Gå til innhold

Black Desert Online


Anbefalte innlegg

Forskjellen på dette og alle andre MMORPGs?

Ser ikek forskjellen jeg..

Sett på youtube? Det er ingen target orientert combat men realtime action basert combat som i et vanlig singleplayer spill. 

Det alene burde være nok til å sperre opp øynene. Det har også råeste grafikken i et MMO per dags dato. 

Ikke kjøpt det, skal teste det ut først men grunnen til at så mange er interessert i spillet er nettopp fordi det IKKE ligner på andre MMO som rett og slett suger balle :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser dårlig ut da forum og twitter blir nedspammet av sinte kunder

Mest av de som kjøpte etter de stoppet pre-orders, selv om spillet ikke blir lansert før på Torsdag, så egentlig er alle kjøp før den tid pre-orders

og om det har noen sammenheng, forumet gikk plutselig ned

Lenke til kommentar

Spillet har ikke noe nytt som jeg kan se, kun tatt noe her og der

Tera har samme combat systemet

Archeage har mye av det samme etc.

Har ikke prøvd det, men kommer sikkert til å prøve det i framtiden

 

Andre mmos handler det om å rushe til "endgame" og level, for så å gjøre raids, dungeons, eller pvp, ofte i eget instanse, for å få beste gear. Ofte er disse systemene veldig enkle å forstå, mens i BDO går de mer i dybden, alt har mer "kjøtt" på seg. Forskjellen med BDO er at det tar avstand fra tradisjonell "endgame", og retter fokuset mer mot open world, og hva slags impact du eller ditt guild har i open world, også mot andre spillere (slik at det kan utspille seg drama osv gjennom "politikk"/valg). Det er ingen loading screens i spillet, det sier sitt. Du kan se på BDO som et slags økosystem, der du velger selv hvor du vil bidra/ha fokus på. Mitt fokus blir organisert castle sieges GvG og territory control/pvp, og investere i nodes i områder der jeg kommer til å "grinde" for å få max profit, samt gjøre boss summon scrolls i 5 man party. Og når jeg er afk skal jeg fiske, siden det er egen afk funksjon :p

 

Anbefaler at du ser på en del guides for å få en forståelse av hva BDO er, siden det er ikke "en måte" å spille det på, alle har sin smak

Lenke til kommentar

Er det noen som har et guest pass liggende? Kan godt betale for det. Pcen min er ikke så heftig. Og orker ikke bruke penger hvis pcen kneler.

Hadde satt pris på det ihvertfall :)

 

edit; ser ut som det er umulig å lage guest pass nå, men det blir tilgjengelig når spillet lanserer klokka 1500

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Er det noen som har et guest pass liggende? Kan godt betale for det. Pcen min er ikke så heftig. Og orker ikke bruke penger hvis pcen kneler.

 

Hadde satt pris på det ihvertfall :)

 

edit; ser ut som det er umulig å lage guest pass nå, men det blir tilgjengelig når spillet lanserer klokka 1500

Har et par som du kan få, må bare finne ut hvor jeg finner dem :p har ikke fått noe mail hvertfall :)

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har et guest pass liggende? Kan godt betale for det. Pcen min er ikke så heftig. Og orker ikke bruke penger hvis pcen kneler.

 

Hadde satt pris på det ihvertfall :)

 

edit; ser ut som det er umulig å lage guest pass nå, men det blir tilgjengelig når spillet lanserer klokka 1500

Har et par som du kan få, må bare finne ut hvor jeg finner dem :p har ikke fått noe mail hvertfall :)

 

Trenger bare en :), kan hende jeg kneler å bare kjøper det før klokka blir 1500 nå.

Siden jeg må laste det ned også. Tror du får guest pass inne på kontoen din på black desert, men som sagt, er jo maintence nå.

Lenke til kommentar

Ble en del diskusjoner frem og tilbake når vi hadde mer informasjon om hvilke guild som hadde intensjoner om å gå på hvilke server. Etter en vote på discord endte vi på Jordine :)

Vi pleier å rocke på Channel: Serandia J1

Takk Hansien.

 

Ferdig å laste ned spillet nå, så blir å joine om et par timer :) Må finne ut hvilken klasse jeg vil spille de neste timene. Vurdert ranger, men virker som altfor mange har den klassen som "main" allerede.

Lenke til kommentar

Når dere har webside og greier, hadde det kanskje ikke vært smart å oppgradere siden deres med server info og evt class? Nå som det er nå, så sier ikke siden noe  :hm:

 

Berserker ser ut som å være classen som er minst spilt, lurer på hvorfor? for lett å spille? minst eller svakest i 1vs1 pvp arenas. (før exp)

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Når dere har webside og greier, hadde det kanskje ikke vært smart å oppgradere siden deres med server info og evt class? Nå som det er nå, så sier ikke siden noe  :hm:

 

Berserker ser ut som å være classen som er minst spilt, lurer på hvorfor? for lett å spille? minst eller svakest i 1vs1 pvp arenas. (før exp)

Ja, er mange som har nevnt det. folk på reddit skrev også at de ikke valgte klassen pga den var "stygg"

 

forøvrig bare å joine den discorde linken, står litt mer der

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Når dere har webside og greier, hadde det kanskje ikke vært smart å oppgradere siden deres med server info og evt class? Nå som det er nå, så sier ikke siden noe  :hm:

 

Berserker ser ut som å være classen som er minst spilt, lurer på hvorfor? for lett å spille? minst eller svakest i 1vs1 pvp arenas. (før exp)

 

Umulig å svare på, men har alltid vært slik at neandertaler-looks har vært mindre appellerende, hvor mange elsker å spille dame-klasser. Berserker som med alle klasser er like gode, vil påstå å si at alle klassene er balansert. Det handler mer om å finne ut om klassens rolle, og gjøre det den er god på. Er du god på tastaturet så får du til det meste, særlig i dette spillet hvor man ikke begrenses av "tab target" combat hvor det meste handler om å kun trykke ting i riktig rekkefølge. Hvis du er interessert i berserker anbefaler jeg å følge han her på youtube, har ganske indept guides: https://www.youtube.com/watch?v=eibvhp7M2ig

Endret av nacario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...