Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen der ute som kan hjelpe en noob?

Trenger ny mobil da min 4-5 år gamle Sony begynner å svikte.

Aldri hatt Samsung bortsett fra en 1 år gammel tv og 3-4 år gammelt Note nettbrett.

S7 ser jo veldig spennende ut men hvordan er lyd kvaliteten på musikk via "Jack" kontra Sony?

Jeg bruker lesebriller så da er kanskje VR brillene noe jeg ikke får glede av?

 

Har hatt Sony en stund selv så kan ikke svare deg på lyd kvaliteten, men har sett på flere youtube videoer at det vistnok ikke er noe problem med briller. 

Han her bruker briller og forteller at det går greit.

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

 

Noen der ute som kan hjelpe en noob?

Trenger ny mobil da min 4-5 år gamle Sony begynner å svikte.

Aldri hatt Samsung bortsett fra en 1 år gammel tv og 3-4 år gammelt Note nettbrett.

S7 ser jo veldig spennende ut men hvordan er lyd kvaliteten på musikk via "Jack" kontra Sony?

Jeg bruker lesebriller så da er kanskje VR brillene noe jeg ikke får glede av?

 

Har hatt Sony en stund selv så kan ikke svare deg på lyd kvaliteten, men har sett på flere youtube videoer at det vistnok ikke er noe problem med briller. 

Han her bruker briller og forteller at det går greit.

 

 

 

Takk for video link Demonickon,den forklarte mitt spørsmål godt   :)

Er veldig usikker på telefonen av flere grunner,blir veldig uvant å gå til en dobbel så stor tlf :/

Om sommeren i tynn shorts og t-shirt så blir den "vanskeligere" å drasse med seg.

Takk for link ....ravensp....skumleste den før jeg posta her men fikk ikke med meg noe om det jeg lurte på,kanskje jeg ikke titta godt nok.

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar

s7 vs s7 edge?

 

hvem er best for hvermansen totalt sett?

 

jeg heller mot edge Pga batteri men usikker på om jeg liker størrelsen. har en g4 i dag og den gpr AKKURAT.

Jeg har bestilt s7 edge. Den er visst litt mindre enn iphone 6 plus og jeg synes at iphonen min er en perfekt størrelse for meg værtfall. Så jeg tror s7 edge blir perfekt. S7 blir kanskje litt liten. Man ser jo ikke noe. Blir liten skjerm.

Endret av demendet
Lenke til kommentar

s7 vs s7 edge?

 

hvem er best for hvermansen totalt sett?

 

jeg heller mot edge Pga batteri men usikker på om jeg liker størrelsen. har en g4 i dag og den gpr AKKURAT.

 

Bestilte først en flat, men endret ordren min til Edge etter en hands-on. Jeg gikk for Edge pga størrelsen, batteriet, etc. Selv om skjermen buer ut, gjør ikke noe med at bilder eller websurfing "bøyer" seg mye heller. Går selv fra en S5 med 5.1".

Lenke til kommentar

s7 vs s7 edge?

 

hvem er best for hvermansen totalt sett?

 

jeg heller mot edge Pga batteri men usikker på om jeg liker størrelsen. har en g4 i dag og den gpr AKKURAT.

 

Telefonene er jo identiske, sett bort fra skjermstørrelse og batteri. Så spørsmålet man må stille seg selv er hvilken størrelse på telefonen man vil ha, og om den buede skjermen gir deg noe funksjonalitet du trenger, også får vi vente å se om de ekstra 600mah som batteriet til edge har gjør noe forskjell på batteritiden.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

s7 vs s7 edge?

 

hvem er best for hvermansen totalt sett?

 

jeg heller mot edge Pga batteri men usikker på om jeg liker størrelsen. har en g4 i dag og den gpr AKKURAT.

 

Jeg vet ikke om jeg fant riktig modell på prisjakt, men jeg regner med det da er snakk om G4 med 5,2" skjerm.

 

LG: 72,6 x 142,7 x 9,85

S7: 72,6 x 150,9 x 7,70

 

Så S7 er bare litt lengre men tynnere så vil tro den er bedre i hånda enn G4. Ganske godt gjort av Samsung når skjermen er 0,3" større.

 

Anbefaler Edge'n ihvertfall. Har holdt begge og Edge'n er bedre i hånda og "liten" for å være 5,5"

 

Her kan du sammenligne. Vet ikke om det er riktig modell, men det er bare å finne riktig.

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

 

Den store postens sporing av s7tråden.... Denne tråden er totalt uinteressant de neste dagene

Haha folk blir voldsomt desperate, er jo bare snakk om noen dager...

 

Er jo ikke rart. Jeg ser på meg selv som en person som har alltid elsket å hente pakker fra posten og det er alltid digg å åpne de også:) Ser ikke noe galt med at man gleder seg til å få en helt ny telefon med en virtuell reality headset. Jeg prøvde headsettet på telenor sjappa og det var helt sykt. Gleder meg til å få sånn hjem til meg  neste uke :)

Lenke til kommentar

 

 

Den store postens sporing av s7tråden.... Denne tråden er totalt uinteressant de neste dagene

Haha folk blir voldsomt desperate, er jo bare snakk om noen dager...

 

Er jo ikke rart. Jeg ser på meg selv som en person som har alltid elsket å hente pakker fra posten og det er alltid digg å åpne de også :) Ser ikke noe galt med at man gleder seg til å få en helt ny telefon med en virtuell reality headset. Jeg prøvde headsettet på telenor sjappa og det var helt sykt. Gleder meg til å få sånn hjem til meg  neste uke :)

 

 

Forstår jo selvfølgelig det, men mange her har jo vært så drøye at de spammer ned kundeservice angående treg leveranse av en ulansert telefon. Kundebehandlerene har nok å sti med, trust me :-)

Endret av danielc^
Lenke til kommentar

Er det egentlig noe poeng i å velge Edge-versjonen? 

Slik jeg har sett det, så får jeg litt ekstra batteri og en fancy skjerm for 1000kr ekstra.

Tanker?

 

Større skjerm og mer komfort (ihvertfall synes jeg det). I tillegg til større batteri. Synes selv det lett var verdt 1000kr ekstra. Er du usikker så dra å se på de i butikken. Innmaten er lik så det er egentlig bare størrelsen for det meste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Hjeeeeelp!!! Får en Edge i posten nå, den er svart, men jeg har samtidig bestilt en gull et annet sted, men der må jeg vente 3 uker til. Hvilken farge bør jeg velge! Jeg vet virkelig ikke hvem som er finest! Uuuuææææh!

Lenke til kommentar

Hjeeeeelp!!! Får en Edge i posten nå, den er svart, men jeg har samtidig bestilt en gull et annet sted, men der må jeg vente 3 uker til. Hvilken farge bør jeg velge! Jeg vet virkelig ikke hvem som er finest! Uuuuææææh!

Svart! Jeg synes gull ble litt for fancy/forstyrrende. Jeg hadde selv veldig lyst på sølv, siden den var den peneste, men det ser ikke ut som om den selges i Norge. :(

Lenke til kommentar

 

Er det egentlig noe poeng i å velge Edge-versjonen? 

Slik jeg har sett det, så får jeg litt ekstra batteri og en fancy skjerm for 1000kr ekstra.

Tanker?

 

Større skjerm og mer komfort (ihvertfall synes jeg det). I tillegg til større batteri. Synes selv det lett var verdt 1000kr ekstra. Er du usikker så dra å se på de i butikken. Innmaten er lik så det er egentlig bare størrelsen for det meste

 

Mja, vil nå helst bestille før lansering da jeg får med gratis VR..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...