Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kjapt søk senere ser det ut som det er mange butikker som har alle prosessorene unntatt 3900X. Selv 3800X virker det ikke som om det blir vanskelig å få tak i? 

 

3800x og 1600x er i mine øyne helt uforståelige produkter, utifra specs og pris. Men men, har sikkert et niche-markedet de og :)

Lenke til kommentar

Hva er det vi sier HVER gang det er noe ny hardware som er populær?

 

Stå klar med kjøpeknappen akkurat når de blir lagt ut for salg, ellers må dere vente...

 

Ser ikkje ut som folk lærer :D

 

Slutt å klag på komplett.no for at dere bestillte for treigt :p

 

Du er så "ond". Neida, jeg satt klar på knappen selv. Lønnet seg det!

Lenke til kommentar

Hva er det vi sier HVER gang det er noe ny hardware som er populær?

 

Stå klar med kjøpeknappen akkurat når de blir lagt ut for salg, ellers må dere vente...

 

Ser ikkje ut som folk lærer :D

 

Slutt å klag på komplett.no for at dere bestillte for treigt :p

 

Greit nok hvis man vet at man skal kjøpe det uansett hvordan det yter og eventuelle problemer det har. Det sies at tolmodighet og visdom kommer med alderen  :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen erfaringer med computersalg.No? Kun de som har inne ADATA XPG SX8200 Pro. Proshop kan ikke garantere for leveringstid.

 

Har bestilt derfra et par ganger. Kjapp levering med tanke på at de benytter fjernlager.

Ikke benyttet meg av support.

Lenke til kommentar

Proshop er kanskje hakket bedre i å oppdatere, og de skriver 13. August. Var 12 igår, så mulig de flytter den en og en dag framover nå. 

Suger balle.

 

Proshop tror jeg bare leker datoer. Var 16 august da jeg la meg i går. 5 august i morges og 6 august nå.

Lenke til kommentar

Tja, har vel skrevet litt om om min erfaring med C6HWIFI og 3900X i denne tråden. (spoiler: Endte med å måtte bruke et Prime X370-Pro...)

Her, her, her og her. M.fl. innlegg. Har en support ticket aktivt hos Asus på den komboen i tillegg, men har nå fått godkjent retur m. kreditering hos komplett fordi det ikke virker.

 

I tillegg vil jeg anbefale å lese deg opp om C6H på ROG-forumet for X370/X470, mye/mange utfordringer med komboen C6H og Zen 2.

Stemmer og beklager. Jeg har sett dine poster, men har nok litt for raskt avskrevet problemene dine til at akkurat ditt hk vandret heden. Men klart.. 07-kode f.eks. er jo en gjenganger ser jeg. Det er mye som ser mindre lyst ut med evnt bytte til Zen 2. Men kontra Prime Pro er det jo litt pussig at Asus har dårligere support for toppmodellen CH6. Får håpe en ny Bios AGESA 1.0.0.3 fikser ting som bl.a. den opplyste 1usmus forkynner. Har ikke hatt noen spesielle problemer med mitt CH6, annet enn at jeg ikke har fått minnet til å kjøre på spesielt høy hastighet. Men det er vel først og fremt IMC som ikke var top notch. Vel. Når jeg først gikk for topp-hk en gang i tiden, var det jo fordi man regner med best støtte til AMD sin plan for oppgradering av CPU på AM4 frem til 2020. Sånn sett har jo ikke Asus oppfylt forventningene i forhold til enkelte andre produsenter.

 

ROG-forumet har jeg fulgt med på lenge, og selv om det er mye nyttig å plukke opp der, virker det som 50% er folk som syter over at Asus er slemme med de. Som forsåvidt er korrekt. Asus fremstår jo som Intel-boys når de slipper alt de har (AMD) i hendene, med en gang Intel har en "storlansering" :-). Men da har jeg lett for å falle av, siden det går litt tid mellom de teknisk nyttige postene. Overclock.net er litt bedre der kanskje, men vanvittig mye å bla igjennom. Hyggeligere her hjemme.. på det lokale forumet :)

 

Uansett, når jeg først har valgt denne veien, får jeg prøve med en Ryzen 3900X(sannsynligvis) før jeg handler nytt Hk. Men ser an til neste bios. Burde være flere enn oss som har CH6 her. Håper at det dukker opp flere erfaringer etterhvert, og at noen av de er positive :)

Lenke til kommentar

3800x og 1600x er i mine øyne helt uforståelige produkter, utifra specs og pris. Men men, har sikkert et niche-markedet de og :)

Finnes det ingen situasjoner hvor kontinuerlig tung last fører til at alle kjerner kjører på base-clock 3.9 vs. 3.6? Samme all-core boost kan alltid forventes, og man ser aldri base-clock under last på 3700X og 3800X? Ja, da er det jo uforståelig..

Lenke til kommentar

 

 

ROG-forumet har jeg fulgt med på lenge, og selv om det er mye nyttig å plukke opp der, virker det som 50% er folk som syter over at Asus er slemme med de. Som forsåvidt er korrekt. Asus fremstår jo som Intel-boys når de slipper alt de har (AMD) i hendene, med en gang Intel har en "storlansering" :-). Men da har jeg lett for å falle av, siden det går litt tid mellom de teknisk nyttige postene. Overclock.net er litt bedre der kanskje, men vanvittig mye å bla igjennom. Hyggeligere her hjemme.. på det lokale forumet :)

 

Uansett, når jeg først har valgt denne veien, får jeg prøve med en Ryzen 3900X(sannsynligvis) før jeg handler nytt Hk. Men ser an til neste bios. Burde være flere enn oss som har CH6 her. Håper at det dukker opp flere erfaringer etterhvert, og at noen av de er positive :)

 

Tingen med Intel er jo at ting bare har fungert fra dag 1. Kan ikkje komme på noe i farta som har vært "gamebraking" med noen Intel cpuer de siste 8 åra. Kan være jeg har glemt noe, men da får du hjelpe meg :p

 

Er gangske overrasket hvor bra 3900k har fungert på Taichi x570 fra dag 1. Vil egentlig si at det ikkje er noe særlig mere å hente. Tok vel bare 3 dager for at bios med å stille på hastigheten på chipsetvifta kom. Asrock har vært on fire her, som de tilogmed var med x370. Mye bedre tidelig enn Asus den gangen også.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tingen med Intel er jo at ting bare har fungert fra dag 1. Kan ikkje komme på noe i farta som har vært "gamebraking" med noen Intel cpuer de siste 8 åra. Kan være jeg har glemt noe, men da får du hjelpe meg :p

 

Er gangske overrasket hvor bra 3900k har fungert på Taichi x570 fra dag 1. Vil egentlig si at det ikkje er noe særlig mere å hente. Tok vel bare 3 dager for at bios med å stille på hastigheten på chipsetvifta kom. Asrock har vært on fire her, som de tilogmed var med x370. Mye bedre tidelig enn Asus den gangen også.

Helt enig.

 

Hva jeg tenker:

 

Mye av vitsen med AMD/Ryzen blir jo liksom borte når "alle" skal ha "versting-hk" til overpris.

 

Vurderer oppgradering av mitt Ryzen1 (1700/X370).

Det blir jo bare kostnaden for en ny CPU som yter langt bedre.

 

Vi får se... har så mange andre (dyre) hobbies. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...