Gå til innhold

Hvilket x99 hovedkort (Fremtidsrettet mot i7 68/69xx)?


chevyz28

Anbefalte innlegg

Siden x99 plattformen har vært på markedet en stund nå så er det kanskje noen typer som er nyere enn andre? De skal jo passe til i7 6850 cpu'ene også når de kommer. Hvilke er å anbefale i så måte? 

Ser at usb 3.1 er på de nyeste versjonene, men er det mer å se etter? 

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Siden x99 plattformen har vært på markedet en stund nå så er det kanskje noen typer som er nyere enn andre? De skal jo passe til i7 6850 cpu'ene også når de kommer. Hvilke er å anbefale i så måte? 

Ser at usb 3.1 er på de nyeste versjonene, men er det mer å se etter? 

 

X99 vil støtte kommende Broadwell-e cpuene, som vil komme med 10 kjerner toppmodell til forbrukerene. 

 

usb 3.1 er bare tilleggskort, så det ville jeg ikkje tenkt  så mye på. Det er også utrolig få enheter som klarer å maxe ut selv usb 3.0. Det finnes f.eks ikkje en eneste minnepinne som klarer noe særlig over 300MB/s sekvensiell skriv (ukomprimerbar data f.eks .mkv filer). Usb 3.0 klarer 450MB/s i praksis. USB 3.1 er vel oppe i 750MB/s som jeg har sett til nå.

 

Om du er ute etter å ha et x99 hovedkort, så ville jeg ha valgt et Asus hovedkort som passer lommeboka di, og har de funksjonene du vil ha. Vil du ha ALT, så velger du Asrock x99 ws 10GB, som faktisk har alt :p Har det selv, fordi jeg bruker det til 10GB lan jeg har hjemme.

Lenke til kommentar

Om du er ute etter å ha et x99 hovedkort, så ville jeg ha valgt et Asus hovedkort som passer lommeboka di, og har de funksjonene du vil ha.

Vil du ha ALT, så velger du Asrock x99 ws 10GB, som faktisk har alt :p Har det selv, fordi jeg bruker det til 10GB lan jeg har hjemme.

Trenger man virkelig noe så massivt som Asrock X99-WS-E/10E dersom man ikke har planer å kjøre noe mer enn 2-way SLI. Dette er vel hovedkortet for dem som ønsker å kjøre 3-way eller 4-way SLI i x16/x16/x16/x16.

 

Jeg har vanligvis kjøpt hovedkort fra Asus, men i det siste har jeg fått sansen for ASrock og kommer selv til å kjøpe ASRock Fatal1ty X99X Killer/3.1 snart. Jeg vurderte først ASRock Fatal1ty X99 Professional (+1000kr, +2000 for USB31 versjonen), men ettersom jeg kun skal kjøre 2-way SLI tenkte jeg det holdt med X99X Killer.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...