Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

5 minutes ago, Enceladus said:

Så ca. 10 timer da. Legger en til multiplayer så er det jo ikke så verst.

Testet multiplayer enda?

Skal ikke klage på ca. 10 timer for et linjært singeplatyer FPS kampansje nei, det er jo 3-4 timer lengre enn det meste Call of duty og battlefield har kommet med. 

Har ikke testa MP enda, skal vel, men føler ikke at jeg virkelig vil, løpe rundt i full fart og skyte folk i ryggen uten noe lagsamarbeid er ikke den type MP jeg liker. Synd de ikke la til COOP på den "horde moden" de har, den er singeplayer only, så det var dumt, hadde jo kanskje hvert litt kult å skyte ned en drøss med tyskere med venner. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zaith skrev (6 timer siden):

Jepp, fort gjort å ende opp OT :D

Er det flere som har prøvd Asgard's Wrath? Jeg hadde labre forventninger egentlig, men fy dæven! Det her er faktisk det desidert beste VR-spillet jeg har prøvd hittil. Lest flere som omtale det som "det nærmeste et RPG spill i VR du kommer" etc, men hva snakker folk om? Det er jo et RPG spill, og i motsetning til Skyrim VR er det faktisk lagd for VR og ikke portet til VR.

Her snakker vi ekte combat med sverd, skjold, øks eller hva det skulle være. Du kan parrye(?) motstanderenes slag, blokke, bashe, kaste våpenet ditt etc. Det bare fungerer så sykt bra!

Spillet er også fylt av svært gode puzzles, og jeg får ikke nok av samarbeidet mellom "Gud" (deg selv), mennesket og minions for å løse puzzles. Det har en overaskende dyp crafting og progression, der du kan lage bedre gear til både menneskene du styrer og minionsene du skaper. Elsker hvordan du kan gi haien din en high five eller stappe et eple i munnen hans bare for å få spyttet ut i retur. Haier spiser selvfølgelig ikke frukt og grønt! Sånne småting bare gjør opplevelsen så utrolig good feeling :D

Puzzles er bra utført og faktisk gøy å løse.

Det hjelper jo på veldig at alt er kjente karakterer og miljøer også, siden det er basert på vår egen ur-religion (les norrøn). Det er rimelig kult å kjempe mot og møte guder og skapninger du allerede har et forhold til fra barndommen, og som ikke er hentet fra andre deler av verden.

Spillet ser også utrolig bra ut. Jeg har lett etter et "Waoh" spill å vise kompiser for å demostrere Reverb G2, og dette er nok det for min del. Jeg har bare 2080 Max-Q, men det drar dette spillet på fullt uten issues og det ser utrolig bra ut. Det er beviset på at et VR spill kan se bra ut, og kjøre smooth uten et monster av en PC. Skulle ønske flere utviklere var mer kompetent på å få spillene sine til å kreve mindre, spesielt for VR-markedet.

Kan ikke huske sist jeg har kost meg så mye med et spill. Jeg lever meg så inn i det her at jeg tar meg selv i å snakke med minionsene mine mens jeg spiller, selv om de selvfølgelig ikke responderer til det. Har gledet meg de siste dagene til arbeidsdagens slutt slik at jeg får tid til å utforske det mer. Det her er 9/10 altså, en ekte skjult perle :)

Jeg likte AW i ca ti timer, helt til det ble veldig tydelig akkurat hvor tynt spillet er :(

Lenke til kommentar
4 hours ago, Etheralking said:

Jeg likte AW i ca ti timer, helt til det ble veldig tydelig akkurat hvor tynt spillet er :(

Kan du utdype litt mer? Interessert i å høre hva det er du føler er tynt med det :)

Har lest litt rundt, og ser at det har fått utrolig bra kritikk. Men! Det er alltid et men. Det ser ut til å være en elsk hat greie. 4/5 hyller det, resten slakter det. Og da mener jeg sånn type hater det terningkast 1/10.

Jeg har investert kanskje 5 timer i det nå, og ser at for eksempel combat kan altfor lett "jukses" til ved å veive litt smått med kontrollene foran headsettet. Det er også mye sidequests og sånt som jeg mistenker er bortkastet tid.

Jeg kan virkelig ikke fordra trackingen på Reverb G2. Den sliter så enormt med kastebevegelser. AW krever en del kasting av økser og annet, og det er et mareritt. Det er naturlig å kaste en øks fra over skulderen eller siden, men det kan du bare drømme om. Jeg må kurve armen foran headsettet og kaste ved å rette den ut kjapt. Regelmessig bugger hendene seg foran ansiktet og lignende når jeg har armene rett ned.

Folk kan si hva de vil, men trackingen er virkelig ikke bra. Den kan fungere ved tester, men i heat of the moment faktisk gameplay i stuen er det for mange issues.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Zaith said:

Kan du utdype litt mer? Interessert i å høre hva det er du føler er tynt med det :)

Har lest litt rundt, og ser at det har fått utrolig bra kritikk. Men! Det er alltid et men. Det ser ut til å være en elsk hat greie. 4/5 hyller det, resten slakter det. Og da mener jeg sånn type hater det terningkast 1/10.

Jeg har investert kanskje 5 timer i det nå, og ser at for eksempel combat kan altfor lett "jukses" til ved å veive litt smått med kontrollene foran headsettet. Det er også mye sidequests og sånt som jeg mistenker er bortkastet tid.

Jeg kan virkelig ikke fordra trackingen på Reverb G2. Den sliter så enormt med kastebevegelser. AW krever en del kasting av økser og annet, og det er et mareritt. Det er naturlig å kaste en øks fra over skulderen eller siden, men det kan du bare drømme om. Jeg må kurve armen foran headsettet og kaste ved å rette den ut kjapt. Regelmessig bugger hendene seg foran ansiktet og lignende når jeg har armene rett ned.

Folk kan si hva de vil, men trackingen er virkelig ikke bra. Den kan fungere ved tester, men i heat of the moment faktisk gameplay i stuen er det for mange issues.

Det er synd, det er jo trackingen som  virker som det store nederlaget her.

 

Synd man ikke bare kan kjøpe noen eksterne sensorer for 500-1000kr. Som lett kobler seg til G2 utstyret. 

Lenke til kommentar
MrL skrev (10 timer siden):

Høy sannsynlighet for at du får problemer, X570 problemet var ikke løst sist jeg sjekket og veldig mange har problemer. 
 

Du må nok regne med å bestille PCIe USB kort eller en USB hub. Selv har jeg allerede montert et PCI kort. 

Da har jeg fyrt opp. Etter litt trøbbel i starten (13-14 error, 7-14 error, 4-1 error og klarte bare finne én håndkontroll) fikk jeg startet opp. Front-panel USB ser ut til å fungere så langt.

Slet med å plassere det på hodet, og fant ikke ut hvordan jeg ser hvilken IPD headsettet står på. Hjelper ikke at jeg hadde rotet bort linsene mine, og brillene passer ikke inni. Skal få ordnet med linsene i morgen, så blir det lettere å se om det er klart eller ikke.

Endret av Zlatzman
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zaith skrev (2 timer siden):

Kan du utdype litt mer? Interessert i å høre hva det er du føler er tynt med det :)

Har lest litt rundt, og ser at det har fått utrolig bra kritikk. Men! Det er alltid et men. Det ser ut til å være en elsk hat greie. 4/5 hyller det, resten slakter det. Og da mener jeg sånn type hater det terningkast 1/10.

Jeg har investert kanskje 5 timer i det nå, og ser at for eksempel combat kan altfor lett "jukses" til ved å veive litt smått med kontrollene foran headsettet. Det er også mye sidequests og sånt som jeg mistenker er bortkastet tid.

Jeg kan virkelig ikke fordra trackingen på Reverb G2. Den sliter så enormt med kastebevegelser. AW krever en del kasting av økser og annet, og det er et mareritt. Det er naturlig å kaste en øks fra over skulderen eller siden, men det kan du bare drømme om. Jeg må kurve armen foran headsettet og kaste ved å rette den ut kjapt. Regelmessig bugger hendene seg foran ansiktet og lignende når jeg har armene rett ned.

Folk kan si hva de vil, men trackingen er virkelig ikke bra. Den kan fungere ved tester, men i heat of the moment faktisk gameplay i stuen er det for mange issues.

Tynt er vel egentlig feil ord, kom bare ikke på hva det norske ordet for shallow er. Det er bredt, men shallow. Det er masse forskjellige elementer å gjøre i spillet, men ingen av de er spesielt dype. Det blir veldig fort repetitivt på en måte som er skadelig for opplevelsen og det meste kan cheeses. Som sagt, det tok meg ca 10 timer med good times før sløret ble letta og jeg fikk se det grunne (yay det var ordet vettu) vannet som bredden dekka over.

 

Når det er sagt ville jeg nok ha anbefalt spillet som en opplevelse. Men jeg ville ikke anbefalt det som en completionist eller tilogmed noen som vil runde spillet, for det blir ganske kjapt som å trå i gjørme for meg iallefall. Slitsomt og lite givende. Før det; veldig moro og sjarmerende.

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (2 timer siden):

Da har jeg fyrt opp. Etter litt trøbbel i starten (13-14 error, 7-14 error, 4-1 error og klarte bare finne én håndkontroll) fikk jeg startet opp. Front-panel USB ser ut til å fungere så langt.

Slet med å plassere det på hodet, og fant ikke ut hvordan jeg ser hvilken IPD headsettet står på. Hjelper ikke at jeg hadde rotet bort linsene mine, og brillene passer ikke inni. Skal få ordnet med linsene i morgen, så blir det lettere å se om det er klart eller ikke.

Gjør seg med briller/linser sikkert ja. Men hvilken IDP den står på ser du inne i headsettet mens du beveger på slideren på undersiden av headsettet. Mulig du må kjøre SteamVR programmet mens du gjør det.  Jeg får det i hvert fall til når det kjører, og også når jeg spiller SteamVR spill.  Hvis du ikke har gjort det allerede så husk å installere to program i Steam.. 1. SteamVR og 2. Windows Mixed Reality for SteamVR.  Jeg linket til en video lenger opp som virker å ta for seg de viktigste tingene med G2 fra oppstart av og innstillinger og problemløsning. Har riktignok ikke sett hele videoen selv da jeg kjenner systemet godt, men ut fra timestamps/innholdsfortegnelsen er den verdt en titt. 

Tips for å plassere den på hodet er å løsne stroppene, dyttet "brillene" mot ansiktet/øyer og så dytte ned bakenden på hodefestet godt nedover på bakhodet. Den skal lenger ned bak der enn kanskje man først tror. Se på videoen evt. Og når den er svuppet på plass der strammer du opp reimene. 

Endret av Dr.Peedee
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Etheralking said:

Tynt er vel egentlig feil ord, kom bare ikke på hva det norske ordet for shallow er. Det er bredt, men shallow. Det er masse forskjellige elementer å gjøre i spillet, men ingen av de er spesielt dype. Det blir veldig fort repetitivt på en måte som er skadelig for opplevelsen og det meste kan cheeses. Som sagt, det tok meg ca 10 timer med good times før sløret ble letta og jeg fikk se det grunne (yay det var ordet vettu) vannet som bredden dekka over.

 

Når det er sagt ville jeg nok ha anbefalt spillet som en opplevelse. Men jeg ville ikke anbefalt det som en completionist eller tilogmed noen som vil runde spillet, for det blir ganske kjapt som å trå i gjørme for meg iallefall. Slitsomt og lite givende. Før det; veldig moro og sjarmerende.

Tror jeg forstår hva du mener :) Det er enda gøy å løse puzzles som øksekast, mini-bosser og annet. Jeg ser dog at det sikkert er det samme som går igjen område for område igjennom hele spillet og at man raskt blir lei. Blir spennende å se om det her blir noe jeg klarer fullføre. Ble helt svett i går av en challenge som jeg ble gruset i igjen og igjen, så god trim er det iallefall.

Jeg kastet meg på Zero Caliber i går (FPS), siden det var med i VR Humble Bundle. Dæven så gøy! Den følelsen av å måtte kaste seg i dekning i det du hører lyden av "klikk klikk klikk" istedenfor "Pang pang pang", måtte fysisk ta ut magasinet, sette i nytt fra beltet og dra opp en ny kule i kammeret før du igjen kaster deg frem og plaffer videre. Så utrolig intenst og tilfredsstillende :D Var null ladd for FPS i VR, men ble det kjapt når jeg prøvde.

Igjen; her kommer Reverb G2 sin tracking for svakt ut. Jeg ser aldri for meg at jeg kan spille det her i multiplayer. Det skjer kanskje 1/3 ganger når jeg løfter kolben til skulderen at våpenet glitcher seg over på feil skulder, eller vrenger seg i den ene retningen eller andre. Selvfølgelig, desto mer var og forsiktig du er desto større mulighet er det for at det kan fungere. I et FPS er det noe vanskelig å være kontrollert og bevar på bevegelsene sine. Du må liksom gjøre ting i veldig unaturlige bevegelser tilrettelagt G2 sin tracking for at det skal fungere. Trist å se at et så ellers flott headsett skal få sitt potensiale rivd ned av trackingen :(

 

Som mange har sagt her; juster headstrappene skikkelig! Jeg spilte de første 2 dagene ELNS med svært redusert sweet spot. Altså, jeg var fornøyd, det var en stor oppgradering fra PSVR. Det viste seg dog at jeg spilte med noe 60% sweet spot men fikk raskt 90% sweet spot bare jeg fikk headsettet til å sitte riktig på hodet :)

Lenke til kommentar
Zaith skrev (Akkurat nå):

Tror jeg forstår hva du mener :) Det er enda gøy å løse puzzles som øksekast, mini-bosser og annet. Jeg ser dog at det sikkert er det samme som går igjen område for område igjennom hele spillet og at man raskt blir lei. Blir spennende å se om det her blir noe jeg klarer fullføre. Ble helt svett i går av en challenge som jeg ble gruset i igjen og igjen, så god trim er det iallefall.

Jeg kastet meg på Zero Caliber i går (FPS), siden det var med i VR Humble Bundle. Dæven så gøy! Den følelsen av å måtte kaste seg i dekning i det du hører lyden av "klikk klikk klikk" istedenfor "Pang pang pang", måtte fysisk ta ut magasinet, sette i nytt fra beltet og dra opp en ny kule i kammeret før du igjen kaster deg frem og plaffer videre. Så utrolig intenst og tilfredsstillende :D Var null ladd for FPS i VR, men ble det kjapt når jeg prøvde.

Igjen; her kommer Reverb G2 sin tracking for svakt ut. Jeg ser aldri for meg at jeg kan spille det her i multiplayer. Det skjer kanskje 1/3 ganger når jeg løfter kolben til skulderen at våpenet glitcher seg over på feil skulder, eller vrenger seg i den ene retningen eller andre. Selvfølgelig, desto mer var og forsiktig du er desto større mulighet er det for at det kan fungere. I et FPS er det noe vanskelig å være kontrollert og bevar på bevegelsene sine. Du må liksom gjøre ting i veldig unaturlige bevegelser tilrettelagt G2 sin tracking for at det skal fungere. Trist å se at et så ellers flott headsett skal få sitt potensiale rivd ned av trackingen :(

 

Som mange har sagt her; juster headstrappene skikkelig! Jeg spilte de første 2 dagene ELNS med svært redusert sweet spot. Altså, jeg var fornøyd, det var en stor oppgradering fra PSVR. Det viste seg dog at jeg spilte med noe 60% sweet spot men fikk raskt 90% sweet spot bare jeg fikk headsettet til å sitte riktig på hodet :)

Ye. Kan aldri tenke meg at G2 kan hevde seg mot mange andre tracking løsninger, men som du sier, det er greit nok. Man blir litt limited i antall spill man kan spille med stor selvtillitt. Men da er det jo bare å kjøpe seg en brukt OG Vive for lighthousa og kontrollere, ca 2500 ^^

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Etheralking said:

Ye. Kan aldri tenke meg at G2 kan hevde seg mot mange andre tracking løsninger, men som du sier, det er greit nok. Man blir litt limited i antall spill man kan spille med stor selvtillitt. Men da er det jo bare å kjøpe seg en brukt OG Vive for lighthousa og kontrollere, ca 2500 ^^

Jeg kan garantere stor frustrasjon om du prøver et FPS i multiplayer ja :D Litt som å dø PGA lag dersom du dør PGA kontrollere som ikke gjør som forventet.

Jeg ser at de aller fleste andre leverandører i Norge også har justert datoen sin til 31 Desember. Tror nok at ingen egentlig vet noe som helst, men at de bare skyver datoen fremover igjen og igjen siden de ikke aner. Sykt dårlig av HP og veldig uprofesjonelt å ikke klare kommunisere noe som helst til forhandlerne sine. Spesielt siden de spesifikt ber kundene snakke med forhandlerne, ikke de.

Jeg vet at du visstnok kan sette opp lighthouse trackingen fra Index, men aldri tenkt tanken på at du kan bruke for eksempel Vive sitt opplegg. Er dette noe som er prøvd og bevist at fungerer? Rart ikke flere har snakket om det, folk tenker bare på Index sin tracking av en eller annen grunn.

Bor i liten leilighet som jeg deler med kjæreste som lider av kameranoya, så det må vel settes opp og plukkes ned igjen for hver play session isåfall :S

Lenke til kommentar
Zaith skrev (1 minutt siden):

Jeg kan garantere stor frustrasjon om du prøver et FPS i multiplayer ja :D Litt som å dø PGA lag dersom du dør PGA kontrollere som ikke gjør som forventet.

Jeg ser at de aller fleste andre leverandører i Norge også har justert datoen sin til 31 Desember. Tror nok at ingen egentlig vet noe som helst, men at de bare skyver datoen fremover igjen og igjen siden de ikke aner. Sykt dårlig av HP og veldig uprofesjonelt å ikke klare kommunisere noe som helst til forhandlerne sine. Spesielt siden de spesifikt ber kundene snakke med forhandlerne, ikke de.

Jeg vet at du visstnok kan sette opp lighthouse trackingen fra Index, men aldri tenkt tanken på at du kan bruke for eksempel Vive sitt opplegg. Er dette noe som er prøvd og bevist at fungerer? Rart ikke flere har snakket om det, folk tenker bare på Index sin tracking av en eller annen grunn.

Bor i liten leilighet som jeg deler med kjæreste som lider av kameranoya, så det må vel settes opp og plukkes ned igjen for hver play session isåfall :S

Ok, så la meg forklare:

Lighthouse er en type SteamVR teknologi. Det er den samme teknologien som gjelder for både Lighthouse 1.0 og 2.0.

Både Vive wands (kontrollerne) og Index knuckles er SteamVR kontrollere. Det vil si at de er kompatible med SteamVR.

Programmet som gjør at en kan bruke SteamVR kontrollere og lighthouses med G2 og andre WMR headsets gjør ikke forskjell på en type SteamVR kontroller over en annen.

Vive headsettet fungerer som både receiver og transmitter, så om man plugger OG Vive inn i PCen med bare USB'en så vil den fungere som recievere for 2 x SteamVR kontrollere og sendere for deres kommunikasjon med Lighthouse 1.0 oppsettet.

Praktisk vil det si at å kjøpe et brukt OG Vive system tilsier at man får 100% utbytte for hver av komponentene. 2 x Lighthouse 1.0 blir brukt, 2 x kontrollere blir brukt og selve headsette blir tilogmed brukt som mottaker og sender til lighthouse.

Hvorfor folk ikke snakker om det? Vet ikke... Jeg har hørt flere snakke om det. Men siden folk generelt sett er pepegas så har de hypa seg på det her med Index knuckles som en gjeng derp-mobiles. Å kjøpe en OG Vive er som å bruke alt kjøttet, beina og pelsen fra et dyr man har drept. Det er rett og slett genialt og skikkelig økonomisk.

Kameranoia? Uff da. Hmm, men det går an å bare trekke de ut av kontaktene. Vil det hjelpe? Da slipper man å ta de ned for hver gang iallefall. Eller hvis det failer, kanskje det kan hjelpe å minne henne på at Gud ser oss hele tida uansett, det går ikka an å gjemme seg 😛

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Etheralking said:

Ok, så la meg forklare:

Lighthouse er en type SteamVR teknologi. Det er den samme teknologien som gjelder for både Lighthouse 1.0 og 2.0.

Både Vive wands (kontrollerne) og Index knuckles er SteamVR kontrollere. Det vil si at de er kompatible med SteamVR.

Programmet som gjør at en kan bruke SteamVR kontrollere og lighthouses med G2 og andre WMR headsets gjør ikke forskjell på en type SteamVR kontroller over en annen.

Vive headsettet fungerer som både receiver og transmitter, så om man plugger OG Vive inn i PCen med bare USB'en så vil den fungere som recievere for 2 x SteamVR kontrollere og sendere for deres kommunikasjon med Lighthouse 1.0 oppsettet.

Praktisk vil det si at å kjøpe et brukt OG Vive system tilsier at man får 100% utbytte for hver av komponentene. 2 x Lighthouse 1.0 blir brukt, 2 x kontrollere blir brukt og selve headsette blir tilogmed brukt som mottaker og sender til lighthouse.

Hvorfor folk ikke snakker om det? Vet ikke... Jeg har hørt flere snakke om det. Men siden folk generelt sett er pepegas så har de hypa seg på det her med Index knuckles som en gjeng derp-mobiles. Å kjøpe en OG Vive er som å bruke alt kjøttet, beina og pelsen fra et dyr man har drept. Det er rett og slett genialt og skikkelig økonomisk.

Kameranoia? Uff da. Hmm, men det går an å bare trekke de ut av kontaktene. Vil det hjelpe? Da slipper man å ta de ned for hver gang iallefall. Eller hvis det failer, kanskje det kan hjelpe å minne henne på at Gud ser oss hele tida uansett, det går ikka an å gjemme seg 😛

Aaah, jeg forstår. Jeg må altså i realiteten ha 2 headsett hvorav ett av de kun ligger ved siden av PCen som en passthrough for trackingen. Litt merkelig, men om det fungerer så vil jo det gjøre at man endelig kan spille spillene slik som de er ment for å spilles og bli competitive i FPS. Det skal jeg vurdere :D Det er virkelig bare trackingen som er til hinder for øyeblikket for at jeg skal nyte det her maksimalt. Var ikke mange billige komplette HTC Vive på FINN ATM, men det dukker vel opp ellers er det sikkert mye på E-Bay.

Folk er så sykt hyped for de dere jævla Knuckles kontrollerne. Hva er greia? Finger tracking? Er det virkelig nødvendig??? Jeg er ikke så jævlig interesert i å kunne bruke hver finger individuelt altså :D

PSVR kameraet kunne ikke stå på TVen når det ikke var i bruk og web-kameraet mitt fra jobben har blitt kommentert og skulmet stygt på ved flere anledninger selv om USB ligger løst og slenger på kontorpulten, så det hjelper nok ikke om strømmen er dratt ut 😛

@Gunfreak jeg antar at de ikke får nok headsett til alle. Du får nok 23 Desember ish, mens de andre må vente på neste batch :) Slik det fungerte tidligere. De oppdaterer nok alle sine ordre synkront vil jeg tro, ikke en etter en. De har nok gode systemer for kundeordre og oppdatering etc.

Lenke til kommentar
Zaith skrev (4 minutter siden):

Aaah, jeg forstår. Jeg må altså i realiteten ha 2 headsett hvorav ett av de kun ligger ved siden av PCen som en passthrough for trackingen. Litt merkelig, men om det fungerer så vil jo det gjøre at man endelig kan spille spillene slik som de er ment for å spilles og bli competitive i FPS. Det skal jeg vurdere :D Det er virkelig bare trackingen som er til hinder for øyeblikket for at jeg skal nyte det her maksimalt. Var ikke mange billige komplette HTC Vive på FINN ATM, men det dukker vel opp ellers er det sikkert mye på E-Bay.

Folk er så sykt hyped for de dere jævla Knuckles kontrollerne. Hva er greia? Finger tracking? Er det virkelig nødvendig??? Jeg er ikke så jævlig interesert i å kunne bruke hver finger individuelt altså :D

PSVR kameraet kunne ikke stå på TVen når det ikke var i bruk og web-kameraet mitt fra jobben har blitt kommentert og skulmet stygt på ved flere anledninger selv om USB ligger løst og slenger på kontorpulten, så det hjelper nok ikke om strømmen er dratt ut 😛

@Gunfreak jeg antar at de ikke får nok headsett til alle. Du får nok 23 Desember ish, mens de andre må vente på neste batch :) Slik det fungerte tidligere. De oppdaterer nok alle sine ordre synkront vil jeg tro, ikke en etter en. De har nok gode systemer for kundeordre og oppdatering etc.

Et alternativ er å kjøpe dongles eller bruke dongles som har kommet med andre typer SteamVR utstyr. De kan også brukes om man ikke har headset. Mindre plass og ser finere ut, men mye dyrere løsning, med mindre det man har er en Cosmos Elite. Det er vel det eneste unntaket jeg kan tenke meg. For der vil man kunne selge headsettet for ca 5k, til folk som allerede har OC Vive, men beholde alt det andre. Da vil man trenge dongles. Det er min situasjon :)

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Etheralking said:

Et alternativ er å kjøpe dongles eller bruke dongles som har kommet med andre typer SteamVR utstyr. De kan også brukes om man ikke har headset. Mindre plass og ser finere ut, men mye dyrere løsning, med mindre det man har er en Cosmos Elite. Det er vel det eneste unntaket jeg kan tenke meg. For der vil man kunne selge headsettet for ca 5k, til folk som allerede har OC Vive, men beholde alt det andre. Da vil man trenge dongles. Det er min situasjon :)

Jeg tror med stor sikkerhet jeg skal investere i en slik løsning. Det er bare så surt og ha ventet så lenge på det her, så bli holdt tilbake av.. Sånne ting. Det holder seg vel greit i verdi også, så en kan alltids selge unna for nye løsninger når noe bedre kommer.

Får sette meg ned og lese meg opp på hvilken løsning som er best. Jeg betaler lett noen løk mer for å slippe ha et ekstra headset tilkoblet til enhver tid. Det er allerede litt stress å flytte unna HS, strøm, PC og kontrollere synes jeg når jeg er ferdig med det. Dersom det skal være enda et HS med sine kabler og det andre, hjelpes :S

Skulle ønske jeg hadde et stort hus så jeg kunne dedikere et helt rom til kun VR og ingen ting annet :D

Lenke til kommentar
Zaith skrev (9 minutter siden):

Jeg tror med stor sikkerhet jeg skal investere i en slik løsning. Det er bare så surt og ha ventet så lenge på det her, så bli holdt tilbake av.. Sånne ting. Det holder seg vel greit i verdi også, så en kan alltids selge unna for nye løsninger når noe bedre kommer.

Får sette meg ned og lese meg opp på hvilken løsning som er best. Jeg betaler lett noen løk mer for å slippe ha et ekstra headset tilkoblet til enhver tid. Det er allerede litt stress å flytte unna HS, strøm, PC og kontrollere synes jeg når jeg er ferdig med det. Dersom det skal være enda et HS med sine kabler og det andre, hjelpes :S

Skulle ønske jeg hadde et stort hus så jeg kunne dedikere et helt rom til kun VR og ingen ting annet :D

Det eneste minuset med Vive-løsningen er at Vive-wands er noe å bli vant til, de er ikke de mest naturlig ergonomiske. Pluss at de er relativt tunge. Men du snakka om å bli sliten tidligere med en positiv tone så da er vel heller ikke litt ekstra tyngde på kontrollene nødvendigvis spesielt dumt heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...