene der. Selv katten slipper ikke inn der fordi den visstnok spiser på plantene 🙄

Lenke til kommentar

Da fikk jeg den gasket saken for å lage frankenFov og det gikk dritt, var blury, jeg så masse svarte saker som kom i veien, det så helt jævlig ut, og følte ikke jeg fikk noe mer FOV, jeg merket mye bedre blury kanter og svarte kanter enn det jeg gjorde med vanlig gasket som følger med. Så nei det var ikke noe for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...