Gå til innhold

Den store LG G5 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo litt drøyt å bli paralysert før man selv har fått tafset på telefonen. og hvis det er en issue med den "sprekken" så blir nok lg ordnet det rimelig kjapt.

 

er spent på den kamera modulen. LG lager jo gode kamera, så skal jo yte rimelig bra for at man velder modulen før internt kamera.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen random test bilder jeg tok for litt over en time siden.

Første bildet er fra RAW, resten er rett fra mobilen.

Og siste bildet er downsized til 8mpix fra 16mpix da postimage.org maste på at bildet var over limit.. 

 

20160405_165506_RAW_convert.jpg
 
20160405_170722.jpg
 
20160405_170726.jpg
 
20160405_165552_Film9.jpg
Endret av Wps
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jo litt drøyt å bli paralysert før man selv har fått tafset på telefonen. og hvis det er en issue med den "sprekken" så blir nok lg ordnet det rimelig kjapt.

 

Hei

Spot on

 

Jeg er helt paff når jeg leser at noen faktisk avbestiller G5.

På grunnlag av noen dårlige "reviews". Av de 30+ "reviews" jeg har lest er 2-3 "negativt"

og de fleste er "pre-production preview" version av G5.

 

Nå er det opp til hver enkel og ta den avgjørelsen, men jeg forstår ikke den, er LG vi snakker om skulle noe være "feil" er jeg 110% sikker på ar de ordner opp.

Men jeg har rimelige gode kontakter som har prøvd G5 og INGEN har sagt noe negativt om den.

 

Angående at noen sier at den ikke er av metall, tull og tøv det blir som og si at en bil ikke er av mettal. Den har jo grunning, lakk og klarlakk.

Dette har LG gjort fordi LG vil at produktet deres skal få en estetisk og holdbar overflate finish på mobilen. IKKE for og spare penger eller lure noen. Er ikke en billig finish de har gått for.

 

Jeg har bestilt og skulle det mot all formodning være noe, hvet jeg at det blir ordnet opp i

av produsenten!

 

Jeg gleder meg noe fryktelig til jeg selv får ta lukte og kose med den.

Vist den var så dårlig kan jeg ikke forstå at den vant 33 priser på WMC 2016.

 

Så nå skal jeg nyte resten av min ferie og komme hjem til en flunkende ny G5.

Og sender en tanke til de som går glipp av en nyskapende mobil.

 

Ha en fortreffelig kveld alle!

 

Mvh

/ / Tage

 

Btw: Batteritiden er bedre på G5 en på G4..

post-370331-0-51658400-1459946981_thumb.png

post-370331-0-17868500-1460066238_thumb.png

Endret av Tage.T
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Går ikke å ta deg seriøs Tage beklager du er LG fan på din hals det er greit men problemet er at du ikke klarer å være objektiv kontra andre modeller da blir det i grunn bare håpløst... Har du sett bare 2-3 nagative videoer på youtube da syntes jeg du skal ta en sjekk til. En mer viktig ting er å lese tester også der er det enda mer negative eksperter og de er nøytrale et viktig punkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

LG G5 er ingen dårlig telefon, men en del designvalg er ikke helt gjennomtenkte.

 

Baksiden i "plastbelagt metall med lakk som inneholder metallpartikler", gir et litt billig inntrykk, og det er flere rapporter på buler/bulker i denne baksiden. Muligens en bi-effekt av at LG har valgt denne løsningen.

Skjermen har også svært tynt glass - om dette har noen negative sider annet enn at telefonen føles mindre solid er dog usikkert.

Batteritiden er jevnt over i tester av ferdig produkt og pre-produksjonseksemplarer dårligere enn hos f.eks Samsung galaxy s7 edge.

Jeg er ingen samsung fan - heller motsatt, men Samsung Galaxy S7 har jeg problemer med å finne særlig negative sider ved - utenom en absurd pris.

 

Sammenlignet med LG G4 syns jeg personlig det er et steg tilbake totalt sett, noe som er synd. Samsung trenger noe konkurranse på toppen ;)

 

Husk at mange testere får tilsendt telefoner fra produsent, da er det ofte vanskelig å skrive negativ kritikk av telefonen, man vil jo ikke risikere å ikke få tilsendt testeksemplarer ved å (rettmessig) kritisere de negative sidene for mye. Dette er noe man bør ha i baktankene nesten uansett hvilken test man leser.

Lenke til kommentar

Går ikke å ta deg seriøs Tage beklager du er LG fan på din hals det er greit men problemet er at du ikke klarer å være objektiv kontra andre modeller da blir det i grunn bare håpløst... Har du sett bare 2-3 nagative videoer på youtube da syntes jeg du skal ta en sjekk til. En mer viktig ting er å lese tester også der er det enda mer negative eksperter og de er nøytrale et viktig punkt.

Hei

 

"her we go again"

 

Fordi jeg har et favoritt merke har ikke jeg lov og utale meg.

Jeg har ikke nevnt youtube les hva jeg skriver!

Er på ferie så jeg orker ikke å forsvare all "fornuft"

 

Men jeg utfordrer deg og si hva jeg skrev som du ikke greier og ta seriøs.

Så fyr løs og jeg skal tite innom senere.

 

Btw: Har jeg iphone 6 Plus64GB og 5s, Samsung pro s2, Samsung s4.

 

Ha en fin fin kveld!

 

Mvh

/ / Tage

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Avbestillte og beholder heller Samsung s7 edge til det dukker opp noe bedre,sannsynligvis neste iPhone

Har Samsung s6, men i år hadde jeg bestilt en G5 etter jeg synes størrelsen var perfekt jeg bestilt G5 hos telenor.

Men jo mer jeg ser på det bildet av G5 jo mer sikker er jeg på avbestillingen av den er det rette. Så der blei G5 avbestilt. Kanskje jeg blir å angre, men jeg vet at s7 er et godt valg

Blir en ny Samsung s7 i dag. Så får vi se neste kontrakt år hva LG kommer med.

Synd jeg var rimelig innstilt på en LG G5 i år.

Hehe jeg angrer alerede....jeg vil ha Lgg5 gud kor rask jeg er på avtrekkeren har angret i hele dag

Tok kontakt med Telenor, men de har alerede sendt S7

kjøpt med abonnement hva gjør jeg nå..hører att s7 Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen. Mye negativ om den

På telenors kundevurdering siden.

Men hvordan retter jeg opp i dette når den er send.Hjelp

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uh! Første jeg fant på youtube...https://youtu.be/1Exi1eHSEFs.

 

Sier i grunn alt i tillegg har den dårlig batteri tid som ikke klarer en dag en gang. Den testen var en skikkelig deal braker for meg hun elsker G4 og var også imponert over LG V10 sier mye. Jeg følger Erica Griffin hun er svært dyktig og grundig og er oppdate hele tiden så henne tar jeg i hverfall seriøst. Tage jeg gidder rett og slett ikke å diskutere med deg det blir håpløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Avbestillte og beholder heller Samsung s7 edge til det dukker opp noe bedre,sannsynligvis neste iPhone

Har Samsung s6, men i år hadde jeg bestilt en G5 etter jeg synes størrelsen var perfekt jeg bestilt G5 hos telenor.

Men jo mer jeg ser på det bildet av G5 jo mer sikker er jeg på avbestillingen av den er det rette. Så der blei G5 avbestilt. Kanskje jeg blir å angre, men jeg vet at s7 er et godt valg

Blir en ny Samsung s7 i dag. Så får vi se neste kontrakt år hva LG kommer med.

Synd jeg var rimelig innstilt på en LG G5 i år.

Hehe jeg angrer alerede....jeg vil ha Lgg5 gud kor rask jeg er på avtrekkeren har angret i hele dag

Tok kontakt med Telenor, men de har alerede sendt S7

kjøpt med abonnement hva gjør jeg nå..hører att s7 Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen. Mye negativ om den

På telenors kundevurdering siden.

Men hvordan retter jeg opp i dette når den er send.Hjelp

 

Enkelt du returnerer den da du har 14 dagers angrefrist. Finner faktisk ikke en negativ kommentar på Telenor sin kundevurdering så hvor får du det i fra? Det er 5 kommentarer og alle ligger på 5 av 5 stjerner...

Endret av Jada-jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Avbestillte og beholder heller Samsung s7 edge til det dukker opp noe bedre,sannsynligvis neste iPhone

 

Har Samsung s6, men i år hadde jeg bestilt en G5 etter jeg synes størrelsen var perfekt jeg bestilt G5 hos telenor.

Men jo mer jeg ser på det bildet av G5 jo mer sikker er jeg på avbestillingen av den er det rette. Så der blei G5 avbestilt. Kanskje jeg blir å angre, men jeg vet at s7 er et godt valg

Blir en ny Samsung s7 i dag. Så får vi se neste kontrakt år hva LG kommer med.

Synd jeg var rimelig innstilt på en LG G5 i år.

Hehe jeg angrer alerede....jeg vil ha Lgg5 gud kor rask jeg er på avtrekkeren har angret i hele dag

Tok kontakt med Telenor, men de har alerede sendt S7

kjøpt med abonnement hva gjør jeg nå..hører att s7 Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen. Mye negativ om den

På telenors kundevurdering siden.

Men hvordan retter jeg opp i dette når den er send.Hjelp

Enkelt du returnerer den da du har 14 dagers angrefrist. Finner faktisk ikke en negativ kommentar på Telenor sin kundevurdering så hvor får du det i fra? Det er 5 kommentarer og alle ligger på 5 av 5 stjerner...

Takker "jada-jada" men hvordan blir det med abonnement?

Har vært Samsung fan mange år,men vil prøve noe nytt og en av grunnene er Tages innlegg her.

Virker som han har litt peiling på lg. og dette er jo en lg tråd for og få info om akurat lg

men ikke rart at jeg blir forvirret hadde lyst på en lg på grunn av størelsen og kamera.

Man skulle tro jeg leste "den store iphone tråden" blir totalt forvirra. Er ikke dette en lg tråd...Nei skulle aldri ha logget meg på i dag. ender vel opp med en Windows mobil..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Avbestillte og beholder heller Samsung s7 edge til det dukker opp noe bedre,sannsynligvis neste iPhone

 

Har Samsung s6, men i år hadde jeg bestilt en G5 etter jeg synes størrelsen var perfekt jeg bestilt G5 hos telenor.

Men jo mer jeg ser på det bildet av G5 jo mer sikker er jeg på avbestillingen av den er det rette. Så der blei G5 avbestilt. Kanskje jeg blir å angre, men jeg vet at s7 er et godt valg

Blir en ny Samsung s7 i dag. Så får vi se neste kontrakt år hva LG kommer med.

Synd jeg var rimelig innstilt på en LG G5 i år.

Hehe jeg angrer alerede....jeg vil ha Lgg5 gud kor rask jeg er på avtrekkeren har angret i hele dag

Tok kontakt med Telenor, men de har alerede sendt S7

kjøpt med abonnement hva gjør jeg nå..hører att s7 Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen. Mye negativ om den

På telenors kundevurdering siden.

Men hvordan retter jeg opp i dette når den er send.Hjelp

Enkelt du returnerer den da du har 14 dagers angrefrist. Finner faktisk ikke en negativ kommentar på Telenor sin kundevurdering så hvor får du det i fra? Det er 5 kommentarer og alle ligger på 5 av 5 stjerner...
☆☆☆☆☆

☆☆☆☆☆ 2 av 5 stjerner.

vefu

· 5 dager siden

Overfølsom skjerm + Edge = Mareritt.

Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen, dette sørger for at det du prøver å trykke/sveipe ikke blir registrert. Overfølsomheten sørger også for at det blir mye feiltrykking, som igjen ødelegger brukeropplevelsen.

 

Designet/materialet sørger også for at det er vanskelig å få mobilen til å ligge trygt å hånden. Siden man da prøver å få et godt grep, kommer man gjerne borti Edge (les første avsnitt).

 

Dette er utbredte problemer som ikke er spesielt for min mobil. Gjør research!

 

Hardware, bildekvalitet på skjermen, og spesielt kamera er fantastisk. Alle tester rundt om viser også til at dette er en meget god mobil. Resultatet er at man har en fantastisk mobil som man hater å bruke.

 

Hvor fornøyd er du med dekning til Telenor? Verken eller

# Hvor fornøyd er du med dekningen til Telenor? Verken eller

✘ Nei, Jeg anbefaler ikke dette produktet

☆☆☆☆☆ 1 av 5 stjerner.

Anonym

· 3 dager siden

Oppskrytt telefon.

Totalt umulig å håndtere med en hånd, glatt og uhåndterbar og dårlig meny. Skjermen reagerer for raskt, slik at det blir en rekke feil. Plassering av funksjoner er lite intuitivt. Men det verste er selve utformingen som er meget uhensiktsmessig for en telefon-

 

Hvor fornøyd er du med dekning til Telenor? Veldig misfornøyd

# Hvor fornøyd er du med dekningen til Telenor? Veldig misfornøyd

✘ Nei, Jeg anbefaler ikke dette produktet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Avbestillte og beholder heller Samsung s7 edge til det dukker opp noe bedre,sannsynligvis neste iPhone

Har Samsung s6, men i år hadde jeg bestilt en G5 etter jeg synes størrelsen var perfekt jeg bestilt G5 hos telenor.

Men jo mer jeg ser på det bildet av G5 jo mer sikker er jeg på avbestillingen av den er det rette. Så der blei G5 avbestilt. Kanskje jeg blir å angre, men jeg vet at s7 er et godt valg

Blir en ny Samsung s7 i dag. Så får vi se neste kontrakt år hva LG kommer med.

Synd jeg var rimelig innstilt på en LG G5 i år.

Hehe jeg angrer alerede....jeg vil ha Lgg5 gud kor rask jeg er på avtrekkeren har angret i hele dag

Tok kontakt med Telenor, men de har alerede sendt S7

kjøpt med abonnement hva gjør jeg nå..hører att s7 Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen. Mye negativ om den

På telenors kundevurdering siden.

Men hvordan retter jeg opp i dette når den er send.Hjelp

Enkelt du returnerer den da du har 14 dagers angrefrist. Finner faktisk ikke en negativ kommentar på Telenor sin kundevurdering så hvor får du det i fra? Det er 5 kommentarer og alle ligger på 5 av 5 stjerner...
☆☆☆☆☆

☆☆☆☆☆ 2 av 5 stjerner.

vefu

· 5 dager siden

Overfølsom skjerm + Edge = Mareritt.

Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen, dette sørger for at det du prøver å trykke/sveipe ikke blir registrert. Overfølsomheten sørger også for at det blir mye feiltrykking, som igjen ødelegger brukeropplevelsen.

 

Designet/materialet sørger også for at det er vanskelig å få mobilen til å ligge trygt å hånden. Siden man da prøver å få et godt grep, kommer man gjerne borti Edge (les første avsnitt).

 

Dette er utbredte problemer som ikke er spesielt for min mobil. Gjør research!

 

Hardware, bildekvalitet på skjermen, og spesielt kamera er fantastisk. Alle tester rundt om viser også til at dette er en meget god mobil. Resultatet er at man har en fantastisk mobil som man hater å bruke.

 

Hvor fornøyd er du med dekning til Telenor? Verken eller

# Hvor fornøyd er du med dekningen til Telenor? Verken eller

✘ Nei, Jeg anbefaler ikke dette produktet

☆☆☆☆☆ 1 av 5 stjerner.

Anonym

· 3 dager siden

Oppskrytt telefon.

Totalt umulig å håndtere med en hånd, glatt og uhåndterbar og dårlig meny. Skjermen reagerer for raskt, slik at det blir en rekke feil. Plassering av funksjoner er lite intuitivt. Men det verste er selve utformingen som er meget uhensiktsmessig for en telefon-

 

Hvor fornøyd er du med dekning til Telenor? Veldig misfornøyd

# Hvor fornøyd er du med dekningen til Telenor? Veldig misfornøyd

✘ Nei, Jeg anbefaler ikke dette produktet

 

Du skriver S7 ikke Edge......... Ang abn ring Telenor de hjelper deg med dette.

Endret av Jada-jada
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uh! Første jeg fant på youtube...https://youtu.be/1Exi1eHSEFs.

Sier i grunn alt i tillegg har den dårlig batteri tid som ikke klarer en dag en gang. Den testen var en skikkelig deal braker for meg hun elsker G4 og var også imponert over LG V10 sier mye. Jeg følger Erica Griffin hun er svært dyktig og grundig og er oppdate hele tiden så henne tar jeg i hverfall seriøst. Tage jeg gidder rett og slett ikke å diskutere med deg det blir håpløst.

 

 

Så klart er hun imponert over V10, hvorfor skulle det "si mye" at hun var det? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Avbestillte og beholder heller Samsung s7 edge til det dukker opp noe bedre,sannsynligvis neste iPhone

 

Har Samsung s6, men i år hadde jeg bestilt en G5 etter jeg synes størrelsen var perfekt jeg bestilt G5 hos telenor.

Men jo mer jeg ser på det bildet av G5 jo mer sikker er jeg på avbestillingen av den er det rette. Så der blei G5 avbestilt. Kanskje jeg blir å angre, men jeg vet at s7 er et godt valg

Blir en ny Samsung s7 i dag. Så får vi se neste kontrakt år hva LG kommer med.

Synd jeg var rimelig innstilt på en LG G5 i år.

Hehe jeg angrer alerede....jeg vil ha Lgg5 gud kor rask jeg er på avtrekkeren har angret i hele dag

Tok kontakt med Telenor, men de har alerede sendt S7

kjøpt med abonnement hva gjør jeg nå..hører att s7 Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen. Mye negativ om den

På telenors kundevurdering siden.

Men hvordan retter jeg opp i dette når den er send.Hjelp

Enkelt du returnerer den da du har 14 dagers angrefrist. Finner faktisk ikke en negativ kommentar på Telenor sin kundevurdering så hvor får du det i fra? Det er 5 kommentarer og alle ligger på 5 av 5 stjerner...
☆☆☆☆☆

☆☆☆☆☆ 2 av 5 stjerner.

vefu

· 5 dager siden

Overfølsom skjerm + Edge = Mareritt.

Skjermen er alt for følsom. Grunnet designet på mobilen kommer man ofte i kontakt med kanten på skjermen, dette sørger for at det du prøver å trykke/sveipe ikke blir registrert. Overfølsomheten sørger også for at det blir mye feiltrykking, som igjen ødelegger brukeropplevelsen.

Designet/materialet sørger også for at det er vanskelig å få mobilen til å ligge trygt å hånden. Siden man da prøver å få et godt grep, kommer man gjerne borti Edge (les første avsnitt).

Dette er utbredte problemer som ikke er spesielt for min mobil. Gjør research!

Hardware, bildekvalitet på skjermen, og spesielt kamera er fantastisk. Alle tester rundt om viser også til at dette er en meget god mobil. Resultatet er at man har en fantastisk mobil som man hater å bruke.

Hvor fornøyd er du med dekning til Telenor? Verken eller

# Hvor fornøyd er du med dekningen til Telenor? Verken eller

✘ Nei, Jeg anbefaler ikke dette produktet

☆☆☆☆☆ 1 av 5 stjerner.

Anonym

· 3 dager siden

Oppskrytt telefon.

Totalt umulig å håndtere med en hånd, glatt og uhåndterbar og dårlig meny. Skjermen reagerer for raskt, slik at det blir en rekke feil. Plassering av funksjoner er lite intuitivt. Men det verste er selve utformingen som er meget uhensiktsmessig for en telefon-

Hvor fornøyd er du med dekning til Telenor? Veldig misfornøyd

# Hvor fornøyd er du med dekningen til Telenor? Veldig misfornøyd

✘ Nei, Jeg anbefaler ikke dette produktet

Du skriver S7 ikke Edge......... Ang abn ring Telenor de hjelper deg med dette.

Takk for hjelpa, men nå blir det lg5. skrevet i stein

http://m.digi.no/tele-kommunikasjon/2016/04/05/feil-pa-flunkende-nye-galaxy-s7-edge

 

 

Så ut fra bildene til "Wps"tatt med g5 blir dette bra. håper på god vilje fra telenor nå☺

Så supert med forum med folk med kompetanse og er behjelpelig med og hjelpe.

skal isåfall slute og stole blindt på terningkast.

 

Ps:Takk for linken var flott info der

Mr.anonym blitt litt klokere nå har sendt pm og joina Takk☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg avbestille lg g5 da jeg har en splitter ny Samsung s7 edge og at nå da den har satt seg ikke er så halvgalen at jeg må bytte den ut i en mindre skjerm,mindre batteri og 'spesielt' design.

NB Samsung edge,,at den er overfølsom gjelder nok om du ikke har etui eller annen beskyttelse, hvem beskytter ikke telefonen de har blåst ei årslønn på......?

 

Jeg skal innrømme det med en gang. Jeg er ikke Samsung fan,overhodet ikke og de 2 lg telefonene jeg har hatt i senere tid har jeg elsket( g3 og g4)

 

Det kan være at g5 blir kjøpt senere, men pr dags dato i min situasjon er det satt på vent.

Uansett diskusjon her liker jeg meg egentlig best med siste/ største versjoner IPhone.

 

Jeg tror ingen kommer til å bli misfornøyde med sine g5 telefoner, jeg unner lg alt godt og har definitivt ikke kjøpt min siste lg mobil

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Jeg har hatt alle i G serien og har nå både G3 og G4 som jeg bruker selv. Er dog veeeeldig skeptisk til G5. Dette gjelder hovedsakelig byggekvaliteten og at knappene er flyttet til siden, noe som var en stor USP for G serien.

 

Tror nok jeg har kjøpt min siste LG inntil videre så får jeg heller ha G4 i skuffen slik at jeg kan ta den i bruk når suget blir for stort :-).

Litt befriende med en telefon i ekte skinn når alle går mot aluminium.

Lenke til kommentar

Blir bare mer og mer glad jeg hørte på de rette folka og gikk for g5.

Takker! Og alt ordnet seg hos telenor

flot kundeservice!

 

http://www.androidauthority.com/galaxy-s7-edge-overheat-683024/

 

Sitat:

"From the data to our initial question – do the Galaxy S7 and Galaxy S7 Edge overheat? The data clearly shows that both smartphones do indeed run hot during camera-based tasks"

 

Sitat:

"Taking averages of each smartphone across the various tests, we can see that the Galaxy S7 and S7 Edge rank lower than you might have expected, with the Nexus 6P, LG V10 and Galaxy Note 5 proving to be cooler on average."

Endret av Samsungnr1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...