Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeremy and Norm review the MSI VR One, a gaming PC engineered for wearing on your back and using the HTC Vive in tether-free virtual reality. We also spotlight a new type of VR experience in The Invisible Hours, an immersive theater story that's unlike any game we've seen.

 

Stilig den immersive theater opplevelsen "The Invisible Hours". Mulig at vi her har fremtitidens kino konsept i VR :) Gleder meg til å se den.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har nå prøvd ut VR med mobiltelefon som skjerm, funker da det. Men kontrollen jeg kjøpte funker ikke. Må trykke mange ganger før den gjør noe. Kasseres... Og det er bare små luftehull i front så å se med kameraet på mobilen ser jo helt dritt ut. Dessuten har ikke brillene mine trykknapp på brillene for å velge å trykke på ting man ser, så jeg vil kjøpe meg noen bedre briller med hull for kamera så jeg kan bruke AR i tillegg til VR, og med trykknapp siden kontroller tydeligvis ikke virker som de skal. Er det noen som kan gi meg en liste over VR briller som har de to funksjonene? Og så får jeg ikke brukt Netflix VR med min samsung galaxy S5, så jeg vil ha ny mobil også, men finner ikke et eneste sted på internett som nevner hvilke androidversjoner og mobiler som støtter Netflix VR. Hjelp... :(

Lenke til kommentar

Jeg vet for lite om mobil VR til å kunne gi noe særlig gode svar. Men er det fungerende mobil VR med AR der ute? Og er det praktisk nyttig? Er ikke det litt tidelig? Jeg vet Microsoft og deres partnere kommer med VR/AR sett i løpet av året men da for pc. Og hvis man skal ha AR er det ikke bedre å vente til det kommer i brilleform? Altså briller som ser ut som briller. Det jobbes med teknologien men den er enda noen år frem i tid. 

 

Men hvis jeg skulle vurdert mobil VR idag så hadde jeg startet med enten Gear VR 2 eller Google Daydream View. Tror det er de to som er i det øvre sjiktet av mobil VR og som er verdt å bruke tid og penger på. Pixel telefonene støtter Daydream og Samsung sine toppmodeller støtter Gear VR. Netflix fungerer så vidt jeg kan se på både Gear VR og Daydream.

 

Omtaler:

 

Daydream View

http://www.techradar.com/reviews/google-daydream-view-review

 

Gear VR 2

http://www.techradar.com/reviews/samsung-gear-vr-2017

Lenke til kommentar

Anbefaler denne artikkelen om AR jeg kom over på The Browser. Hender at det dukker op interessante artikkler som er verdt å lese der.

 

The First Decade Of Augmented Reality

http://ben-evans.com/benedictevans/2017/4/10/the-first-decade-of-augmented-reality

Augmented reality is on course to be a mass technology within the coming decade; which may sound far-fetched, but no more so than saying in 2000 that everyone on earth would have a phone. Wearing AR glasses, you see the world through tiny computer screens which can place digital objects among real ones. You can watch a film on a wall, play Minecraft on a coffee table. “If your connected home is hacked you’ll have poltergeists, but if your AR glasses are hacked you’ll hallucinate” (2,570 words)

post-56355-0-94325000-1492175746_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Bestilte meg akkurat en Homido V2 VR-brille. Den har "avtrekker"-knapp så jeg kan trykke på ting. Den første brillen jeg kjøpte hadde ikke slik knapp og kontrollen jeg kjøpte fungerte ikke med appene for VR som jeg lastet ned.

 

Nå lurer jeg på om Homido brillene kommer til å være noen nødvendig oppgradering likevel. Jeg har endelig funnet en app (Fulldive) som faktisk finner videofiler jeg har på mobilens microSD kort, (og ja det funker selv om det er .mkv på samsung galaxy S5, bare ignorer advarselen når du starter kopieringen over på micro-SD kortet) i den idiotiske "Cmoar cinema" appen måtte jeg bla gjennom hele mobilen og fant den ikke uansett. Men Fulldive finner filmene selv :)

 

Nå skulle jeg ønske det fantes en måte å få ned størrelsen på videofilene til noen få GB eller noe per film, for de tar liksom over 30 GB hver i .mkv format, og nå ser jeg tydelig pixellering og nettingeffekt på min S5 skjerm når kameraet er langt borte fra skuespillerne. Ser ut som en gammeldags bilderørskjerm med rundt 300x300 pixler. Og det er det sikkert også effektivt siden skjermen splittes i to og hele halvdelene ikke brukes engang. Er det noen som vet om man kan rippe filmer slik at de blir mindre i størrelse? Jeg trenger tydeligvis ikke bekymre meg for å få med tekster og sånn på rippen, for det kom ikke opp tekst i fulldive appen selv om mkv filen hadde tekst inni seg. 

 

Så jeg står ved en korsvei, bruke Homido V2 eller Trust Exa eller hva den heter, med min Galaxy S5 og bare se filmer jeg ripper til micro-SD og filmer på youtube, eller kjøpe Samsung Gear VR by Oculus (2017 modellen) (må være samsung gear for å få tilgang til Netflix VR) og en galaxy S8/S8+ som har større oppløsning enn 1080p og er støttet av oculus appen og netflix VR hvor man får se alle filmene som finnes på Netflix gjennom Netflix VR appen inni Oculus appen, og støtter dobbelt så stort micro-SD kort (256GB) som galaxy S5 og dermed har plass til mange flere filmer. Så enten bruker jeg ti tusen kroner for å få det beste av det beste eller så bruker jeg bare det jeg har. Noen gode råd?

 

 

 

REDIGERT: Nå husket jeg at Homido brillene har mulighet for AR i tillegg til VR, AR har ikke billigbrillene jeg har fra før. Og til og med S8 har ikke 4K oppløsning, noe jeg tror er nødvendig for å minimere nettingeffekten, så jeg har bestemt meg for å beholde Homido brillene når de kommer og min S5 og drite i Netflix foreløpig, og bare kjøre rippede filmer. Når det kommer en 4K mobil fra samsung så kjøper jeg den (hvis brukeranmeldelsene på bruk av den med VR briller er gode og det fremgår at nettingeffekten er borte.)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Har ikke sett hele enda, men god dammit jeg skulle ønske jeg kunne ta med meg videoen ut over øynene mine for å se hele ferdig når jeg er ute å går, til grillfesten i ekte virkelighet jeg skal på i dag :p

 

Skikkelig AR i en formfaktor som en vanlig hverdagsbrille kan ikke komme fort nok!

 

Meta sier innen 2 år så er vi trolig der, eventuelt 3-5 år. Ca. 8:21 ut i videoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...