Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått lekt meg kvalm med Gear VR. Som en tidligere eier av DK2 så er det greit, ikke mer. Blir mye lettere kvalm her en Riften. Telefonen blir også sinnsykt varm. Har opplevd faktisk at hele greia hang seg og alt ble låst, og det uten at jeg brukte VR. Til slutt bare restartet den. Ikke akkurat et godt førsteinntrykk. Ellers er mobilen strøken. Veldig fornøyd med kamera.

 

Det som var mest morsomt var faktisk at min datter på snart 2 år DIGGET VR. Jeg lot henne teste Ocean Rift og hun sa "oj" og prøvde å ta på fiskene :p Utrolig at til og med en på 1 år lar seg rive med av VR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sendt fra Komplett enda, men kan brått spore den, noe jeg ikke kunne tidligere i dag. Fikk vite at de fortsatte å pakke telefoner utover kvelden. Regner med at min kan hentes i morgen ut ifra tidligere erfaringer med levering fra Komplett.

Har du mottatt sporingsnr til posten? Ikke fått noe av komplett enda.. Svart Edge..

Lenke til kommentar

 

 

 

Flere som bestilte fra Telenor 21.02 som ikke har hørt noe i dag? Ikke at det haster ekstremt men litt merkelig at de reklamerer med at de som bestiller først får først også stemmer det ikke :)

 

 

 

 

 

 

 

På facebook sidene til Telenor og Djuice kan det virke som de har sluppet en haug av telefoner i en stor "til pakking", så har man bare begynt å pakke ut ulike modelltyper og fargekombinasjoner.

 

Så vi som har Edge sort, kommer langt bak i køen siden det er flest som har bestilt, og de nok pakker disse som siste "kombinasjonsgruppe".

 

Mange med betydelig senere ordrenummer som har fått enn det jeg sitter med.

Jeg bestilte edge kl 20.00 den 21.feb og har ikke hørt noe! Spurte på Facebook og fikk til svar at telefonen var" til pakking" det var kl 15.40

 

Kan ikke fatte at de har sååå mange foran meg i kø!?

De sender ikke i noe "kø" system, jeg bestilte 19.11, 21.02, og har ikke fått noe. Men en rekke andre modeller som er 1500-3000 ordre bak meg i køen har fått sporingsnummer...

 

Så det er ikke noe utsendelse etter bestillings tidspunkt her.

Sender visst ut etter type telefon, og farge. Så det er egne køer for hver type. En som har bestilt s7 , kan få den før en med s7 edge selv om da han med s7 har bestilt mye senere

Lenke til kommentar

 

Ikke sendt fra Komplett enda, men kan brått spore den, noe jeg ikke kunne tidligere i dag. Fikk vite at de fortsatte å pakke telefoner utover kvelden. Regner med at min kan hentes i morgen ut ifra tidligere erfaringer med levering fra Komplett.

Har du mottatt sporingsnr til posten? Ikke fått noe av komplett enda.. Svart Edge..

 

 

Ingen pakkesporing. Virker som den er pakket og registrert hos Postnord som Komplett bruker, men vil nok først bli sendt ut i morgen. Nærmest som den ligger midt mellom "behandles" og "sendes" nå. Satser på at den kan hentes etter jobb i morgen. 

Lenke til kommentar

 

 

Ikke sendt fra Komplett enda, men kan brått spore den, noe jeg ikke kunne tidligere i dag. Fikk vite at de fortsatte å pakke telefoner utover kvelden. Regner med at min kan hentes i morgen ut ifra tidligere erfaringer med levering fra Komplett.

Har du mottatt sporingsnr til posten? Ikke fått noe av komplett enda.. Svart Edge..

Ingen pakkesporing. Virker som den er pakket og registrert hos Postnord som Komplett bruker, men vil nok først bli sendt ut i morgen. Nærmest som den ligger midt mellom "behandles" og "sendes" nå. Satser på at den kan hentes etter jobb i morgen.

Ok. Flere år siden jeg har handlet hos komplett ser jeg på ordrene mine. Står på "Behandles" hos meg nå, med en gul pil-typ lignende greie. Og 2-3 dagers estimert levering..:/ Håper den er her imorgen! Bor i Oslo..

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lekt meg kvalm med Gear VR. Som en tidligere eier av DK2 så er det greit, ikke mer. Blir mye lettere kvalm her en Riften. Telefonen blir også sinnsykt varm. Har opplevd faktisk at hele greia hang seg og alt ble låst, og det uten at jeg brukte VR. Til slutt bare restartet den. Ikke akkurat et godt førsteinntrykk. Ellers er mobilen strøken. Veldig fornøyd med kamera.

 

Det som var mest morsomt var faktisk at min datter på snart 2 år DIGGET VR. Jeg lot henne teste Ocean Rift og hun sa "oj" og prøvde å ta på fiskene :p Utrolig at til og med en på 1 år lar seg rive med av VR

Har du noen VR-apper å anbefale? Selv digget jeg Titans Of Space, mens Ocean Rift hadde jeg problemer med å kontrollere og ble fort kvalm.

Lenke til kommentar

Spurte Samsung på twitter om mulighet for sølv:

"S7 og S7 edge vil være tilgjengelig i svart, gull og hvit. Men vi skal ta ditt ønske videre internt."

 

Må vel bli hvit da, av tilgjengelige farger.....kanskje....eller...

 

 

Noen som vet om "silver titanium" fargen kommer til Norge? Komplett har enda ikke sendt min svarte edge. 

 

Ser dårlig ut for silver.

Lenke til kommentar

Hyggelig lesing for nye eiere av S7, eller de som vurderer én .

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-s7/277390/alle

 

Fingeravtrykksleser- og funksjon fungerer kanonbra!

 

Kommer nå rett fra S5 til S7. Kjempefordel at det er slutt på å måtte sveipe fingeren over fingeravtrykksleser. Opplåsing er superrask. S6 var aldri noe alternativ siden den ikke hadde støtte for MicroSD. Klok av skade fra tidligere har jeg valgt MicroSD fra Samsung (128GB EVO+). Andre leverandørers MicroSD kan være i tregeste laget og gir utfall eller svak funksjonalitet. Å ha et  MicroSD med gode lese- og skriveytelser er vesentlig for mange applikasjoner som nyttiggjør det eksterne Micro-SD minnet. F.eks. vil det ta noen timer å skrive en stor offline Tidal-katalog, selv til dette forholdsvis raske minnekortet. Samsungs 128GB EVO+ er et MicroSDXC i Class 10 med opp til 80MB/s lesing og 20MB/s skriving som virkelig kan anbefales. Jeg har hatt Class 10-kort fra andre produsenter enn Samsung i Galaxy S3, S4 og S5 som har feilet. Samsungs Class 10-kort har alltid fungert OK.  Har ellers sett veldig frem til en telefon med 32GB internminne, selv om 16GB i S5  aldri ble fullt utnyttet. Jeg har alltid hatt mange app'er installert i tillegg til et par (!!) navigasjonsprogram med offline kart. Det superraske kameraet er også en veldig behagelig nyhet. Jeg valgte S7 Flat pga. størrelse og nettopp ønsket om ikke å komme borti kontrollknapper på kant. Størrelsen er også av stor betydning og 5,1" skjerm er mer enn stort nok i lomma. Onyx Black er en pen telefon. Oppsett av S7 fra S5 er lett med Samsungs overføringsfunksjon med NFC-identifikasjon og også kabeloverføring. Alt av kontaktlister, SMS-meldinger, WiFi-koblinger og app'er var sendt over og installert med OK innstilling i løpet av en drøy time. Ny telefon er alltid en tidstyv og S7 er intet unntak. Kvelden gikk i konfig og sjekk, men allikevel tok det kortere tid og innebar mindre heft enn før. 

Endret av L_Skywalker
Lenke til kommentar

Da har jeg fått lekt meg kvalm med Gear VR. Som en tidligere eier av DK2 så er det greit, ikke mer. Blir mye lettere kvalm her en Riften. Telefonen blir også sinnsykt varm. Har opplevd faktisk at hele greia hang seg og alt ble låst, og det uten at jeg brukte VR. Til slutt bare restartet den. Ikke akkurat et godt førsteinntrykk. Ellers er mobilen strøken. Veldig fornøyd med kamera.

 

Det som var mest morsomt var faktisk at min datter på snart 2 år DIGGET VR. Jeg lot henne teste Ocean Rift og hun sa "oj" og prøvde å ta på fiskene :p Utrolig at til og med en på 1 år lar seg rive med av VR

Hvordan var Field Of View og oppløsningen på Gear VR sammenlignet med DK2? Har lest at noen påstår S7 flat og S7 Edge gir forskjellig FOV, mens andre mener det er identisk pga måten Gear VR er bygd på. Vurderer å bestille S7 flat før Gear VR-tilbudet går ut om noen få dager. Hvilken S7-versjon testet du VR på?

Lenke til kommentar

Var i butikk og holdt i hånda nå. Edge var fæl å holde. Alt for stor for min smak. Syns også den var litt "skarp" i kanten. Så da må det bli flat.

Sort var grusom, så da står det vel mellom gull (som slett ikke var verst) og hvit. Det er vel intet håp om silver...

 

Vil det være "rift" om Gear? Bestiller jeg før 10. så er det kun for å sende Gear rett på finn.no.

Lenke til kommentar

hjelp please

 

Har en 5 år gammel mobil har nå lyst å bestille en EDGE utgave men hvem har det beste tilbudet?
Jeg kan godt vente 2 uker :)
Liker de avrundede kantene på EDGE men betyr det noe når "alle" har diverse deksler uansett?
I dag har jeg kun et billig abonnement hos telenor med 100mb datatrafikk og det holder til meg da jeg kun sjekker noen nettsider osv når jeg er på farten...aldri radio/tv bruk osv men 100mb blir vel for dårlig for en sånn avansert mobil?
Kommer til å måtte ha mere datatrafikk snart når FM radio nettet slukkes men tenker intil videre?

 

takker for innspill :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...