KriB Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 (endret) Er det mulig? Fins det et prog som gjør det? Er litt nysgjerrig på tempen på mine tre WD 120 GB SE disker. To av dem står foran en vifte, mens den ene ikke fikk plass foran viften siden jeg hadde for kort kabel. Lurer på om det er vits å investere i kabel bare for å få ned tempen. Lurer på hvor mye det har å si. (Jeg kan kjenne forskjell på dem med hånden). Endret 18. november 2003 av KriB
Sunseeker Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 HDD Health v2.1 fra http://www.panterasoft.com/ viser S.M.A.R.T. info i Windows. Jeg finner imidlertid ingen info om temp. (på mine disker iallefall) som vel var det du var ute etter...
Vidarak Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Info om temp kommer ann på om disken støtter det. Det funker på mine Seagate-disker (160GB 7200.7 S-ATA). Har HDD Health her men det irriterer meg at den driver og varsler hele tida om raw read error eller noe sånt. Har derfor skrudd av programmet.
KriB Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 (endret) Liten notis om programmet. Det finner kun to av tre disker, noen som vet om den bare sjekker IDE0? Der står to av diskene som Master/Slave, mens den tredje står som Slave på IDE1 "bak" en CD-Brenner som Master. Noen som vet noe? Edit: skriveleif Endret 18. november 2003 av KriB
covah Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Det støtter tydeligvis ikke store disker heller. Mine 200 og 160 Gb disker vises som 134 Gb disker. De er koblet på en extern kontroller, kanskje det er det som er problemet?
ripset Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Prøv Dtemp, jeg bruker det på min maskin, og det fungerer utmerket. Last ned her : Dtemp
Simen1 Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Prøv Dtemp, jeg bruker det på min maskin, og det fungerer utmerket. Last ned her : Dtemp Det funker utmerket her også. (Har to Seagate-disker på 160GB) Den ene er 38'C og den andre er 43'C. Du kan også se annen S.M.A.R.T. info med dette.
covah Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Utmerket? Den viser alle diskene mine som 128 Gb, noe de ikke er. Dessuten viser den bare tempen på den første disken (finner ihverfall ikke noen måte å forandre det på).
diskvask Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Den fant alle mine disker og, 1x IBM og 2x Seagate. Seagate 7200.7 160GB lå på over 50 grader. :o
Simen1 Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Utmerket?Den viser alle diskene mine som 128 Gb, noe de ikke er. Dessuten viser den bare tempen på den første disken (finner ihverfall ikke noen måte å forandre det på). Hmm.. Jeg måtte sjekke selv, og det samme skjer her. 160GB'ene mine oppgis til å være 128GB i Dtemp. Sikkert bare programmet som ikke er programert for større disker. Håper de lager en fiks etter hvert.
SunMaster Skrevet 19. november 2003 Skrevet 19. november 2003 Dtemp leser temperaturen fint på de to 250gig maxtor sata diskene mine, men påstår at størrelsen er 796gig. Tempen ligger på 43-44 grader, opp mot 50 når de stresses. Men funker fint gjør det
CFD Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Selv bruker jeg activesmart.. Overvåker smart så det gjør det samme.. Får litt rare verdier til tider ,men de kommer jo ifra SMART så det er jo ikke programmet som tuller
Amnio Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Mine Seagate Barracuda V 120GB og Barracuda 7200.7 120GB ligger på henholdsvis 24 og 26 grader. Har derfor problemer med å forstå hvordan dere da kan oppleve temperaturer som svever opp mot 50. Bruker SIGuardian litt innimellom, dette programmet spår ved hjelp av statistikk over feil når disken din vil feile. Har ikke prøvd de andre programmene dere nevner. Det som derimot er verdt å nevne er IBMFeatureTool, som gir deg mulighet til å stille om på hvordan disken din yter/bråker, altså hvor mye den vektlegger kjapphet overfor stillhet. Dette kjekke verktøyet finnes på ibms sider, men alle funksjonene fungerer selvsagt ikke på alle disker.
zxni Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Er det mulig? Fins det et prog som gjør det? Er litt nysgjerrig på tempen på mine tre WD 120 GB SE disker. To av dem står foran en vifte, mens den ene ikke fikk plass foran viften siden jeg hadde for kort kabel. Lurer på om det er vits å investere i kabel bare for å få ned tempen. Lurer på hvor mye det har å si. (Jeg kan kjenne forskjell på dem med hånden). Kan du ikke forlenge ledningen ? Har jeg gjort.
KriB Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 Kan du ikke forlenge ledningen ? Har jeg gjort. Joda, ville bare se hvor mye en 12 cm vifte som blåser rett på diskene har å si for tempen.
Calm Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Er det mulig? Fins det et prog som gjør det? Er litt nysgjerrig på tempen på mine tre WD 120 GB SE disker. To av dem står foran en vifte, mens den ene ikke fikk plass foran viften siden jeg hadde for kort kabel. Lurer på om det er vits å investere i kabel bare for å få ned tempen. Lurer på hvor mye det har å si. (Jeg kan kjenne forskjell på dem med hånden). WD 120GB SE disker støtter ikke temperaturavlesning gjennom S.M.A.R.T... Har to av disse selv, samt en WD 80GB og en Raptor... Den eneste av diskene mine som jeg finner noe temperatur på er Raptoren!
Orjanp Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Min Hitachi disk i Thinkpad T30 viser 49 grader med DTemp. HDDHealth viser ikke temp hos meg heller.
Star Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Min WDC 80 V.2.0 ligger på 34c Samsungen ( 80gb ) ligger på 35c Begge fungerer både i dtemp og hdd health
KriB Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 WD 120GB SE disker støtter ikke temperaturavlesning gjennom S.M.A.R.T... Har to av disse selv, samt en WD 80GB og en Raptor... Den eneste av diskene mine som jeg finner noe temperatur på er Raptoren! Aha! Da er det ikke jeg som begynner å bli flaggermusblind allikevel. Da er det ikke noe sted man kan se temp på dem da?
SunMaster Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Mine Seagate Barracuda V 120GB og Barracuda 7200.7 120GB ligger på henholdsvis 24 og 26 grader. Har derfor problemer med å forstå hvordan dere da kan oppleve temperaturer som svever opp mot 50. Kommer an på romtemperature. Med din drivetemp bør temperaturen i rommet være ca. -5 Min romtemp er 22-23, temp inne i kassen på 30-35, diskene rundt 10 grader over det igjen, opp mot 20 grader over kassetemp, noe som er helt i tråd med http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php I følge storagereview ligger din disk 0,2 grader lavere enn mine disker, etter mitt syn likt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå