Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GN la ut en interessant video ang. to versjoner av nye Threadripper (HEDT=4ch 64 lanes, Workstation=8ch 96+ lanes ingen overklokking). Hmmmm.....

 

https://www.gamersnexus.net/news-pc/3510-hw-news-threadripper-8-channel-4-channel-leaks

 

Synes denne var interessant angående MSI AMD grafikk. Hadde ikke funnet den uten din lenke først:

https://www.gamersnexus.net/guides/3504-fixing-msi-rx-5700-xt-evoke-thermal-pads

 

Unngå MSI grafikkort som sparer småpenger på feil thermal pad størrelser.

Endret av G
Lenke til kommentar

Noen som veit hvor mange SATA porter jeg mister ved bruk  av en M.2 eller Nvme  disk? veit dette er et problem med noen Intel løsninger jge har behov for alle 8 sata portene på hovedkoret 

 

Kanskje Asus Hero 8-kortet er tingen da. Der får du kun to stykk M.2. Sånn sett så er det litt mer til USB og sånne porter. Så om du ikke behøver alle USB-portene kanskje båndbredden da blir tilgjengelig for SATA istedet. Noen andre hovedkort kommer jo med færre USB-porter og 3 stykk M.2.

 

Men jeg er ikke blant ekspertene på det. Men minner om:

84149e21-86a0-4150-95c7-7bbc48f99b05.png

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på å se om disse modellene vil booste helt opp til 4.7GHz lengre enn 100ms, eller om den i det hele tatt klokker bedre enn 3900X

 

AMD har sagt at 3950X er bedre binnet enn 3900X, så vi kan vel anta liknende frekvenser, men ikke mye høyere tror jeg. Toppen 100 Mhz mer jevnt over. Blir det mer enn det, så blir jeg overrasket!

Lenke til kommentar

Kan jo se ut som 2.0 biosen som er kommet til Asrock er den nye ABBA, fordi den oppfører seg helt likt.

 

https://www.computerbase.de/2019-09/agesa-1003abba-ryzen-3000-smu-4649/

Gammel firmware

CB15 Single Core , 3900X
SMU 46.34
AVG 4552 Mhz , VID 1.474 V

 

Ny firmware
SMU 46.49
AVG 4454 Mhz , VID 1.444 V

 

:rofl: 

 

Fikse boost: Ja vi setter ned spenningen litt og kutter 100mhz :D

 

Men for ytelsen sin del, så er det jo hipp som happ. Ytelsen er god uansett bios, og jeg har testet alle :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Viser jo bare hvor elendig kjøleløsningen din er Nizzen. Hadde du greit å kjølt ned hjernen din med kjøleløsningen i pcen hadde du sett at den riktige nedlastningen ikke er en bios som er utgitt den 02.09.2019 ( 2.00 2019/9/2 13.80MB ) , kan forresten trenge å låne kjøleløsningen til den fungerende halvdelen oppe i topppen min om det går greit :p

Men utifra hva jeg har sett så er flere bios oppdateringer på vei, ble faktisk fjernet noen til hovedkortet mitt av en eller annen grunn, men greier jo å vente...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...