Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Grankongla said:

Må da gå ann å kommentere noe mot deg uten at du skal sitte og rope at alle er fanboys?

Roper ikkje at ALLE er fanboys. Det er vel de 3-4 faste her i tråden som er litt vel over på den siden ;)
Folk roper på at jeg er fanboy, men jeg er fanboy av fakta og ikkje fiksjon.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Nizzen said:

Bedre singlecore ytelse, samme minnekontroller som Ryzen 3 serie. Gamingytelse vil fortsatt være litt bak Intel 10 serie.

Nok en gang konge cpuer til Cinebench

Hadde egentlig forventet litt oppdatering på minnekontrolleren, så der ble jeg også overrasket. Men, det kan jo hende at det er enklere å implementere med den samme gamle kontrolleren.

Lenke til kommentar

Ser da ut som gjennomsnittet kan gå i favør AMD denne gangen. Klype salt må nok medregnes siden dette er tall fra AMD.

286259842_Ryzen5000.thumb.png.e93208806620bd828802f75a3eaeac71.png

Et spill hvor Intel gjør det bedre, så Intel har vel ytelsestronen enda. 🤭

Seriøst. Dette ser bra ut, men får vente på uavhengige omtaler før en begynner å slå inn spiker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mumriken said:

For min del så kommer jeg til å oppgradere fra zen 2 til zen 3 på realese, men jeg ser ikke for meg at det blir å bytte ut comet lake som main gamer. 

Rocket lake med 14+++++ kommer snart å feier alt annet av banen. Diplomatisk nok? 😉

 

Æsj, da må jo nesten jeg også. Til 5900X.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mumriken said:

For min del så kommer jeg til å oppgradere fra zen 2 til zen 3 på realese, men jeg ser ikke for meg at det blir å bytte ut comet lake som main gamer. 

Rocket lake med 14+++++ kommer snart å feier alt annet av banen. Diplomatisk nok? 😉

 

Hvor mange plusstegn går det an å tilføye på en nanometernode før det går i krøll? :fun:

Lenke til kommentar
3 minutes ago, PantZman said:

Ser da ut som gjennomsnittet kan gå i favør AMD denne gangen. Klype salt må nok medregnes siden dette er tall fra AMD.

286259842_Ryzen5000.thumb.png.e93208806620bd828802f75a3eaeac71.png

Et spill hvor Intel gjør det bedre, så Intel har vel ytelsestronen enda. 🤭

Seriøst. Dette ser bra ut, men får vente på uavhengige omtaler før en begynner å slå inn spiker.

*nerfet 10900k med treigt minne ;)

Close but no sigar...

1080p? Er det ikkje sagt her at ingen spiller i 1080p? :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Nizzen said:

*nerfet 10900k med treigt minne ;)

Close but no sigar...

AMD Testlab:
"Hmm what if we disable SMT?", "Nah that would make it run even better in some games", "Ah shit!"
"Hey? Maybe we could pull out one of the 2 memory sticks?", "Yeah that might work! Oh btw, dont state that on the spec sheet"
"Pst boss! I also got this really old bad thermal paste in my drawer - you get my drift?", "Lets go!"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (17 minutter siden):

Er jeg, eller er du bare litt grinete fordi Ryzen 3 ikkje klarte å bli raskere i gaming i denne runden heller? Plansjen viser jo at jeg har rett? Eller hva? 

Det mest interessante for 90% av gamerne er at du nå får bedre ytelse stock uten å røre noe på ram etc vs en 10900K med ram på stock. Det fikk du ikke med Zen2. Jeg er litt skuffa på entusiastenes vegne at de holder på samme I/O-die og dermed nerfer rammen, hadde håpa de kunne matche Renoir med 4600MHz, da kunne det blitt tett i toppen selv med max tweaking his Intel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (10 minutter siden):

*nerfet 10900k med treigt minne ;)

Close but no sigar...

1080p? Er det ikkje sagt her at ingen spiller i 1080p? :p

Nei store gutter som meg spiller på bad ass Oled Tv i 4K.  Er jo rtx 3080 det går mere på da, sitte å game på en liten 1080p monitor er det vel de færreste som gjør idag ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...