Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Energi forsvinner jo ikke etter fysikkens lover. Det må jo bare bety at nitrogenet får utført 100 % av jobben dersom det under trykk koker enda mere. Altså så vil det gi en ytterligere mer effektiv kjøling, fordi du holder trykket og alt under lokk innestengt i rørsystemet. Ellers så vil det stride i mot fysikkens lover kanskje? Overtrykket må jo til slutt slippes ut, men det kommer jo litt an på hvilke trykksertifisert utstyr du benytter som kan kjøpe deg mere tid. Er systemet tilstrekkelig godt isolert så får du jo ekstra nytte av nitrogenet da. Så ja, det kan ha noe for seg å gå litt over spec. i trykkkapasitet på rørene. Det går vel også an å ha på en fjærbelastet sikkerhetsventil innvendig i sløyfen som sørger for å holde det flytende nitrogenet og gasseksosen en stund i rundsløyfen før det ventileres av overtrykk.

 

Jeg er ikke alltid helt dum i pappen. For å få nevnt det!

 

Han overklokker jo "daglig", gjør han ikke? (ikke vet jeg). Da kan du jo bare la hovedkortet løftes opp til, eller snus på hode og senkes ned på kjøleblokk ved behov. Er jo ikke vanskeligere enn det.

 

Dessuten så kunne de leid ut overklokkingsstallen sin ved å la folk komme på besøk med sin PC til en grei sum, i den timeplanen de ikke nytter utstyret. Det kan jo tenkes at de får leietakere som Intel, AMD, nVidia med flere.. Men de krever vel spionfrie lokaler, hehe. Gi han NDA, så kan han jo bli overklokkingsspesialist en god stund før lanseringene.

 

Tanken hans var litt liten :fun:

 

bulk-tank-crop_1.jpg

 

Søk på kingpin roboclocker ;)

 

Vi er en gjeng her på forumet som overclocket med ln2 avogtil da jeg bodde i Oslo i "gamledager". Har tilogmed jobbet på TG i vikingskipet 2 ganger som "overclocker". Ene gangen på standen til Pcworld og andre gangen for digitalimpuls.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er jo en scam allerede. Vi ville ha 5 ghz, men fikk 4.3ghz max på alle kjerner :p

 

JEG, ville iallefall ha det  :xmas:

 

Så hvordan yter din 3900X i Battlefield på 4300 Mhz sammenliknet med din 9900K da? Jeg merker iallefall godt at min gamle 6900K @ 4.2 Ghz begrenser mitt 2080Ti godt på de områdene som CPU blir presset mest. Anslår at jeg trenger 20-25% mer CPU ytelse for å mate skjermkortet nok :p Men i f.eks Shadow of the Tomb Raider, så er GPU flaskehalsen mesteparten av tiden.

 

Edit : Tja 5.0 Ghz på alle kjerner på Zen 2 er jo optimistisk, men bare 4.7 Ghz hadde gjort underverker bare det :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

WS X570-Ace er ikke engang bra, jeg bare liker utseendet mer enn andre i rekka! :xmas: Tanken er å kombinere det med EK sin special edition vannblokk for RX 5700 XT kortet.

Hva er galt med Ws Pro? Har samme VRM som Crosshair VIII Hero og Formula. Burde yte og oppføre seg tilnærmet identisk.

Lenke til kommentar

Den er bare ikke noe reelt bedre enn resten av gjengen det jeg vet. Ikke noe mer. Så hvorfor kjøpe det kontra f.eks TUF hovedkortet? 

 

 

Tenker du da på ASUS TUF Gaming X570-Plus? Noen merkbare forskjeller der, deriblant Intel LAN vs Realtek LAN. Skal hvertfall ikke noe Realtek NIC’s i nærheten av min server  :tease:

 

Er faktisk litt usikker på om de har samme VRM eller ikke?

Lenke til kommentar

 

Er man lat, så er nok dette de beste Ryzen 3k rambrikkene: 

G.Skill Trident Z Black DDR4 3733MHz 2x16GB (F4-3733 C17D-32GTZKK)

 

 

Vil ikke alt over 3600Mhz ende opp med 1:2 mellom minne og IF? Selv med manuell tinkering for å låse IF til 1800Mhz så vil det vel introdusere noe latency?

Lenke til kommentar

Dette er latency på minne? Forstod det slik at når man decoupler minne og IF ved høye minnefrekvenser, så inntroduseres det latency mellom CCX-ene.

Ja, se i posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1706933&p=24992927

Det er bare å konfigurere FCLK lik 1/2 av minnehastighet

Du er heller ikke låst til 1:1 eller 1:2, det er fullt mulig å sette minnekontroller til 1600 MHz (3200 MHz DDR4) og IF til 1800 MHz eller 1500 MHz om du så ønsker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...