Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

First look review på Threadripper fra Hothardware. De har fått leke med en Alienware Area-51 Threadripper Edition.

 

https://hothardware.com/reviews/amd-threadripper-1950x-performance-preview

De har fått beskjed fra Amd å kun benche disse? og så fikk de nerfet 7900x med 2666 mhz ram. Flaut...

 

 

Ser ut som det er innafor speccen til Intel og: https://ark.intel.com/products/123613/Intel-Core-i9-7900X-X-series-Processor-13_75M-Cache-up-to-4_30-GHz

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

First look review på Threadripper fra Hothardware. De har fått leke med en Alienware Area-51 Threadripper Edition.

 

https://hothardware.com/reviews/amd-threadripper-1950x-performance-preview

De har fått beskjed fra Amd å kun benche disse? og så fikk de nerfet 7900x med 2666 mhz ram. Flaut...

 

 

Ser ut som det er innafor speccen til Intel og: https://ark.intel.com/products/123613/Intel-Core-i9-7900X-X-series-Processor-13_75M-Cache-up-to-4_30-GHz

 

Tror ikke du skjønte poenget helt..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skjønner jeg poenget til Nizzen, poenget mitt er vel at under testmiljøer så er det vel greit å teste med det som er produsentenes anbefaling. Dette er en diskusjon som har vært før, skal man teste OC eller skal man teste produsentenes anbefaling?

 

Om man skal teste *CPU* vs CPU så mener jeg at alle de andre faktorene skal være så like som mulig, altså eliminere "feilkilder". Threadripper hadde vel også 2666MHz RAM?

 

Skal man teste hele *systemet* så er jeg enig, da kan man guffe på med det man ønsker av hva produktene har av potensiale.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Fikk akkurat melding at 1950x er sendt fra Proshop, kan dessverre ikke hente den på postkontoret før etter 19 august pga. ferie

 

Hva valgte du av hovedkort, RAM og kjøling da?

 

Bestilte X399 Taichi, Kraken X52, G.Skill TridentZ 32GB (4x8GB) 3600 Mhz, EVGA SuperNOVA 1000 G3 i en seperat ordre (ikke sendt enda).

Slo på stortromma i år for oppgradering av maskinen. Kommer til fortsette å bruke 980ti jeg allerede eier i kanskje i et eller to år til.

 

Er ikke 100% sikker på kjølingen jeg valgte, da jeg leste på Hardocp at Asetek sine vannpumper er konvekse, mens IHS'en på threadripper er flat, kanskje jeg bytter til Noctua U14 SE-TR4 som har blitt lagt ut på proshop nå.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hva han prioriterer. Må han ha 144 fps stabilt trenger han kraftigere GPU, men 980 ti er fortsatt et habilt kort. Det var det beste grafikkortet på markedet for 15 måneder siden. Kjører alle spill i 1440p med ultra settings uten problemer.

 

Gir mening å ivestere tungt i plattform og CPU, og heller oppgradere GPU når den blir en (for merkbar) flaskehals.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Jeg har også Threadripper 1950x på vei fra Proshop, ser ut som den blir levert i morgen.

Hovedkort som er bestilt er MSI X399 GAMING PRO CARBON AC, usikker på leveringsdato på det dessverre :(

Corsair Vengeance LED White DDR4-3000 QC - 32GB (4x8GB 3200mhz, usikker på hvorfor det står 3000)

Jeg var veldig usikker på valget av ram så jeg tok ett kit som ikke er altfor dyrt, tenker å oppgradere til 64GB etterhvert.

 

Kjøling blir en Corsair H110v1 hvis den passer...evt så bestiller jeg en H115, håper H110v1 passer så jeg kan vente med å kjøpe skikkelig kjøling til jeg får sett tester av standard areal vs threadripper tilpasser areal.

 

Endelig AMD system igjen  :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har også Threadripper 1950x på vei fra Proshop, ser ut som den blir levert i morgen.

Hovedkort som er bestilt er MSI X399 GAMING PRO CARBON AC, usikker på leveringsdato på det dessverre :(

Corsair Vengeance LED White DDR4-3000 QC - 32GB (4x8GB 3200mhz, usikker på hvorfor det står 3000)

Jeg var veldig usikker på valget av ram så jeg tok ett kit som ikke er altfor dyrt, tenker å oppgradere til 64GB etterhvert.

 

Kjøling blir en Corsair H110v1 hvis den passer...evt så bestiller jeg en H115, håper H110v1 passer så jeg kan vente med å kjøpe skikkelig kjøling til jeg får sett tester av standard areal vs threadripper tilpasser areal.

 

Endelig AMD system igjen :w00t:

Med dette produktet (cpuen) følger det med en Socket TR4 bracket som gjør at disse kjølerene er kompatible:

Corsair Hydro Series H115i

Corsair Hydro Series H100i v2

Corsair Hydro Series H105

Corsair Hydro Series H80i v2

NZXT Kraken X62

NZXT Kraken X52

EVGA CLC 280

 

?

Lenke til kommentar

Fytti rakkern den er stoooor! Men ser umåtelig bøs ut også  :dribble:

 

Det sies at det er ikke størrelsen det kommer an på....men de tar feil  :lol:

 

Hmm kanskje man bør bruke et kredittkort til å spre pastaen utover IHS? Iallefall for de kjølerene som har coldplate som dekker hele IHS'en (som de kommende til Noctua).

Lenke til kommentar

Her tror jeg bare hadde lagt en feit strip på langs, siden det er så  mye å gå på med spredning. Kredittkort-trikset har jeg prøvd før, og da spredd på altfor tynt slik at det nesten ikke ble kontakt og resultatet ble varmt (90 grader stock på HW-E), litt fort gjort å være gjerrig da. Min erfaringer i alle fall at det er greit å legge litt for mye, og heller la det presses ut på siden, men her er jo det en ikke-sak uansett :)

Blir spennende å se flere tester av denne altså, håper den kan klokkes litt i alle fall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...