Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Cirriform said:

Uff. Hadde håpt på en G2 før jul, men leveransedatoene går bare lenger og lenger frem i tid 😕

Hvilken dato har du nå? Ville trodd at HP klarte å sende ut headset til Norge innen desember, for å være ærlig. De hadde nettopp en AMA på Reddit hvor de skrev at de hadde sendt ut ca 75% av alle forhåndsbestillinger, så da vil jeg tro at det kommer til å komme på lager om ikke så alt for lenge, og helst innen to uker er gått. Men vet ikke om vi er inkludert i de forsendelsene som nettopp er sendt, eller om vi er i de siste 3 prosentene.... De skrev hvertfall at de skulle få sendt alle forhåndsbestillinger innen desember måned. Men om det inkluderer 2 uker forsendelse fra fabrikk eller ikke, det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Alak87 said:

Hvilken dato har du nå? Ville trodd at HP klarte å sende ut headset til Norge innen desember, for å være ærlig. De hadde nettopp en AMA på Reddit hvor de skrev at de hadde sendt ut ca 75% av alle forhåndsbestillinger, så da vil jeg tro at det kommer til å komme på lager om ikke så alt for lenge, og helst innen to uker er gått. Men vet ikke om vi er inkludert i de forsendelsene som nettopp er sendt, eller om vi er i de siste 3 prosentene.... De skrev hvertfall at de skulle få sendt alle forhåndsbestillinger innen desember måned. Men om det inkluderer 2 uker forsendelse fra fabrikk eller ikke, det er jeg ikke sikker på.

Har ikke bestilt noe, bare ser på de forskjellige nettbutikkene for å se om noen får det inn.

Er vel sånn 5 forskjellige nettbutikker som har "på lager dato" fra nå til 20 desember e.l, men den flytter på seg hele tiden, så virker mer som noe automatiske greier

Lenke til kommentar
9 hours ago, Enceladus said:

Kjipt ja.. Nå har ikke jeg bestilt men det er gøy å se flere hoppe på VR bølgen slik at vi får litt mer futt i både diskusjonene her (som i hvert fall her på forumet har vært ganske bra den siste tiden :) ) og industrien som igjen kan lede til flere spill når utviklere ser at det faktisk er penger å tjene som jo bare ser mer og mer lovende ut med tiden.

Vel gode alternativet til Reverb G2 blir vel da Quest 2. Ikke noen andre virkelige gode alternativer her i Norge synes jeg. I resten av verden så er det Reverb G2 Quest 2 og Index som er de gode alternativene akkurat nå.

Håper det dukker opp noen flere etter hvert. Jeg lurer fælt på hva Samsung driver med. De har jo hatt 2 versjoner av sin Odyssey VR brille som jo ikke var så aller verst for å være et WMR type headsett. Skulle tro at om noen kunne ta opp kampen med de andre store så ville det være Samsung, de har kompetansen, teknologien og ressursene.

Har alltid hatt håp om at VR skal utvikle seg til det stadiet der man virkelig får en skikkelig innlevelse.

 

Er ganske interessert i flysimulatorer, og spiller en del DCS world. Vet at alle som har prøvd VR der, aldri vil tilbake til 2D igjen.
Vurderte Rift S en stund, men så ble G2 og Q2 annonsert, så da venta jeg på de heller. 

Har planer om å kjøpe G2, bare håper man ikke må vente mange måneder.

Lenke til kommentar

This is gonna blow your mind...

Noen stikkord:
- 9.7 megapixels per eye (over 70ppdm G2 er 4.7)
- 115 FOV
- Ultraleap handtracking
- 200Hz eyetracking
- 160-180Hz framerate, 80- 90Hz per eye
- Automatic IPD (når man tar den på seg justerer den IPD med eyetracking)
-  Bionic display
- bi-convex superclear lenses
- Nativly steamver tracked
- Support index controllers and vibe trackers, 
- XR3 edition with real-to-life passtrough (superclear, high resolution) and inbuild Lidar.

Men regn med å punge ut ca. 3200 USD.

I starten av videoen viser han også den nye Pimax 5K Super.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Theo343 said:

This is gonna blow your mind...

Noen stikkord:
- 9.7 megapixels per eye (over 70ppdm G2 er 4.7)
- 115 FOV
- Ultraleap handtracking
- 200Hz eyetracking
- 160-180Hz framerate, 80- 90Hz per eye
- Automatic IPD (når man tar den på seg justerer den IPD med eyetracking)
-  Bionic display
- bi-convex superclear lenses

Men regn med å punge ut ca. 3200 USD.

I starten av videoen viser han også den nye Pimax 5K Super.

Den øyesporingen med auto IPD justering vil jeg ha. Alt det andre er jeg ikke så nøye på, eller jo mer hz hadde også vært fint, det er helt nydelig i spill med høy fart, men så skal det jo også drives stabilt på en grei fps så derfor må vi ha øyesporing med foveated rendering.

Ellers vil jeg ha trådløst og mer FOV som som faktisk fungerer og ikke den ubrukelige dritten til Pimax.

Så ikke helt det headsettet jeg drømmer om da :p

Faktisk hadde jeg vært rimelig happy om Index var trådløs.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
19 minutes ago, ExcaliBuR said:

Synes det er litt irriterende fordi en pressemelding sa HP at de som hadde bestilt før 24.9.20 skulle få ila. november. Jeg bestilte 20.9.20...

Det viser seg at store deler av beholdingen blir routet til andre markeder enn europa 😕 Og dette lenge etter folk har bestilt.

Lenke til kommentar

Det er altså meningen at den første forsendelsen av Reverb G2 skal ankomme nå på Torsdag. Er det mange som har troen? :D

Merker jeg har mistet all tro på det her.. Kommer nok en dag, men klarer ikke tro på noen dato før jeg har sporingsnummeret.

Jeg ser dog at Komplett har merket produktsiden for de som ikke har forhåndsbestilt som (usikker dato) mens 10 Desember leveransen ikke er merket med (usikker dato). Hele veien har det vært (usikker dato) både før og etter enhver utsettelse.

Kan det være at de faktisk har fått informasjon om når de kan forvente leveransen? Mulig jeg leser for mye inn i datoene til Komplett her 😛

 

Edit: Jepp, de har nå endret til "Bestilt, forventet inn på lager 16 desember 2020"

Bestilte i Juli.

Endret av Zaith
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Noen flere korte snutter av MOH.

https://steamcommunity.com/app/1402320/discussions/0/2967272951908408136/

Reload ser rart ut, spesielt på Garaden.

Ja, ser ganske så simplisert ut. At han setter magasinet i Garanden fra bunnen av og at den popper inn fra toppen blir litt teit. Om det hadde vært mulig hadde det vært kult med forskjellige vanskelighetsnivåer i form av både mer utfordrende AI, men også mer realistisk våpenhåndtering (du MÅ sette i magasinet riktig, og du må dra i ladebolten når det kreves osv). Det hadde vært en bra måte å løse vanskelighetsgrad på, og i tillegg åpne spillet for flere som faktisk bryr seg om slik mekanikk i spill. Ikke bare ha det med arcadey reloads. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Alak87 said:

Ja, ser ganske så simplisert ut. At han setter magasinet i Garanden fra bunnen av og at den popper inn fra toppen blir litt teit. Om det hadde vært mulig hadde det vært kult med forskjellige vanskelighetsnivåer i form av både mer utfordrende AI, men også mer realistisk våpenhåndtering (du MÅ sette i magasinet riktig, og du må dra i ladebolten når det kreves osv). Det hadde vært en bra måte å løse vanskelighetsgrad på, og i tillegg åpne spillet for flere som faktisk bryr seg om slik mekanikk i spill. Ikke bare ha det med arcadey reloads. 

Det skal vist være div vanskelighetsgrader inkludert AI variasjoner fra hva jeg har lest på steam forumet. Men vet ikke om man kan justere våpen saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...