Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Etheralking skrev (9 minutter siden):

Det er ikke super duper relevant for oss i Norge da, men HP selger brillene i Storbritannia nå, med 48 timers levering.

Greia er at det er så dårlig praksis å ikke gjøre alt man kan for å ordne opp for seg der det allerede finnes ventende kunder, koste hva det koste vil. Right?

Sammen med:

https://store.hp.com/UKStore/Merch/Product.aspx?id=1N0T5AA&opt=ABU&sel=DEF

Virker håpløst.

Leser nå at "Multiple european distributors are now informing customers with preorders that they get 50 EUR discount. This should apply to preorders until 2020-09-24."

Blir jo spennende å se om Komplett følger den.. Må vel legge inn ordren på nytt og komme bakerst i køen isåtilfelle... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrL skrev (7 minutter siden):

Virker håpløst.

Leser nå at "Multiple european distributors are now informing customers with preorders that they get 50 EUR discount. This should apply to preorders until 2020-09-24."

Blir jo spennende å se om Komplett følger den.. Må vel legge inn ordren på nytt og komme bakerst i køen isåtilfelle... 

Nei tror ikke at man må legge den inn på nytt i så fall, det gir ikke mening for meg iallefall. Jeg havner uansett ikke innafor den der.

Lenke til kommentar

Blir mindre og mindre gira på den G2 saken, ikke bar roter de noe jævlig med bestillinga, men nå ser jeg fra flere "vanlige" folk som har fått den, at den ikke virker brukbar til feks spill som Onward, minst to stykker på Onward forumet har levert tilbake sin G2 og gått tilbake til CVen fra Oculus. Den virker til å være en ren Simulator sak, med mindre en eller annen fantastisk software update fikser det.

Lenke til kommentar

Jeg vil uansett bruke den mest til simulator, så for min del går det nok greit.

Jeg har forhåndsbestillt G2 fra Komplett.
Jeg har en pakke på vei fra Nederland nå, uten at jeg venter noe annet..
Kan det være at den ikke blir sendt via Komplett først?.. 
Det kan selvfølgelig hende at jeg har bestillt noe annet som jeg ikke husker nå..
Noen andre med forhåndsbestilling som plutselig har fått sporingsnr på posten, der sendingsnummer slutter på NL?

Meh.
Det er selvfølgelig 1,5V batterier til til G2 kontrollene.. 😆

Endret av Trene Arnholdt
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Blir mindre og mindre gira på den G2 saken, ikke bar roter de noe jævlig med bestillinga, men nå ser jeg fra flere "vanlige" folk som har fått den, at den ikke virker brukbar til feks spill som Onward, minst to stykker på Onward forumet har levert tilbake sin G2 og gått tilbake til CVen fra Oculus. Den virker til å være en ren Simulator sak, med mindre en eller annen fantastisk software update fikser det.

Hmm.. blir spennende når den en gang kommer. I så fall får jeg bruke den til simulatorer og bilspill - hvilket uansett er det jeg bruker VR mest til. Og så har jeg jo Quest 2 for alt anna. Men jeg greide jo bli venner med min Reverb G1 i andre spill også, så... vi får sjå... 

Lenke til kommentar

Multiplayer trailer er her. Som forventet ganske genetisk og høyoktan arkade type ting. En typisk fps multiplayer jeg aldri ville brydd meg om i et vanlig spill. Men skal vel prøve dette siden det er vr. Men tviler på det blir mye av dette. Det er uansett først og fremst singleplayer jeg gleder meg til.

 

 

Lenke til kommentar

Bestilte selv Reverb G2 i Juli måned og har enda ikke hørt eller sett noe til den. Er bra forbannet over hvordan våre forhåndsbestillinger generelt har blitt så lavt prioritert at kunder i Japan, New Zealand, Holland, Sverige, UK og USA for lengst har begynt motta sine bestillinger. Enda har ikke en eneste nordmann sett eller hørt noe som helst om når pakken kan forventes.

Det svir ganske mye at noen som bestilte headsettet i går fikk det i dag, mens andre personer har gått inn i sine lokale elektronikkjeder og plukket det opp rett fra butikkhyllen. De av oss som har ventet siden Juli  venter dog fortsatt uten noen oppdateringer.

Heldigvis ser det ut som at headsettet er rett rundt hjørnet. Ser at opptil flere butikker nå har listet varen. Ikke alle butikkene har oppført noen dato.

Proshop har merket den som "bestilt - ukjent leveringsdato".

HP Reverb G2 Headset | Billig (proshop.no)

Dustin har merket med 18.12.2020

HP Reverb G2 | Dustinhome.no

Multicom har merket den med 17.12.2020

HP Reverb G2 - virtuell virkelighetssystem - 2.89" | Multicom

Power har ingen anelse.

HP REVERB G2 VR HEADSET - Power.no

Pluss at HP.no nå har listet varen på sin egen side. Ifølge HP sin norske side har ikke Reverb G2 eksistert inntil nå nylig. Var kun å finne på den amerikanske siden.

HP Reverb G2 Virtual Reality Headset (1B024AV) | HP® Brukerstøtte

 

Ville dele dette oppløftende funnet med dere andre som synes at ukene har vært lange i det siste ;)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Har nå sett MOH MP traileren på tven i stede bare mobil. Og ble skuffet over at man tydelegvis bare lader våpene med et enkelt tastetrykk... lade animasjonen er helt lik og drit rask. Så ikke noe manuel lading på traileren. Det er veldig kjipt, halve morroa med FPS i vr er jo nettopp den realistiske landinga.

Håper man i hvertfall kan velge det i singleplayer,  ellers blir også SP noe kjipere enn jeg hadde håpet. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Gunfreak said:

Har nå sett MOH MP traileren på tven i stede bare mobil. Og bøe skuffet over at man tydelegvis bare lader våpene med et enkelt tastetrykk... lade animasjonen er helt lik og drit rask. Så ikke noe manuel lading på traileren. Det er veldig kjipt, halve morroa med FPS i vr er jo nettopp den realistiske landinga.

Håper man i hvertfall kan velge det i singleplayer,  ellers blir også SP noe kjipere enn jeg hadde håpet. 

Hmm ja når du sier det så ser det veldig likt og raskt ut. Håper det bare er en jævlig dyktig spiller :)

 

Lenke til kommentar

 

1 hour ago, Gunfreak said:

Har nå sett MOH MP traileren på tven i stede bare mobil. Og ble skuffet over at man tydelegvis bare lader våpene med et enkelt tastetrykk... lade animasjonen er helt lik og drit rask. Så ikke noe manuel lading på traileren. Det er veldig kjipt, halve morroa med FPS i vr er jo nettopp den realistiske landinga.

Håper man i hvertfall kan velge det i singleplayer,  ellers blir også SP noe kjipere enn jeg hadde håpet. 

Så gjennom denne selv nå, og dette er ca like kjapt som jeg lader våpen i Pavlov. Regner med at det er ganske likt Pavlov når det kommer til lading av våpen, at magasinene har stor hitbox for å treffe inn i våpenet, og at bolten har en default hånd som kommer på, men som man må selv dra tilbake. Men sånn jeg ser det så må man hvertfall hente magasin, sette det inn i våpenet og dra tilbake bolten før man kan skyte. Tror det ikke er noe å frykte. Det er hvertfall ikke kun et tastetrykk, det ser jeg ganske tydelig.

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Alak87 said:

 

Så gjennom denne selv nå, og dette er ca like kjapt som jeg lader våpen i Pavlov. Regner med at det er ganske likt Pavlov når det kommer til lading av våpen, at magasinene har stor hitbox for å treffe inn i våpenet, og at bolten har en default hånd som kommer på, men som man må selv dra tilbake. Men sånn jeg ser det så må man hvertfall hente magasin, sette det inn i våpenet og dra tilbake bolten før man kan skyte. Tror det ikke er noe å frykte. Det er hvertfall ikke kun et tastetrykk, det ser jeg ganske tydelig.

Jeg har lite erfaring med Pavlov, men går ikke å lade så fort i Onward, og jeg er ganske rask i det spillet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...