Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Mhm like morro som med titler hvor utviklerne velger å kun støtte vive.

Jeg poster svaret mitt fra Oculus tråden her også ;)

 

Hvor du skrev:

 

Poenget er at en drøss titler er låst til vive.

 

Det er ikke så svart hvitt.

 

De er "låst" inntil utviklerne velger å legge til støtte for andre VR sett unike og ulike funksjoner som f.eks variasjon i kontrollere og sporing (180 vs 360 romsporing). Det er en jobb å skulle legge til denne støtten. Det blir en avveining for spillutviklerne om det er verdt tiden deres. Noen kan også velge å utelate støtte i ren protest (som jeg mistenker at noen gjør) eller av andre grunner jeg bare kan spekulere i. Dette er greit nok i og for seg, selv om jeg synes det er dumt hvis andre VR sett med andre typer oppsett ikke får støtte.

 

LG sitt nye VR sett kjører alle spillene som Vive kjører fordi de bruker så og si det samme oppsettet på kontrollere og med romskala. 

 

Jeg har ikke noe problem her all en tid vi ikke har en felles standard for kontrollere og sporing. Det blir dog spennende å se hvilken tilpasninger som må gjøres når (om?) Valve slipper for salg sine "knuckle controllers". 

 

 

Jeg HAR dog et problem med selskaper som eksplisitt sørger for at spill aldri vil bli tilgjengelig for andre VR sett (Sony og Oculus/Facebook) fordi de vil bygge en plattform for kun sitt VR sett. Dette er spill jeg aldri vil få spille om jeg ikke kjøper deres VR sett eller bruker en hack hvor støtte i fremtiden ikke er garantert samt legger til side verdiene mine om å ikke kjøpe fra en utgiver/utvikler med en slik praksis. 

 

Jeg har ikke sett til nå at hverken Valve eller HTC har gjort dette. HTC har dog en egen portal og egen nettbutikk men den er mest regnet for Asiatiske brukere slik jeg har skjønt det. Det ene spillet HTC har gitt ut kan spilles på både Oculus og Vive. Valve er åpne på at de ikke støtter en praksis med ekslusiver og det har sett ut til å stemme til nå siden de patcher inn støtte for Touch kontrollere i sine spill og programmer samt har åpnet steam for alle VR sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for detaljert omtale :)

 

Men kan du bruke dette VR settet til så mye? :p Virker utifra beskrivelsene dine at på tross for den høye oppløsningen så er det flere negativer som trekker ned her. Hvordan er støtten i spill og applikasjoner?

 

 

Fikk levert tilbake HTC Vive på angreretten i dag. Så kan ikke gjøre noe mer "side-by-side" sammenlikning. Grunnen til at Vive gikk i retur var til dels at 4K Pimax er såpass mye bedre visuelt, men i hovedsak fordi Rift ble satt så mye ned. Vive virker liksom ikke å være så mye "bang for buck" nå.. :p

 

Men jeg rakk å teste litt til før Vive'en gikk i retur. Så jeg kan prøve å oppsummere litt.

 

Først å fremst så glemte jeg når jeg skrev forrige post en negativ ting til med Pimax settet. Og det var noe så for j*vlig med "vertical banding". Det blir jo veldig synlig i ensfargede settinger. Så skuffelsen var rimelig stor når det første jeg gjorde var å sette opp Steam VR. Det er jo rimelig ensfarget lyst grått i oppsettings delen. Heldigvis så merket jeg ikke så mye til det i bruk. Så det var en lettelse. Men ett irritasjonsmoment vil det nødvendigvis måtte bli innimellom. Fotball, og VM på ski hadde nok vært nærmest uutholdelig. :p

 

Men i bruk altså, ikke det helt store problemet. Og det gjelder for såvidt også den kromatiske abberasjonen. Når man tar på seg headsettet, så ser man Pimax logo som en stor hvit disk, med sort Pi symbol i midten. Ut til sidene så er det så ille at man skulle nesten tro det var gammel 3D beregnet på briller med rødt og blått glass. I bruk, når det ikke er store kontraster, så merkes dette imidlertid likevel ikke. Det eneste er at man kan være trygg på at fargene nok ikke er helt korrekte. :p

 

Som jeg sa innledningsvis her nå, så gikk Vive i retur blant annet på grunn av at Pimax settet er bedre visuelt. Det er åpenbart min subjektive mening. Og det gir nok mindre mening for mange andre. For om man er fornøyd med oppløsning/SDE på Vive, så taper jo Pimax settet på nesten alle andre parametre.

 

Men for min del altså, så trekker den lave oppløsningen og voldsomme SDE voldsomt ned for Vive. Når jeg tok en tur i skogen i "Ethan Carter", så blåser der løv i vinden. Og når hvert løvblad ser ut som det er delt opp i 4-5 biter som følge av SDE, så forsvinner immersjonen fullstendig for meg. Jeg er akutt klar over at jeg spiller et dataspill inni et hjelm display. Med Pimax settet var det en nydelig tur nedover i skogen og ut på broen. Men det var en bug med skaleringen når man skal "sanse", og man endte opp med et mye mindre "vindu" å se i.

 

I "ProjectCARS" opplevde jeg ikke den lave oppløsningen/SDE på Vive som like ødeleggende for opplevelsen. Kanskje på grunn av farten og at det er mye færre små detaljer? Men Pimax settet var likevel overlegent. Man kan la øynene vandre mye mer inni Pimax settet uten at ting går ut av fokus. Og detaljnivået med 4K er rett og slett umåtelig mye bedre.

 

Jeg har også testet å se litt film på "storskjerm" med settene. Med Vive settet, så utgår det fullstendig for min del. Jeg ville heller lagt meg med en laptop på magen, enn å prøve å fange "storskjerm" opplevelsen med Vive. Det blir altså (hakk i plata fra meg nå, beklager) for kornete. Med Pimax settet, så ble det veldig innholds avhengig. Sin City for eksempel? I dont think so! :p Og også andre filmer har veldig mye sterke kontraster som man kanskje ikke tenker så mye over. Men med en gang det skjer, så kan den kromatiske abberasjonen ødelegge hele opplevelsen. Men oppløsningen, og den minimale SDE'en gjør det altså likevel til et alternativ med passende innhold.

 

Jeg hentet forøvrig min MovieMask tidligere i dag, så jeg kan komme tilbake med litt erfaring med den til film bruk senere. :)

 

Men enden på visa, og konklusjon for min del.. Vel, det er liksom ikke VR uten hånd kontrollere heller da.. Jeg vurderer å bestille en leap motion til Pimax settet. Men med bugs, og "less than perfect" bilde også med Pimax settet. Så spørs det om ikke det heller dukker opp et Pimax sett på bruktmarkedet snart. Jeg er litt lei av å knote og dille nå... :(

Lenke til kommentar

Snip

 

Fasinerende :p

 

Sikkert like greit å bare legge VR på is inntil bedre 4k sett fra en av de større produsentene dukker opp hvis du ikke holder ut med dagens begrensinger. Men 4k skjer vel ikke før generasjon 3 om tja 3-4 år? Jeg tviler på at neste fra Oculus eller HTC blir 4k, kanskje halvparten.. Og hva nå enn LG ender opp på så blir det ikke engang 2k :p

 

Med irritasjonsmomentene med pimax som du beskriver pluss mangel på bevegelsekontrollere så tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut særlig lenge, ihvertfall når det finnes mer komplette løsninger på markedet på tross av mangel på 4k oppløsning.

 

 

Hmm.. Kanskje AR hadde vært noe for deg? Hololens eller Meta.

Lenke til kommentar

 

Mhm like morro som med titler hvor utviklerne velger å kun støtte vive.

Jeg poster svaret mitt fra Oculus tråden her også ;)

 

Hvor du skrev:

 

Poenget er at en drøss titler er låst til vive.

 

Det er ikke så svart hvitt.

 

De er "låst" inntil utviklerne velger å legge til støtte for andre VR sett unike og ulike funksjoner som f.eks variasjon i kontrollere og sporing (180 vs 360 romsporing). Det er en jobb å skulle legge til denne støtten. Det blir en avveining for spillutviklerne om det er verdt tiden deres. Noen kan også velge å utelate støtte i ren protest (som jeg mistenker at noen gjør) eller av andre grunner jeg bare kan spekulere i. Dette er greit nok i og for seg, selv om jeg synes det er dumt hvis andre VR sett med andre typer oppsett ikke får støtte.

 

LG sitt nye VR sett kjører alle spillene som Vive kjører fordi de bruker så og si det samme oppsettet på kontrollere og med romskala. 

 

Jeg har ikke noe problem her all en tid vi ikke har en felles standard for kontrollere og sporing. Det blir dog spennende å se hvilken tilpasninger som må gjøres når (om?) Valve slipper for salg sine "knuckle controllers". 

 

 

Jeg HAR dog et problem med selskaper som eksplisitt sørger for at spill aldri vil bli tilgjengelig for andre VR sett (Sony og Oculus/Facebook) fordi de vil bygge en plattform for kun sitt VR sett. Dette er spill jeg aldri vil få spille om jeg ikke kjøper deres VR sett eller bruker en hack hvor støtte i fremtiden ikke er garantert samt legger til side verdiene mine om å ikke kjøpe fra en utgiver/utvikler med en slik praksis. 

 

Jeg har ikke sett til nå at hverken Valve eller HTC har gjort dette. HTC har dog en egen portal og egen nettbutikk men den er mest regnet for Asiatiske brukere slik jeg har skjønt det. Det ene spillet HTC har gitt ut kan spilles på både Oculus og Vive. Valve er åpne på at de ikke støtter en praksis med ekslusiver og det har sett ut til å stemme til nå siden de patcher inn støtte for Touch kontrollere i sine spill og programmer samt har åpnet steam for alle VR sett.

 

 

Jeg svarte på samme uttalelse i begge trådene ;)

 

Saken er at for brukeren så er situasjonen akkurat den samme. De får ikke spilt fordi kun Vive er støttet. Og man er ikke i nærheten av noen garanti for at slike spill får Oculus støtte, langt der i fra.

Jeg tipper de aller fleste ikke gidder samt at de utviklerne som kun støtter én aktør ikke gidder å ta seg bryet med å sørge for at det fungerer med flere VR-sett før de har lyst til å tjene mer penger.

 

Smådetaljene om "hvem som er den styggeste ulven" har ingen praktisk betydning for forbrukeren så lenge de likevel er låst ute.

Men ja, det ser selvsagt mye "penere" ut når utvikleren ikke gidder å støtte konkurenten for å "kvalitetssikre" produktet enn når produsenten av brillene gjør det samme i sin store?

Så kan man peke på den pene "Jammen vi bruker jo OpenVR da, sånn egentlig".

 

Det er ei heller inget forsvar å si at LG er bedre fordi de valgte samme maskinvaremekanikk som Vive. Dette er en ren markedsstrategi fra LG sin side.

 

Oculus er åpne på at de gjerne støtter gjerne alle VR briller for alle titler i Oculus Store, derav har støtter de Samsung Gear VR som tok kontakt.

HTC kunne fått støtte når som helst for spillene i Oculus Store om de tok kontakt. Det er selvsagt en bevisst markedstrategi av HTC å ikke støtte andre enn Steam.

 

Saken er at dette ikke er så "sort hvitt" mot Oculus som mange liker å tro. Men aktørene spiller gjerne på det når det så enkelt å få folk med seg og kanskje vinne noen ekstra kunder på å spille "good cop, bad cop".

Jeg liker på ingen måte ekslusivitet og er småirritert både på Sony, HTC óg Oculus for å leke dette spillet. Men det som trigger meg noe mer er naiviteten man ser rundt dette spillet alle aktørene deltar i.

 

Så kjære HTC Vive kunder:

Hvis dere ønsker å spille såkalte "ekslusive" titler i Oculus Store så er det HTC dere skal presse til å gi dere den støtten.

 

 

EDIT:

Men klart det er mye enklere å svelge at over én million irakere ble drept om vi tror på at Saddam Hussein hadde WMD. Som var historien som ble servert fra den ene siden for å få støtte i folket på å gå til krig som førte til et folkemord. Motivene var selvsagt noe helt annet.

Situasjonen er på ingen måte mer idealistisk i forretningsverden.

 

Jeg ser at Oculus er åpne og villige til å samarbeide med HTC og alle andre som måtte ønske, men HTC nekter. Og jeg regner med at du ikke eier en PS4 siden Sony støtter hverken Oculus, Vive eller Samsung GearVR?

 

Og flere gode nyheter fra Oculus  :D

1.12 Fixes + GearVR Controller + OpenXR collaboration + half a dozen new titles announced = GREAT GDC

 

Samt litt ift. "OpenVR".

OpenVR isn't open

There appears to be no source available for this library. Even though it's nothing but a small wrapper for backend drivers (also closed source?), without source code it is not possible to add support for other HMDs, compile for platforms other those with provided binaries (e.g. Raspberry Pi), or use the library from GPLed applications such as Dolphin (which is already unable to release VR support using the Oculus SDK, despite a working proof of concept, for similar reasons). At best the BSD license on the header ensures the legal right to write a full reimplementation, but this does not seem to be an expected use, unlike in the case of standards such as OpenGL.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Saken er at for brukeren så er situasjonen akkurat den samme. De får ikke spilt fordi kun Vive er støttet. Og man er ikke i nærheten av noen garanti for at slike spill får Oculus støtte, langt der i fra.

Jeg tipper de aller fleste ikke gidder samt at de utviklerne som kun støtter én aktør ikke gidder å ta seg bryet med å sørge for at det fungerer med flere VR-sett før de har lyst til å tjene mer penger.

Jeg tror vi er enige her hvis jeg har oppfattet deg riktig. 

 

 

Smådetaljene om "hvem som er den styggeste ulven" har ingen praktisk betydning for forbrukeren så lenge de likevel er låst ute.

Men ja, det ser selvsagt mye "penere" ut når utvikleren ikke gidder å støtte konkurenten for å "kvalitetssikre" produktet enn når produsenten av brillene gjør det samme i sin store?

Så kan man peke på den pene "Jammen vi bruker jo OpenVR da, sånn egentlig".

 

 

Vel, jeg mener at Oculus er den styggeste ulven siden de aktivt fører en praksis med eksklusiver på pc og til nå ikke tillater andre VR sett enn Oculus og GearVR. Sony er tja konsoll og med sin historie med eklusiver har jeg heller ingen ting til overs for de heller.

 

Jeg kunne kjøpt Rift og så kun brukt den på steam. Men da støtter jeg samtidig en praksis jeg ikke liker med eksklusiver. Da er hvilket som helst annet high end VR sett som bruker steam bedre for meg. 

 

Å kjøpe spill fra Oculus store gir ingen mening for meg så lenge andre high end PC VR sett ikke støttes. Men her mener jeg også at de burde gi ut spillene på Steam også. Ser ingen grunn til å kjøpe spill hos noen andre enn steam. Men det er mitt valg. Jeg har ingenting i mot at spill blir solgt i andre butikker så lenge spillene ikke er eksklusive.

 

Det er ei heller inget forsvar å si at LG er bedre fordi de valgte samme maskinvaremekanikk som Vive. Dette er en ren markedsstrategi fra LG sin side.

 

Oculus bruker da ikke samme "maskinvare" som Vive eller LG og de er støttet på Steam, samme gjelder OSVR. Så lenge hverken Vive eller LG ikke begynner med en praksis med ekslusiver som man må kjøpe via deres egen butikk med deres headsett så er de godkjent hos meg. Hvilken maskinvare som er brukt har ikke noe med saken å gjøre. Jeg kjøper det VR settet med best specs. Nå ser det ut til å bli LG.

 

Oculus er åpne på at de gjerne støtter gjerne alle VR briller for alle titler i Oculus Store, derav har støtter de Samsung Gear VR som tok kontakt.

HTC kunne fått støtte når som helst for spillene i Oculus Store om de tok kontakt. Det er selvsagt en bevisst markedstrategi av HTC å ikke støtte andre enn Steam.

 

Ok, jeg kan se at HTC ikke ønsker å ha spillene sine på Oculus Store fordi de vil at folk skal kjøpe deres VR sett og ikke Oculus sitt naturlig nok. Det de har sagt er at de ikke støtter eksklusiver og tja det stemmer i og med at spillet deres er tilgjengelig på SteamVR som Rift brukere har tilgang til. Hvis LG gjør noe lignende og lager sitt eget spill som de utgir på sin "butikk" samt steam men ikke hos Oculus og HTC så er det greit for min del. jeg vil fortsatt kunne spille spillet via steam og det vil alle de andre VR settene med tilgang til steam. Så lenge LG da ikke gjør som Oculus og velger å kun selge spillet på sin butikk. Det er en praksis jeg ikke liker og LG ville blitt mindre aktuell for meg.

 

 

Saken er at dette ikke er så "sort hvitt" mot Oculus som mange liker å tro. Men aktørene spiller gjerne på det når det så enkelt å få folk med seg og kanskje vinne noen ekstra kunder på å spille "good cop, bad cop".
Jeg liker på ingen måte ekslusivitet og er småirritert både på Sony, HTC óg Oculus for å leke dette spillet. Men det som trigger meg noe mer er naiviteten man ser rundt dette spillet alle aktørene deltar i.

 

 

Jeg ser klart at det er store aktører her som har som førsteprioritet å selge sin software eller hardware. Forbrukere kommer sånn sett alltid i andre rekke. I en slik verden så må man velge mellom de mindre ondene.

 

Og jeg ser det mindre ondet med Valve og Steam. Alle får det de vil ha via steam som en mellomløsning for alle parter, samtidig som hver enkelt kan selge sin software og hardware via sine egne butikker.

 

Det blir da et problem for meg når innhold lukkes til en butikk som de andre ikke har tilgang til. 

 

Så kjære HTC Vive kunder:
Hvis dere ønsker å spille såkalte "ekslusive" titler i Oculus Store så er det HTC dere skal presse til å gi dere den støtten.

 

 

Jeg mener Oculus sine titler burde bli solgt på Steam som alle parter har tilgang til i dag. Vi burde presse alle parter til å selge sine spill via en mellompart. Og den beste kandidaten her er steam etter min mening. At alle skal ha eksklusive spill som krever deres hardware via sin butikk uten å selge via en felles mellomløsning som steam er dårlig for oss alle.

 

Hvorfor skal jeg måtte tvinges til å kjøpe tre VR sett som i praksis er det samme når jeg burde kunne kjøpt ett som fungerte med alle spill på steam? Det er dette Sony og Oculus legger opp til og det er forbrukerfiendtlig.

 

Men klart det er mye enklere å svelge at over én million irakere ble drept om vi tror på at Saddam Hussein hadde WMD. Som var historien som ble servert fra den ene siden for å få støtte i folket på å gå til krig som førte til et folkemord. Motivene var selvsagt noe helt annet.
Situasjonen er på ingen måte mer idealistisk i forretningsverden.

 

Føler jeg har forklart meg godt nok over til at ikke trenger å kommentere på dette. Jeg ser parallellen du forsøker å dra.

 

Jeg ser at Oculus er åpne og villige til å samarbeide med HTC og alle andre som måtte ønske, men HTC nekter. 

 

Så hvis Oculus er så åpne og villige til samarbeid hvorfor selger de ikke spillene sine på Steam? HTC selger i det minste sitt ene spill på Steam som Oculus har tilgang til. Det er ikke gitt at Oculus skal selge sine spill i HTC sin butikk og visa versa. De burde begge selge spillene sine på Steam, det ville gjort situasjonen mye bedre for oss forbrukere. Alle parter tjener på dette. Oculus får solgt både Rift og spillene sine og det samme med HTC. Og så ville det bare vært opp til oss forbrukere å velge det VR settet som passet oss best.

 

 

 

Og jeg regner med at du ikke eier en PS4 siden Sony støtter hverken Oculus, Vive eller Samsung GearVR?

Det er riktig. Jeg er en PC bruker blant annet fordi jeg ikke liker eksklusive spill på konsoll. Hvorfor skal jeg kjøpe PS4 når jeg i utgangspunktet burde kunne spille spillene Sony gir ut på PCen min? 

 

 

 

Og angående OpenVR så har jeg ikke satt meg godt nok inn i det til å kunne si noe hverken eller. Jeg er klar over at det ikke er en direkte åpen løsning. Er ikke OSVR ment å være mer åpent? Det jeg dog ser er at de fleste VR sett fungerer offisielt på steam, flere kommer vel til med tiden når de blir mer aktuelle. Det viktigste for meg er Steam som et mellomledd for alle parter. Hvorfor mobil VR og PSVR ikke er der offisielt kan jeg tenke meg flere grunner til. Meeeeeen det er en diskusjon og tema jeg ikke orker å sette meg inn i nå :p Noen andre må gjerne ta den ballen videre ;)

 

 

 

Og til sist. Kommer vi egentlig noen videre med denne diskusjonen? Jeg forsøker å møtes der vi kan møtes.. Men jeg kan ikke se noen gode argumenter for eksklusiver som er kjernen av problemet her og hvorfor jeg ikke kan støtte Oculus eller Sony. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Møt på midten.. Pimax FTW!! :p

haha! ;)

 

 

 

....................................................................................

 

 

Eye tracking ser ut til å være løst nå!

 

https://www.againstgrav.com/blog/2017/2/28/eye-tracking-in-rec-room

 

Toms hardware har testet SMI:

 

 

 

Ser ut som om det kan bli noe vi kan montere på eksisterende VR sett. Det lover også godt for generasjon 2. Generasjon 2 kan bli helt konge nå. Både trådløst og eye tracking løst!

 

Jeg håper LG sine VR briller nå får 4k og eye tracking så klart :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Enceladus:

Vi er nok enige på mye :). Tilbake til det spennende innen VR :p

Åh gud ja takk! :p

 

....................................................................................

 

Microsoft Confirms Windows Holographic Will Not Block Rift or Vive

https://uploadvr.com/microsoft-windows-holographic-will-not-block-rift-vive/

 

Men jeg har enda ikke skjønt hvordan dette vil fungere eller om det i det hele tatt vil fungere med et VR sett uten AR. 

 

Ser for meg at det blir som på bildet under, men at vi istedenfor lag opp på virkeligheten ser det samme som på bildet men i et virtuelt rom som i Oculus Home eller SteamVR. Og at det lett kan brukes både sittende og i full romskala.

post-56355-0-16297300-1488822661_thumb.png

 

Jeg spent. Håper jeg ikke blir skuffet. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Next 5 Years: Predictions for VR/MR

https://medium.com/futurepi/predictions-whats-next-for-vr-mr-2c9663d58c46#.f2qv3y7d9

 

Gleder meg så sykt til det neste VR settet jeg skaffer meg. LG er en het kandidat hvis de kommer tidelig nok. Men generasjon 2 av Rift og Vive tror jeg vil være hodesettene som tar VR til et nytt nivå igjen. LG blir muligens et mellomsteg på veien dit for meg.

 

Men hvem vet, alt endrer seg så kjapt. Trolig kommer det andre VR sett på banen som overasker oss. Jeg er spes spent på Microsoft her og integrasjonen med VR i Windows.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

This week, Jeremy and Norm dive into a discussion about the challenge of locomotion in VR--how different games allow players to travel around their virtual worlds. We talk about a new game we demoed at GDC, which combines four different locomotion mechanics for multiplayer sprint races. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

We demo Cloud Gate Studio's custom full-body tracking system using the HTC Vive tracker accessories. With our hips and feet put into the game, the developers are able to create a convincing full-body avatar and enable new interactions like kicking virtual dinosaurs! Plus, a discussion on the concept of presence and why we're obsessed with Rec Room.

 

 

Jeg har spart den nye quest modusen i Rec Room til jeg senere i år får flere av mine næmeste venner i VR. Gleder meg til syyyykt til det! :D

 

Rec Room var allerede et av mine absolutte favorittspill og den ser ut til å ha blitt enda bedre nå!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

OMG! Husker dere han som hadde gjenskapt Red Alert 2 i VR med Unreal Engine?

https://www.gamer.no/artikler/se-hvordan-red-alert-2-fungerer-i-vr/364217

 

Vel han er nå i gang med dette.

 

Dette er helt fantastisk!! :dribble:

 

Og det ser utrolig bra ut!

 

 

 

 

Hi everybody,

I'd like to show my new game concept I've been working on the past few months. 
Armed Island (working title) is a real time strategy game on imaginary modern warfare.

The gameplay is inspired by classics, and features some well known elements like base building, unit training and fast paced battles.
Players can choose between traditional desktop (keyboard/mouse control) mode, and VR mode. Up to 4 players can play in multiplayer. (LAN, Steam will be supported)

I've put together everything in UE4 with blueprints only, using some assets from various marketplaces.

https://forums.unrealengine.com/showthread.php?140206-Armed-Island-VR-RTS

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...