Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig priser i Norge på Asus Crosshair VIII Hero kontra Asus Pro WS X570-ACE. Internasjonalt så prises disse veldig likt, gjerne med Pro hakket dyrere. Her i Norge så er jo Crosshair VIII Hero langt dyrere, over 1'000 kr i forskjell favør Pro WS.

 

MSRP på Pro WS er 380 USD, MSRP på Crosshair VIII Hero er 360 USD. Så WS Pro ligger litt under den normale USD x 10 for norsk pris, men Crosshair VIII Hero ligger jo langt over med sin pris på 5'000 kr.

 

Hva i allverden er greia med at Crosshair ser et så merkelig prishopp på det norske markedet kontra Asus sin egen MSRP og priser  generelt i andre land? Er det bare Komplett og Proshop som vet at RoG merkevaren til Asus selger så de skrur opp prisene?

Lenke til kommentar

Er det egentlig så overraskende at vi i Norge må betale overpris for så og si alt?

 

Poenget var jo at en modell er nærmest å regne som under normal markedspris, mens den andre er over. To hovedkort fra samme produsenten, og samme trend er på to forskjellige nettbutikker i Norge.

 

Hadde alle kortene jevnt over fulgt en USD x 12 formel så hadde det jo vært en ting, men de fleste kortene ligger nærme den normale USD x 10 formelen, men Crosshair VIII Hero og Hero WiFi gjør ikke det. På både Komplett og Proshop.

 

 

 

Komplett kjører jo 20% om du kjøper Razen 3000, så skulle ikke forundre meg at det er årsaken til kunstig høy pris. Havner jo ca på MSRP om du ganger med 12 etter rabatt.

 

Du får jo samme prosenten på WS Pro, men de vet vel kanskje at det er langt færre som kjøper den serien kontra RoG Crosshair så kan jo være noe i det.

 

 

 

Men hvorfor kan de da ikke bare ta MSRP, årsaken er vel at de aller fleste lar seg lettere lure når det er snakk om X antall % avslag så de får lettere solgt ting.

 

Det er det vel liten tvil om, de fleste har vel ikke noe forhold til hva kortene koster i andre land eller hva MSRP er for noe i utgangspunktet heller så de tenker vel bare at 4'000 kr var høy pris, men at de får jo 20% osv..

Lenke til kommentar

Altså ikke at det er noe galt med folk sånn sett, jeg lar meg jo også rive litt med om jeg ser X antall % avslag på ditt og datt, men det er jo merkverdig at man kan ha avslag på allerede nye produkter som har vært ute i knapt 5min.

 

Den dagen jeg kjøper noe det står ROG på, skyt meg.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Det er det temmelig mange som har når det kommer til denne lanseringen så vil vel nesten tro at det er et samarbeid mellom nettbutikken og produsentene for å skape ekstra blest og gode salgstall til lanseringen. AMD vet vel også at de jobber litt i motbakke så ekstra intensiver til å få folk til å prøve AMD Ryzen er nok ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Men samtidig så de som er interesserte ville kjøpt uansett, de som ikke er ville neppe kjøpt uansett, men kanskje det bare er jeg som tenker sånn, men så klart, de får jo kanskje med seg noen tvilere.

Men jo dyrere en pris er jo mindre folk kjøper, så at de ikke la seg lavere kan man jo også lure på.

Lenke til kommentar

På www.newegg.com ligger ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 (uten wifi) til 360$ og ASUS PRO WS X570-ACE til 380$. Om vi da tar prisen til ASUS PRO WS X570-ACE fra komplet på 3549 kr uten rabatt og forholds regner så burde jo ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 (uten wifi) ligge til 3362 kr:hmm:

 

ASUS ROG Crosshair VIII Formula koster 700$ på newegg og 6899kr hos komplett og er dermed der den burde ligge om en regner med forhold. Ikke at jeg hadde kjøpt den uansett, men viser at noen tjener gode penger her selv med rabatter.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

På www.newegg.com ligger ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 (uten wifi) til 360$ og ASUS PRO WS X570-ACE til 380$. Om vi da tar prisen til ASUS PRO WS X570-ACE fra komplet på 3549 kr uten rabatt og forholds regner så burde jo ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 (uten wifi) ligge til 3362 kr:hmm:

 

Gigabyte x570 Master koster tilsvarende mye i Norge VS newegg. Så ikkje noe ekstra Asus avgift.

Lenke til kommentar

Bestelsgere av AMD hovedkort @ komplett.no:

 

post-42975-0-54270100-1563027002_thumb.png

 

https://www.komplett.no/kampanje/3962/datautstyr/topp-10-datautstyr?bestseller=amd-hk

 

Asus er en sterk merkevare i skandinavia tydeligvis.

 

Intel HK:

 

https://www.komplett.no/kampanje/3962/datautstyr/topp-10-datautstyr?bestseller=intel-hk

 

Ikkje rart de kan ha litt prosenter på Asus :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke særegent oss i Norge da, markedsandelen til Asus er størst av samtlige med grei margin. Det er vel først og fremst Asus og Gigabyte som er de to store før det er et greit hopp ned til resten. Nå tar vel disse markedsandelene fort for seg mer enn bare salg av komponenter, men er jo liten tvil om at Asus er størst.

 

Og virker som merkevaren RoG selger ganske så greit, Strix kortene har vel aldri vært noe spesielt og videoen til GamerNexus sier vel at det å kjøpe X570-F og X570-E er temmelig dårlig valg og se hvilke X570 som topper listene til Komplett  :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...