Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De første ddr4 brikkene som kom til x99 var 2133mhz c15 brikker. De kjørte jeg på 3000mhz c15 med 1.5v. "Generic memory" Mulig det var kingston. G.skill 3200 brikker kjøpte jeg fra en Ocn.net oc dud.tok mange mnd etter at slike 3200mhz brikker kom til Norge.

Var ikke det crucial brikkene jeg kjøpte av deg? Angrer forsåvidt på at jeg solgte dem for en tid tilbake siden

Lenke til kommentar

Kjører selv Corsair LPX 2400mhz cl14 brikker på 3000mhz med Ryzen 1700. 1,38V mener jeg det er. 

Prøvde 3200mhz og cl16, men det ville ikke bote en gang. 

 

Har brukt brikkene i 3 rigger, gidder ikke å kjøpe nye med disse prisene x)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurderer å gå for en 2700X, spørsmålet er hvilket HK? Står mellom Aorus X470 Gaming 7 Wifi, og Asus ROG CROSSHAIR VII HERO (uten Wifi) til ~samme pris. Noen tanker?

 

Såvidt jeg kan se er C7H eneste X470 med mulighet for 2 x NVME SSD i m.2. slot med 4x PCIe3.0 i begge. Umiddelbart høres jo det bra ut. Men om man bruker SSD i ene slot'en så stjeler den 4 PCIe3.0 baner fra GPU, så man ender med 8x PCIe3.0 baner til GPU i første spor. Og jeg har jo et GTX1080Ti jeg tenkte å putte i... Skeptisk..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Vurderer å gå for en 2700X, spørsmålet er hvilket HK? Står mellom Aorus X470 Gaming 7 Wifi, og Asus ROG CROSSHAIR VII HERO (uten Wifi) til ~samme pris. Noen tanker?

 

Såvidt jeg kan se er C7H eneste X470 med mulighet for 2 x NVME SSD i m.2. slot med 4x PCIe3.0 i begge. Umiddelbart høres jo det bra ut. Men om man bruker SSD i ene slot'en så stjeler den 4 PCIe3.0 baner fra GPU, så man ender med 8x PCIe3.0 baner til GPU i første spor. Og jeg har jo et GTX1080Ti jeg tenkte å putte i... Skeptisk..

Hva Synnes du om hovedkort med 2x 16 ?

https://www.asrock.com/mb/AMD/X470%20Master%20SLIac/index.asp

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

A: Bruke 2600 på Ryzen 1200 OC, 2x4 3200 ram og asus b350m k, med opograderingsmuligheter om 2-3 år.

B: Bruke 3400 på mer futureproof i5 8400, 2x4 2666 ram 8g asus b360m k med null opograderingsmuligheter? Gpu er 580 4 gb.

 

Ikke min, men ungene sin pc med pengene de har spart/sparer så stramt budsjett ;) Gaming type Fortnite, Doom, gta v etc. Ikke streaming eller særlig multutasking så ren gamingytelse er viktigst. 8400 virker mest fristende pr nå, men hadde vært kult med Ryzen med litt tweaking med OC, ram etc.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

A: Bruke 2600 på Ryzen 1200 OC, 2x4 3200 ram og asus b350m k, med opograderingsmuligheter om 2-3 år.

B: Bruke 3400 på mer futureproof i5 8400, 2x4 2666 ram 8g asus b360m k med null opograderingsmuligheter? Gpu er 580 4 gb.

 

Ikke min, men ungene sin pc med pengene de har spart/sparer så stramt budsjett ;) Gaming type Fortnite, Doom, gta v etc. Ikke streaming eller særlig multutasking så ren gamingytelse er viktigst. 8400 virker mest fristende pr nå, men hadde vært kult med Ryzen med litt tweaking med OC, ram etc.

Hadde gått for Ryzen, mest for pengene.

De 800 kronene gir et par spill, et stykke på vei mot en GoPro, eller noe annet de "må ha" :)

På dette budsjettet hadde jeg heller ikke prioritert RAM-hastighet, da hadde jeg heller lagt hundrelappene i en bedre prosessor.

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ryzen er awesome, har bygd 6 ryzen pc'er for venner, familie og til meg selv siden de kom ut :thumbup:  stortrives med mitt Vega64  og freesync. Håper de kan ta seg god tid kanskje lansere noe i 2020?

La oss håpe noe tilsvarende vil skje innen GPU om ikke så aaaalt for lenge, det trengs litt konkurranse der igjen på toppen =p 

UBg2YPKh.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jau, AMD er nok på 5nm allerede i sluten av 2020-2021 =) Er da de kommer med ny socket, så det passer jo bra. https://www.guru3d.com/news-story/tsmc-going-strong-on-7nm-and-5nm.html

Og de er godt i gang med 7nm, de skyver visst release før enn planlagt nå og.  https://www.crn.com/news/components-peripherals/amd-cto-we-went-all-in-on-7nm-cpus

* As for AMD, Papermaster said the company's 7nm processors will see an improvement in performance and energy efficiency, the result of moving the chip's transistors closer to each other than AMD's current 14nm FinFET process node. The practical effect is that 7nm processors will provide "double the performance per watt of energy expended in a previous node." "That's significant," he said

Og det går så det griner med aksjene for tiden https://www.marketwatch.com/story/amd-stock-hits-highest-prices-since-2006-as-bullish-analyst-predicts-30-shares-2018-08-23

Alt i alt så har de mye bra på gang, de har flyttet en del av CPU avdelingen over til Radeon. Så får håpe de får noe ut av de neste skjermkortene de kommer med. Men tviler på det blir noe high-end før i 2020, ikke før arvtakeren til GCN er på plass. 
 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

* As for AMD, Papermaster said the company's 7nm processors will see an improvement in performance and energy efficiency, the result of moving the chip's transistors closer to each other than AMD's current 14nm FinFET process node. The practical effect is that 7nm processors will provide "double the performance per watt of energy expended in a previous node." "That's significant," he said

 

16 kjerner med 95W TDP hadde ikke gjort noe!! :D

(om det er mulig da)

Lenke til kommentar

16 kjerner med 95W TDP hadde ikke gjort noe!! :D

(om det er mulig da)

hehe ja :) Er nok på server siden dette kommer til å bli ganske drøyt. 64-kjerners Epyc, bra klokk og meget effektiv og ikke minst pris. Intel selv mener at AMD kommer til å ta tilbake 20% av servermarkedet, eg tror det blir mer etterhvert. Vert ute sagt de skal prøve begrense det så godt de kan. Så, de vet at det haster med å få ut 10nm, men hjelper lite når det ser ut som de har store problemer enda med den prossesen. AMD når de begynte med Zen for mange år siden kunne ikke vite at Intel ville få slike problemer med 10nm. Så produktene de har som kommer fremover, er ment som svar på Intel sine egne roadmaps. Men som nå ligger 1-2år bak AMD, Intel holder nå på med "catch-up" og vil nok være det 2-3 år fremover.

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...