Gå til innhold

Den store LG G5 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung Galaxy S7/7 Edge er ikke lenger aktuelle for mitt vedkommende.

LG G5 kan bli aktuell, men kan også tenke meg å vente til jeg vet mer om Huawei P9. Sistnevnte vil forhåpentligvis ha bedre antenne og batteri.

Når det gjelder tilbehøret som kan snappes på G5, som kamera og lydmodul, vil disse kun passe til G5, naturlig nok. Likevel er det kanskje en mulighet for at etterfølgeren designes slik at det også kan passe der. Kun tiden vil vise.

Heldigvis kan lydmodulen brukes på, eller rettere sagt med andre telefoner. Den kobles til med usb-kabel. Leste om dette på nettet. Her er en video, der modulen kobles til en Nexus 6P:

Lenke til kommentar

Som LG-fanboy forventet jeg ikke annet svar.

Tester vil vise, hvor god denne faktisk er. Er spent på batterilevetiden.

Ja jeg er LG fanboy men jeg har øynene oppe. jeg går gjennom rundt 8 telefoner i året da jeg jobber i bansjen. hvert år siden g2 har jeg foretrekket LG modellene. ikke pga jeg er fanboy men pga jeg har hatt minst tull med de og liker hva de tilbyr.

 

i år har LG kommet med noe nytt imotsetning til de andre. MOduler og vidvinkel kamera.

 

Jeg har som sagt testet lg g5 skikkelig. Den ligger godt i hånda og med kameramodulen fikk jeg veldig godt grep når jeg skulle ta bilder:). modellen jeg testet var ikke helt smooth på zoomen dog men det var en pre profuction modell så regner med småbugs er fikset på endelig modell:)

Lenke til kommentar

Ja som sagt, så vil jeg se noe tester fra de større sidene som Anandtech osv før jeg gjør meg et inntrykk. 
Hele konseptet med de modulene er jo ganske genialt, problemet jeg ser er at det ikke er hotswap men man faktisk må skru av telefonen for å bytte? 
Blir spennende å se om dette er noe de bare prøver på G5 eller om dette er noe de vil fortsette med. 

Allways-on funksjonen drar jo rundt 20% i døgnet, det er jo ikke akkurat noe å skryte av. 
Batteriet er vel på 2800 mah? Og med SD820 er jeg spent på hvor lenge batteriet holder. Er jo bare å ta en titt på Samsung S7 med 820 vs exynos, og der er 820 en del dårligere på batterilevetid enn samsung sin egen brikke. 

Og jeg fatter ikke hvorfor de har en tykk sort samme rundt displayet. Det ser gammeldags og billig ut. 

Lenke til kommentar

Christoffero89:

Nyttig å lese dine erfaringer!

Har selv hatt LG G4 en periode. Det var en veldig bra telefon, så dette lover godt.

G4 har blant annet god antenne, men den har plastdeksel/evt. plast med skinn utenpå. G5 har jo metalldeksel, men det er en list med plast rundt telefonen, nettopp med tanke på signaler. Hva er ditt inntrykk av antennen på G5, sammenlignet med G4? 

Lenke til kommentar

De modellene jeg har testet hadde ikke simkort i seg men lg har hatt god antenne siden g2 så er ganske sikker på denne modellene har det og. Rundt ramma er det plast biter for å separere antenna.

 

Når det kommer til design var jeg og skeptisk i starten og tenkte hva i ##$#$ har de laget. Men etter å ha holdt den og brukt den litt så virker den ikke billig som han over påstår. Bildene og videoene rettferdiggjør ikke telefonens egentlig design.

 

Skjermen var god og fin. God å holde i og liker de beholdt knapp bak.

 

I tillegg vil jeg si at always on er mer praktisk på denne en s7 pga man kan se varsler fra alle programmer.

 

Den drar heller ikke 20% strøm over hele dagen da always on er av i lomma. Hvis du aldri går med telefon i lomma trekker den mye men jeg har min i lomma hele dagen så regner med at strøm sluker ikke er så ille. Testet bare g5 i noen timer så har ikke testet denne funksjonen

Lenke til kommentar

Stemmer. Jeg jobber i bransjen og har lekt endel med LG G5 pre produktion. På flere punkter foretrekker jeg den framfor s7

Tør jeg spørre hvilke punkter dette er? ☺

* Glem det, ser at du har svart ganske utfyllende rett før!

Endret av Zonda
Lenke til kommentar

De modellene jeg har testet hadde ikke simkort i seg men lg har hatt god antenne siden g2 så er ganske sikker på denne modellene har det og. Rundt ramma er det plast biter for å separere antenna.

 

Når det kommer til design var jeg og skeptisk i starten og tenkte hva i ##$#$ har de laget. Men etter å ha holdt den og brukt den litt så virker den ikke billig som han over påstår. Bildene og videoene rettferdiggjør ikke telefonens egentlig design.

 

Skjermen var god og fin. God å holde i og liker de beholdt knapp bak.

 

I tillegg vil jeg si at always on er mer praktisk på denne en s7 pga man kan se varsler fra alle programmer.

 

Den drar heller ikke 20% strøm over hele dagen da always on er av i lomma. Hvis du aldri går med telefon i lomma trekker den mye men jeg har min i lomma hele dagen så regner med at strøm sluker ikke er så ille. Testet bare g5 i noen timer så har ikke testet denne funksjonen

 

Takker for flott tilbakemelding!

 

Utseendet er visst bedre i virkeligheten enn på bilder, ja, etter det jeg har lest. 

 

Flott at ikke always on er på når den ligger i lomma. Det er vel gjerne en proximity sensor som styrer det. Uansett er ikke belastningen på batteriet større enn at det er til å leve med.

Lenke til kommentar

6.0 kan man forøvrig laste ned og flashe selv (offisiell firmware, selvsagt). Gjorde dette med min G3 for en måneds tid siden, og det funker helt lekkert :) Eneste minuset ved å gjøre det på den måten, er at telefonen må wipes, så du må ta backup av alt som må lagres fra internminnet. SD kortet forblir som det er.

http://www.droidviews.com/install-marshmallow-kdz-lg-g3-d855-using-flash-tool/

Lenke til kommentar

Ja som sagt, så vil jeg se noe tester fra de større sidene som Anandtech osv før jeg gjør meg et inntrykk. 

Hele konseptet med de modulene er jo ganske genialt, problemet jeg ser er at det ikke er hotswap men man faktisk må skru av telefonen for å bytte? 

Blir spennende å se om dette er noe de bare prøver på G5 eller om dette er noe de vil fortsette med. 

Allways-on funksjonen drar jo rundt 20% i døgnet, det er jo ikke akkurat noe å skryte av. 

Batteriet er vel på 2800 mah? Og med SD820 er jeg spent på hvor lenge batteriet holder. Er jo bare å ta en titt på Samsung S7 med 820 vs exynos, og der er 820 en del dårligere på batterilevetid enn samsung sin egen brikke. 

Og jeg fatter ikke hvorfor de har en tykk sort samme rundt displayet. Det ser gammeldags og billig ut.

 

Hei

Batteri test..

 

Ha en fin lørdagskveld

//Tage

post-370331-0-04367800-1458426055_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kunne godt tenke meg å prøve denne selv, men jeg reiser på sommerferie 7 April, så da får jeg den ikke i tide. Dumt at den ikke er tilgjengelig før jeg reiser.

Lenke til kommentar

Jeg begynner nesten å angre på at jeg bestilte G5. Ble "litt" revet med av dette kameragreiene som fulgte med... 6500 kr... Ikke lenge før den er nede i 4-5000 kr uten den modulen, og strengt tatt har jeg ikke bruk for den. Synd ikke Samsung Galaxy S7 er å få i flat variant med større skjerm OG bedre pris... :-(

Lenke til kommentar

Jeg begynner nesten å angre på at jeg bestilte G5. Ble "litt" revet med av dette kameragreiene som fulgte med... 6500 kr... Ikke lenge før den er nede i 4-5000 kr uten den modulen, og strengt tatt har jeg ikke bruk for den. Synd ikke Samsung Galaxy S7 er å få i flat variant med større skjerm OG bedre pris... :-(

Kameramodulen ligger på 69 dollar, aka ca 700 kr så 4000 kr tviiiler jeg på.

LG taper seg en del i verdi dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...