Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Bone skrev (10 timer siden):

Er det noe feil på Extended Battery på min OC2? 

Jeg har slik ekstra batteripakke/headset. Jeg fikk tak i det rundt når Xbox Oslo Series X kom i hus, så da ble VR litt nedprioritert. Uansett. Den var fulladet, og nå jeg tok den opp her om dagen, så var det batteri på headsettet, men batteripakken var helt på null. Greit nok, lenge siden jeg hadde brukt det. Så fulladet det og etter jeg var ferdig tok jeg slo jeg det av. Jeg slår det alltid helt av, aldri kun standby. Dette var noen få dager siden, og når jeg prøve det nå i sted var ekstrabatteriet helt tomt igjen. 

Hva er greia? Dette kan da ikke være normalt? Ledningen fra batteripakka til headsettet står i, men når det er helt slått av, skal vel ikke det ha noe å si..?! 

Batteriet burde ikke lade seg så raskt ut nei, hele produktet er en gimmick når man kan kjøpe større og bedre nødladere til lavere pris å bare ha den i lomma eller i en klips på et belte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, Alak87 said:

Gratulerer! Håper du slipper softwareproblemer og får en mer eller mindre plug&play erfaring slik som jeg hadde. Håper du blir like fornøyd som meg :D

Jeg hadde første generasjon i fjor vår, likte den godt. Og ble hyped når jeg leste G2 skulle komme. :D 
Noen indikasjon på at det ikke fungerer om forrige generasjon fungerte?

Lenke til kommentar
56 minutes ago, OlaHaldor said:

Jeg hadde første generasjon i fjor vår, likte den godt. Og ble hyped når jeg leste G2 skulle komme. :D 
Noen indikasjon på at det ikke fungerer om forrige generasjon fungerte?

Nei, har ikke hørt at det skal være noen sammenheng mellom de, dessverre.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Enceladus said:

ID software har vistnok et nytt VR spill under utvikling:

Og særlig mer enn det vet vi ikke.

Håper det faktisk er et skikkelig forsøk på et spill og ikke bare et lite eksperiment.

ID software vet å lage høy oktan spill. Så blir spennende. 

Selv drømmer jeg om Duke Nukem i VR, rive av hoder på romvesener, fyre av hagla på kloss hold på pigcops osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Gunfreak said:

ID software vet å lage høy oktan spill. Så blir spennende. 

Selv drømmer jeg om Duke Nukem i VR, rive av hoder på romvesener, fyre av hagla på kloss hold på pigcops osv.

Skal vel mye til med tanke på hvor dårlig det gikk for Duke sist 🤣

Jeg har gjort store fremskritt med min Omen i helgen. Kjørte Display Driver Uninstaller (DDU) og lot Windows installe det den fant automagisk. Husker ikke versjonsnummeret men det var en god del versjoner bak nyeste. Dette gjorde at jeg klarte å fullføre begge DLCene for Arizona Sunshine uten en eneste kræsj. Det er altså den NYESTE driveren fra NVIDIA som er problemet som gir bluescreens i G2 ser det ut til.. Problemet er at felles konsensus slik jeg har forstått på internett, ser ut til å være at nyeste driver har løst alle issues med 3080? Confused.. Løste det for meg iallefall.

Asgard's Wrath kan fortsatt ikke starte. Jeg løste det også dog! :D Satt render resolution til 50% og enablet Legacy Projection mode (aner ikke hva det er engang). Da startet det uten issues. Ser trash ut, men kan kjøre iallefall.

Har igjen en del eksperimentering før jeg kan si sikkert at alt er bra og vel, men det lover bra iallefall :)

Lenke til kommentar
5 minutes ago, OlaHaldor said:

G2 sendt. Da er den fremme iløpet av dagen eller morgendagen tenker jeg. Blir vanskelig med hjemmekontor. 🙃

Si du har enorme mengder blodig diare, da pleier sjefer å slutte  å spørre.

Når kona er på jobb danser gunfreaker i VR, eller står rett og og ned å sprenger romskip.
Jeg må også prøve å få tid til å til å male2 Sachiske generaler og en halv dansk bataljon. Jeg har 5 dager å gjøre det på.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hehe, tror jeg ville fått trøbbel på mange kanter om jeg gjorde det. Jobber med opplæring i å hjelpe folk å ikke skade seg selv eller andre, eller i verste konsekvens å dø på jobb. 😄

 

På den annen side kan jo VR komme til nytte i denne sammenheng også.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
1 hour ago, OlaHaldor said:

G2 sendt. Da er den fremme iløpet av dagen eller morgendagen tenker jeg. Blir vanskelig med hjemmekontor. 🙃

Haha jeg husker jeg slet enormt mye selv de første dagene etter at den var ankommet. Var tortur å sitte på kontoret mens headsettet lå og hvisket navnet mitt i naborommet 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, OlaHaldor said:

Hehe, tror jeg ville fått trøbbel på mange kanter om jeg gjorde det. Jobber med opplæring i å hjelpe folk å ikke skade seg selv eller andre, eller i verste konsekvens å dø på jobb. 😄

 

På den annen side kan jo VR komme til nytte i denne sammenheng også.

Ja HLA, lærer deg å passe deg for headcrab zombies på jobben.

Lenke til kommentar

Fikk bare en halv time med battlegroup i dag. 

Men fikk lekt med time warp(pause) og outside view.

Man kan sette på time warp som gjør at tiden går ganske så sakte, men du kan fremdeles se prosjektiler bevege seg litt. når man får 5 eller flere skip må man nesten bruke det, ellers blir det litt kaos. Man kan også se utenfor skipet, man kan ikke gi ordere da, så det er bare for å se på showet. Du kan zome ut og inn og flytte deg rundt i rommet, det føles rå bra ut, Det er bare så synd at 1080p bilder ikke fanger hvor episk det ser ut å stå midt i verdensrommet med skip rundt deg, man kan zome noe helvetes inn. 

Et fientlig assault firgate er i ferd med å dø.
battlegrup.thumb.jpg.4fd5e363561d13204ed5c2b7e7976383.jpg

battlegrup2.thumb.jpg.c5c514381b9608db9418afbbd5bb666b.jpg

Her er en fighter som jeg zoma helt inn på, disse er bittesmå og vanligvis er den neste måten å se på fra broen er motor lyset dems.
Så jeg har zoma jævlig bra in der.

battlegrup3.thumb.jpg.00a4c1452e2f48b48b57e015d3bc277a.jpg

Her er Flagskipet mitt en heavy cruiser, hovedvåpenet er missieler. Igjen 1080p viser virkelig ikke hvor bra dette spillet ser ut når du har dette enrome skipet rett foran øynene dine.

battlegrup4.thumb.jpg.1d95c773ef964151b48700135cebadb2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gabe Newell har vært ute nylig med noen sprø visjoner for fremtiden som har fått en del oppmerksomhet i media. Mange gullkorn i det intervjuet!

Her er original intervjuet av New Zelands 1 News hvor han for tiden også er koronafast: https://www.tvnz.co.nz/one-news/new-zealand/gabe-newell-says-brain-computer-interface-tech-allow-video-games-far-beyond-human-meat-peripherals-can-comprehend

Quote

"The real world will seem flat, colourless, blurry compared to the experiences you'll be able to create in people's brains."

Quote

"As soon as you do that, they say, 'Oh, well can we give people a tentacle?' Our brains were never designed to have tentacles, but it turns out brains are really flexible."

Quote

"Nobody wants to say, 'Oh, remember Bob? Remember when Bob got hacked by the Russian malware? That sucked - is he still running naked through the forests?' or whatever. So yeah, people are going to have to have a lot of confidence that these are secure systems that don't have long-term health risks."

Ars Technica:

https://arstechnica.com/gaming/2021/01/valves-gabe-newell-imagines-editing-personalities-with-future-headsets/

PC Gamer:

https://www.pcgamer.com/gabe-newell-believes-brain-interfaces-will-create-games-superior-to-reality-fairly-quickly/

Lenke til kommentar

Veldig bra med den typen publisitet for VR!

Hvis nå bare de neste VR settene som kommer ut er jevnt over litt bedre enn dagens modeller og løser noen av de gjenstående problemene med enklere oppsett og trådløst samt at vi fortsetter å få store gode spill i årene fremover ja da er veldig mye gjort. Da ligger vi an til en masseadapsjon av VR blant gamere flest. Det er veldig lite negativitet å spore i kommentarfeltene rundt om synes jeg nå i forhold til for 3-4 år siden.

Facebook har gjort veldig mye riktig med Quest, bortsett fra at det kanskje er noe styr å koble den til PC for trådløs spilling og krav om Facebook konto.

Jeg setter igrunn min lit til at PSVR2 blir den utløsende faktoren her for ett endelig gjennombrudd for VR, uten at jeg har noe særlig annet enn håp å basere den forventningen på :p Bare den blir trådløs så er vi i boks tror jeg. Alt det andre som sporing, gode kontrollere, enkelt oppsett og en intuitiv UI tror jeg langt på vei er løste problemer med en PSVR2 hvis Sony har fulgt med i timen og lært noe av konkurrentene og egen erfaring med PSVR1.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Gunfreak said:

La ut en video av Battlefront VR

 

 

Det der ser så rått ut! I dag er dagen for å teste det! Hvis det da ikke plutselig dukker opp ett eller annet :p

Igår satt jeg å kastet vekk tiden på Dungeon Keeper 1 og da slo det meg at veldig mange av de spillene til Bullfrog og Lionhead fortjener å bli gjenskapt i VR. Jeg har veldig tro på at det kan fungere bra; Populous, Black & White, Dungeon Keeper osv.

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...