Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

 

Har lest at ASrock hovedkort har mye "barnesykdommer" når det kommer til AMD og at bios er vansklig/problematisk å oppdatere.

 

Har ingen erfaringer med dette merket så derfor jeg spør :)

 

Skulle ønske at det gikk ann å "bygge" sitt egent hovedkort.. Tatt vekk unødvendige ting som lyd utgang og wifi og heller lagt til tinger som man trenger.

Asus corsair hadde flere problemer enn alle x370 korta til Asrock til sammen ;)

 

De som hadde problemer kjøpte billig minne. De uten problemer hadde skikkelig g.skill minne :)

<snip>

 

Det var litt vel bastant.

:)

De som absolutt skulle kjøre minnet på en gitt setting ("overklokket", dvs over en gitt speed) hadde problemer.

 

Jeg kjøpte billig minne og har ikke hatt noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

 

De som absolutt skulle kjøre minnet på en gitt setting ("overklokket", dvs over en gitt speed) hadde problemer.

 

Jeg kjøpte billig minne og har ikke hatt noe problem.

 

Men da kjører du brikkene på stock 2133 eller 2400 da regner jeg med?

 

Jeg har svart nok i denne tråden, men det drukner vel i all "spammen" fra de som vil ha guide fra Nizzen om hvordan de kan få til å kjøre det dyre minnet sitt på den hastighet de er "spcec'ed" til.

Som kunne være en fin måte på å få testet hvor dårlig enkelte bios'er var (til å begynne med) på Ryzen-platformen, og at reinstallasjon kan være en tidkrevende prosess.

 

En gang til:

 

Det er lenge siden jeg kjørte på annet enn stock.. særlig på minne...

Kun litt tweak/test når "riggen" er ny(av ren nysgjerrighet&friske opp "gamle kunster").

Hva andre priorieterer mtp stabilt system er jeg ferdig med å kommentere...

Lenke til kommentar

alle hovedkort på AM4 sokkel har vel hatt litt issues opp igjennom, men alle fikset opp via software/firmware. 

 

det som er interessant er ytelsen med G.skill på 3200Mhz kontra Crucial 2133 overklokket til 2800Mhz. omtrent tilsvarende ytelse i testene jeg har kjørt. dette har vel med DS osv å gjøre? jeg har kun testet på ITX hovedkortet til ASRock med 1800X.

Lenke til kommentar

 

Kan du vise meg forskjellen i bruk mellom 2133 vs 3200 :)

 

 

Da tenker jeg ikke på test programmene, men hva du ser på skjermen din i spill.

Jeg kjøper 2133 eller 2400. Tenker watt jeg. :)

 

lol

 

Hehe. Av att ett test programm ikke viser hele sannheten. Har du oc som hobby, da vil 3200 brikkene hjelpe :)

Men, men. Skal ikke mase mere om dette.

Alt er tomt på lager det jeg skal ha. Bytte ut 6800 med ryzen 1800x

Lenke til kommentar

Jepp Ct. Om du klokker som fann er 3200 bedre. Men vi som ikke gjør det er det penger i dass.

PS: 5w er mye om du her 10 maskiner :)

Bruker ca 2.7w med alt på, nå i disse varme tider ligger jeg på ca 12,1500 watt.

 

Penger i dass er relativt Kjetil. Du overklokker skjermkorta dine og kjører viftene på dem på 100%, alt for å få noen få PPD mer enn stock til foldinga. Jeg orker ikke den støyen, for meg er det bortkastet.

 

Folk kjøper raske RAM brikker for å få mer ytelse. For noen er 15 fps mer i ett spill verdt det. Benchmarks trenger vi for å vise den forskjellen, for ja når man faktisk spiller så er det vanskelig å se den forskjellen, selv om den er der. Om den extra ytelsen er verdt det får være opp til hver og en. En slags sweetspot i dag virker å være DDR4 3200 Mhz CL14 brikker, så man må ikke kjøpe de dyreste der ute heller :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...