Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Har det vært noe rykter om Ryzen 7 til laptoper, blir det i så fall en M modell, eller får vi desktop versjon?

Vurderer å donere bort min stasjonære til min sønn, å heller kjøpe en laptop med litt futt i til meg selv.

Ble vist frem en ASUS ROG laptop på Computex med R7 1700 ja. Ikke en "mobile" chip heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nizzen og dere andre, etter å ha sett TR reviews, skal dere kjøpe en da?

 

Personlig må jeg si at 7900X eller kommende 8700K passer meg bedre. Har jo egentlig all flertråd ytelsen jeg trenger med min gamle 5960X. 2 kjerner mer som 7900X har er mer enn nok skulle jeg ønske det lille extra. Så høyere IPC/klokkehastighet er mer hva jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Noen nevnte at det var store forskjeller i ytelse på de forskjellige banene i BF1.

 

Da blir resultatene slik: 

 

I7 7800X 4700/3000 on 3200 på minnet: Min FPS 114 - Max FPS 173 - Avg FPS 141 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

R7 1700 3850 on 2993 på minnet: MIN FPS 91 - Max FPS 174 - Avg FPS 115 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

Alt er identisk utenom CPU/HK. GPU var på 2050/+500 on mem.

 

Om folk er intr.. :-P

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Noen nevnte at det var store forskjeller i ytelse på de forskjellige banene i BF1.

 

Da blir resultatene slik: 

 

I7 7800X 4700/3000 on 3200 på minnet: Min FPS 114 - Max FPS 173 - Avg FPS 141 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

R7 1700 3850 on 2993 på minnet: MIN FPS 91 - Max FPS 174 - Avg FPS 115 - 64 players Conquest on Soissons - Ultra preset - 1440P

 

Alt er identisk utenom CPU/HK. GPU var på 2050/+500 on mem.

 

Om folk er intr.. :-P

22.61% økning i avg fps

 

25.27 økning i min fps.

 

 

Ca 25% forskjell får jeg også i mange tilfeller mellom ryzen max oc og 7800x max oc.

 

Ikkje tilfeldige tall tydeligvis

Lenke til kommentar

Noen som har lest alt av TR benchmarks og kan gi meg en TL;DR? Gjerne unbiased takk :) Eneste jeg har fått med meg er at det er hittil bedre enn Intel på workstation, men kun pga #cores og fortsatt dårligere på IPC (obviously). Suger til gaming sammenlignet med i9 7900x og sikkert samme med i9 7800x.

 

Edit: 

 

 

Interessant og innovativ måte å fikse RAM latency på! Distributed for workstation og Local for gaming :p

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

"Suger" til 1080p gaming er en presisering som bør gjøres. Ingen kommer til å kjøpe en TR for primært gaming. Og ihvertfall ikke i 1080p. Driver man med produktivitet som 3D, film og bilderedigering, så sitter man i dag ikke på en TR og en 1080p skjerm. Så at Intel CPU'ene vinner i 1080p gaming er kun interessant om man tenker på potensiell fremtidig ytelse. Dvs. Når fremtidige skjermkort gir samme fps i 4K, som dagens skjermkort gir i 1080p i dag. Spørsmålet er om når den tid kommer, hvorvidt de aller fleste nye spill da er optimert for flertråds ytelse. Og at TR dermed kommer til å bli bedre og bedre med tiden..

 

Det blir i dagens bruk egentlig ganske enkelt i prioritert rekkefølge:

 

Gaming i 1080p/(marginalt 1440p) + produktivitet i 1440p/4K = Intel

 

Produktivitet i 1440p/4K + Gaming i 1440p/4K = TR

 

Eller sagt på en annen måte: Man kjøper ikke TR til gaming, men man trenger heller ikke en dedikert maskin til gaming når man allerede har en maskin med TR..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Suger" til 1080p gaming er en presisering som bør gjøres. Ingen kommer til å kjøpe en TR for primært gaming. Og ihvertfall ikke i 1080p. Driver man med produktivitet som 3D, film og bilderedigering, så sitter man i dag ikke på en TR og en 1080p skjerm. Så at Intel CPU'ene vinner i 1080p gaming er kun interessant om man tenker på potensiell fremtidig ytelse. Dvs. Når fremtidige skjermkort gir samme fps i 4K, som dagens skjermkort gir i 1080p i dag. Spørsmålet er om når den tid kommer, hvorvidt de aller fleste nye spill da er optimert for flertråds ytelse. Og at TR dermed kommer til å bli bedre og bedre med tiden..

 

Det blir i dagens bruk egentlig ganske enkelt i prioritert rekkefølge:

 

Gaming i 1080p/(marginalt 1440p) + produktivitet i 1440p/4K = Intel

 

Produktivitet i 1440p/4K + Gaming i 1440p/4K = TR

 

Eller sagt på en annen måte: Man kjøper ikke TR til gaming, men man trenger heller ikke en dedikert maskin til gaming når man allerede har en maskin med TR..

Når fremtidige skjermkort får lik fps i 4k som 1080p nå, så blir vel latency like viktig? Det ser man med 1440p allerede nå, f.eks i bf1 :)

 

Mulig vi snakker om det samme :p

 

Litt skuffa over at ikkje større cache resulterte i noe særlig høyere "ipc" ytelse.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...