Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (2 minutter siden):

System Shock 2 Enhanced Edition får offisiell VR støtte!

https://uploadvr.com/system-shock-2-vr-support/

Konge! System Shock 2 var mitt første action rollespill i barndommen min. Et spill jeg også aldri har rundet utrolig nok så jeg vet ikke hvordan spillet utfolder seg mot slutten. Men basert på Bioshock har jeg en anelse, kanskje.

Dette gleder jeg meg til!

Kult! Har faktisk ennå ikke fullført det !

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

Flere gode nyheter! Som i hvert fall jeg ikke var klar over til nå.

Survival spillet Green Hell får også VR støtte!

https://uploadvr.com/green-hell-vr-quest-pc/

Siden jeg hadde det veldig gøy med The Forest i co-op VR så er dette glimrende nyheter! Green Hell har også co-op! Håper dette følger med i VR versjonen.

Jeg er ikke super fan survival spill, men så er jeg jo ikke fan av zombie spill heller, men likte veldig godt Saints and sinners. Har jo sett bilder av green hell i vanlig versjon og grafikken er jo nydelig,  blir spennende å se hvor nye de greier å beholde.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Enceladus said:

Flere gode nyheter! Som i hvert fall jeg ikke var klar over til nå.

Survival spillet Green Hell får også VR støtte!

https://uploadvr.com/green-hell-vr-quest-pc/

Siden jeg hadde det veldig gøy med The Forest i co-op VR så er dette glimrende nyheter! Green Hell har også co-op! Håper dette følger med i VR versjonen.

Jeg kjøpte Green Hell for en tid tilbake, men kom aldri helt til det. Så kom nyheten om VR-støtte :D

Om jeg ikke har misforstått skal det patches inn heller enn å lanseres som en egen versjon, så da er jeg klar alt. Avventer å prøve dette spillet til det kan prøves i VR.

Lenke til kommentar
Just now, Nimrad said:

Hvor er VR egentlig for tida? Fortsatt begrenset spillstøtte og "kun" rene VR-spill man får spilt? Har lurt på å investere i VR-utstyr nå etterhvert som hardware-delen har modnet litt.

Et sted mellom konsept og produkt. Jeg elsker mitt Reverb G2 og koser meg med det hver dag. Alikevel innser jeg at teknologien ikke er helt der hvor jeg vil anse den som bra nok enda. Er du en VR-entusiast kan du alltids kjøre på, men det er mest for entusiastene.

Det finnes mange bra rene VR-spill, men de virkelige store satsningene fra de større utviklerne er få og langt imellom.

Ville ventet på "the next great". Hørte rykter om nye HTC headsett som skal annonseres i Januar.

Alternativt investere i Quest 2 da dette er såpass billig, så får du en smakebit av hvor VR er nå til en overkommelig pris. Kan alltids selge unna om det ikke er for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (27 minutter siden):

Hvor er VR egentlig for tida? Fortsatt begrenset spillstøtte og "kun" rene VR-spill man får spilt? Har lurt på å investere i VR-utstyr nå etterhvert som hardware-delen har modnet litt.

Er du interessert i bilspil/sim og/eller flysimulatorer, evt space sim, så er dagens VR teknologi absolutt verdt det. Men du bør ha hardware til å kjøre det da disse tingene krever sitt både av cpu og gpu. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Zaith said:

Jeg kjøpte Green Hell for en tid tilbake, men kom aldri helt til det. Så kom nyheten om VR-støtte :D

Om jeg ikke har misforstått skal det patches inn heller enn å lanseres som en egen versjon, så da er jeg klar alt. Avventer å prøve dette spillet til det kan prøves i VR.

Åh? Jeg hadde fått for meg at dette ble Q1/2 exclusive?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gunfreak said:

Åh? Jeg hadde fått for meg at dette ble Q1/2 exclusive?

It will come to PC VR headsets in Q3 of 2021 before arriving on the Oculus Quest later on in the year.

Heldigvis ikke :D Er alltid redd at det faktum at det lanseres på Quest skal holde det tilbake for andre platformer.. Forhåpentligvis velger de å lage en dårligere Quest versjon heller enn å lansere en dårligere versjon for PCVR.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Zaith said:

It will come to PC VR headsets in Q3 of 2021 before arriving on the Oculus Quest later on in the year.

Heldigvis ikke :D Er alltid redd at det faktum at det lanseres på Quest skal holde det tilbake for andre platformer.. Forhåpentligvis velger de å lage en dårligere Quest versjon heller enn å lansere en dårligere versjon for PCVR.

Veldig gode nyheter,  jeg hae Q2, men vil helst ha ting på stream om jeg kan. 

Da ble jeg mye mer interessert, takk.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet Onward sin nye update, lyden er nå fantastisk og kan igjen skyte på seg beste våpen lyder i VR/kanskje noe spill. 

Min trofaste MK18 lager ganske mye lyd selv med lyddemper som den skal. og når man bruker våpen uten lyddemper er det høyt. (kunne hvert enda høyere) jeg tør jeg ikke ha min G2 lyd på max da det fucker opp skjermen av en uforklarlig grunn. Så jeg har lyden på 87, men er fristende å sette den opp mer.... Men Onward vil aldri bli så bra som det kunne, frem til de fikser bottene sine, etter å ha spilt mot Contractors botter og SPESIELT NPCene i Tales og Glory 2, blir disse svake saker. Man må sette opp vanskelighetsgraden på max eller nest max, fordi da vil dødeligheten deres skjule hvor dårlige de er.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med HTC Cosmos og Cosmos Elite? Jeg har lest så utrolig mye dårlig om Cosmos. Cosmos Elite har jo kameraer i alle retninger og ser ut som et beist. Det burde ha verdens beste tracking ut ifra antallet kameraer iallefall.

Så hva er problemet? Er det virkelig så dårlig som folk skal ha det til? For tiden ligger Cosmos under 0.00% av VR-markedet ifølge Steamcharts. Dette tross rimelig heftige black friday tilbud.

Var rimelig nær å kjøpe et selv en tid tilbake :)

Lenke til kommentar
Zaith skrev (1 time siden):

Er det noen som har erfaring med HTC Cosmos og Cosmos Elite? Jeg har lest så utrolig mye dårlig om Cosmos. Cosmos Elite har jo kameraer i alle retninger og ser ut som et beist. Det burde ha verdens beste tracking ut ifra antallet kameraer iallefall.

Har hatt Cosmos. Moddet det med linser fra GearVR, og sweetspot var enormt :) Syns bildet var greit også, men ble mer og mer irritert over screendooreffekten. Brukte det bare til simracing, og trackingen er helt utmerket til det. Headset'et er imidlertid kresent på lyset i rommet, så det klaget stadig over at det var for dårlig lys til trackingen. 

En veldig hendig sak var av/på knapp på breakoutboksen. Kunne selv styre når man ville slå på headset'et. Jeg bruker vekselvis VR og TrackIR, så var veldig hendig å kunne slå av/på Cosmos'en. 

En ting som ser hendig ut men ikke er det i praksis er muligheten til å vippe opp fronten. Det fungerer forsåvidt greit, men headset'et er framtungt, og det er veldig ubehagelig å ha fronten vippet opp over lengre tid. 

Hadde Odyssey+ før og Reverb G2 nå som begge har inside out tracking, og ingen av dem har noengang klaget på dårlig lys...

Byttet imidlertid til G2 rett før jul, og ville ikke for noe i verden byttet tilbake. Oppløsningen på G2 er noe helt annet. Til prisen Cosmos selges for syns jeg ikke det er verdt pengene. Kjøp heller Quest 2 eller Reverb G2. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...