Gå til innhold

Den "Store" unRAID tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
Znerox skrev (På 6.9.2025 den 22.40):

Samsung FIT Plus USB 3.1 Flash Drive 64GB. Ingen problemer med den.

takk for respons. Ble en sandisk cruser blade som var det jeg fikk takk i raskt, men har Samsung FIT på vei posten. Nå sa vel unraid selv at de skulle komme med en løsning som gjør at man ikke blir så bundet til USB drive så det er vel håp 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gadmin skrev (3 minutter siden):

takk for respons. Ble en sandisk cruser blade som var det jeg fikk takk i raskt, men har Samsung FIT på vei posten. Nå sa vel unraid selv at de skulle komme med en løsning som gjør at man ikke blir så bundet til USB drive så det er vel håp 🙂

Bare styr unna Samsung Bar Plus. Vet om flere, inkludert meg selv som har hatt store problemer med disse i bruk ned unraid 

Skrevet
26 minutes ago, ProphetSe7en said:

Bare styr unna Samsung Bar Plus. Vet om flere, inkludert meg selv som har hatt store problemer med disse i bruk ned unraid 

Jeg bruker en slik til Unraid. Altså den ser slik ut (bilde). Brukt siden april 2022 uten noen problemer.

image.png.1059b8b9587168fe4373f9b176e7ea3a.png

Skrevet
Gadmin skrev (42 minutter siden):

Krysser fingrene, det er en litt tullete løsning pt. når minnepenner er såpass avleggs. Jeg har nå kjøpt 3 stk fra Clas så skal være sikret en god tid fremover uansett 😛

Skrevet
Thor. skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker en slik til Unraid. Altså den ser slik ut (bilde). Brukt siden april 2022 uten noen problemer.

image.png.1059b8b9587168fe4373f9b176e7ea3a.png

Dette er den som jeg vet mange har hatt problemer med, men bra det fungerer for deg.

Den der ble forøvrig anbefalt av spaceinvader en gang i tiden, som var grunnen til at jeg kjøpte den.

Skrevet (endret)
Sitat

Hva skal du med ytelse der egentlig? Jeg sverger til USB 2.0-stikker som unraid selv anbefaler.

Tid = penger, hvorfor vente 10x så lenge på ting? En stikke koster deg 350kr, tiden er spart inn på bare en dags bruk. 

Endret av siDDis
Skrevet
2 minutes ago, siDDis said:

Tid = penger, hvorfor vente 10x så lenge på ting? En stikke koster deg 350kr, tiden er spart inn på bare en dags bruk. 

Jeg antar at han mente at det er poengløst med ssd ytelse på en boot usb stick til unraid, siden hele os'et kjører fra ram så det er bare når du lagrer en endring i webui eller noe at det skrives til usb sticken. Og det trenger men akkurat ikke ssd ytelse til.

Skrevet
siDDis skrev (5 minutter siden):

Dette stemmer jo ikke. Det er ikke slik at unraid os kjøres i fra minnepenn, det er kun under oppstart og avslutning at dette vil ha noen betydning. Utover det så kjøres unraid i fra ram. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...