Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det ble dette hovedkortet sammen med 16 core TR :http://www.asrock.com/mb/AMD/Fatal1ty%20X399%20Professional%20Gaming/index.asp

 

 

Kan jeg spørre deg hvorfor det, og ikke Asus Zenith Extreme kortet?

Fordi jeg er veldig fornøyd med fatality pro til min Ryzen 1800x :)

 

Har faktisk hatt flere Asrock kort enn Asus. Nå har jeg 3 Asrock og 2 asus hk, samt ett msi. Solgte nettopp ett x99 asro k ws. Mest features for pengene har de ofte også.

Lenke til kommentar

Kan vel legge til at jeg har målt temperaturene manuelt på Asrock kortene og jeg mener at de har gjort en særdeles god jobb, morsomt når butikkansatte er like engasjerte som deg selv og har tid til å vise hva de har funnet. Så får man en del anekdoter om hovedkort fra konkrete produsenter som gang på gang gjør omtrent de samme tabbene og kommer til for kort når kjøleløsningene blir montert på kortene.

 

Skal ikke si noe navn på 3 bokstaver her for å røpe hvem det gjelder :p
 

Edit : Bør vel påpeke at jeg målte kun på 2 Asrock kort for Ryzen platformen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

 

Som forventet det resultatet, men jeg vil fortsatt ikke anbefale 7700K over R7 1700 til noen pr dags dato, med tanke på hvor like de er i pris, og at det er så nære i spilling men R7 gjør absolutt alt annet mye mye bedre.

 

 

Ja å kjøpe en 4-kjerne CPU i 2017 er kanskje ikke det lureste, men folk har jo ulike behov da.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil så gjerne at 7700K skal være et bedre kjøp, men det er den bare ikke :p

 

Ikke objektivt sett iallefall.

Har jeg ikkje skrevet. Jeg liker å skrive fakta utifra egne tester og erfaringer. Skrive trosberetninger er ikkje min greie, selv om jeg kommer fra bibelbeltet på sørlandet ;)

 

Ryzen 1600 med 3200c14 minne er jo en gamer vinner, samme med 7800x 6 kjerner. Man betaler for bedre ytelse på intel, om prisen er verdt forskjellen kommer jo ann på mange faktorer. Hvilke spill, hvilke skjermkort, skjerm og andre forventninger. Er jo ingen ren fasit. Rene løgner derimot...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ulempen med Ryzen er at de fleste er stuck på 3900mhz..

Hadde Ryzen klokket til 4500-4700 så hadde det vært en Intel-killer deluxe.

 

Jeg er dog enig ang. 7700K. Jeg har prøvd 7700K og likte den ikke særlig da den rett og slett ble "voldtatt" (Dvs. bottlenecking og 100% bruk) med 1440P gaming parret med et 1080Ti i Battlefield 1 64 spillers servere.

 

Var ofte CPU lå på 100% og GPU lå på 85-95%.. Da var 7700Ken på 5 ghz. GPU var dog overklokket.

 

Derfor syntes jeg at 7800X er fint valg for meg personlig. Høy IPC, kan klokkes høyt og er en fin miks mellom kjerner og hastighet.

Lenke til kommentar

 

Ryzen 1600 med 3200c14 minne er jo en gamer vinner, samme med 7800x 6 kjerner. Man betaler for bedre ytelse på intel, om prisen er verdt forskjellen kommer jo ann på mange faktorer. Hvilke spill, hvilke skjermkort, skjerm og andre forventninger. Er jo ingen ren fasit. Rene løgner derimot...

 

 

mm, du snakker plutselig om 7800x også kaller du meg en løgner. Good deal.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ryzen 1600 med 3200c14 minne er jo en gamer vinner, samme med 7800x 6 kjerner. Man betaler for bedre ytelse på intel, om prisen er verdt forskjellen kommer jo ann på mange faktorer. Hvilke spill, hvilke skjermkort, skjerm og andre forventninger. Er jo ingen ren fasit. Rene løgner derimot...

 

mm, du snakker plutselig om 7800x også kaller du meg en løgner. Good deal.

Skrev jeg det at du var løgner? Nei

 

Toxic? :p

 

Tåkeprat?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...