Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Enceladus said:

Det der ser så rått ut! I dag er dagen for å teste det! Hvis det da ikke plutselig dukker opp ett eller annet :p

Igår satt jeg å kastet vekk tiden på Dungeon Keeper 1 og da slo det meg at veldig mange av de spillene til Bullfrog og Lionhead fortjener å bli gjenskapt i VR. Jeg har veldig tro på at det kan fungere bra; Populous, Black & White, Dungeon Keeper osv.

 

 

Det er drit kult., men mista min heavy cruiser, altså mitt flagship, jeg ble sprengt og slengt ut i rommet, så jeg må nå "grinde" litt for å få råd til et par nye skip og upgrades. Heldigvis er spillet laget slikt at du skal "grinde" litt så det er faktisk gøy, selv de første oppdragene er jo kule å ta igjen fordi de skaler med skipene du har, både antall skip med også hvor kraftige de er. Så selv om det skal litt til å tape de tidlige slagene, må du passe på, jeg tok oppdrag 3 eller 4 i dag, og jeg vant jo, men oppdaget plutselig at at min assault frigate(som er var det første skipet jeg hadde i spillet som jeg hatt med meg i 6 timer nå)  holdt på å bli sprengt, bare 200 hull igjen av 1400 originalt, med skjoldene nede på 3 kaner, så jeg måtte jo bare sende den så langt vekk som jeg kunne og håpe fienden ikke konsentrerte ilden på det. Det fikk heldigvis bra.

Det må jo være lett å lage en Dungeon keeper remake/3er i VR, hadde hvert gøy å løfte og slippe mine demoner med mine egne hendre, dra fingeren bortover bakken for å lage nye rom osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter enda på G2 - sporinga sier den skulle kommet i dag. 🙄

På den annen side kanskje like greit den er et eller annet sted og venter - sliter plutselig noe voldsomt med ryggen. Alderdommen tar meg før jeg er klar ..

 

Men jeg kan gjøre noen forberedelser mens jeg venter. Jeg må installere Steam VR i alle fall. Hva mer man ha eller stille inn?

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
49 minutes ago, OlaHaldor said:

Jeg venter enda på G2 - sporinga sier den skulle kommet i dag. 🙄

På den annen side kanskje like greit den er et eller annet sted og venter - sliter plutselig noe voldsomt med ryggen. Alderdommen tar meg før jeg er klar ..

 

Men jeg kan gjøre noen forberedelser mens jeg venter. Jeg må installere Steam VR i alle fall. Hva mer man ha eller stille inn?

Steam mixed reality må du også ha.

Det er vel det. Syns selv G2 var helt grei å sette opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, som Gunfreak sier så skal det være nok å installere Windows Mixed Reality for SteamVR. Gratis å laste ned i Steam og det installerer seg selv uten problemer. Ellers er jo VR kanskje en god investering, ettersom det blir mer stående spilling, og det er jo bl.a. det de anbefaler for hjemmekontor/kontor generelt. Minus spilling..

Lenke til kommentar

https://int.vrcover.com/products/silicone-cover-dark-grey-for-oculus™-quest-2

https://int.vrcover.com/products/facial-interface-foam-replacement-set-for-oculus™-quest-2-dark-grey-black

 

Noen som vet om en norsk butikk som selger noe lignende? Vil bli kvitt lightbleed uten å måtte rigge til noe fjas selv.

Ebay er et annet alternativ, men hadde vært kjipt å gå rundt med utslett i ansiktet fordi PUen eller siliconet som var i produktet var noe tvilsomt 😆

Lenke til kommentar
17 hours ago, Enceladus said:

Jeg setter igrunn min lit til at PSVR2 blir den utløsende faktoren her for ett endelig gjennombrudd for VR, uten at jeg har noe særlig annet enn håp å basere den forventningen på :p Bare den blir trådløs så er vi i boks tror jeg. Alt det andre som sporing, gode kontrollere, enkelt oppsett og en intuitiv UI tror jeg langt på vei er løste problemer med en PSVR2 hvis Sony har fulgt med i timen og lært noe av konkurrentene og egen erfaring med PSVR1.

Sony har selv gått ut og fortalt:

"In fact, we might have to wait even longer for Sony to experiment with virtual reality again. Sony Interactive Entertainment CEO Jim Ryan said that while PlayStation still believes in VR, we might not see a PSVR 2 headset for a couple of years. "Will it be this year? No. Will it be next year? No. But will it come at some stage? We believe that," said Ryan."

Leste i et annet intervju, men grunnen til dette er at Sony selv mener at VR teknologien ikke er helt på plass enda. Hvordan de kan mene dette etter å hatt stor suksess med PSVR, den massivt økende trenden med VR og ikke minst de utrolige headsettene som har kommet de siste årene er forbi meg.

Så vi snakker 1-2 år mer før det blir snakk om noe PSVR med mindre noen foretar en snuoperasjon på det punktet :)

Black & White hadde vært så sykt i VR..! Aldri vært en mer passende tid for en gjenopplivelse av spillserien ❤️

Lenke til kommentar

Er jo typisk når man virkelig venter på noe. G2 skulle ankommet for to dager siden ifølge estimatet i sporingen, men er enda "under transport". 😄

Ifølge support på chat skal pakken ha blitt scannet ved lossing i butikk, men ikke scannet og plassert på hylle. Jeg har derfor ikke fått hentemelding enda. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
20 minutes ago, OlaHaldor said:

Er jo typisk når man virkelig venter på noe. G2 skulle ankommet for to dager siden ifølge estimatet i sporingen, men er enda "under transport". 😄

Ifølge support på chat skal pakken ha blitt scannet ved lossing i butikk, men ikke scannet og plassert på hylle. Jeg har derfor ikke fått hentemelding enda. 🤷‍♂️

Opplevd at pakken har ligget 10 dager i butikk og ingen melding er gitt.. Flaks at jeg sjekket, for den var i ferd med å bli returnert :D

Man må virkelig ha eller skaffe seg sporingsnummer, for posten kan man ikke stole på.

Lenke til kommentar

Sporingsnummer har jeg, men har erfart før at butikkansatte ikke vil/kan levere ut før jeg har med hentemelding. Tenkte jeg skulle unngå en halvtimes spassertur i -15 med mindre jeg får gevinst for innsats. 🤠

Jeg har også erfart at en pakke lå på posten i lengre tid uten hentemelding, og sporingen hadde ikke en gang blitt oppdatert at den var ankommet. Først etter tre uker fikk jeg en purring på å hente (uten å ha fått hentemelding..) Ikke til å bli klok av.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
2 minutes ago, OlaHaldor said:

Sporingsnummer har jeg, men har erfart før at butikkansatte ikke vil/kan levere ut før jeg har med hentemelding. Tenkte jeg skulle unngå en halvtimes spassertur i -15 med mindre jeg får gevinst for innsats. 🤠

Jeg har også erfart at en pakke lå på posten i lengre tid uten hentemelding, og sporingen hadde ikke en gang blitt oppdatert at den var ankommet. Først etter tre uker fikk jeg en purring på å hente (uten å ha fått hentemelding..) Ikke til å bli klok av.

Posten har hvert helt ubrukelig i det siste månedene, vet ikke om det er Corona eller hva jeg, men jeg bestilte noen 12mm tanks og infanteri fra UK, og den ble først levert til feil sted, ca. 30 minutter fra der den skulle være, dum som jeg var ba jeg dem sende den til riktig sted, i stede havnet den i Oslo og siden ble den borte for nå 2 måneder siden.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, OlaHaldor said:

Fikk oppdatering fra PostNord. De vet ikke hvor det er blitt av pakken. Den er ikke kommet til utlevering, og den er ikke på terminal. Perfekt.. 

Hvordan går man fram med dette om den virkelig er tapt, med tanke på Komplett og få en ny enhet?

Det var noe dritt. Etter et kjapt googlesøk så kom jeg inn på denne siden her: https://www.postnord.no/motta/savnede-skadede-eller-forsinkede-forsendelser 

Virker som at du kan i verste fall måtte vente i 30 dager etter du har meldt inn pakken til kundeservice før du har krav på erstatning. Så yey for Postnord. Kan nesten heller anbefale å bestille en ny direkte fra Komplett med en gang, og så levere tilbake den du eventuelt får ekstra senere. Og finner ikke Postnord pakken, så kan du få Komplett til å erstatte headsettet, og sende det "erstattede headsettet i retur som det "dyreste" av headsettene. Litt mye knot, men da vil du også ha mulighet til å få headsettet i løpet av noen dager. Og ikke minst et nytt headsett.

Edit: Hvis du ser positivt på det så er jo dette en gyllen mulighet til å lure til deg et nytt Reverb G2 headsett til demo- og rabattpris. Så det kan jo komme noe godt ut av dette :)

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (3 minutter siden):

Jeg driter ikke penger, så jeg får ikke bestilt en ny sånn uten videre. 🙃
Det jeg hadde bestilt, og nå venter på, er demo/retur til redusert pris i tillegg til en rabattkupong, så jeg fikk det til omkring 1000,- billigere enn nypris. Den kupongen er jo long gone nå. 😛

Ordner seg for snille gutter😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (1 time siden):

Fikk oppdatering fra PostNord. De vet ikke hvor det er blitt av pakken. Den er ikke kommet til utlevering, og den er ikke på terminal. Perfekt.. 

Hvordan går man fram med dette om den virkelig er tapt, med tanke på Komplett og få en ny enhet?

Er det lenge siden den burde vært der? I så fall tar du kontakt med Komplett kundeservice. Dette er en ganske standard greie for dem, så regner med det ordner seg. 

Lenke til kommentar

Den gikk ut fra nærmeste terminal 26. januar kl 01 på natta. Vanligvis, om den går ut fra terminal så sent som kl 10, er det mulig å hente allerede rundt kl 13

 

Redigert

Sjekket pakkesporing nå igjen. Nå har sporingen endret seg - angivelig kjørt ut fra en annen terminal enn det som først var vist, den 26. januar kl 9, men den er nå likevel ikke kommet frem. Når den er kjørt ut fra den terminalen har pakken normalt vært mulig å hente rundt 18-19 på kvelden. Jeg forstår ingenting nå. 🤷‍♂️

 

Når det nå en gang kommer, har jeg tenkt å bruke det fortrinnsvis med MSFS20 og Project Cars 2. Jeg er naturligvis nysgjerrig på andre ting også men jeg har dessverre ikke all  verdens plass i kontorkroken, så det må nok bli spill hvor jeg kan sitte eller stå - jeg kan ikke vandre rundt eller peive frenetisk med armer og bein.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Har så å si null plass selv, men er så heldig å ha maskina på soverommet, klemt mellom senga og veggen. Gir meg et område på ca 2x0.5 m å spille på 😛 Fordelen er at jeg kan bruke plassen over senga til å veive rundt med armene, så jeg får spilt både sim-spill sittende, men også Blade & Sorcery, Pavlov og alle andre spill som krever litt mer plass. Inkludert er også risikoen for å deise en kontroller rett i skjermen min om jeg ikke er forsiktig.

Gleder meg til å få nytt kontor når vi får den nye leiligheten vår i 2023, og da satser jeg på at VR har kommet ganske så mye lenger mtp. tracking og skjermer :D

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Alak87 said:

Har så å si null plass selv, men er så heldig å ha maskina på soverommet, klemt mellom senga og veggen. Gir meg et område på ca 2x0.5 m å spille på 😛 Fordelen er at jeg kan bruke plassen over senga til å veive rundt med armene, så jeg får spilt både sim-spill sittende, men også Blade & Sorcery, Pavlov og alle andre spill som krever litt mer plass. Inkludert er også risikoen for å deise en kontroller rett i skjermen min om jeg ikke er forsiktig.

Gleder meg til å få nytt kontor når vi får den nye leiligheten vår i 2023, og da satser jeg på at VR har kommet ganske så mye lenger mtp. tracking og skjermer :D

Haha kjenner følelsen. Hadde noe tilsvarende plass på kontoret selv, så jeg endte opp med å rigge opp utstyret i stuen ved siden av TVen. Så skyver jeg spisestuebordet helt inntil veggen som gir meg cirka 2,5x1,5 ish. Veiver til stadighet borti både stoler og rullgardiner. Tidvis er jeg bekymret for hvor lenge kontrollerne skal leve, men er glad for at de stort sett tar støyten fremfor mine egne hender :D

Lenke til kommentar

Fått hengt opp litt ting. Var utrolig deilig, kabelen er nærmest borte når man bruker headsettet. Har helt ok plass til å bevege meg. Veldig glad for en tolerant samboer XD da dette er en del av stua. Eneste som mangler nå er kanskje å få kabelen enda mer "bort". kjøpe flere "kroker" kanskje.

PXL_20210128_134300556.jpg

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...