Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

5 minutes ago, Merlin said:

@Zaith Trist å høre at den Omen-maskina ikke leverer 😔 Er vel kanskje bedre å returnere hele greia? Hva slags temp har du ved load? Er veldig nysgjerrig da jeg har lest en del om dette. Holdt på å kjøpe en Omen her om dagen, men avventer nå.

Ah ja, det glemte jeg. Var litt usikker på hva du definerer som "load", men jeg sjekket underveis mens jeg spilte Arizona Sunshine i går. GPU lå på ~70C på maxede instillinger. CPU lå på ~50C. Ikke varmt i det hele tatt, men Arizona Sunshine er kanskje ikke det mest krevende? Er det noe spesifikt du vil jeg skal teste med så kan jeg ordne det? :) Verdt å merke at jeg ikke fikk spilt Arizona Sunshine mer enn 10 minutter ish før det kræsjet mens jeg sjekket temperatur. Noen foreslo at det kunne være årsaken bak bluescreens, men dog var det ikke veldig varmt da den kom :D 

Jeg tenker å beholde maskinen. Den leverer så absolutt når det gjelder ytelse, men det har vært og er fremdeles mye issues.. Jeg vil understreke at alt fungerer utmerket i WMR hubben. Det er først når man forsøker benytte SteamVR at problemene oppstår. Jeg kan ikke konkludere om problemene skyldes Omen eller SteamVR, men siden alt fungerer fint på min Predator Triton 500 må jeg nesten skylde på kompitabilitetsproblemer med hardwaren i Omen.

Anbefale den vil jeg ikke dog. Det er å kjøpe seg problemer 😛  Skulle virkelig ønske jeg visste sikkert eksakt hva som er roten i alle problemene, så kunne du gjort et mer opplyst kjøpt. Vil understreke at den har en USB-C port på baksiden som leverer nok strøm. Det var noe jeg ikke klarte finne info på i Elkjøp sine sider.

Jeg er stålsikker på at jeg skal klare å løse problemene, men det er ganske kjipt å sitte med det i timesvis på fritiden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Zaith said:

Ah ja, det glemte jeg. Var litt usikker på hva du definerer som "load", men jeg sjekket underveis mens jeg spilte Arizona Sunshine i går. GPU lå på ~70C på maxede instillinger. CPU lå på ~50C. Ikke varmt i det hele tatt, men Arizona Sunshine er kanskje ikke det mest krevende? Er det noe spesifikt du vil jeg skal teste med så kan jeg ordne det? :) Verdt å merke at jeg ikke fikk spilt Arizona Sunshine mer enn 10 minutter ish før det kræsjet mens jeg sjekket temperatur. Noen foreslo at det kunne være årsaken bak bluescreens, men dog var det ikke veldig varmt da den kom :D 

Jeg tenker å beholde maskinen. Den leverer så absolutt når det gjelder ytelse, men det har vært og er fremdeles mye issues.. Jeg vil understreke at alt fungerer utmerket i WMR hubben. Det er først når man forsøker benytte SteamVR at problemene oppstår. Jeg kan ikke konkludere om problemene skyldes Omen eller SteamVR, men siden alt fungerer fint på min Predator Triton 500 må jeg nesten skylde på kompitabilitetsproblemer med hardwaren i Omen.

Anbefale den vil jeg ikke dog. Det er å kjøpe seg problemer 😛  Skulle virkelig ønske jeg visste sikkert eksakt hva som er roten i alle problemene, så kunne du gjort et mer opplyst kjøpt. Vil understreke at den har en USB-C port på baksiden som leverer nok strøm. Det var noe jeg ikke klarte finne info på i Elkjøp sine sider.

Jeg er stålsikker på at jeg skal klare å løse problemene, men det er ganske kjipt å sitte med det i timesvis på fritiden..

Takk for utfyllende svar :) De temperaturene der virker jo ikke ille med stock kjøling. Nå er det jo slik at mange sliter med G2-problemer med andre oppsett så krysser fingra for at det løser seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (2 timer siden):

Puten både ved ansiktet og bakhodet er uansett i et antibakterielt materiale, så det hjelper jo godt på. Får du det til en lavere pris, når det nesten bare har vært scalpere på finn tilgjengelig en periode, så er det en god deal å hoppe på :D 

Med tanke på Covid 19 og viruset, så er det vel ikke sikkert at et antibakterielt middel som kan knnekke bakterier virker mot Corona virus.

Så ville vært mer opptatt hvordan det var håndtert og oppbevart. Og om det er verdt å spare hele 400 kroner på noe som koster rundt 7000. :)

Lenke til kommentar
Zaith skrev (2 timer siden):

Er det noen her som har funnet en mod som faktisk fungerer bra og sitter bra? Modden min som nevnt tidligere, fungerer bra, men drar i huden rundt øynene og slipper inn mye lys i kantene. Savner noe som er like enkelt og behagelig som stock masken, men likevel gir bra FoV og sweet spot. Håper virkelig HP eller en tredjepart får rumpa i gir og lanserer noe spesielt for G2 snart :S

 

I går brukte jeg ytterligere 4 timer på feilsøking. Har nå investert rundt 8 timer, en arbeidsdag på å prøve å få HP Omen til å fungere med HP Reverb G2. HP+HP=<3? Nope.

Kan ikke anbefale noen en HP Omen.

Issues:

WMR kan ikke detektere headsettet; løste seg selv etter flerfoldige timer.

WMR mener displaykabelen ikke er koblet til; løste seg selv etter flerfoldige timer.

WMR kan ikke detektere headsettet med mindre en ekstern skjerm er tilkoblet; skal ikke være en issue etter en Windows update som kom for 2 år siden. Er en issue med HP Omen. Ikke funnet løsning noen annen løsning enn å koble til en ekstern skjerm.

Enhetsbehandling melder at Reverb G2 ikke får nok strøm fra USB; er vant til blå farge på USB3 og sort på USB2. Slik er det ikke på Omen. Klarte finne ut hvilke som var USB3 ved prøving og inspeksjon i enhetsbehandling.

SteamVR kræsjer når man klikker Windows-knappen for å hente opp WMR menyen; var en issue på min forrige PC også, fortsetter på denne. Ikke funnet løsning.

Random bluescreens i headsettet ved bruk av SteamVR; Forsøkt mye forskjellig. Problemet har bedret seg etter at jeg oppdaget at jeg hadde satt Steam til å rendere alt i 105% resolution. Kræsjer mye sjeldnere etter at jeg satt det til 100%, men kræsjer fremdeles.

Spill henger i "Next up X" vinduet i SteamVR; Ikke klart å løse, kommer ofte av seg selv om man venter 5-10 minutter.

SteamVR gir "Waiting for X" vindu når spill laster; Ikke klart å løse, skjer ikke så ofte heldigvis. Kommer også av seg selv om man gir det 1-5 minutter.

Mange spill kræsjer dersom man tukler med resolution valgene. Deretter kan ikke spillene startes siden SteamVR kræsjer når dette forsøkes. Vanskelig å få reversert dette når spillene ikke lenger kan starte opp.

 

Listen er lang. I løpet av 2 dager har jeg fått spilt cirka 1 times tid, mens de restrerende timene har gått med på frustrerende feilsøking. Nå har jeg fått ting til å fungere såpass stabilt at jeg rett før leggetid i går klarte få inn 45 minutter uten noen kræsj eller annet ved å koble maskinen til stuens TV for å lure igang Mixed Reality.

Er mildt sagt forbanna for å være ærlig. Det bør virkelig ikke være så vanskelig. Hvordan skal en gjenomsnittbruker ha en sjansje i havet uten å leie inn en konsulent for å komme igang?  Har heldigvis IT-bakgrunn så jeg finner vel ut av det til slutt, ellers hadde det blitt retur på maskinen :)

Dette var nedtur! Skikkelig kjipt. Holdt på å anbefale HP Omen til en kompis fordi han så på en med rtx 3080 kort. Men da utgår det... 

Lenke til kommentar

F15 er ute til MSFS 2020, og jeg har testet den i VR. Og den kan IKKE anbefales overhodet! Totalt nedtur!

Jeg var forberedt på at dette ikke skulle være noen dyp type "study sim" som man kan få andre steder, f.eks mange fly i DCS og X-Plane. Det står på salgssiden om F15 pdroduktet deres :DC Designs' F-15 Eagle is designed to provide a top-quality aircraft that is extremely detailed, yet less demanding to fly than today’s most complex procedural simulators. Equipped with all required avionics, and with custom-coded animations and systems, the DC Designs F-15 Eagle is designed to be accessible to all users without the need for intense study."

Så greit. Ingen dyp simulator. Så forberedt trodde jeg. Men for 40 dollar allikevel... Litt må man vel få. Men ingen knapper i cockpiten virker. Jeg har ikke funnet noen, None nada. Det er noen MFD og se på og en HUD. Og instrument klokkene virker og endrer seg ut fra hva som skjer. Men det er det. 

Grafikken - alt i cockpiten virker mer utydelig og grøtete synes jeg. Og jeg mister MASSEVIS av FPS med dette flyet. Ting hakker, blir grøtete osv,,, skikkelig judder effekt på alt i cockpiten også med F15. 

Jeg vet ikke om flyet kan kjøpes i Store inne i MSFS ennå eller når det kommer. Men enn så lenge kan det kjøpes og lastes ned her:

https://www.justflight.com/product/dc-designs-f15-c-d-e-i-eagle-microsoft-flight-simulator

Men som sagt, don't bother. Får håpe det kommer en oppgradering på både funksjoner og ytelse. 

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Dr.Peedee said:

Med tanke på Covid 19 og viruset, så er det vel ikke sikkert at et antibakterielt middel som kan knnekke bakterier virker mot Corona virus.

Så ville vært mer opptatt hvordan det var håndtert og oppbevart. Og om det er verdt å spare hele 400 kroner på noe som koster rundt 7000. :)

Har en kupong, sparer ca 1000,- 🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, nei.. :D

Jeg tenkte kanskje vel så mye på at man får linsene veldig nært øynene. Synes det høres direkte ekkelt ut å gni noe som har vært så nært øynene til noen andre opp mot mine. 😛

Går ut i fra at det kan vaskes på et vis. Hmm.. Fristelsen er litt for stor.. 

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
14 minutes ago, OlaHaldor said:

Hehe, nei.. :D

Jeg tenkte kanskje vel så mye på at man får linsene veldig nært øynene. Synes det høres direkte ekkelt ut å gni noe som har vært så nært øynene til noen andre opp mot mine. 😛

Går ut i fra at det kan vaskes på et vis. Hmm.. Fristelsen er litt for stor.. 

Reverb G2 har en ganske så dyp maske, så øynene har nok vært langt unna linsene. Og jeg vil tro at Komplett har ganske strenge retningslinjer for å rengjøre og klargjøre produkter som har vært i nærheten av andre mennesker i disse COVID-tider :)

Jeg sier kjør på! I verste fall blir du ikke fornøyd og kan returnere den tilbake uten problemer. Men min er i bruk mange timer hver dag. Skjermene er lekre ❤️ 

Forresten, det er ikke noe stock-mangel hos VR Cover nå hvertfall. Bestilte i går etter dere diskuterte hvor bra FrankenFOV var, og coveret ble sendt i dag :D Gleder meg til å komme nærmere skjermen, spesielt etter å ha blitt vant til Index sin FOV nå de siste ukene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Covid lever ikke lenge på overflater. Er en grunn til at det aldri har hvert noe anbefalinger om å desinfisere pakker man får fra utlandet osv. Er man litt paranoid, tørk over headsettet med sånn våt servet med høy alkohol innehold. 

 

Har nå over 405 timer i steam vr, 40 timer spilt de siste 2 ukene,  pluss da noen timer i MSFS som ikke er stream vr og en del timer på quest 2.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Covid lever ikke lenge på overflater. Er en grunn til at det aldri har hvert noe anbefalinger om å desinfisere pakker man får fra utlandet osv. Er man litt paranoid, tørk over headsettet med sånn våt servet med høy alkohol innehold. 

 

Har nå over 405 timer i steam vr, 40 timer spilt de siste 2 ukene,  pluss da noen timer i MSFS som ikke er stream vr og en del timer på quest 2.

Da regner jeg med at du beholder G2'en? 😛

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Alak87 said:

Da regner jeg med at du beholder G2'en? 😛

Ja, jeg har ikke brukt Q2 siden jeg fikk G2 jeg. Skulle jeg spilt mye FPS mot andre spillere ville jeg nok brukt Q2, da noen ganger finner G2 på noe tull med trackinga av kontrollere, så våpenet snurrer rundt og rundt i hånda osv. I singleplayer. Går det vanligvis greit. Men mot andre spillere i seriøs kamp ville det nok ført til en del unødvendige dødsfall. 

 

Men feks i Battlegroup VR, hvor du 99% av tiden holder hendene ved " ti og to" foran hode ditt har jeg hatt null problemer med tracking. Ikke i HLA heller, så det er bare i FPS og sikkert spill med sverd og slikt at trackinga er et problem. Er frista til å prøve saints and sinners med G2en, for å sjekke hvordan trafikken ser ut med det headsettet.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Og da har jeg fått batterier som er anbefalt å ha til G2en. Skikkelig gjennomvåt pakke som lå i post kassa. 

Satser på at batteriene er trygge :)

The Outer Rim modden for Blade & Sorcery er ute til 8.4 beta nå, og herre min hatt så utrolig bra de lightsaberene er laget! Jeg testet det mens jeg fortsatt hadde Index'en min og tenkte ikke så mye over det, men nå etter å ha fyrt opp Reverben i noen dager og virkelig sett på modellene.... De er utrolig gjennomførte, føles ut som at jeg holder de faktiske modellene fra filmene i hånda. Og beamen fra lightsaberene er også helt nydelig. Samme med lyden, og... og... alt ❤️. For en Star Wars nerd så er dette den beste modden jeg har testet på lenge :D Spesielt kombinert med G2'ens skjermer!

Lenke til kommentar
1 minute ago, Alak87 said:

Satser på at batteriene er trygge :)

The Outer Rim modden for Blade & Sorcery er ute til 8.4 beta nå, og herre min hatt så utrolig bra de lightsaberene er laget! Jeg testet det mens jeg fortsatt hadde Index'en min og tenkte ikke så mye over det, men nå etter å ha fyrt opp Reverben i noen dager og virkelig sett på modellene.... De er utrolig gjennomførte, føles ut som at jeg holder de faktiske modellene fra filmene i hånda. Og beamen fra lightsaberene er også helt nydelig. Samme med lyden, og... og... alt ❤️. For en Star Wars nerd så er dette den beste modden jeg har testet på lenge :D Spesielt kombinert med G2'ens skjermer!

Må få prøvd den.

Lenke til kommentar
Quote

RoadtoVR_Ben

To learn more about VR design I worked with a friend (u/hanzuna) to see if we could replicate the essential 'feel' of a weapon from Apex Legends in VR. HQ here: https://www.youtube.com/watch?v=DzH0G1X2niM

For me the goal of this project was to see how challenging it would be to bring interesting interactions and character to a VR weapon. The guns in Apex already have great character across the board, so we aimed to translate one of them into VR. We picked the Wingman.

https://gfycat.com/craftyalertflycatcher

Much of the weapon's character is expressed through the excellent reload animations that already exist in Apex, which served as a blueprint for the 'feel' that we would try to translate to VR. We spent no time thinking about what we'd be shooting, this was all about it would feel in your hands. The gestural reload (where the rails are popped open and the mag is flung out) turned out to be a perfect fit for VR. It's fun, interactive, and straightforward.

https://gfycat.com/windywhiteeasternglasslizard

We also added gun spinning and fan-firing, both of which feel awesome.

https://gfycat.com/secondhandimpeccableazurevasesponge

The end result turned out better than I expected. You really feel like a badass using this thing, and the weapon encourages you to act like one. Start to finish this took less than a day of development time.

https://gfycat.com/enviousregulargrouse

Thanks to Respawn for the concept & sounds, and 3D artist Esteban Salazar for the Wingman model.

https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/l2vw29/we_built_a_vr_version_of_the_wingman_as_a/gk9ck9l/

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe feil på Extended Battery på min OC2? 

Jeg har slik ekstra batteripakke/headset. Jeg fikk tak i det rundt når Xbox Oslo Series X kom i hus, så da ble VR litt nedprioritert. Uansett. Den var fulladet, og nå jeg tok den opp her om dagen, så var det batteri på headsettet, men batteripakken var helt på null. Greit nok, lenge siden jeg hadde brukt det. Så fulladet det og etter jeg var ferdig tok jeg slo jeg det av. Jeg slår det alltid helt av, aldri kun standby. Dette var noen få dager siden, og når jeg prøve det nå i sted var ekstrabatteriet helt tomt igjen. 

Hva er greia? Dette kan da ikke være normalt? Ledningen fra batteripakka til headsettet står i, men når det er helt slått av, skal vel ikke det ha noe å si..?! 

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Gratulerer! Håper du slipper softwareproblemer og får en mer eller mindre plug&play erfaring slik som jeg hadde. Greit å være klar over at det er et sweetspot du antakeligvis må venne deg til (fokus i midten, blurry i kantene), så gjør deg klar til å se mye rett frem og flytte hodet for å se rundt deg :) Håper du blir like fornøyd som meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...