Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva tenker dere om den siste videoen til AdoredTV? 

 

Var i hvertfall gøy å høre Lisa uttale seg om Ryzen 2 :D

 

https://youtu.be/XAx9G5PqBzM?t=1209

 

Skriv hva som sies, så slipper vi å bruke tiden på å se en youtubevideo med gebrokken engelsk :p

 

 

Eller se videoen, så slipper vi å bruke masse tid på å transkribere informasjonen for deg... ;) (Er forøvrig bare å skru av lyden og skru på teksting om du ikke forstår ekte engelsk, i stedet for sånn Posh Spice engelsk som du tydeligvis må ha. :p)

 

Neida, det er en av de kjedeligere videoene hans. Ikke mye nytt, bare tilbakeblikk på hva han sa for 3 måneder siden, og hvordan han mener at det ser ut som han har fått rett i sine spådommer. Basically; Intel er "up shit creek" på grunn av ødelagt 10nm produksjonsprosess. Mens AMD har fått tidenes åpning til markedet...

 

For de av oss som er litt interessert i historie, så er det litt interessant å se hvordan Intel ser ut til å ha ramlet i den eldste fella mulig med laurbær og hele dritten. Mens det som med AMD tidligere ble sett på som en ulempe når de mistet sine egne produksjons fasiliteter. Nå er en styrke, ettersom de kan "shoppe" rundt etter beste foundry for chippene sine. Det var ingen fordel når Intel var beste foundry. Men nå som de har ramlet av lasset, skal AMD være jævlig glad for at de ikke sitter fast med et eget foundry med ødelagt produksjons prosess...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Hva tenker dere om den siste videoen til AdoredTV? 

 

Var i hvertfall gøy å høre Lisa uttale seg om Ryzen 2 :D

 

https://youtu.be/XAx9G5PqBzM?t=1209

 

Skriv hva som sies, så slipper vi å bruke tiden på å se en youtubevideo med gebrokken engelsk :p

 

 

Eller se videoen, så slipper vi å bruke masse tid på å transkribere informasjonen for deg... ;) (Er forøvrig bare å skru av lyden og skru på teksting om du ikke forstår ekte engelsk, i stedet for sånn Posh Spice engelsk som du tydeligvis må ha. :p)

 

Neida, det er en av de kjedeligere videoene hans. Ikke mye nytt, bare tilbakeblikk på hva han sa for 3 måneder siden, og hvordan han mener at det ser ut som han har fått rett i sine spådommer. Basically; Intel er "up shit creek" på grunn av ødelagt 10nm produksjonsprosess. Mens AMD har fått tidenes åpning til markedet...

 

For de av oss som er litt interessert i historie, så er det litt interessant å se hvordan Intel ser ut til å ha ramlet i den eldste fella mulig med laurbær og hele dritten. Mens det som med AMD tidligere ble sett på som en ulempe når de mistet sine egne produksjons fasiliteter. Nå er en styrke, ettersom de kan "shoppe" rundt etter beste foundry for chippene sine. Det var ingen fordel når Intel var beste foundry. Men nå som de har ramlet av lasset, skal AMD være jævlig glad for at de ikke sitter fast med et eget foundry med ødelagt produksjons prosess...

 

:love:

 

I love you  :thumbs:  :fun:  :blush:

Lenke til kommentar

 

Hva tenker dere om den siste videoen til AdoredTV? 

 

Var i hvertfall gøy å høre Lisa uttale seg om Ryzen 2 :D

 

https://youtu.be/XAx9G5PqBzM?t=1209

 

Skriv hva som sies, så slipper vi å bruke tiden på å se en youtubevideo med gebrokken engelsk :p

 

 

Nå hadde jeg i linken kopiert tidspunktet hvor Lisa begynner å snakke for å spare deg for litt scotsk askent :p (og for å gjøre det mer relevant til AMD Ryzen tråden!)

Lenke til kommentar

Yay, da har jeg fått hk og ram også så jeg er klar til oppgradere plex serveren :evil:

 

Ganske fornøyd, ga totalt 3k for 1700x, prime 370 pro(gikk for dette pga 8xSata) og 8gb med generisk kingston ram(til prisene justeres)

post-166959-0-31678700-1527746185_thumb.jpg

 

Cpu skal vist klare 4Ghz@1,44V og 3,8@1,22V uten at jeg har testet enda så tenkte å sette en liten offset å sette den på 3.7-3.8 så den ikke trekker så mye mer strøm enn nødvendig.

 

Hvilken agesa anbefales for best oc av ram og cpu? Gir drallen i specter/melt down patcher..

Lenke til kommentar

Yay, da har jeg fått hk og ram også så jeg er klar til oppgradere plex serveren :evil:

 

Ganske fornøyd, ga totalt 3k for 1700x, prime 370 pro(gikk for dette pga 8xSata) og 8gb med generisk kingston ram(til prisene justeres)

amd.jpg

 

Cpu skal vist klare 4Ghz@1,44V og 3,8@1,22V uten at jeg har testet enda så tenkte å sette en liten offset å sette den på 3.7-3.8 så den ikke trekker så mye mer strøm enn nødvendig.

 

Hvilken agesa anbefales for best oc av ram og cpu? Gir drallen i specter/melt down patcher..

Nyeste bios er en vinner :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cpu skal vist klare 4Ghz@1,44V og 3,8@1,22V uten at jeg har testet enda så tenkte å sette en liten offset å sette den på 3.7-3.8 så den ikke trekker så mye mer strøm enn nødvendig.

 

Så stor vcore økning for 200 Mhz. Da hadde jeg også bare hatt den på 3.8 Ghz. 

Lenke til kommentar

 

Cpu skal vist klare 4Ghz@1,44V og 3,8@1,22V uten at jeg har testet enda så tenkte å sette en liten offset å sette den på 3.7-3.8 så den ikke trekker så mye mer strøm enn nødvendig.

Så stor vcore økning for 200 Mhz. Da hadde jeg også bare hatt den på 3.8 Ghz.

Jupp, det jeg også tenkte. Skal gjøre egne tester selv siden det der er bare ordet til en random fyr på finn:P akkurat nå er været for fint til å holde på med pc så vi får se over helgen
Lenke til kommentar

Endelig fått tid til å teste ut Ryzen riggen.

 

Fikk til minnet ganske greit mtp at det er de kjipeste brikkene man finner  :tease:

Kingston value 2133

Blir å teste med G.skill brikkene fra 299 riggen etterhvert

 

Men ja, den funker knall som plex server om noen lurte :p

 

post-166959-0-87298800-1528365496_thumb.jpg

 

Damn, fått brikkene stabil på 3000nå og får benchmarke på 3200!

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Endelig fått tid til å teste ut Ryzen riggen.

 

Fikk til minnet ganske greit mtp at det er de kjipeste brikkene man finner  :tease:

Kingston value 2133

Blir å teste med G.skill brikkene fra 299 riggen etterhvert

 

Men ja, den funker knall som plex server om noen lurte :p

 

attachicon.gifryzen 4 ghz2.jpg

 

Damn, fått brikkene stabil på 3000nå og får benchmarke på 3200!

De minnebrikkene var jo helt rå! Fikk selv til å klokke opp CL15 2133-brikken i bærbar-pcen til CL14 2400 og syntes det var bra, men det du har greit var virkelig imponerende!

Lenke til kommentar

De minnebrikkene var jo helt rå! Fikk selv til å klokke opp CL15 2133-brikken i bærbar-pcen til CL14 2400 og syntes det var bra, men det du har greit var virkelig imponerende!

 

post-166959-0-51126100-1528372168_thumb.jpg

 

Nesten fått inn 24/7 settings nå.

3.75 Ghz(server trossalt)

 

Pleier å kjøre 1000% ramtest for å være sikker så er ikke langt unna stabile på 3133 cl14 med kingston value brikker.

Har en misstanke om at IMC er ganske god på denne cpuen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...