Gå til innhold

Black Desert Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Mange sitter igjen med den følelsen. samame gjorde jeg etter mine første timer i spillet. Fikk hodepine. Men gjelder å komme seg over den kneika så er spillet fantastisk. Storkost meg i dag. Men skjønner at for mange blir det "too much"

 

 

Jeg skal prøve å komme over den kneika. Har 6 dager igjen jeg kan teste så skal gjøre det meste ut av den prøve tiden. 

 

 

Du får ta slowmotion gaming som meg, level 20 og ca 20 timer spilt :p 

 

Er det bare meg eller drukner dere også i x antall quests? 

Lenke til kommentar

Det som topper listen min er alle folka rundt NPCene... argh!

 

og skjønner ikke cluet med hesten, finnes det ingen måte å "unsummon" den?

Daua noen ganger og spawner i nærmeste by og hesten står igjen der jeg daua og da må jeg springe dit..

Nærmest så jeg vurdere å putte hesten i stallen å bare springe rundt (afk-mode)

Lenke til kommentar

Fått prøvd i noen timer nå. Sitter igjen med en blanding av super imponert og veldig skuffet.  :wee:

 

Så mye å gjøre og så utrolig bra grafikk. Men spillet vil lære og vise meg ca 2,4 millioner ting på en gang. Det synes ganske fort at det er et mmo spill designet i Korea. Tror ikke det er et spill jeg har ork eller vilje til å sette meg inn i rett og slett. Det blir for voldsomt og for tungvint. 

 

Men for dem som gjør det så tror jeg det kan være et fantastisk mmorpg spill her slik. Dette er et mmo som faktisk ser bedre ut en dem fleste rpg spill. Det sier litt.

 

Her er fyren jeg spilte idag. Det er nesten litt creepy å ekte han ser ut. Husk å se i 1080p og litt stort bilde for å få et inntrykk av fjeset. 

 

 

Helt vanlig å ha det slik. Selv har jeg ingen anelse om hvordan node systemet fungerer uten at man kan investere i de og at det gir visse fordeler, men det er helt ok siden jeg ikke har brydd meg om det. Handler om å finne det du liker å gjøre i spillet, og så kan du gjøre det andre etterhvert. Hvis man skal gjøre ALT så kommer man ingen vei. Derfor er det bra at vi har valg, siden det egentlig ikke er "en rette" måte å spille spillet på. Du er vel enig at det er en bra ting, at du ikke tvinges til å kjøre et raid eller en dungeon flere ganger for å få gear, og hva så etter det? Du får behandle spillet slik som du ville med skyrim eller witcher.

Endret av nacario
Lenke til kommentar

 

 

 

Mange sitter igjen med den følelsen. samame gjorde jeg etter mine første timer i spillet. Fikk hodepine. Men gjelder å komme seg over den kneika så er spillet fantastisk. Storkost meg i dag. Men skjønner at for mange blir det "too much"

 

 

Jeg skal prøve å komme over den kneika. Har 6 dager igjen jeg kan teste så skal gjøre det meste ut av den prøve tiden. 

 

 

Du får ta slowmotion gaming som meg, level 20 og ca 20 timer spilt :p

 

Er det bare meg eller drukner dere også i x antall quests? 

 

Jeg har ikke kommet meg bort fra Velia enda, som er så og si starter byen. Det er utrolig mange quest ja, alt fra trading til profession. Tror jeg har bestemt meg i dag for å følge black spirit/hovedquesten mer. Jeg mener, jeg er level 17 bare, og har spilt 2 hele dager nå. Og er allikevel bare 30% fullført i region på questing.

Fleste parten av de er også dailies, da du kan gjøre dem igjen etter 22 timer eller hva det er.

 

For meg har det vært. Levere quest, få 2-3 nye. Så blir aldri ferdig. Men trenger du ikke contribution points, tror jeg det er greit å komme seg videre. Kan jo gå tilbake senere og fullføre. Tror det tar uker å gjøre alle questene bare i starter området. Hvis jeg skal tro quest panelet som viser hvor mye du har fullført i hver region.

Lenke til kommentar

Forøvrig jeg fant det meste jeg ville ha svar på, om det var nodes, hvem worker som er bra for hvilke ting osv. Fks high stamina på gathering og workere med mindre stamina men høyere work speed på processing osv

 

https://docs.google.com/document/d/1JnFambQifvui7-V68QMsfuXuhAuu4C0NsVJCxJIv84E/preview#

 

250 sider, så ja. litt å lese

 

og så denne som hadde en veldig grei starter guide

http://blackdesertfoundry.com/list-of-guides/

 

og dette kartet, for å se om du har alle nodene osv i en region

http://blackdesertfoundry.com/map/#4/-8.89/-25.22

Lenke til kommentar

 

Fått prøvd i noen timer nå. Sitter igjen med en blanding av super imponert og veldig skuffet.  :wee:

 

Så mye å gjøre og så utrolig bra grafikk. Men spillet vil lære og vise meg ca 2,4 millioner ting på en gang. Det synes ganske fort at det er et mmo spill designet i Korea. Tror ikke det er et spill jeg har ork eller vilje til å sette meg inn i rett og slett. Det blir for voldsomt og for tungvint. 

 

Men for dem som gjør det så tror jeg det kan være et fantastisk mmorpg spill her slik. Dette er et mmo som faktisk ser bedre ut en dem fleste rpg spill. Det sier litt.

 

Her er fyren jeg spilte idag. Det er nesten litt creepy å ekte han ser ut. Husk å se i 1080p og litt stort bilde for å få et inntrykk av fjeset. 

 

 

Helt vanlig å ha det slik. Selv har jeg ingen anelse om hvordan node systemet fungerer uten at man kan investere i de og at det gir visse fordeler, men det er helt ok siden jeg ikke har brydd meg om det. Handler om å finne det du liker å gjøre i spillet, og så kan du gjøre det andre etterhvert. Hvis man skal gjøre ALT så kommer man ingen vei. Derfor er det bra at vi har valg, siden det egentlig ikke er "en rette" måte å spille spillet på. Du er vel enig at det er en bra ting, at du ikke tvinges til å kjøre et raid eller en dungeon flere ganger for å få gear, og hva så etter det? Du får behandle spillet slik som du ville med skyrim eller witcher.

 

Nå har ikke jeg en fasit, men det jeg har funnet så langt, og det er sikkert mye mer også, men har funnet ut dette i løpet av 2 dager.

 

- Connecete noder til byer gjør at trading koster mindre, hvis du vil sende ting mellom storage i byene.

- Noder med gathering så kan du høste alt fra poteter, ore, trær og andre ting med workers.

- Jeg har 4 workers som holder på med gathering, og 1-2 som gjør processing fks på et refinery.

- Har en worker som gjør om rough stone til black stone powder, og en som gjør om poteter og black stone powder til crates of potatos. Resten av potetene bruker jeg til Beer, som du er nødt til å ha for å holde workerene sin stamina oppe.

- Du kan trade ting fra en node til en annen. Fks kjøpe noe til 900 silver et sted, ta det med på hesten/donkey og selge de til en trader for 1100 silver. Og så fortsette frem og tilbake. Når du får heste carriage kan du få frakte mer, og tjene mer penger.

- Er noden connected til en by, kan du fks kjøpe storage på noden, og storage øker i byen.

- Noder gir også en sone buff, fks mer drops osv.

 

Anbefaler forøvrig de linkene over som forklarer det mye bedre enn jeg klarer :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Så litt på at en fyr spilte en koreanske versjonen på youtube, og likte det jeg så. Eneste kjipe er at jeg kjøpte det fordi han spilte ninja, men den klassen er vel ikke ute her i vesten ennå? Fanken, får vel prøve å finne en annen klasse i mellomtiden. :p Men har annå 18 timer 23 minutter igjen av nedlastingen, så haster ikke å bestemme meg. :p

 

Men så en som spilte Wizard og likte spillet veldig mye, og han var lvl 22. Eneste han klagde på var at det var alt for enkelt. Dette viste han ved å dra flere fiender inn i kamp samtidig, og så bare kite dem i flere minutter uten å bli truffet én eneste gang. Stemmer dette for andre klasser også? Tenker å spille Valkyrie, siden jeg er stor fan av norrøn mytologi. :) Spiller stort sett bare solo, med mindre det er en group finder eller noe sånt. (velg dungeon -> group finder -> rett inn i dungeon med vilt fremmede.)

 

Hvordan er dungeons her, btw? Må jeg fysisk gå til dem for å bli med, eller kan jeg porte til gruppen nesten fra hvor som helst?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Så litt på at en fyr spilte en koreanske versjonen på youtube, og likte det jeg så. Eneste kjipe er at jeg kjøpte det fordi han spilte ninja, men den klassen er vel ikke ute her i vesten ennå? Fanken, får vel prøve å finne en annen klasse i mellomtiden. :p Men har annå 18 timer 23 minutter igjen av nedlastingen, så haster ikke å bestemme meg. :p

 

Men så en som spilte Wizard og likte spillet veldig mye, og han var lvl 22. Eneste han klagde på var at det var alt for enkelt. Dette viste han ved å dra flere fiender inn i kamp samtidig, og så bare kite dem i flere minutter uten å bli truffet én eneste gang. Stemmer dette for andre klasser også? Tenker å spille Valkyrie, siden jeg er stor fan av norrøn mytologi. :) Spiller stort sett bare solo, med mindre det er en group finder eller noe sånt. (velg dungeon -> group finder -> rett inn i dungeon med vilt fremmede.)

 

Hvordan er dungeons her, btw? Må jeg fysisk gå til dem for å bli med, eller kan jeg porte til gruppen nesten fra hvor som helst?

Ranger har nok noe av det samme som wiz med tanke på kitinga, men spillet er SÅ mye mere enn bare fighting :)

 

@nagina:

 

Hvis du veit du ikke skal hente ut noe ressurser av nodes du har investert i så et det ikke noe vitts og ha di, da kan du heller re-invistere seinere.

 

Hvis man koblet sammen velia og heidel så har man iron, copper og ash wood på samme strekningen, da "sparer" man CP på og strekke opp ruter andre veier (hvis du klarer deg med iron, copper og ash wood da), er også en node på costal cave vest for velia, der koster det totalt 3 CP for og få iron og copper rett i warehouse i velia (vel verdt investeringa ) :)

 

Btw hvilken server er du på? :)

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...