Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

  

  

On 1/19/2021 at 3:08 PM, Gunfreak said:

Da er jeg tilbake fra en par timer lang session med Battlegroup VR, helvetes det er gøy, men heller ikke lett.

Litt RTS ala homeworld men også litt rouge light. Hver gang du går tilbake til basen, må du ta oppdragene på nytt frem til et vist punkt.

Man begynner med en skip og første brett er veldig lett, du kan liksom ikke tape det, du skal forsvare et skip som blir angrept av ett annet skip, men det skipet du skal forsvare har så mye liv at jeg ser ikke hvordan du skal kunne tape det. Så jeg kom fordi det brettet lett, neste brett sleit jeg med, du skulle forsvare en base mot en hangar skip, jeg begynnte å få seriøs juling så jeg slå retrett. 

Spillet er slik at skjold du må tilbake til basen for å få mer supplies og fikse skårget, supplies brukes til å gjøre "skills" skills kan enten være basert på kaptainen som styrer skipet eller hva slags utstyr skipet har. feks min kaptain som styrer flagskipet har en skill som gjør at alle vanlige våpen fyres av samtidig. mens den andre kaptienen jeg fikk nå nettopp på mitt andre skip har en skill som resetter timeren på skills/spesial angrep. Så klassisk RPG type konsept. 

 

Etter jeg fikk juling på andre oppdrag bestemte jeg meg for å vær turtle. Så jeg tok første oppdrag flere ganger for å få penger og upgrade chip, så jeg kunne oppgradere våpen og ikke minst få et skip til.

Og det gjord jeg, men der kommer mer av rouge light sakene inne, neste gang jeg da tok første mission, der jeg skulle forsvare det skipet, møtte jeg nå 3 skip, ikke ett. Det var fremdeles lett, da som sagt det skipet man skal forsvare tåler mye. Så jeg og det andre skipet jagde vekk første angriper som slo retrett ganske fort, vi tok så og utlsettet en corvette, og da hadde det andre skipet vi skulle beskytte kommet seg unna, det 3 fiendtlige skipet hadde 1000 i hull og hadde ikke noe skadet på seg, så da bare tøffet vi videre. Til neste oppdrag, nemlig der man skulle forsvare romstasjonen. 

Denne gangen ble vi angrept av 2 skip, først en liten corvette, som fikk juling fort og så stakk av, så kom hangarskipet, jeg satt mitt andre skip å ta hånd om fighter skipene, mens jeg personlig gikk etter hangarskipet, her ble det kaos!! jeg prøvde å komme bak skipet for å gi den juling, jeg lå rett bak og fyrte av en salve med våpene mine, så skulle jeg prøve å få beam kanonen min til å fyre av, jeg aner ikke hvordan den funker så men jeg fiklet med det, bråstoppa skipet foran meg og vi hadde en massiv krasj, eksplosjoner over alt, skipene bare gnissa og gnissa mot hverandre jeg prøvde å styre unna, men det førte bare til mer gnissinger. Jeg ser i skrekk på at hullet mitt faller og faller, etter alt var omme hadde jeg 18%!! hull igjen, men hangar skipet var like skadet, jeg hadde endelig funnet ut hvordan beam saken funket, og siden det andre skipet mitt også hadde det våpenet sa jeg min beste Captain Sheridans stemme til det andre skipet. "get that ship out of my space!" Og det haltende hangarskipet som prøver å flykte får en massive beam rett i ræva og går dukken. Dessverre eksploderer ikke skipene i massive eksplosjoner, så litt anti klimatisk var det. 

Men da måtte jeg halte tilbake til basen igjen, da jeg kunne ikke begynne på et nytt oppdrag med bare 18% hull. 

Ryggen min er helt dødlagt, ryggraden min har bare klappet sammen av å stå nesten helt stille rett opp og ned i 2 timer.

Det er utrolig hvor lett det er å styre spillet du bruke nesten bare de to grep knappene og trigger knappen noen ganger, og det er alt resten er styrt med hånd bevegelser, så 3 knapper er det man bruker for å styre komplekse manøvere.
Skjold effektene er drit bra, man føler virkelig at skjoldet stopper noe kraftig når en missil treffer skjoldet og en stor kraftig eksplosjon skjer utenpå skjoldet. 

Spillet er drit kult, ser tidvis kjempeflott ut. og er veldig lett og intuitivt å spille, ser ut til å være veldig bra optimalisert, kjører helt mykt med G2 på fullt. Og jeg ser virkelig hvor mange mods man kan lage til dette, de 2 letteste bør jo være B5 og StarGate, da de to universene bruker de våpene som allerde er i spillet, mens Star Wars og Star Trek bruker jo ikke kinetiske våpen.

EDIT: glemte å nevnte at skipene er noen beiset, de tåler mye, uten spesial angrep tar det mye arbeid å få livet på et fiendtlig skip ned fra 1200 til null.

Det jeg liker minst er historien, du er en leiesoldat styrke som skal beskytte noen kapitalister mot undertrykkede arbeidere. Hadde heller ville hatt en intergalaktisk krig mot noen slemme romvesen eller noe. 

20210119_133648_MixedReality.jpg

20210119_130142_MixedReality.jpg

20210119_130406_MixedReality.jpg

20210119_140842_MixedReality.jpg

 

30 minutes ago, Gunfreak said:

Spilt mer BGV i dag, bare en times tid, og det er drit gøy, men begynnte å bli litt irritert, jeg greir jo oppdragene, men bruker alltid supplies, da det bare er de beam kanonene som virkelig gjør skade, og de bruker 50 supply per skudd(og man har 450 supplies) Så jeg måtte alltid tilbake å få mer supplies og det nullstilte jo området så jeg måtte ta missions omigjen og omigjen, men da brukte jeg opp supplies. Men nå på oppdrag 4 skulle man ta over en base, og etter det kan jeg dra ditt og kjøpe supplies og fikse skipet uten å at alt null stiller seg, men i motsetting til home base, koster dette da penger. Men skal man ha skip og kjøpe nye våpen osv, må man til home base. Jeg har nå fyktelig lyst på den light cruiseren jeg unlocket nettopp.

 

 

Her møter jeg en fiende og fyrer av det var har av våpen mens vi passerer hverandre, som gamle seilskip.20210120_144752_MixedReality.thumb.jpg.655a355753de454f477329cdc7b48e47.jpg

 

Jeg MÅ få spilt Battlegroup! Takk for inntrykk Gunfreak! Gøy å lese!

Kan du ikke spille sittende? I RTS og taktiske spill i VR er det et must å sitte.

Har du spilt House of the Dying Sun? Det kan jeg sterkt anbefale i VR!

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Enceladus said:

  

  

 

 

Jeg MÅ få spilt Battlegroup! Takk for inntrykk Gunfreak! Gøy å lese!

Kan du ikke spille sittende? I RTS og taktiske spill i VR er det et must å sitte.

Har du spilt House of the Dying Sun? Det kan jeg sterkt anbefale i VR!

 

Står man skal kunne gjøre det sittende, men det varierer vist litt fra skip til skip hvor lett det er.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli heftig!

Flåten min er nå oppe i 3 skip, to assault frigats, hva man kanskje kunne kalt beam frigates da deres hoved våpen er en beam som går forbi skjold.

Men jeg fikk meg også en Light cruiser som naturlig nok er større og sterkere så den ble mitt nye flagskip. Den har dobbelt så mange turret plasser og de kan være større, den har også en pulse cannon, som er drit kul, den gjør mye skade, men i motsetting til beamen som går gjennom skjold men skader ikke skjold, gjør pulse cannon mye skade til skjold, så perfekt for å bringe ned skjoldet så "vanlige" våpen kan begynne å gjøre skade på fienden, før måtte jeg angripe motorene på finden så de ikke kunne stikke av da jeg brukte lang tid på å kverke dem, men ikke lengre, med combo av beam og pulse cannon kan selv fiendens lette cruisere bli sprengt før greier å stikke av.
Nå begynner det også å bli skikkelig lys show. Med 3 av mine skip og 3-6 fiender er det mye ammo som flyr rundt i rommet og går av.
light cruiseren min har også en Nova bomb, en bombe som ligger å tikker i rommet i 10 sekunder tid før de går av, om man greier å plasere den riktig gjør den mye skade, spesielt på ting som fighters. Kapteinene mine er nå level 9 og gir en del bonuser på skipene mine, du kan levle de i sin egen skill, samt, våpen, hull og motor. 

Var spesielt ett oppdrag jeg husker ikke hvilket men det ble veldig mye fyrverkeri.
Man gleder seg virkelig til nye våpen og nye skip, jeg tror neste blir light carrier, vil ha noen fighters. 

Jeg fikk tatt noen bilder. 

20210120_203843_MixedReality.jpg

20210120_204128_MixedReality.jpg

20210120_204359_MixedReality.jpg

20210120_205836_MixedReality.jpg

20210120_210648_MixedReality.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsøkte å kommentere her i nettleseren til Oculus Quest men det var håpløst vanskelig etter at nettleseren har blitt oppdatert ned ny funksjonalitet. Ikke til det bedre. Tuller seg helt til bla når jeg forsøker å skrive æøå.

Ellers deilig å surfe men det mangler også en del nødvendig funksjonalitet som f.eks copy/paste.

Måtte dra frem PCen for å få kommentert.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Mottok min Omen i går og brukte vel rundt 4 timer på oppsett og feilsøking. Skal aldri gå på skinner noe som helst :D

De usle 20-30 minuttene jeg klarte klemme inn for å teste var.. Mildt sagt, waoh. Magefølelsen hitill er at jeg angrer ikke et sekund på investeringen. Half Life Alyx så greit ut allerede med 2080, men med 3080? Daaaamn! Det her er skummelt nærme fotorealistisk grafikk når man inspiserer bygninger og gater. Følelsen av å være immersed gikk opp 10-20 hakk :D Som nevnt tidligere i tråden kjører Alyx en algoritme i bakgrunnen som overstyrer instillingene dine og nedjusterer grafikken din for å klare levere nok FPS. Jeg klarte med en gang å se akkurat hvor stor forskjell det var fra å kjøre det på max på en 2080 kontra en 3080. Max er ikke max lenger tydeligvis.

Sliter så enormt med bluescreens i SteamVR dessverre. Da snakker jeg ikke om tradisjonelle Windows bluescreens, men SteamVR kræsjer og skjermene i headsettet blir helt lyseblå. Det er faktisk så ille at jeg til tider må ta strømmen på headsettet for å få det til å virke igjen. Leser mange som sliter med det på det store internettet, men ingen løsninger. De fleste har returnert G2 siden det ikke virker.

Ellers har jeg ikke rukket teste noe annet krevende enn Alyx der jeg kunne se en forskjell i grafikken. Derimot merket jeg at alt bare flyter så sykt mye bedre. Jeg har aldri tenkt over at ting går hakkete eller tregt, men når jeg opplevde kraften av 3080 følte jeg forskjellen.

Synes også at sweet spot er blitt bedre. Ikke større, men bedre. Alt er så mye klarere over hele fjøla.

Man må virkelig ha minst 3070 ser det ut til for å få de fulle opplevelsen av G2. Tryggest med 3080 tror jeg, men 3070 bør fungere bra det også :)

Lenke til kommentar
14 hours ago, Gunfreak said:

Lagt en Asus strix rog 3090 på ønskeliste hos komplett aner ikke når jeg skal få råd, men greit å vite når den kommer inn i igjen. 

Denne overklokkede varianten er på lager: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5509002

Hva er vel en tusenlapp fra eller til når et skjermkort koster over 20k? 😅

For så mye kunne jeg bygd en jævlig god PC nr2  til VR.

 

Men håper jo at du får råd da 😁 Jeg lurer jo på om det er en vesentlig forskjell fra 2080ti til 3090.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Enceladus said:

Denne overklokkede varianten er på lager: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5509002

Hva er vel en tusenlapp fra eller til når et skjermkort koster over 20k? 😅

For så mye kunne jeg bygd en jævlig god PC nr2  til VR.

 

Men håper jo at du får råd da 😁 Jeg lurer jo på om det er en vesentlig forskjell fra 2080ti til 3090.

Jeg oppgraderte pcen for 18 mmåneder siden, da med i9 9900k M2 ssd, 2080ti osv. Og det kom på 24k. 

I følge martin vr karen, er det visst merkbart stor forskjell fra 2080ti til 3080. Så mye som 50% mer FPS på krevende bil spill. Men bare 3-4% mer fps på DCS. Det var på proshop jeg kjøpte delene til PC sist. Men klarna ville ikke gi meg 3090 på kreditt gitt, noe som er helt ok. Bare 2 måneder igjen på billånet, så skal jeg bruke de penga på å spare. 

Lenke til kommentar

Jeg kjører G2 med GTX1070 på 80 res. i Half Life: Alyx og SkyrimVR (flere mods) med high settings uten store problemer. Pc'en er fra 2013 og kun oppgradert grafikkortet. Ganske utrolig at G2 funker såpass bra. Skal bygge en PC med enten 3080 eller 3090 snart, men tilgjengeligheten er jo crap 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Merlin said:

Jeg kjører G2 med GTX1070 på 80 res. i Half Life: Alyx og SkyrimVR (flere mods) med high settings uten store problemer. Pc'en er fra 2013 og kun oppgradert grafikkortet. Ganske utrolig at G2 funker såpass bra. Skal bygge en PC med enten 3080 eller 3090 snart, men tilgjengeligheten er jo crap 😆

Amen. Kun derfor jeg kjøpte pre-built. Hadde foretrukket velge ut komponenter selv. Nødvendig onde for å få tak i et 3080, men i det minste har jeg da noe å bygge videre på i fremtiden :) Tok dessverre valget om å gå for laptop ved siste innkjøp for under 1 år siden. Tanken var da å spille Mount & Blade 2, og det gikk veldig fint. Kunne ikke ant at jeg skulle ende opp som VR-entusiast 8 måneder senere :D 

Aner ikke temperaturer og sånt, var ikke noe jeg undersøkte de usle minuttene jeg investerte i går 😛 Kan se på det i efta. Med 3080 er det null stress å kjøre både VR og ekstern skjerm, så da er slikt noe enklere. Med 2080 var det best å lukke laptopskjermen for å spare GPU.

Jeg vil absolutt si at G2 fungerer kjempefint uten et råskinn av en PC. Kommer helt ann på hva du krever. Jeg personlig får vondt i sjelen dersom jeg ikke kan velge "Ultra" på et eller annet i grafikkinstillingene 😛 Derfor måtte jeg oppgrader. Dyr egenskap :(

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Zaith said:

Amen. Kun derfor jeg kjøpte pre-built. Hadde foretrukket velge ut komponenter selv. Nødvendig onde for å få tak i et 3080, men i det minste har jeg da noe å bygge videre på i fremtiden :) Tok dessverre valget om å gå for laptop ved siste innkjøp for under 1 år siden. Tanken var da å spille Mount & Blade 2, og det gikk veldig fint. Kunne ikke ant at jeg skulle ende opp som VR-entusiast 8 måneder senere :D 

Aner ikke temperaturer og sånt, var ikke noe jeg undersøkte de usle minuttene jeg investerte i går 😛 Kan se på det i efta. Med 3080 er det null stress å kjøre både VR og ekstern skjerm, så da er slikt noe enklere. Med 2080 var det best å lukke laptopskjermen for å spare GPU.

Jeg vil absolutt si at G2 fungerer kjempefint uten et råskinn av en PC. Kommer helt ann på hva du krever. Jeg personlig får vondt i sjelen dersom jeg ikke kan velge "Ultra" på et eller annet i grafikkinstillingene 😛 Derfor måtte jeg oppgrader. Dyr egenskap :(

:) Gratulerer med 3080. Nå blir alt en drøm!

Lenke til kommentar
On 1/14/2021 at 10:06 AM, Zaith said:

www.vrcover.com :)

Fulgte Sebastien sin guide

Gikk for denne siden den andre typen uansett ikke var på lager

https://vrcover.com/product/samsung-odyssey-plus-replacement/#207

Det er gode grunner til at den nå er utsolgt for å si det slik, og grunnen er ikke økning i populæritet av Samsung Oddyssey+ :D

Den har vært utsolgt helt siden man begynte å få G2 levert i fjor.

Lenke til kommentar

  

19 minutes ago, Theo343 said:

Den har vært utsolgt helt siden man begynte å få G2 levert i fjor.

Det stemmer ikke, fordi jeg bestilte min 18.12 ;) 10 dager etter at Reverb G2 ble levert :D

Det stemmer bra at de ble utsolgt noen dager etter at jeg bestilte, men de får nok inn igjen, ellers finnes det sikkert alternativer der ute slik som den @Merlin lenker til :)

Fatter ikke hvorfor de ikke har lansert et cover for G2.. Oddyssey coverne dems ble revet vekk fra butikkhyllene for å modifiseres inn i G2 headsett. Folk designer og 3D printer egne masker av mangel på bedre alternativer. Det er tydeligvis enorm etterspørsel etter en tynnere maske, så hvorfor ikke? Liker de ikke penger i vrcovers.com eller?

De har gått ut og erklært offisielt at de ikke har planer om å lage noe cover for G2.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Zaith said:

  

Det stemmer ikke, fordi jeg bestilte min 18.12 ;) 10 dager etter at Reverb G2 ble levert :D

Det stemmer bra at de ble utsolgt noen dager etter at jeg bestilte, men de får nok inn igjen, ellers finnes det sikkert alternativer der ute slik som den @Merlin lenker til :)

Fatter ikke hvorfor de ikke har lansert et cover for G2.. Oddyssey coverne dems ble revet vekk fra butikkhyllene for å modifiseres inn i G2 headsett. Folk designer og 3D printer egne masker av mangel på bedre alternativer. Det er tydeligvis enorm etterspørsel etter en tynnere maske, så hvorfor ikke? Liker de ikke penger i vrcovers.com eller?

De har gått ut og erklært offisielt at de ikke har planer om å lage noe cover for G2.

Det var utsolgt når jeg sjekket i slutten av november :) Denne moden var da allerede kjent i november.

Men enig, de burde gitt deg en opsjon om å evt. bestille med en alternativ facegasket med mindre avstand slik at man hadde et valg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Det var utsolgt når jeg sjekket i slutten av november :)

Det finnes 2 varianter;

https://vrcover.com/product/samsung-odyssey-foam-replacement/#207

https://vrcover.com/product/samsung-odyssey-plus-replacement/#207

Den første der "velour" var utsolgt da jeg bestilte, men ikke den siste der som er den Sebastian bruker i sin video :)

Jeg har ordrebekreftelsen klar dersom du vil krangle på det 😛

Lenke til kommentar

Det var "skinn"versjonen jeg sjekket i november ja :) Jeg trenger ikke krangle på det,  jeg vet jo selv hva jeg sjekket. Om det har kommet noen på lager etter slutten av november er noe annet men det var i slutten av november altså utsolgt pga. pågangen fra folk som ville modde.

Jeg så også begge videoene til Sebastian når de ble lagt ut, da var det også utsolgt hos vrcover. Mulig jeg så den siste noen dager etter den ble lagt ut men har han på notify.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Theo343 said:

Det var "skinn"versjonen jeg sjekket i november ja :) Jeg trenger ikke krangle på det,  jeg vet jo selv hva jeg sjekket. Om det har kommet noen på lager etter slutten av november er noe annet men det var i slutten av november altså utsolgt pga. pågangen fra folk som ville modde.

Jeg så også begge videoene til Sebastian når de ble lagt ut, da var det også utsolgt hos vrcover. Mulig jeg så den siste noen dager etter den ble lagt ut men har han på notify.

Høres ut som at det var det som har skjedd da isåfall. Jeg bestilte først etter at en annen bruker i denne tråden fortalte om sin positive opplevelse av modden, så var langt ifra tidlig ute :)

 

@ExcaliBuR hvorfor trenger du magneter? Kan du ikke bare bruke borelåsteip? Fungerer jo supert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...