Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Dette blir rått!

Quote
This is a quick test of the upcoming Zelda: BOTW mod Me, Etra and MelonSpeedruns have been working on! (ignore the shakiness of the video, it wasn't that way in the headset). Ever since playing Zelda BOTW, it's always been a dream to play it in VR (and it's finally coming together!). (And no, I don't mean that super low res, low graphics, 3DOF running on Cardboard that the Switch version has! 😛) The mod features full 6DOF, 1st and 3rd person in 3D VR. There's no release date yet, but join the "Flatscreen to VR" Discord for updates: https://discord.gg/ZFSCSDe Full motion controls would be amazing, but that would be a very different modding challenge (not sure if that's possible at this time). We may go with a method that uses similar controls to the Wii (and soon Switch) Skyward Sword where gestures with your VR controller causes different swings. If we rendered the game sword in the player's hand while in first person (outside of the game engine), it might work well to feel like your holding the sword (and can be usable, because when you swing it, it causes the swing gesture to happen in the game, doing enemy damage). We'll see!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Gunfreak said:

Ser ut som mange tenker det samme når det kommer til PS5 vr og half life Alyx. 

 

https://www.pushsquare.com/news/2021/03/soapbox_sony_needs_to_bang_down_valves_door_to_get_half-life_alyx_on_ps5s_psvr

Synes en byttehandel burde ligge på bordet. HL Alyx mot en av PSVR 2 sine storspill.

 

I andre nyheter; det har dukket opp noen interessant Valve patenter:

Quote

Newly Published Valve Patent Envisions Wireless & Standalone Versions of Index, New Head-mounts

valve-index-patent-2.png.2d5a90aa63e08a3a2f47bdd2ba00fc20.pngvalve-index-patent-3.thumb.png.0f001f3c642a3947967db50386b1be43.pngvalve-index-patent-4.thumb.png.5d1ea618412116b1013878b4070b93d6.png

https://www.roadtovr.com/valve-index-wireless-standalone-patent-head-mounts/

Når er neste EU avstemning? :p

 

 

Lenke til kommentar

Har solgt Rift S kjøpt tidlig i 2019 og ikke brukt den siden januar 2020. Må man gjøre noen "unbind/disac" av enheten fra Oculus kontoen?

Jeg har ikke brukt Oculus på den nye PCen (X570, ikke installert Oculus) og finner ikke noe via kontoen på websiden.image.png.644295eda4b830c5e198f3e49248f9df.png

 

Hmm men jeg fant noe her, hvordan får jeg fjernet denne knytningen?

image.png.665986528c9b2fa1676f50ab10fbf133.png

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Har solgt Rift S kjøpt tidlig i 2019 og ikke brukt den siden januar 2020. Må man gjøre noen "unbind/disac" av enheten fra Oculus kontoen?

Jeg har ikke brukt Oculus på den nye PCen (X570, ikke installert Oculus) og finner ikke noe via kontoen på websiden.image.png.644295eda4b830c5e198f3e49248f9df.png

 

Hmm men jeg fant noe her, hvordan får jeg fjernet denne knytningen?

image.png.665986528c9b2fa1676f50ab10fbf133.png

 

 

Nei, jeg lure på dette selv før jeg sendte min rift s til en venn før jul. Alt du trenger å gjøre er å slette den og kontrollene fra Oculus appen på pcen. Det er ikke noe tilknyttet kontoen og brukeren din på selve headsettet som på slettes/formateres.

Endret av Gunfreak
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fremdles ikke fått VR coveret for min franken FOV begynner å bli fryktelig lang tid nå 

 

Ellers har jeg prøvd 1kg håndledds vekter mens jeg har spilt B&S. Jeg greide vel 20min også var det nesten umulig å holde høyre armen oppe.

Men jeg gjør bedre kutt, når man har vekten på armen beveger man den mer naturlig og jeg treffer med "eggen" bedre.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Gunfreak said:

Nei, jeg lure på dette selv før jeg sendte min rift s til en venn før jul. Alt du trenger å gjøre er å slette den og kontrollene fra Oculus appen på pcen. Det er ikke noe tilknyttet kontoen og brukeren din på selve headsettet som på slettes/formateres.

Ok så har man formatert PCen så har man gjort det nødvendige.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

Gleder meg til dette!

https://store.steampowered.com/app/1342790/GangV__Civil_Battle_Royale/

Samme utvikler som laget min gamle favoritt Standout Battle Royale som jeg savner noe helt enormt å spille med trådløs VR.

 

 

Så GTA online VR?

Hvorfor kaller de det battle royal, når det virker mer som et sandbox MMO?

Virker jo kult nok, om det funker,  selv om slike online spill ikke er min greie. Men er skeptisk til så ambisiøse spill i VR fra små utviklerne. 

 

Kommer snart en update til battlegroup VR som gir coop modus i kampanjen. Der du og en venns flåter kan gå sammen. 

Lenke til kommentar

Prøvd mer B&S med håndledds vekter. 

Sist brukte jeg langsverd og sabel/broadsword. Brukte langsverd i dag også,  langsverd er ikke så slitsomt av samme grunn det ikke er det i virkeligheten heller. Måten du holde svedet på er ganske energi sparende.

Men i dag tenkte jeg å trene venstre armen litt. Jeg er kjevhendt men har tent så nye med sverd med høyre at det nå føles unaturlig å bruke venstre. Så i stede tok jeg et arming sword i høyre og en bukleri  venstre, på den måten får man trent både høyre og venstre. 

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg reinstallert SkyrimVR, peisa inn 420 mods via wabbajack (helt fantastisk), og oppgradert VR-pcen. Jeg må si at dette er helt rått. Helt vilt. Dette må være den beste VR-opplevelsen det er mulig å få nå om dagen. 

Utrolig at et snart 10 år gammelt spill holdt i live på ren dugnad skal være så bra! 

Nå kjører Index'en lett 120fps også, det hjelper overraskende mye på VR-sjuken jeg til nå har lidd kronisk av. Det er NESTEN så det var verdt å kjøpe 3090. Eller jo, at jeg nå for første gang tåler artificial locomotion er faktisk verdt 20 laken når jeg tenker meg om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ooh! Kanskje på tide å prøve Fallout 4 igjen!

https://www.roadtovr.com/fallout-4-vr-essential-mod-list/

Men som RoadtoVR skriver så krever den Fallout 4 GOTY edition i tillegg til VR versjonen :(

Quote

One of the biggest limiters to everyone grabbing this modlist right now is that it requires not only the VR version of the game, but all official DLCs from the flatscreen version of Fallout 4 from Steam, all of which are included in the Fallout 4 Game of the Year Edition. You can grab that for under $15 if you’re looking in the right place at the right time (eg: Greenman Gaming, periodic sales on Steam, etc).

 

Men ellers så frister følgende meg stort!

Quote

This overhaul is NOT easy, this is meant to be an immersive survival rpg. You can customize things to your liking but the default is a game where there is NO Compass and NO HUD. VATS is turned into BULLET TIME (No auto targeting) The AI is also SMART and WILL USE TACTICS against you, Combat is FAST PACED and DANGEROUS there WILL be Random Ambushes! Radiation is actually deadly.

 

Lenke til kommentar

Ja, nei microstutter er instant headache for meg.

Jeg har fått prøvd litt blade & Sorcery igjen etter å ha hatt kona hjemme i 9 dager pga. ferie, de 1kg vektene på håndleda funker bra de.
Lasta også ned en mod som gjør at fienden ikke flyr tilbake når du blokker angrepene deres, så sprettene er ikke sverd altså. Det gjorde at ting føltes mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Tipper at det ikke er noe microstutter men kanskje heller opptaket som er problemet? Det var ikke et problem jeg kan huske at jeg slet med i de timene jeg spilte Fallout 4. Det var derimot mye annet rot med spillet som jo denne modlisten ser ut til å fikse opp i. Men Fallout 4 var vel heller aldri et særlig godt optimalisert spill i utgangspunktet. Skyrim var definitivt en mye bedre port til VR.

Et spill med veldig irriterende microstutter er Vivecraft modifikasjonen av Minecraft. Det er fortvilende fordi spillet er i utgangspunktet fryktelig gøy i VR! Den gamle java versjonen av Minecraft er noe skikkelig uopimalisert dritt! I hvertfall i forhold til den offisielle Bedrock versjonen til Microsoft som er veldig stabil og pen. Problemet med den versjonen er at den ikke har den samme gode VR støtten som Vivecraft og de siste par årene så er det heller ikke mulig å starte spillet! Microsoft har ikke giddet å fikse problemet. Jævlig irriterende hele situasjonen igrunn. Minecraft kunne blitt så utrolig bra i VR med den riktige støtten.

Rant over :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...