Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Zaith skrev (1 time siden):

Vurderte den 3D printede masken, men nå har jeg jo edge to edge clarity med VRCovers sin.. Det blir vel mest for litt ekstra FoV isåfall. Kan jo allerede se kantene av skjermen nå (fremstår som buet skjermbilde i sidene), så vet ikke om det er nødvendig.

Må si at den er ikke akkurat veldig komfortabel den VRCovers sin. Den blir så presset at den drar i huden rundt øynene som gjør at området rundt øynene føles stramt. Merker også at jeg blir sykt tørr på øynene med den. Resultat av åpningen ved nesen kanskje?

Forsåvidt liker jeg light bleed ved nesen. Jeg kan se drikkevarer og snacks uten å tilte headsettet  😁

Min er heller ikke veldig komfortabel, selv ved 3d printa gasket. Paddingen jeg har satt på er fra en Quest 2 ekstra gasket som jeg hadde. Men vet ikke om gasketen er feil 3d printa eller feil i oppskriften fordi alt blir veldig trangt med den og det klemmer litt her og der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Min er heller ikke veldig komfortabel, selv ved 3d printa gasket. Paddingen jeg har satt på er fra en Quest 2 ekstra gasket som jeg hadde. Men vet ikke om gasketen er feil 3d printa eller feil i oppskriften fordi alt blir veldig trangt med den og det klemmer litt her og der.

Høres ut som det samme som jeg opplever. Jeg velger allikevel klarhet over komfor.

Håper at HP selv lanserer et alternativ med magneter etterhvert 😀

Lenke til kommentar

Da har jeg investert i en HP Omen med 3080-kort :D

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/217906/hp-omen-30l-0836no-stasjonar-gaming-pc

Var litt sure penger, men følte det var nødvendig.. 2080 Max-Q slet med enkelte spill på høyeste grafikk og jeg innså at det måtte til før eller senere.

Flight Simulator, Medal of Honor og Squadrons har jeg ikke engang giddet prøve siden jeg tror det blir for tungt for den.

Blir spennende å se om jeg føler det var verdt det :)

Lenke til kommentar

Gratulerer! Blir nok bra :D Venter selv på et ASUS 3080 fra Elkjøp som har forventet levering i januar (ha.. ha... Tenker vi sier mars, jeg), så det blir godt å gå fra 3070 ventekort til 3080 når det endelig kommer. Merker at enkelte spill allerede sliter med det. Tilnærmet dobling av ytelsen (satt litt på spissen) blir godt for G2'en :D

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Enceladus said:

Har spillet men har ikke fått testet det enda. Synes det virker veldig lovende!

Ja, blir spennendehvordan fremtiden blir,  ser helt klart grunnen til bare 8 skip i flåten, men jeg elsker å ha enorme flåter med romskip. 

Det er allerede en drøss med skip å laste ned, veldig mye star wars skip og et eller to star trek.

Hver gang jeg ser et rom strategi spill. Begynner jeg å drømme om star trek mods.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Alak87 said:

Gratulerer! Blir nok bra :D Venter selv på et ASUS 3080 fra Elkjøp som har forventet levering i januar (ha.. ha... Tenker vi sier mars, jeg), så det blir godt å gå fra 3070 ventekort til 3080 når det endelig kommer. Merker at enkelte spill allerede sliter med det. Tilnærmet dobling av ytelsen (satt litt på spissen) blir godt for G2'en :D

3070 ventekort faktisk 🤭 Høres dyrt ut

Vurderte lenge om 3070 var bra nok, men likte bedre tanken på en noe mer langsiktig investering. Ut ifra din beskrivelse høres det ut som at jeg gjorde det rette valget 😃

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Zaith said:

3070 ventekort faktisk 🤭 Høres dyrt ut

Vurderte lenge om 3070 var bra nok, men likte bedre tanken på en noe mer langsiktig investering. Ut ifra din beskrivelse høres det ut som at jeg gjorde det rette valget 😃

Vil nesten garantere at det var det beste valget ja, om du har G2 :D 3070 blir rett og slett for pinglete. Men fikk kjøpt mitt med 10% hos Komplett, så tror ikke det blir så vanskelig å få solgt det til tilnærmet pris. Hadde bare et 1070 før jeg kjøpte ventekortet, og det hadde ikke akkurat funket så veldig bra med G2.

Lenke til kommentar
Zaith skrev (4 timer siden):

Da har jeg investert i en HP Omen med 3080-kort :D

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/217906/hp-omen-30l-0836no-stasjonar-gaming-pc

Var litt sure penger, men følte det var nødvendig.. 2080 Max-Q slet med enkelte spill på høyeste grafikk og jeg innså at det måtte til før eller senere.

Flight Simulator, Medal of Honor og Squadrons har jeg ikke engang giddet prøve siden jeg tror det blir for tungt for den.

Blir spennende å se om jeg føler det var verdt det :)

Wow! Nå blir det litt mer vei i vellinga! :) Gratulerer!

Prøv å klokke opp CPU på den hvis du tenker Flight Simulator :)  Ellers kan jeg garantere at Star Wars Squadrons blir lekkert! 

Om det er verdt det? Jeg synes det var det. Jeg oppgraderte fra 2080 super til 3090 og synes det var stor forskjell. Og, en 3090 er ikke så mye raskere enn 3080. Men jeg bindes litt av CPU i div flysimulatorer i VR. 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Dr.Peedee said:

Wow! Nå blir det litt mer vei i vellinga! :) Gratulerer!

Prøv å klokke opp CPU på den hvis du tenker Flight Simulator :)  Ellers kan jeg garantere at Star Wars Squadrons blir lekkert! 

Om det er verdt det? Jeg synes det var det. Jeg oppgraderte fra 2080 super til 3090 og synes det var stor forskjell. Og, en 3090 er ikke så mye raskere enn 3080. Men jeg bindes litt av CPU i div flysimulatorer i VR. 

Et sted måtte grensen gå følte jeg, og 3090 var langt over min grense iallefall 😅 Jeg føler det er litt overkill for oss gamere, men så har du Flight Simulator da.. Så en kar spille på YouTube og selv 3090 klarte visst ikke alt på full guffe.

Ser frem til å prøve Medal of Honor når den ankommer. Hørt så mye hype om hvor bra det ser ut på en god maskin og G2 😃

Lenke til kommentar
Zaith skrev (33 minutter siden):

Et sted måtte grensen gå følte jeg, og 3090 var langt over min grense iallefall 😅 Jeg føler det er litt overkill for oss gamere, men så har du Flight Simulator da.. Så en kar spille på YouTube og selv 3090 klarte visst ikke alt på full guffe.

Ser frem til å prøve Medal of Honor når den ankommer. Hørt så mye hype om hvor bra det ser ut på en god maskin og G2 😃

3090 og MSFS 2020 i VR - man er laaaangt unna alt på full guffe :)   Men, man kan spille det med utrolig grafikk for det. Er bare det at man kan pøse på med mer i framtiden :)

Lenke til kommentar
Just now, Dr.Peedee said:

Mener de billigste 3090 kosta rundt 17k da de kom. Men tror ikke man så lett får tak i noen til under 19k nå lenger. Grisedyrt.

Shit, må vel vente på 3080ti kommer da, de vet jo ikke helt hvilke specs den vil ha, men etter hva jeg har forstått vil den være en del under 3090, spesielt i vram.

Lenke til kommentar

 

Dr.Peedee skrev (2 timer siden):

3090 og MSFS 2020 i VR - man er laaaangt unna alt på full guffe :)   Men, man kan spille det med utrolig grafikk for det. Er bare det at man kan pøse på med mer i framtiden :)

 

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Shit, må vel vente på 3080ti kommer da, de vet jo ikke helt hvilke specs den vil ha, men etter hva jeg har forstått vil den være en del under 3090, spesielt i vram.

 

Så vidt jeg har skjønt; så elsker MSFS masse VRAM i VR. Den gnofser i seg all VRAM den finner, hehe. 😁 Spesielt med en HP Reverb G2(Riktig navn??) HMD e.l.

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake fra en par timer lang session med Battlegroup VR, helvetes det er gøy, men heller ikke lett.

Litt RTS ala homeworld men også litt rouge light. Hver gang du går tilbake til basen, må du ta oppdragene på nytt frem til et vist punkt.

Man begynner med en skip og første brett er veldig lett, du kan liksom ikke tape det, du skal forsvare et skip som blir angrept av ett annet skip, men det skipet du skal forsvare har så mye liv at jeg ser ikke hvordan du skal kunne tape det. Så jeg kom fordi det brettet lett, neste brett sleit jeg med, du skulle forsvare en base mot en hangar skip, jeg begynnte å få seriøs juling så jeg slå retrett. 

Spillet er slik at skjold du må tilbake til basen for å få mer supplies og fikse skårget, supplies brukes til å gjøre "skills" skills kan enten være basert på kaptainen som styrer skipet eller hva slags utstyr skipet har. feks min kaptain som styrer flagskipet har en skill som gjør at alle vanlige våpen fyres av samtidig. mens den andre kaptienen jeg fikk nå nettopp på mitt andre skip har en skill som resetter timeren på skills/spesial angrep. Så klassisk RPG type konsept. 

 

Etter jeg fikk juling på andre oppdrag bestemte jeg meg for å vær turtle. Så jeg tok første oppdrag flere ganger for å få penger og upgrade chip, så jeg kunne oppgradere våpen og ikke minst få et skip til.

Og det gjord jeg, men der kommer mer av rouge light sakene inne, neste gang jeg da tok første mission, der jeg skulle forsvare det skipet, møtte jeg nå 3 skip, ikke ett. Det var fremdeles lett, da som sagt det skipet man skal forsvare tåler mye. Så jeg og det andre skipet jagde vekk første angriper som slo retrett ganske fort, vi tok så og utlsettet en corvette, og da hadde det andre skipet vi skulle beskytte kommet seg unna, det 3 fiendtlige skipet hadde 1000 i hull og hadde ikke noe skadet på seg, så da bare tøffet vi videre. Til neste oppdrag, nemlig der man skulle forsvare romstasjonen. 

Denne gangen ble vi angrept av 2 skip, først en liten corvette, som fikk juling fort og så stakk av, så kom hangarskipet, jeg satt mitt andre skip å ta hånd om fighter skipene, mens jeg personlig gikk etter hangarskipet, her ble det kaos!! jeg prøvde å komme bak skipet for å gi den juling, jeg lå rett bak og fyrte av en salve med våpene mine, så skulle jeg prøve å få beam kanonen min til å fyre av, jeg aner ikke hvordan den funker så men jeg fiklet med det, bråstoppa skipet foran meg og vi hadde en massiv krasj, eksplosjoner over alt, skipene bare gnissa og gnissa mot hverandre jeg prøvde å styre unna, men det førte bare til mer gnissinger. Jeg ser i skrekk på at hullet mitt faller og faller, etter alt var omme hadde jeg 18%!! hull igjen, men hangar skipet var like skadet, jeg hadde endelig funnet ut hvordan beam saken funket, og siden det andre skipet mitt også hadde det våpenet sa jeg min beste Captain Sheridans stemme til det andre skipet. "get that ship out of my space!" Og det haltende hangarskipet som prøver å flykte får en massive beam rett i ræva og går dukken. Dessverre eksploderer ikke skipene i massive eksplosjoner, så litt anti klimatisk var det. 

Men da måtte jeg halte tilbake til basen igjen, da jeg kunne ikke begynne på et nytt oppdrag med bare 18% hull. 

Ryggen min er helt dødlagt, ryggraden min har bare klappet sammen av å stå nesten helt stille rett opp og ned i 2 timer.

Det er utrolig hvor lett det er å styre spillet du bruke nesten bare de to grep knappene og trigger knappen noen ganger, og det er alt resten er styrt med hånd bevegelser, så 3 knapper er det man bruker for å styre komplekse manøvere.
Skjold effektene er drit bra, man føler virkelig at skjoldet stopper noe kraftig når en missil treffer skjoldet og en stor kraftig eksplosjon skjer utenpå skjoldet. 

Spillet er drit kult, ser tidvis kjempeflott ut. og er veldig lett og intuitivt å spille, ser ut til å være veldig bra optimalisert, kjører helt mykt med G2 på fullt. Og jeg ser virkelig hvor mange mods man kan lage til dette, de 2 letteste bør jo være B5 og StarGate, da de to universene bruker de våpene som allerde er i spillet, mens Star Wars og Star Trek bruker jo ikke kinetiske våpen.

EDIT: glemte å nevnte at skipene er noen beiset, de tåler mye, uten spesial angrep tar det mye arbeid å få livet på et fiendtlig skip ned fra 1200 til null.

Det jeg liker minst er historien, du er en leiesoldat styrke som skal beskytte noen kapitalister mot undertrykkede arbeidere. Hadde heller ville hatt en intergalaktisk krig mot noen slemme romvesen eller noe. 

20210119_133648_MixedReality.jpg

20210119_130142_MixedReality.jpg

20210119_130406_MixedReality.jpg

20210119_140842_MixedReality.jpg

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spilt mer BGV i dag, bare en times tid, og det er drit gøy, men begynnte å bli litt irritert, jeg greir jo oppdragene, men bruker alltid supplies, da det bare er de beam kanonene som virkelig gjør skade, og de bruker 50 supply per skudd(og man har 450 supplies) Så jeg måtte alltid tilbake å få mer supplies og det nullstilte jo området så jeg måtte ta missions omigjen og omigjen, men da brukte jeg opp supplies. Men nå på oppdrag 4 skulle man ta over en base, og etter det kan jeg dra ditt og kjøpe supplies og fikse skipet uten å at alt null stiller seg, men i motsetting til home base, koster dette da penger. Men skal man ha skip og kjøpe nye våpen osv, må man til home base. Jeg har nå fyktelig lyst på den light cruiseren jeg unlocket nettopp.

 

 

Her møter jeg en fiende og fyrer av det var har av våpen mens vi passerer hverandre, som gamle seilskip.20210120_144752_MixedReality.thumb.jpg.655a355753de454f477329cdc7b48e47.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...