Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Ellers "små skuffa " at det 40k spillet battlesisters er quest exclusive, ikke at jeg hadde kjempe lyst på det, men kunne jo prøve,  men jeg la merke til at spillet så dritt ut i de videoene jeg så, men tenkte det var en early build og at PC vr versjonen så bedre ut, men det er vist ingen PC vr versjon ser det ut som, så man er stuck med quest 1 grafikk. 

Da dropper jeg den tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Gunfreak said:

Ellers "små skuffa " at det 40k spillet battlesisters er quest exclusive, ikke at jeg hadde kjempe lyst på det, men kunne jo prøve,  men jeg la merke til at spillet så dritt ut i de videoene jeg så, men tenkte det var en early build og at PC vr versjonen så bedre ut, men det er vist ingen PC vr versjon ser det ut som, så man er stuck med quest 1 grafikk. 

Da dropper jeg den tror jeg.

Blir nok mye av den type eksklusivitet til Quest fremover. Quest er nå Facebook sin konsoll og Rift er død, så alle deres spillsatsinger blir eksklusive til den konsollen. Så jeg tipper Assassins Creed og Splinter Cell blir kun til Quest og ingenting annet.

Lone Echo 2 blir nok fortsatt til PC siden det ble annonsert før Quest eksisterte.

Eneste positive med dette som jeg ser er at det kan øker interessen for VR generelt slik at vi forhåpentligvis får mer spill til SteamVR som støtter alle typer VR sett.

 

 

Lenke til kommentar
Mazothian skrev (15 timer siden):

Host host, nys nys, tok en lengre lunsj i nærheten av postkontoret... 🤠

image.png.4bb49b804e13b31bd7321ed28a21dbb9.png

 

First impressions:

Litt knot å sette opp, der hadde Q2 definitivt en bedre brukeropplevelse. Måtte bla. styre litt med diverse innstillinger i steamvr (VELDIG viktig å skru av /Settings -> Video -> Advanced Supersample Filtering/ som by default er skrudd på. 200% umulig å gjøre noe som helst inni headsettet når dette er skrudd på. Tror jeg fikk 0.005fps selv med rtx 3080 :P. Var null problemer etter jeg skrudde av dette.)

Grafisk? Slo sokkene av meg! Har slitt veldig med å finne noe særlig sweet spot i Q2 som gjør at jeg ser alt klart og tydlig, men her var det (nesten) bare plug and play og WOW! Tett integrert med Windows ser det ut som om jeg til og med kan sitte og programmere med headsettet på, inni mitt eget lille virtuelle univers 😄. Fargene er også mye mer levende enn de var på Q2.

Har ikke fått testet så mange spill enda, men trackingen ser ut til å fungere omtrent like bra som med Q2 sine kontrollere, med unntak av at "hendene" faller litt ut av sync hvis jeg prøver å flytte de bak kameraene - ikke at dette er veldig uventet.

 

Utifra de første inntrykkene, muligens kombinert med mange timer med gameplay der jeg er godt fornøyd - blir nok Q2 sendt i retur til Komplett 😄

Jeg deler samme begeistring ved førsteinntrykk! VR har aldri vært klarere! Jeg har dog en liten bemerkning, så liten at den nesten er irrelevant, men tenkte å forhøre meg med deg om du har det samme..: Om du er i WMR Portal og ser opp mot skyene, eller mot en vegg med uniform farge, ser du da svake horisontale linjer når du beveger hodet sakte opp og ned? Jeg legger ikke merke til det annet enn når jeg er i bevegelse. Står jeg i ro og låser øynene på noe blir de borte.
 

Lurer på om dette kan være software-relatert, slik det var med Index i starten, men er også bekymret for at det kan være noe bare med min enhet. Nå er jeg forferdelig pirkete, men samtidig lyst å finne ut om dette er noe jeg kan gjøre med.

Eksempel, bilde (ikke tatt fra G2):

image.jpeg.33c528547a0e9e94d4f1f820b8f88eac.jpeg

Endret av Sisto
Lenke til kommentar
16 hours ago, Mazothian said:

Jepp! Lasta ned appen Eye Measure på mobilen som målte det med hjelp av mobilkameraet. Har 61.3mm på "Far IPD", som det var utrolig enkelt å stille til med IPD-spaken på headsetet. Inne i Settings på Windows ser man nøyaktig hvilken verdi man har, så man kan finjustere til nærmeste ~0.05mm 😄

Takk for info. Skal få målt meg selv. Prøvde justere IPD etter beste evne men synes at alt fra cirka midten til max var like bra, men blir nok bedre om det er helt korrekt justert.

Mine førsteinntrykk er at Reverb G2 ikke helt leverer etter forventningene. Godt mulig det er det beste headsettet visuelt hitill, men synes det langt ifra er så krystallklart og flott som reviewers skal ha det til. Selvfølgelig, sammenlignet med det meste annet der ute er det sikkert veldig bra. Jeg kommer fra PSVR som jeg tørr påstå er et ubrukelig produkt, så for meg er det en stor oppgradering. Dog langt ifra så bra som jeg hadde håpet etter å ha fulgt med på MRTV de siste 5 månedene.

Godt mulig det er jeg som har feiljustert noe, eller prøvd dårlig content. Testet Half Life Alyx og en 3D SBS film, i tillegg til miljøene i WMR Home og SteamVR Home. Føler at det som er veldig nær ser bra ut, men så fort det ikke er helt oppi ansiktet på deg begynner det bli blurry. Igjen, stor oppgradering fra Skyrim VR på PSVR der du ikke klarte se ansiktet på karakterer før de var 0,2 meter foran deg.

Sweet spot er ganske stort, men irriterer meg fortsatt at alt som ikke er i en relativt stor sirkel midt i skjermbildet er blurry. Øynene prøver lese av, eller fokusere på ting i kantene til ingen nytte. En lærer å "se med hodet" etterhvert så klart.

Også verdt å nevne at det er et mareritt å sette opp og komme igang med. Det headsettet her er langt ifra plug & play og det må medregnes noen timer med slit før det begynner gå veien. Sliter spesielt med at SteamVR begynner hakke intenst dersom skjerminstillingene på eksterne skjermer endrer seg. Må da gå veien igjennom CTRL ALT DEL og få startet SteamVR på nytt.

Den berømte "cable clip" er like elendig som folk skal ha det til. Falt av cirka 10 ganger bare i går kveld før den til slutt knakk istedenfor å falle av.

 

Det positive er at det er sitter godt og behagelig på hodet og trackingen er knall under riktige omstendigheter.

 

Er det noen av dere som har fått det som har noen tips?

Annet enn å få IPD justert, er det noe mer en kan tukle med for å få en bedre opplevelse?

 

EDIT: Ser mange anbefale dette for å erstatte kabelklipsen: https://www.clasohlson.com/no/Kabelbånd-med-borrelås/p/36-5302 HP jobber med å løse saken, men kan vel ta litt tid. Godt alternativ frem til da :)

Endret av Zaith
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zaith skrev (1 time siden):

Takk for info. Skal få målt meg selv. Prøvde justere IPD etter beste evne men synes at alt fra cirka midten til max var like bra, men blir nok bedre om det er helt korrekt justert.

Mine førsteinntrykk er at Reverb G2 ikke helt leverer etter forventningene. Godt mulig det er det beste headsettet visuelt hitill, men synes det langt ifra er så krystallklart og flott som reviewers skal ha det til. Selvfølgelig, sammenlignet med det meste annet der ute er det sikkert veldig bra. Jeg kommer fra PSVR som jeg tørr påstå er et ubrukelig produkt, så for meg er det en stor oppgradering. Dog langt ifra så bra som jeg hadde håpet etter å ha fulgt med på MRTV de siste 5 månedene.

Godt mulig det er jeg som har feiljustert noe, eller prøvd dårlig content. Testet Half Life Alyx og en 3D SBS film, i tillegg til miljøene i WMR Home og SteamVR Home. Føler at det som er veldig nær ser bra ut, men så fort det ikke er helt oppi ansiktet på deg begynner det bli blurry. Igjen, stor oppgradering fra Skyrim VR på PSVR der du ikke klarte se ansiktet på karakterer før de var 0,2 meter foran deg.

Sweet spot er ganske stort, men irriterer meg fortsatt at alt som ikke er i en relativt stor sirkel midt i skjermbildet er blurry. Øynene prøver lese av, eller fokusere på ting i kantene til ingen nytte. En lærer å "se med hodet" etterhvert så klart.

Også verdt å nevne at det er et mareritt å sette opp og komme igang med. Det headsettet her er langt ifra plug & play og det må medregnes noen timer med slit før det begynner gå veien. Sliter spesielt med at SteamVR begynner hakke intenst dersom skjerminstillingene på eksterne skjermer endrer seg. Må da gå veien igjennom CTRL ALT DEL og få startet SteamVR på nytt.

Den berømte "cable clip" er like elendig som folk skal ha det til. Falt av cirka 10 ganger bare i går kveld før den til slutt knakk istedenfor å falle av.

 

Det positive er at det er sitter godt og behagelig på hodet og trackingen er knall under riktige omstendigheter.

 

Er det noen av dere som har fått det som har noen tips?

Annet enn å få IPD justert, er det noe mer en kan tukle med for å få en bedre opplevelse?

 

EDIT: Ser mange anbefale dette for å erstatte kabelklipsen: https://www.clasohlson.com/no/Kabelbånd-med-borrelås/p/36-5302 HP jobber med å løse saken, men kan vel ta litt tid. Godt alternativ frem til da :)

Du har prøvd deg fram med å justere oppløsning og supersampling i SteamVR?

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Klokka 22 i går kveld kom det hentemelding fra Postnord på G2... så... da får jeg stikke ned og hente den nå. :) 

Og til Zaith over her, om Sweet spot som er stort, men at det er blurry utenfor der og at det ikke går å fokusere på ting mot kantene. Det tror jeg nok er som det er. Mulig du har hatt for høye forventninger :)  Men men, kommer med mine inntrykk senere i dag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

Du har prøvd deg fram med å justere oppløsning og supersampling i SteamVR?

Takk, det skal jeg prøve. Leste noe om at SteamVR setter feil resolution automatisk for Reverb G2. Godt mulig jeg får en bedre visuell opplevelse med det :)

@Dr.Peedee ja jeg tror jeg fikk litt for høye forventninger av all hypen fra MRTV. Jeg kjøpte PSVR den gang da og så potensialet, men også at teknologien ikke var helt der enda. Solgte det og sverget å komme tilbake da de hadde utviklet teknologien videre. Trodde dette skulle være punktet der vi endelig hadde nådd et slags klimaks for VR. Jeg er på ingen måte direkte misfornøyd, det er et deilig headsett. Jeg hadde bare forventet mer, rett og slett.

 

Dog er det sykt lett å justere headsettet slik at sweet-spoten kommer på rett sted i Reverb. I PSVR var det så vanskelig å justere headsettet slik at du fikk sweet-spoten på rett sted. Var et mareritt å forklare venner som kom på besøk og var nykommere til VR hvordan de skulle justere headsettet for å se bra.

Lenke til kommentar

Har lest om en del som har hatt lik opplevelse som deg, @Zaith, men som har fått bedre inntrykk og opplevelse av headsettet etter tid. Mulig du bare må jobbe litt mer med det? Har heldigvis god returrett om du skulle ønske å teste det en stund før du evt. sender det tilbake :) 

Ellers tror jeg nok ikke klimakset er nådd i det hele tatt. Er så mye mer man kan gjøre med VR, men det krever både maskinkraft og briller som ikke er helt der de må være enda. Men på den tiden det har tatt fra vi fikk Oculus DK1 til der vi er i dag, så tror jeg nok det går veldig fort på veien fremover.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Alak87 said:

Har lest om en del som har hatt lik opplevelse som deg, @Zaith, men som har fått bedre inntrykk og opplevelse av headsettet etter tid. Mulig du bare må jobbe litt mer med det? Har heldigvis god returrett om du skulle ønske å teste det en stund før du evt. sender det tilbake :) 

Ellers tror jeg nok ikke klimakset er nådd i det hele tatt. Er så mye mer man kan gjøre med VR, men det krever både maskinkraft og briller som ikke er helt der de må være enda. Men på den tiden det har tatt fra vi fikk Oculus DK1 til der vi er i dag, så tror jeg nok det går veldig fort på veien fremover.

Jada, det er uansett bra nok til at jeg beholder det frem til noe markant bedre lanseres. Det flotte med VR, det holder seg greit i pris. Dermed kan man alltids velge og selge unna til fordel for nye fremtidige hodesett med et tolererbart tap.

 

@Mazothian har du testet ut å programmere i headsettet? Er utvikler selv, og ganske nysgjerrig på tanken ved å arbeide i et virtuelt, betydelig mer spennende kontor enn det jeg har til daglig. Det største problemet er kanskje at man mister feelingen på tastaturet da du ikke lenger kan se hendene dine. De fleste taster sitter i fingrene, men fort gjort å feilberegne uten sikt.

Lenke til kommentar

REVERB G2 ALLER ALLER FØRSTEINNTRYKK:

Har såvidt testet Reverb G2 med litt Half Life Alyx. Det er en oppgradering fra Reverb G1. Men ingen kjempestor revolusjon å merke i Half Life Alyx. Det er skarpere, javisst. Litt mer lys, fargene er .. ok, ganske bedre da! Sortnivå får jeg ta etterhvert . Komfort - litt bedre for meg enn G1. Men uansett, dette er et headsett man kan sitte med lenge. I motsetning til Quest 2 som er direkte ukomfortabel, også med advanced strap. 

Chromatic aberation - noe som plaget Reverb G1 en del er omtrent borte. Det er effekten som gjør at kanter, særlig i kontrastfylte steder, får en purple eller blå/cyan ekstra kant på en måte. Google det. Godt kjent fra fotoverdenen for oss som driver med det. Nå er det jo kommet en patch til Windows MR programmet som fjerner noe av det automatisk på G1 også, men her er det klart bedre, og det må være linsene som gjør det. Pluss evt software da. Men, virker å være borte faktisk. Er det, så er det minimalt. 

Sweet spot - større enn G1, men ikke megastor for de som forventer det.

God Rays - på linje eller enda bedre enn G1. Det vil si, ikke et problem! Langt bedre enn Quest 2, HTC Vive, og Vive Pro som er de andre headsettene jeg har hatt i daglig bruk før. Quest 2 bruker jeg selvsagt fortsatt:)

Screen door effect? Glem det. Du kan se det mot hvit bakgrunn hvis du prøver. Men ikke ellers. Ikke når du spiller.

Mekanisk justering av IPD. Jøss, det hadde jeg visst savnet ;)  Mye bedre enn på Quest 2 der man bare klikker i tre innstillinger, og der jeg faktisk ikke merker all verdens forskjell. Men tror optikken og den høye oppløsningen gjør at riktig innstilling av IPD er viktig på Reverb 2 :)  Heldigvis er den mekaniske helt trinnløs og smooth!

Dirty Screen effect? Merkbart bedre enn på Reverb G1. Kanskje det er litt når man ser på en helt hvit flate? Tja.. Ser det ikke i hvert fall, må konsentrere meg. Skal sjekke mer. Men det er et godt tegn, og tror det er borte.

Lyd - bra. Oppskrytt på en måte. Trodde dette skulle være en stor forbedring da alle skryter av det. Men, bra. Mer enn bra nok.

Headsett tracking. Perfekt.

Håndkontroller tracking - ingen problemer i Half Life Alyx. Skal sjekke Onward nå :)

Dette er etter 20 minutter i Half Life Alyx. For virkelig skarphetssjekk må jeg nok ut og fly i simulatorene mine :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sisto skrev (7 timer siden):

Jeg deler samme begeistring ved førsteinntrykk! VR har aldri vært klarere! Jeg har dog en liten bemerkning, så liten at den nesten er irrelevant, men tenkte å forhøre meg med deg om du har det samme..: Om du er i WMR Portal og ser opp mot skyene, eller mot en vegg med uniform farge, ser du da svake horisontale linjer når du beveger hodet sakte opp og ned? Jeg legger ikke merke til det annet enn når jeg er i bevegelse. Står jeg i ro og låser øynene på noe blir de borte.
 

Lurer på om dette kan være software-relatert, slik det var med Index i starten, men er også bekymret for at det kan være noe bare med min enhet. Nå er jeg forferdelig pirkete, men samtidig lyst å finne ut om dette er noe jeg kan gjøre med.

Eksempel, bilde (ikke tatt fra G2):

 

Ser ingen svake horisontale linjer i min Reverb G2! Vel og merke etter at jeg fikk fjernet den tynne plasten som ligger over linsene - som jeg ikke så med en gang og som var litt vanskelig å få av... Hehe. :D   

Lenke til kommentar

Tror VR har ødelagt meg, jeg vet mange sier de ikke kan spille "pancake "etter VR,  men det er jo en preferanse til gameplay.  For meg er det grafikken. 

Jeg har nå spilt Cyberpunk i 1440p, med preset raytracing ultra, så mesteparten på max bare noen ting som ikke er det. Og jeg er ikke imponert,  det ser bare ut som spill, det er jo grafisk bedre enn noe VR spill, men det ser bare kjedelig ut for meg,  etter å ha fått en combine soldat rett opp i ansiktet mitt, en soldat som faktisk ser ut som han er 180cm++ stor.

Så blir disse små kroppene på en vanlig skjerm små og kjøpe. Jeg prøvde å stoppe opp og se meg rundt,  for å ta inn alle disse rayene og slikt,  men så bare kjedelig ut.

 

Eneste spillet som har imponert meg grafisk i år er ghost of tsushima , og det pga veldig bra bruk av farger og natur. 

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (45 minutter siden):

Tror VR har ødelagt meg, jeg vet mange sier de ikke kan spille "pancake "etter VR,  men det er jo en preferanse til gameplay.  For meg er det grafikken. 

Jeg har nå spilt Cyberpunk i 1440p, med preset raytracing ultra, så mesteparten på max bare noen ting som ikke er det. Og jeg er ikke imponert,  det ser bare ut som spill, det er jo grafisk bedre enn noe VR spill, men det ser bare kjedelig ut for meg,  etter å ha fått en combine soldat rett opp i ansiktet mitt, en soldat som faktisk ser ut som han er 180cm++ stor.

Så blir disse små kroppene på en vanlig skjerm små og kjøpe. Jeg prøvde å stoppe opp og se meg rundt,  for å ta inn alle disse rayene og slikt,  men så bare kjedelig ut.

 

Eneste spillet som har imponert meg grafisk i år er ghost of tsushima , og det pga veldig bra bruk av farger og natur. 

 

Hehe :)  Kan ikke si jeg har det helt på samme måte - bortsett fra når det gjelder bilspill og flysimulatorer da. Da er det helt umulig å gå tilbake til vanlig 2D igjen. 

Jeg har spilt litt Cyberpunk i dag også, 1440p, DLLS Quality med output 4K til projektoren min. De av settingsene som kunne økes fra Ultra til Psycho gjorde jeg det på :)   Og flyter greit så langt. Men, jeg spiller altså på projektor, 4K, på et lerret som er 230cm bredt. Og så sitter jeg ikke så langt unna heller. Og det hjelper på imersion en god del. Faktisk så mye at i dag har Cyberpunk stjålet tid fra testingen min av HP Reverb G2 :)

Men for å være on-topic her i tråden - jeg har ikke fått testet mer i Half Life Alyx. Men jeg har testet 10 minutter i Onward - da med tanke på kontroller tracking. Og jeg fatter bare ikke hva folk klager på. Fungerte helt knall. Spilte med en M16 med optisk siktemiddel, og intet problem med aim down the scope, med hendene foran/bak hverandre slik man gjør - der jeg har sett folk klage på at de mister tracking fordi de blokkerer hverandre. Gjør ikke det hos meg. Vet ikke om det er fordi jeg prøve å etterligne slik jeg ville holdt et våpen av samme kaliber/størrelse virkeligheten, eller hva det er. Men det funker. Prøvde også å bringe kontrollerne nærmere ansiktet slik jeg ser en del youtubere spille, (hvilket ikke er å anbefale i virkeligheten fordi rekylen vil kunne dunke scopet i trynet/øyet ditt - selv om 5.56 ammunisjon ikke gir all verdens rekyl da). Alikevel, jeg testet dette - funka det også. Dog, det er en grense. Litt før kontrollerne fysik berørte headsettet så gikk det ikke så bra. Men spiller man sånn så er det bare for å demonstrere et poeng tror jeg. 

20 minutter i Half Life Alyx, 10 minutter i Onward - klart det er litt lite tid til å trekke noen klar konklusjon på hand trackingen. Men altså, so far, so good. Skal testet mere. 

Oppdatering angående mitt inntrykk av det visuelle på Reverb G2: Begynner like dette mer og mer. Selv om Onward ikke er noen grafisk perle, og Half Life Alyx totalt sett er langt mer imponerende - så var det lettere å sette pris på de oppgraderte panelene og optikken på G2 i Onward faktisk. Det har med view distance å gjøre bl.a. Var enda lettere å se ting klart på avstand enn med Reverb G1.Den er definitivt bedre enn G1, litt som et slør som blitt fjernet, kanskje dårlig forklart. Mer klart bilde totalt sett i hvert fall. Ser det best i Sweet spot området. Mot kantene er ting fortsatt blurry slik som på G1, men det er ikke problemer med chromatic aberation selv mot kantene slik det er på G1. Men det er dessverre ikke slik at jeg kan se mot kantene og si - "wow, nå er det klart også der", for det er det ikke. Den største forbedringe på klarhet er i sweet spot.  Men totalt sett så er jo bildet over hele flaten langt bedre i farger og kontrast. Sortnviå også, men det kommer jeg tilbake til når jeg får testet på Star Wars. 

Field of View? Som på HP Reverb. Kan ikke si jeg merker at det skal være noe bedre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Dr.Peedee said:

Hehe :)  Kan ikke si jeg har det helt på samme måte - bortsett fra når det gjelder bilspill og flysimulatorer da. Da er det helt umulig å gå tilbake til vanlig 2D igjen. 

Jeg har spilt litt Cyberpunk i dag også, 1440p, DLLS Quality med output 4K til projektoren min. De av settingsene som kunne økes fra Ultra til Psycho gjorde jeg det på :)   Og flyter greit så langt. Men, jeg spiller altså på projektor, 4K, på et lerret som er 230cm bredt. Og så sitter jeg ikke så langt unna heller. Og det hjelper på imersion en god del. Faktisk så mye at i dag har Cyberpunk stjålet tid fra testingen min av HP Reverb G2 :)

Men for å være on-topic her i tråden - jeg har ikke fått testet mer i Half Life Alyx. Men jeg har testet 10 minutter i Onward - da med tanke på kontroller tracking. Og jeg fatter bare ikke hva folk klager på. Fungerte helt knall. Spilte med en M16 med optisk siktemiddel, og intet problem med aim down the scope, med hendene foran/bak hverandre slik man gjør - der jeg har sett folk klage på at de mister tracking fordi de blokkerer hverandre. Gjør ikke det hos meg. Vet ikke om det er fordi jeg prøve å etterligne slik jeg ville holdt et våpen av samme kaliber/størrelse virkeligheten, eller hva det er. Men det funker. Prøvde også å bringe kontrollerne nærmere ansiktet slik jeg ser en del youtubere spille, (hvilket ikke er å anbefale i virkeligheten fordi rekylen vil kunne dunke scopet i trynet/øyet ditt - selv om 5.56 ammunisjon ikke gir all verdens rekyl da). Alikevel, jeg testet dette - funka det også. Dog, det er en grense. Litt før kontrollerne fysik berørte headsettet så gikk det ikke så bra. Men spiller man sånn så er det bare for å demonstrere et poeng tror jeg. 

20 minutter i Half Life Alyx, 10 minutter i Onward - klart det er litt lite tid til å trekke noen klar konklusjon på hand trackingen. Men altså, so far, so good. Skal testet mere. 

Oppdatering angående mitt inntrykk av det visuelle på Reverb G2: Begynner like dette mer og mer. Selv om Onward ikke er noen grafisk perle, og Half Life Alyx totalt sett er langt mer imponerende - så var det lettere å sette pris på de oppgraderte panelene og optikken på G2 i Onward faktisk. Det har med view distance å gjøre bl.a. Var enda lettere å se ting klart på avstand enn med Reverb G1.Den er definitivt bedre enn G1, litt som et slør som blitt fjernet, kanskje dårlig forklart. Mer klart bilde totalt sett i hvert fall. Ser det best i Sweet spot området. Mot kantene er ting fortsatt blurry slik som på G1, men det er ikke problemer med chromatic aberation selv mot kantene slik det er på G1. Men det er dessverre ikke slik at jeg kan se mot kantene og si - "wow, nå er det klart også der", for det er det ikke. Den største forbedringe på klarhet er i sweet spot.  Men totalt sett så er jo bildet over hele flaten langt bedre i farger og kontrast. Sortnviå også, men det kommer jeg tilbake til når jeg får testet på Star Wars. 

Field of View? Som på HP Reverb. Kan ikke si jeg merker at det skal være noe bedre.

Det er jo gode nyheter med tanke på trackinga.  Vurderer å bestille "cups" til force tuben min som passer G2 når de kommer. Har hørt andre kommentere det samme på onward med g2, hvordan ting bare er lettere å se, spesielt på avstand. 

Jeg er spent hvordan systemet mitt takler g2 saken, mange vr spill er jo dårlig optimalisert.

Lenke til kommentar

Det ligger en video av hele første opprag/kapittel av MOH på YouTube nå.

Over en time lang, så va. 1/6 av hele spillet. Regner med vidoen blir tatt ned snart. Har bare spolt litt for å se noen action sekvenser. Bedre enn jeg hadde fryktet basert på info som har kommet ut siste uken,  men ser ikke fantastisk ut. Lyden er bra da, men har også nå hørt at man hae evig ammo...

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (4 timer siden):

Hehe :)  Kan ikke si jeg har det helt på samme måte - bortsett fra når det gjelder bilspill og flysimulatorer da. Da er det helt umulig å gå tilbake til vanlig 2D igjen. 

Jeg har spilt litt Cyberpunk i dag også, 1440p, DLLS Quality med output 4K til projektoren min. De av settingsene som kunne økes fra Ultra til Psycho gjorde jeg det på :)   Og flyter greit så langt. Men, jeg spiller altså på projektor, 4K, på et lerret som er 230cm bredt. Og så sitter jeg ikke så langt unna heller. Og det hjelper på imersion en god del. Faktisk så mye at i dag har Cyberpunk stjålet tid fra testingen min av HP Reverb G2 :)

Men for å være on-topic her i tråden - jeg har ikke fått testet mer i Half Life Alyx. Men jeg har testet 10 minutter i Onward - da med tanke på kontroller tracking. Og jeg fatter bare ikke hva folk klager på. Fungerte helt knall. Spilte med en M16 med optisk siktemiddel, og intet problem med aim down the scope, med hendene foran/bak hverandre slik man gjør - der jeg har sett folk klage på at de mister tracking fordi de blokkerer hverandre. Gjør ikke det hos meg. Vet ikke om det er fordi jeg prøve å etterligne slik jeg ville holdt et våpen av samme kaliber/størrelse virkeligheten, eller hva det er. Men det funker. Prøvde også å bringe kontrollerne nærmere ansiktet slik jeg ser en del youtubere spille, (hvilket ikke er å anbefale i virkeligheten fordi rekylen vil kunne dunke scopet i trynet/øyet ditt - selv om 5.56 ammunisjon ikke gir all verdens rekyl da). Alikevel, jeg testet dette - funka det også. Dog, det er en grense. Litt før kontrollerne fysik berørte headsettet så gikk det ikke så bra. Men spiller man sånn så er det bare for å demonstrere et poeng tror jeg. 

20 minutter i Half Life Alyx, 10 minutter i Onward - klart det er litt lite tid til å trekke noen klar konklusjon på hand trackingen. Men altså, so far, so good. Skal testet mere. 

Oppdatering angående mitt inntrykk av det visuelle på Reverb G2: Begynner like dette mer og mer. Selv om Onward ikke er noen grafisk perle, og Half Life Alyx totalt sett er langt mer imponerende - så var det lettere å sette pris på de oppgraderte panelene og optikken på G2 i Onward faktisk. Det har med view distance å gjøre bl.a. Var enda lettere å se ting klart på avstand enn med Reverb G1.Den er definitivt bedre enn G1, litt som et slør som blitt fjernet, kanskje dårlig forklart. Mer klart bilde totalt sett i hvert fall. Ser det best i Sweet spot området. Mot kantene er ting fortsatt blurry slik som på G1, men det er ikke problemer med chromatic aberation selv mot kantene slik det er på G1. Men det er dessverre ikke slik at jeg kan se mot kantene og si - "wow, nå er det klart også der", for det er det ikke. Den største forbedringe på klarhet er i sweet spot.  Men totalt sett så er jo bildet over hele flaten langt bedre i farger og kontrast. Sortnviå også, men det kommer jeg tilbake til når jeg får testet på Star Wars. 

Field of View? Som på HP Reverb. Kan ikke si jeg merker at det skal være noe bedre.

Ooooooooooo jeg er så jelly. Kos deg masse, håper du driter sidelengs i Cyberpunk 😛

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som har prøvd Medal of Honor™: Above and Beyond? 

Jeg har bestemt meg for å vente på et salg før jeg kjøper dette.. Virker rett og slett ikke som et solid kjøp akkurat nå.. Så var det lagringsplassen den krever... 180 GB er litt mye. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...