Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Onward ser veldig bra ut på Q2 fra PCen, en klar oppgradering fra rift s.

Hadde håpet vi kunne få en gamer.no runde i løpet av uka, men her er det valpe kjøpere hit, og legetimer dit. Så eneste dagen jeg har til rådighet er torsdsg rundt 12:30 til 16:00.

Hmm,,, blir ikke poenget med Q2 litt borte når du kjører Onward fra PC? Finnes jo som native app i Quest store så man slipper PC. Det jeg synes er befriende med Q2 er at jeg bare skrur på, så booter den på sekunder, et klikk med kontrolleren og jeg er inne i spillet. Er som å ha stripsa fast en gaming konsoll i trynet. Hehe. Ok ok, mulig du kan pøse på med bedre grafikk når du kjører spillet på PCn, men... njaaa. 

 

Apropos, er Onward cross play mellom PC spillere og native Quest spillere?

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Dr.Peedee said:

Hmm,,, blir ikke poenget med Q2 litt borte når du kjører Onward fra PC? Finnes jo som native app i Quest store så man slipper PC. Det jeg synes er befriende med Q2 er at jeg bare skrur på, så booter den på sekunder, et klikk med kontrolleren og jeg er inne i spillet. Er som å ha stripsa fast en gaming konsoll i trynet. Hehe. Ok ok, mulig du kan pøse på med bedre grafikk når du kjører spillet på PCn, men... njaaa. 

 

Apropos, er Onward cross play mellom PC spillere og native Quest spillere?

PCen er på oppe, questen er i stua, Pcen er på. Så jeg bare starter questen, starter virtuel desktop,  går inn på steam og starter Onward.  Tar kanskje 10 sekunder lengre tid enn å starte Onward appen til Quest. 

Ja det er crossplay mellom Q1/2 og PC.

Og det er Automatisk, så alle spiller med alle ved default. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei tror det blir en Q2 på meg også. Bestilte i starten av oktober, så forventet på lager 18.januar. Blir mitt første VR headsett så tror jeg blir fornøyd uansett. Tror ikke jeg klarer å vente til etter jul, da jeg vil spille en del i juleferien også. 

 

Sett at noen klager på "fogging", og svetter ganske lett. Kommer det til å bli et problem, og tips til VR cover for øyeblikket? Klarte ikke å finne noen nye skjermer enda i norske butikker, men regner med det kommer en del på ebay osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (3 timer siden):

Hmm,,, blir ikke poenget med Q2 litt borte når du kjører Onward fra PC? Finnes jo som native app i Quest store så man slipper PC. Det jeg synes er befriende med Q2 er at jeg bare skrur på, så booter den på sekunder, et klikk med kontrolleren og jeg er iO

 

Apropos, er Onward cross play mellom PC spillere og native Quest spillere?

Onward ser ENNÅ bedre ut på PC

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

PCen er på oppe, questen er i stua, Pcen er på. Så jeg bare starter questen, starter virtuel desktop,  går inn på steam og starter Onward.  Tar kanskje 10 sekunder lengre tid enn å starte Onward appen til Quest. 

Ja det er crossplay mellom Q1/2 og PC.

Og det er Automatisk, så alle spiller med alle ved default. 

Ok, høres ut som en bra løsning :)

Lenke til kommentar

Nok en gang, HP Reverb G2 og tracking. Hvorfor får Youtube "influenserne" dårligere resultater med tracking enn andre? Svaret kommer nuh! 

Jeg har fulgt MRTV på Yotube en god stund, og han er vel den jeg stoler mest på. Og han sier at trackingen er "damn good" på HP Reverb 2. Men den har svakheter, som de som ikke er vant til Windows Mixed Reality tracking systemet ikke vet om eller tar høyde for. Og derfor får de dårligere tracking. 

Fra 1:23:33 i denne videoen her blir det forklart:

Som sagt, slik han forklarer fra 1t23min uti og videre - lys fra vinduer, studiolys, skarpe lys generelt ødelegger håndkontroll tracking. Ensrettet bakgrunn (f.eks green screen eller flat ensfarget vegg, lite kontraster) ødelegger headsett tracking.

Dermed får man problemer om man er Youtube influenser som "testet" utstyr ved å vise fram seg selv mens de danser rundt med Greenscreen og studiolys for å få makeupen til å skinne ;)  Enten både greenscreen/ensartet bakgrunnsfarge og studiolys/kraftiglys - eller en av greiene. Windows Mixed Reality har vel dabbet av såpass, og fikk vel ikke det store gjennomslaget i utgangspunktet, slik at mange/de fleste av Youtuberne er vant til/bruker Oculus, alternativt Valve Index. Så kanskje ikke så rart at de ikke et om disse "svakhetene". 

Samtidig er MRTV også kritisk til kameraplasseringen på Reverb G2, og mener de  burde gjort som på Quest 2. Han mener også at Microsoft og HP må prøve å forbedre software. Så ingen sier at det er perfekt. 

Men poenget er, hvis man følger rådene fra Sebastian i MRTV så får du "damn good" tracking med Reverb G2. Og det tror jeg på, jeg har "good" tracking allerede med min Reverb G1. Og jeg har stusset på disse videoene med dårlig tracking på G2 mange ganger... fra alt fra "kjøpt og betalt av facebook/oculus" til "hardware feil".  Men altså, med forbedret software og 2 kameraer til så regner jeg med at jeg går fra "good" til "damn good " med G2 ;)  For ja, jeg drar for gardiene når jeg spiller, har på vanlig stuebelysnig, og  jeg har litt møbler og ting og tang i rommet, bilder og hyller osv... Heldigvis slipper jeg å se "pen ut" på Youtube samtidig :) Og da funker det greit. 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (5 timer siden):

Hmm,,, blir ikke poenget med Q2 litt borte når du kjører Onward fra PC? Finnes jo som native app i Quest store så man slipper PC. Det jeg synes er befriende med Q2 er at jeg bare skrur på, så booter den på sekunder, et klikk med kontrolleren og jeg er inne i spillet. Er som å ha stripsa fast en gaming konsoll i trynet. Hehe. Ok ok, mulig du kan pøse på med bedre grafikk når du kjører spillet på PCn, men... njaaa. 

 

Apropos, er Onward cross play mellom PC spillere og native Quest spillere?

Jeg sa bare det så bedre ut på PC.
Har du sett åssen det ser ut på PC vs Quest? 
Hallo i luken, liksom!

Hva er side quest forresten?
Jeg har akkurat fått meg Oculus Quest så jeg har ikke forstått alt. 

Lenke til kommentar
Upsidian skrev (1 time siden):

Ser ut som 18 Januar for meg. Det var dumt, da blir det en jul med alkohol og sorgen i mørket alene i jul igjen. 

Kjøp Q2, absolutt det beste first-timer headset i 2020. Jeg viste frem Q1 til familien og alle som prøvde digga det. Fikk Q2 igår og jeg ble mer fornøyd enn jeg forventa.
Du kan spille PCVR med Virtual Desktop, funker veldig bra for meg.
Også er det helt trådløst

Jeg kjøpte Q1 brukt, som første headset for 2 uker siden, PGA screen door effect måtte jeg bytte til Q2.
Forskjellen vertikalt er bare 1600 ifht 1920, men LCD gjør visst overgangen mellom pixels mildere.
Q1 hadde LED, og da så jeg det mørke mellomrommet mellom pixels veldig klart.

Da jeg først hørte om Quest platformen tenkte meg det var ''casual dritt-VR for plebs'', men det er så utrolig bra, og jeg har brukt Vive.
Snart kommer det nok en standalone-konkurrent til FB som ikke krever FB login.

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (29 minutter siden):

Hva er side quest forresten?
Jeg har akkurat fått meg Oculus Quest så jeg har ikke forstått alt. 

https://discord.gg/cEZNCWqx Virtual Desktop
https://discord.gg/WyGCxjFB VR generelt, Quest kanaler
https://discord.gg/FfVR4fsM Sidequest (Sidequest brukes for å laste opp spill og media til Quest platformen)

Jeg har brukt alle aktivt og funnet dem veldig nyttig og hjelpsomme. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (4 timer siden):

https://discord.gg/cEZNCWqx Virtual Desktop
https://discord.gg/WyGCxjFB VR generelt, Quest kanaler
https://discord.gg/FfVR4fsM Sidequest (Sidequest brukes for å laste opp spill og media til Quest platformen)

Jeg har brukt alle aktivt og funnet dem veldig nyttig og hjelpsomme. 

Kan du laste ned games der?
Og er de gratis?

Jeg syns det er kjipt å betale 1000 spenn for 5 Oculus Quest games siden 90% av dem er ganske crappy og utvalget er temmelig dårlig i utgangspunktet.

Om så, innebærer det en risk om jeg gjør det?
Kan jeg få faceshit kontoen min sletta?
Jeg driter i den for den er fake anyway, men jeg har masse games lasta ned der nå.

Endret av Helpless/Green
feil tegnsetting
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (7 timer siden):

Jeg har fulgt MRTV på Yotube en god stund, og han er vel den jeg stoler mest på. Og han sier at trackingen er "damn good" på HP Reverb 2. Men den har svakheter, som de som ikke er vant til Windows Mixed Reality tracking systemet ikke vet om eller tar høyde for. Og derfor får de dårligere tracking.

Det jeg er mest bekymret for er kameraplasseringen og at de ikke bruker en infrarød løsning... noe jeg syns er en veldig rar beslutning av HP når de først går "all in". At trackingen til selve hodesettet fungerer "damn good" i riktig belysning etc. er jeg ikke i tvil om, det er tracking-"punktene" for kontrollerne som bør fokuseres på. Alle som er så heldige og har mottatt sin HP Reverb G2 til nå (Youtube, Reddit) nevner spesielt et punkt fra førsteinntrykkene: Kontrollerne mister lett tracking og flyter om man har hendene langs siden under midjen, altså normal hvile-posisjon for oss mennesker når vi står. *Og dette i optimale forhold

 

Se for deg at du er i en VR-opplevelse og ser deg rundt, så driver VR-hendene dine å går bananas rundt deg. Dette er ikke akkurat en optimal VR-opplevelse, spør du meg. WMR har hatt år på å fikse trackingen, så hvorfor er dette fortsatt et problem?

 

Om ikke dette er fikset innen jeg har mottatt headsetet sendes det rett tilbake og jeg får heller kjøpe en Q2, evt se hva Samsung disker opp neste år.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Dr.Peedee said:

Nok en gang, HP Reverb G2 og tracking. Hvorfor får Youtube "influenserne" dårligere resultater med tracking enn andre? Svaret kommer nuh! 

Jeg har fulgt MRTV på Yotube en god stund, og han er vel den jeg stoler mest på. Og han sier at trackingen er "damn good" på HP Reverb 2. Men den har svakheter, som de som ikke er vant til Windows Mixed Reality tracking systemet ikke vet om eller tar høyde for. Og derfor får de dårligere tracking. 

Fra 1:23:33 i denne videoen her blir det forklart:

Som sagt, slik han forklarer fra 1t23min uti og videre - lys fra vinduer, studiolys, skarpe lys generelt ødelegger håndkontroll tracking. Ensrettet bakgrunn (f.eks green screen eller flat ensfarget vegg, lite kontraster) ødelegger headsett tracking.

Dermed får man problemer om man er Youtube influenser som "testet" utstyr ved å vise fram seg selv mens de danser rundt med Greenscreen og studiolys for å få makeupen til å skinne ;)  Enten både greenscreen/ensartet bakgrunnsfarge og studiolys/kraftiglys - eller en av greiene. Windows Mixed Reality har vel dabbet av såpass, og fikk vel ikke det store gjennomslaget i utgangspunktet, slik at mange/de fleste av Youtuberne er vant til/bruker Oculus, alternativt Valve Index. Så kanskje ikke så rart at de ikke et om disse "svakhetene". 

Samtidig er MRTV også kritisk til kameraplasseringen på Reverb G2, og mener de  burde gjort som på Quest 2. Han mener også at Microsoft og HP må prøve å forbedre software. Så ingen sier at det er perfekt. 

Men poenget er, hvis man følger rådene fra Sebastian i MRTV så får du "damn good" tracking med Reverb G2. Og det tror jeg på, jeg har "good" tracking allerede med min Reverb G1. Og jeg har stusset på disse videoene med dårlig tracking på G2 mange ganger... fra alt fra "kjøpt og betalt av facebook/oculus" til "hardware feil".  Men altså, med forbedret software og 2 kameraer til så regner jeg med at jeg går fra "good" til "damn good " med G2 ;)  For ja, jeg drar for gardiene når jeg spiller, har på vanlig stuebelysnig, og  jeg har litt møbler og ting og tang i rommet, bilder og hyller osv... Heldigvis slipper jeg å se "pen ut" på Youtube samtidig :) Og da funker det greit. 

Hey, jeg er enig med deg at MRTV er en god kilde, men det er fortsatt viktig å høre hva andre melder om sin opplevelse med G2! Alle melder at de har hatt problemer med trackingen, så å si at trackingen er eller kan bli "Damn good" er å sugar coate' ting. Jeg tviler ikke på ett sekund at trackingen kan bli bedre over tid, men vær forsiktig å bestille ett produkt som man håper på kan bli bedre. 

MRTV sier selv han ikke er biased i forhold til alle andre HMD'er, og han har også hatt en tendens å være litt over-positiv. Det kan man se på tidligere omtaler som med Index, hvor han skrøyt brillen opp til himmels at den hadde nær perfekt svart-farge, ekstrem høy oppløsning og perfekt komfort. Enig i en del han sier men alle andre er helt uenig i svart fargen og det ble ikke nevnt noe om hvor mye god-rays det var.. 

Han er heller ikke en god representasjon av den generelle VR-spilleren, vil heller si han er mellom en som prøver VR for første gang og en som har spilt her og der. For min del ble dette åpenbart når han spilte Blade & Sorcery, hvor bevegelsene han gjorde var clunky og slagene var febrilsk. Pavlov så beveget han seg særs sakte i sikte-testen sin og pop1 slet han å få ett kill. 
Han er flink å omtale VR-briller, men tror ikke fyren spiller VR i fritiden. 

Merk: Jeg sier ikke at MRTV har rett at det finnes en del influensere, review'ers som har dårlig oppsett med greenscreens og mye sollys. Samtidig så mener jeg det er viktig å høre på flere enn bare MRTV, for han representerer i vert fall ikke meg i spill! 

Sjekk ut BenPlaysVR, han tok en kjapp  review av den han fikk og du ser også at kontrollene mister trackingen i Boneworks. Han har også holdt på siden Vive OG lanserte: 



 

Lenke til kommentar
Sisto skrev (41 minutter siden):

Det jeg er mest bekymret for er kameraplasseringen og at de ikke bruker en infrarød løsning... noe jeg syns er en veldig rar beslutning av HP når de først går "all in". At trackingen til selve hodesettet fungerer "damn good" i riktig belysning etc. er jeg ikke i tvil om, det er tracking-"punktene" for kontrollerne som bør fokuseres på. Alle som er så heldige og har mottatt sin HP Reverb G2 til nå (Youtube, Reddit) nevner spesielt et punkt fra førsteinntrykkene: Kontrollerne mister lett tracking og flyter om man har hendene langs siden under midjen, altså normal hvile-posisjon for oss mennesker når vi står. *Og dette i optimale forhold

 

Se for deg at du er i en VR-opplevelse og ser deg rundt, så driver VR-hendene dine å går bananas rundt deg. Dette er ikke akkurat en optimal VR-opplevelse, spør du meg. WMR har hatt år på å fikse trackingen, så hvorfor er dette fortsatt et problem?

 

Om ikke dette er fikset innen jeg har mottatt headsetet sendes det rett tilbake og jeg får heller kjøpe en Q2, evt se hva Samsung disker opp neste år.

Beslutningen til HP kan nok ses som rar, ja. Enig i det. Men greia er vel at de valgte å bygge videre på teknologien de hadde ute allerede via Reverb G1, og den bruker altså Windows Mixed Reality teknologi. I samarbeid med Microsoft fikk de oppgradert tracking teknologien i WMR til å støtte 4 kameraer. Tidligere WMR headsett hadde maks 2 kameraer. Så noe framover har det gått. Jeg tror nok dette ikke kan endres, tror det systemet der ikke kan endres til infrarød tracking pga hardware innebygget.  Og veldig rar beslutning dette med plasseringen med kameraene, noe også MRTV påpeker. 

Når det er sagt, jeg har vært mye i VR opplevelse jeg, med Reverb G1 med bare to kameraer og dårligere tracking enn G2 og hendene mine går ikke så mye bananas rundt meg. Og det MRTV sier er jo at man må ta hensyn til både forholdene headsettet trenger OG kontrollerne trenger for (hvilket er forskjellige ting) for å få god tracking. Det har jeg gjort med G1, og da funker det greit. Ikke topp notch. Men greit. Og jeg forventer at det blir enda bedre med G2. Hvis man ikke kan gjøre de forhåndsreglene - dra for gardinene, ikke bruke studiolys, andre sterke lyskilder, ikke ha totalt ensartet bakgrunn osv... så bør man nok ikke gå for G2. Samme hvis det å spille med hendene langs midja er greia. Jeg kan ikke huske at det var noe stort problem med G1, men nå har jeg ikke prøvd det på noen uker da all "stand up/walk around" -spilling har blitt gjort med Quest 2 i det siste - mens all bilspill og flysim/space sim har blitt gjort med G2. :)  Liker enkeltheten med Q2. Skru på, bilde i løpet av sekunder, klikk på spill og pang man er inne. Og jeg kan ta det med meg hvor som helst rundt i huset, på hytta uten noe ekstra ting som skal være med. Anbefales!  :D 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Helpless/Green said:

Onward ser ENNÅ bedre ut på PC

Ja det er først og fremst teksturene man merker det på. De er ganske grøtet på quest versjonen. Q2 ser bedre ut en Q1.

Mer updates vil komme som vil forbedre lyd, bilde og forhåpentligvis fysisk i PC versjonen. 

 

Fikk svar fra komplett på klagen min, de sier dette er fra HP sin side og at HP hsr forskyvet lanseringa.

Lenke til kommentar
Dicky2020 skrev (46 minutter siden):

Hey, jeg er enig med deg at MRTV er en god kilde, men det er fortsatt viktig å høre hva andre melder om sin opplevelse med G2! Alle melder at de har hatt problemer med trackingen, så å si at trackingen er eller kan bli "Damn good" er å sugar coate' ting. Jeg tviler ikke på ett sekund at trackingen kan bli bedre over tid, men vær forsiktig å bestille ett produkt som man håper på kan bli bedre. 

MRTV sier selv han ikke er biased i forhold til alle andre HMD'er, og han har også hatt en tendens å være litt over-positiv. Det kan man se på tidligere omtaler som med Index, hvor han skrøyt brillen opp til himmels at den hadde nær perfekt svart-farge, ekstrem høy oppløsning og perfekt komfort. Enig i en del han sier men alle andre er helt uenig i svart fargen og det ble ikke nevnt noe om hvor mye god-rays det var.. 

Han er heller ikke en god representasjon av den generelle VR-spilleren, vil heller si han er mellom en som prøver VR for første gang og en som har spilt her og der. For min del ble dette åpenbart når han spilte Blade & Sorcery, hvor bevegelsene han gjorde var clunky og slagene var febrilsk. Pavlov så beveget han seg særs sakte i sikte-testen sin og pop1 slet han å få ett kill. 
Han er flink å omtale VR-briller, men tror ikke fyren spiller VR i fritiden. 

Merk: Jeg sier ikke at MRTV har rett at det finnes en del influensere, review'ers som har dårlig oppsett med greenscreens og mye sollys. Samtidig så mener jeg det er viktig å høre på flere enn bare MRTV, for han representerer i vert fall ikke meg i spill! 

Sjekk ut BenPlaysVR, han tok en kjapp  review av den han fikk og du ser også at kontrollene mister trackingen i Boneworks. Han har også holdt på siden Vive OG lanserte: 

 

Ja, folk får søke informasjon flere steder selvfølgelig. Og Sebastian i MRTV sier også at han ikke tviler på at de som melder om tracking problemer faktisk har problemer. Så synes ikke han prøver feie problemet under teppe eller sugar coate. Men han sier samtidig også at WMR headsett, som Reverb G2 er, trenger spesielle forhold for å fungere optimalt. Og det samme sier forsåvidt jeg også, som har G1. Kan man ikke optimalisere forholdene, dvs man spiller med green screen, eller har helt ensfargede flate vegger som omgivelser, og/eller har vindu i bakgrunnen hvor man ikke kan dra gardinene foran og/eller ønsker bruke veldig sterk belysning/studiobelysning - så bør man ikke kjøpe WMR headsett. Jeg spilte tidligere nede i stua og slet en del med et stort vindu når det var sterk sol ute. Gardinløsningen der gjorde at jeg ikke fikk dratt helt foran, og ting var ikke helt bra. Flytta systemet til 2.etg med lettere kontrollerbare lysforhold og ble fornøyd. Dette da med G1. Samtidig er jeg også klar over svakheten med kun to kameraer på G1 hvilket gjør at trackingen lettere blir bort med hendene nedover.

MRTV påpeker også at han stusser over kameraplasseringen med de fire kameraene på G2 og at de burde vært mer som Quest 2, og at de (Microsoft/HP) må jobbe mer med software for å bedre problemene. Han sier at han ikke har merket så mye til problemene med hendene langs siden, kanskje fordi han spiller med hendene høyere opp "like a newbie" - som han sier. Så hvis man ser videoene hans og tar høyde for det så er det nok lettere å vite om dette er headsettet å gå for.

Jeg tenker at hvis man ikke trenger den ekstra klarheten G2 gir, så er Quest 2 billigere og har bedre tracking. Jeg har både Quest 2 og Reverb G1 - og kan f.eks aldri gi opp klarheten G1 har når det gjelder bilspill og flyspill osv... Men der sitter jeg jo rolig, og bruker Joystick HOTAS system eller Ratt/pedaler. Men det er nedtur å spille slike spill på Quest 2 når man har blitt vant til oppløsningen på Reverb G1 - og Reverb G2 forbedrer seg betydelig over G1 etter alt jeg har lest og sett. Nye og ganske bedre LCD paneler (dog samme oppløsning som G1), mye bedre optikk/linser med stor sweet spot (G1 har litt liten sweet spot), og ikke minst manuell mekanisk IPD justering (noe G1 ikke har). Foruten lydsystemet som er samme som Index. Æ gleder meg.  Komforten på G2 er også forbedret i forhold til G1. Og G1 er mye mer behagelig å ha på seg enn Quest 2 igjen. Så for lange "sit down sessions" med flysim så.... håper det kommer før jul nå...er som en unge her vøttø :D Bare 51 år... kremt., :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (23 minutter siden):

Ja det er først og fremst teksturene man merker det på. De er ganske grøtet på quest versjonen. Q2 ser bedre ut en Q1.

Mer updates vil komme som vil forbedre lyd, bilde og forhåpentligvis fysisk i PC versjonen. 

 

Fikk svar fra komplett på klagen min, de sier dette er fra HP sin side og at HP hsr forskyvet lanseringa.

Ja, tror de faktisk snakker sant. Så et foruminnlegg et sted hvor en kar fra Sverige klager over at han nå har fått beskjed om lanseringen der blir først 18. desember. 

Lenke til kommentar
Just now, Dr.Peedee said:

Ja, tror de faktisk snakker sant. Så et foruminnlegg et sted hvor en kar fra Sverige klager over at han nå har fått beskjed om lanseringen der blir først 18. desember. 

Da burde HP komme med en klar beskjed,  men det forklarer ikke hvofor noen skal få den 18. Desember,  noen 18. Januar  og noen 18. Februar. 

 

Virker bare sært.

Lasta ned Blade and Sorcery og tales og glory igjen.  To spill jeg ikke hsr prøvd med Q2. B&S skal ha fått en beta updat som fikser den horrible preformancen.

Tales og glory tar overaskende stor plass 21gig. 

Skal bli interessant å svinge med sverd uten kabel. Men mp fjerne noen vaser og slikt,  ellers blir kona veldig sur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...