Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

24 minutes ago, Gunfreak said:

Det skal vist være div vanskelighetsgrader inkludert AI variasjoner fra hva jeg har lest på steam forumet. Men vet ikke om man kan justere våpen saker.

Regner med at det bare blir forskjellig AI og mer/mindre HP. Den vanlige, og enkle løsningen på problemet. Tviler på at det blir noe fokus på forskjellig våpenhåndtering, selv om det hadde vært nice. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BLÆ BLÆ BLÆ BLÆ BLÆ

 

Sorry, måtte bare bli litt teknisk nå på ettermiddagen. Jeg inviterte en kompis som jeg nesten aldri ser opp til meg for å spille VR spesifikt en god stund før November. Han skal være her 16 Desember. "God mat og VR" var reklamen. G2 var egentlig det som skulle vært. ALAS, nå er det heller Vive Cosmos Elite. Håper iallefall custom-linsene havner her i tide, eller at Komplett PLUTSELIG BARE FÅR HEADSETTENE OG DET BLIR SUPER-JUL, men det siste der tror jeg ikke spesielt på.

God mat, da, gutter og jenter... Må vel bli tørrlagret indrefilet siden G2en lar vente på seg vel? Eller? :)

Endret av Etheralking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi skal ha Rudolf en eller annen gang I jula. 

 

Contractors er nå på Q/2 og det skal ha ført til flere spillere da det er cross plattform,  mangel på spillere gjorde at Contractors var nesten spillbart , man kunne noen ganger spille TD, men man kunne glemme andre moduser.

Så skal prøve igjen,  og se om det er noe kulere nå, men det er fremdles ting jeg ikke liker ved spillet, det prøver å være CS VR uten å være for opplagt CS clone som  Pavlov. Men Pavlov virker bare som et bedre spill på alt bortsett fra grafikk/det tekniske. 

Lenke til kommentar

Review sak av MOH, denne påpeker også tematisk krasj mellom spillet og dokumentar delene. Spillet skal være 5-8 timer, selv om personen ikke har rundet det. Kjipeste virker å være at spillet er delt oppp i 10-12 minutters brett. 

https://www.polygon.com/platform/amp/2020/12/7/22158400/medal-of-honor-above-and-beyond-vr-oculus-rift-vive-preview-multiplayer-virtual-reality

Lenke til kommentar
Quote

the game is poorly paced, lacking in mechanical polish, and not capitalizing on the unique potential of VR.

Quote

it’s stuck in the 2017 era of VR gameplay

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-preview-campaign-multiplayer/

Lover litt dårlig dette ja. Og lol noen de gif animasjonene i den previewen er jo ikke helt bra..

Tror jeg blir å se det an og vente på oppdateringer som fikser problemene før jeg kjøper dette.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Enceladus said:

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-preview-campaign-multiplayer/

Lover litt dårlig dette ja. Og lol noen de gif animasjonene i den previewen er jo ikke helt bra..

Tror jeg blir å se det an og vente på oppdateringer som fikser problemene før jeg kjøper dette.

Virker som de rett og slett mangler VR kompetanse, eventuelt et dette et eksempel på at folka bak spillet egentlig ikke var super gira, men de Oculus penga var fristende. 

De hadde nok gjort godt av å leie inn noen folk som kunne VR skyting og VR world building. 

Virker som de ilke helt vet hva de ville eller hvordan gjøre det. Og MP forsetter å virke ektremt lite interessant. 

Jeg tror spillet hadde gjort seg bedre som et mer seriøst spill, Medal of Honor Pacific assault er et veldig bra WW2 fps singleplayer spill.

De har laget Kelly's Heroes the game,  når de burde laget Saving private Ryan the game.

Lenke til kommentar
Etheralking skrev (3 timer siden):

...nå er det heller Vive Cosmos Elite. Håper iallefall custom-linsene havner her i tide...

Hva syns du om Cosmos'en?
Jeg har en Cosmos selv med Gear VR linse-mod og syns det er et rimelig OK headset, men litt mye screendoor... Odyssey+ var faktisk bedre på akkurat det.

Går og venter på G2 selv, men bestilte sent så får ikke før på nyåret. Men usikker på hva jeg skal beholde av Cosmos og G2 når det kommer. Litt blandede erfaringer med WMR etter Odyssey'en, behagelig å slippe å styre med det med Cosmos'en. Driver bare med SimRacing, så trackingen er sannsynligvis bra nok på begge.

Lenke til kommentar

bestilte som nevnt i Juli og har nå forventet levering 18 des, men lurer på å avbestille og droppe hele greia.

Er lei av HP sine oppførsel/feil, og i tillegg er jeg skeptisk til problemene med AMD systemer. Har Intel i dag men planlegger oppgradering neste år og da til AMD...

 

får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Cardinal skrev (1 time siden):

bestilte som nevnt i Juli og har nå forventet levering 18 des, men lurer på å avbestille og droppe hele greia.

Er lei av HP sine oppførsel/feil, og i tillegg er jeg skeptisk til problemene med AMD systemer. Har Intel i dag men planlegger oppgradering neste år og da til AMD...

 

får tenke litt på det.

Hvilke problemer er det på AMD systemer?

Lenke til kommentar

Greia er den at HP basically har "redefinert" hva en pre-order er. Ta meg da, som bestilte 8/11. Det er seint. Men det er allikevel en preorder. Å bestille før produktet er lansert.

 

Jeg kan tilsynelatende forvente at https://www.dustinhome.no/ og andre retailers får inn salgsprodukter før HP bryr seg om å fullføre salget med meg, som de gjorde gjennom komplett.no

 

Frista til å høre med folka hos dustinhome om de FAKTISK forventer en sending til 18/12, for det hadde vært helt craycray.

Lenke til kommentar
torsteinvh skrev (9 timer siden):

Hva syns du om Cosmos'en?
Jeg har en Cosmos selv med Gear VR linse-mod og syns det er et rimelig OK headset, men litt mye screendoor... Odyssey+ var faktisk bedre på akkurat det.

Går og venter på G2 selv, men bestilte sent så får ikke før på nyåret. Men usikker på hva jeg skal beholde av Cosmos og G2 når det kommer. Litt blandede erfaringer med WMR etter Odyssey'en, behagelig å slippe å styre med det med Cosmos'en. Driver bare med SimRacing, så trackingen er sannsynligvis bra nok på begge.

Cosmosen er ubehagelig å ha på og fargene virker slappe. Jeg bruker også mye tid på å fikle fram og tilbake for å finne sweetspot-et.

 

Tradeoff for å ha bra sweetspot mens man spiller er å ha ting alt for stramt sånn at det blir enda mer ubehagelig.

Kjøpte det som et vente-headset; kommer til å selge headsettet og beholde resten av Elite-pakken til bruk med G2-en.

Lenke til kommentar

Det er nok bare å innse at julaften blir i Januar, eventuelt tidlig Februar i år for oss som venter på G2 :D

 

Prioriteringslisten ser noe slik ut USA > UK > Japan > India > Nederland > Tyskland > Spania > Resten av verden > Norge

Også er det ingen selvfølge at forhåndsbestillinger prioriteres levert over salg av nye enheter i butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste at det er folk i Finland som har fått headsettet, så nå begynner det forhåpentligvis å skje ting. 

MEN: Det går en del rykter om at HP i stillhet fikser på headsettet, da første batch har en del feil. Aner ikke hva som stemmer eller ikke, men tenkte det kunne være greit å nevne det her. Kjedelig å vente, men håper det er verdt ventetiden :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (45 minutter siden):

Leste at det er folk i Finland som har fått headsettet, så nå begynner det forhåpentligvis å skje ting. 

MEN: Det går en del rykter om at HP i stillhet fikser på headsettet, da første batch har en del feil. Aner ikke hva som stemmer eller ikke, men tenkte det kunne være greit å nevne det her. Kjedelig å vente, men håper det er verdt ventetiden :)

Det kan ikke stemme, de hadde ikke sendt ut 75% av preorders samtidig som de fikser på headsettet. Kanskje en liten ekstra kvalitetskontroll før utsending , i best case. HP skriver selv at problemet er relatert til Covid og feil i prioritering av utsendelser.

 

I prinsippet burde komplett få tilsendt headsettet i midten av desember. Muligens  levering i januar siden det tar nok tid fra HP sender til det blir mottatt.

Shipping Updates:

At this point, 75% of the pre-orders have been shipped from our factories. Our goal is to ship all pre-orders from the factory to the retailers by mid-December. As we mentioned previously, there have been issues where the pre-orders were not properly prioritized. As a result, some of you have already seen stock availability at retailers. We were unable to reroute those shipments to retailers in order to get pre-orders delivered sooner. We deeply apologize for this.

While we can share the % of pre-orders we’ve shipped to date, unfortunately we cannot communicate the delivery dates directly to customers. Retailers provide delivery dates. Please look to your retailer to provide updates on delivery dates. Please note that different retailers have different practices: some give dates as soon as they receive shipping timeline estimates while others wait until the product has arrived in-country.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Jepp, er nok som dere skriver bare rykter. Men det har vært litt feil med de første headsettene som har blitt sendt ut, det er det alltid med nye produkter. Så må man bare huske på at de som skriker høyest er de som opplever feil og mangler, ikke de som er veldig fornøyde med headsettet. De sitter hjemme og koser seg med produktet, er ikke på Reddit og slenger dritt om HP. 

Hadde vært nice om det hadde kommet den 17. november som først antatt, men håper å ha det i løpet av desember/starten av januar hvertfall. Og vi har jo også fordelen at vi kun trenger å tenke på Norske leverandører om vi får feil med headsettet :) Har heldigvis mange fordeler med dette ^_^ 

Lenke til kommentar

Min står fremdles på 13. Januar, og det har den gjort etter den hoppet fem dager frem fra, 10 for et par uker siden. 

Blir litt irritert når jeg ser flere og flere "vanlige" folk får det og jeg skal vente til januar .

 

Enda en negativ preview av MOH.

Og denne var veldig negativt spesielt mot singleplayer delen.  Så mye at han påstår at dette føles som et spill ikke laget originalt for VR men ble et VR spill under produksjonen (vet ikke om jeg kjøper den)

Virker også dårlig optimalisert,  krever mye mer enn det bør, både i grafikk og plass.

https://youtu.be/TAYIXcx6liw

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (30 minutter siden):

Min står fremdles på 13. Januar, og det har den gjort etter den hoppet fem dager frem fra, 10 for et par uker siden. 

Blir litt irritert når jeg ser flere og flere "vanlige" folk får det og jeg skal vente til januar .

 

Enda en negativ preview av MOH.

Og denne var veldig negativt spesielt mot singleplayer delen.  Så mye at han påstår at dette føles som et spill ikke laget originalt for VR men ble et VR spill under produksjonen (vet ikke om jeg kjøper den)

Virker også dårlig optimalisert,  krever mye mer enn det bør, både i grafikk og plass.

https://youtu.be/TAYIXcx6liw

 

Litt arti preview. Setter en snodig presedens om at hver VR-tittel må ha solide hender og "berøringsfysikk" for å kunne kalles et originalt VR-spill. Ja, det er noe av det som gjør førsteperson VR så arti. Men det er så mange flere ting også.

Folks forventninger er bare så gjennom taket angående så mye at når virkeligheten tar en tur innom med sitt helt vanlige fjes så er det skuffelse og sure miner som venter for mange.

Når reisen vår her er over (litt melodramatisk) så tror jeg at de fleste skulle ønske at en hadde brukt mer tid på å være til stede her og nå og takknemmelig fremfor med hodet i skyene og med tanken om at verden skylder en noe bedre enn det en har.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Etheralking said:

Litt arti preview. Setter en snodig presedens om at hver VR-tittel må ha solide hender og "berøringsfysikk" for å kunne kalles et originalt VR-spill. Ja, det er noe av det som gjør førsteperson VR så arti. Men det er så mange flere ting også.

Folks forventninger er bare så gjennom taket angående så mye at når virkeligheten tar en tur innom med sitt helt vanlige fjes så er det skuffelse og sure miner som venter for mange.

Når reisen vår her er over (litt melodramatisk) så tror jeg at de fleste skulle ønske at en hadde brukt mer tid på å være til stede her og nå og takknemmelig fremfor med hodet i skyene og med tanken om at verden skylder en noe bedre enn det en har.

MOH er det dyreste VR spillet slaget, har selv sagt de har tatt inspirasjon fra Alyx,  da er det helt legitimt å sammenligne de to spillene.  Og MOH ser ikke ut til være i nærheten av samme kvalitet på noen punkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...