Gå til innhold

Tesla-eiere får gratis Spotify


Anbefalte innlegg

 

Dette er en av grunnene til at Tesla er så kult. Når funksjoner som Spotify og autopilot kommer som software-updates begynner det virkelig å bli kult! På tide at resten av bilindustrien tar seg sammen. Skulle bare ønske nettleseren ikke var så forbanna treg.

 

Hva er så spesielt med dette? Har jo telefonen min koblet opp mot anlegget i bilen min og trenger ikke spesialtilpassede apper for å få den musikken jeg vil.

 

Du misser jo poenget mitt fullstendig. Jeg sier ikke at Spotify i seg selv er så utrolig kult, men at de faktisk slipper funksjoner som autopilot og Spotify (med inkludert abonnement) som apper i etterkant er utrolig kult.

 

Om du stiller deg spørsmålet "hva er så spesielt med dette?" om at man får autopilot på bilen sin gjennom en software update etter man har kjøpt bilen har du tydeligvis HELT andre forventninger til en nybil enn meg. Jeg vet ikke om så mange andre bilprodusenter som gjør sånt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Dette er en av grunnene til at Tesla er så kult. Når funksjoner som Spotify og autopilot kommer som software-updates begynner det virkelig å bli kult! På tide at resten av bilindustrien tar seg sammen. Skulle bare ønske nettleseren ikke var så forbanna treg.

 

Hva er så spesielt med dette? Har jo telefonen min koblet opp mot anlegget i bilen min og trenger ikke spesialtilpassede apper for å få den musikken jeg vil.

 

Du misser jo poenget mitt fullstendig. Jeg sier ikke at Spotify i seg selv er så utrolig kult, men at de faktisk slipper funksjoner som autopilot og Spotify (med inkludert abonnement) som apper i etterkant er utrolig kult.

 

Om du stiller deg spørsmålet "hva er så spesielt med dette?" om at man får autopilot på bilen sin gjennom en software update etter man har kjøpt bilen har du tydeligvis HELT andre forventninger til en nybil enn meg. Jeg vet ikke om så mange andre bilprodusenter som gjør sånt i hvert fall.

 

Jeg ser det heller som at du har fått en bil i beta modus, der du er en levende testdukke.

Der er heller langt ifra alle biler som kan få dette som du så fint sier her, den er nødt til å være spesielt utstyrt og etter en viss årsmodell.

Andre bilprodusenter bruker som regel ikke kundene sine som betatestere, men har ansatt egne folk for det så kundene kan få en ferdig bil.

Lenke til kommentar

 

Dette er en av grunnene til at Tesla er så kult. Når funksjoner som Spotify og autopilot kommer som software-updates begynner det virkelig å bli kult! På tide at resten av bilindustrien tar seg sammen. Skulle bare ønske nettleseren ikke var så forbanna treg.

 

Hva er så spesielt med dette? Har jo telefonen min koblet opp mot anlegget i bilen min og trenger ikke spesialtilpassede apper for å få den musikken jeg vil.

 

 

Avhengig av hvordan det blir implementert, kan det gi bedre lydkvalitet enn hva en bluetooth-stream klarer. Det som er spesielt er at ingen andre bilprodusenter tilbyr dette til kunder som allerede eier, og nye kunder. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er ikke det jeg tenker på.

Du har allerede fått på plass tankegangen.

at jeg liker ett produkt jeg har brukt ganske mye penger på? Det er vell åpenbart..

Du får bruke all din tid på å misjonere og forkynne ditt ord om dette hellige merket da :)

Det gjør jeg heller ikke, finner jeg ett problem med bilen er jeg helt åpen om det. Men med ca 1 time i den har jeg veldig lite å gå på:)

Lenke til kommentar

 

Du misser jo poenget mitt fullstendig. Jeg sier ikke at Spotify i seg selv er så utrolig kult, men at de faktisk slipper funksjoner som autopilot og Spotify (med inkludert abonnement) som apper i etterkant er utrolig kult.

 

Om du stiller deg spørsmålet "hva er så spesielt med dette?" om at man får autopilot på bilen sin gjennom en software update etter man har kjøpt bilen har du tydeligvis HELT andre forventninger til en nybil enn meg. Jeg vet ikke om så mange andre bilprodusenter som gjør sånt i hvert fall.

Jeg ser det heller som at du har fått en bil i beta modus, der du er en levende testdukke.

Der er heller langt ifra alle biler som kan få dette som du så fint sier her, den er nødt til å være spesielt utstyrt og etter en viss årsmodell.

 

Jeg har da vitterlig ikke sagt alle bilene kan få det? Jeg er klar over at den må være nyere enn en viss årsmodell (ettersom det var da sensorene som trengs kom). Jeg ser ikke på det som at du er betatester bare fordi bilprodusenten fortsetter å utvikle ny teknologi og software også etter de har lansert bilen.

 

Andre bilprodusenter bruker som regel ikke kundene sine som betatestere, men har ansatt egne folk for det så kundene kan få en ferdig bil.

Igjen; å si kundene blir betatestere faller på sin egen urimelighet. Tesla har jo selvfølgelig egne betatestere som tester funksjonaliteten før de ruller det ut til flere tusen vanlige biler. Om du anser det som å være betatesting å få ny funksjonalitet er nok ikke Tesla bilen for deg. :)

 

Dersom du syntes det er negativt at bilprodusenten kommer med ny funksjonalitet via OTA software updates tror jeg du er i fåtall. Jeg vil anta folk flest syntes dette er veldig kult og flere jeg kjenner som eier en Tesla gleder seg til hver det kommer nye software updates. Ikke fordi de har bugs de vil ha fikset, men fordi de vil se hvilke nye funksjoner de har fått. Og det syntes hvertfall jeg er kult.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Dette er en av grunnene til at Tesla er så kult. Når funksjoner som Spotify og autopilot kommer som software-updates begynner det virkelig å bli kult! På tide at resten av bilindustrien tar seg sammen. Skulle bare ønske nettleseren ikke var så forbanna treg.

 

Hva er så spesielt med dette? Har jo telefonen min koblet opp mot anlegget i bilen min og trenger ikke spesialtilpassede apper for å få den musikken jeg vil.

 

 

Det er åpenbart både tryggere å lettere å ha integrerte apper i bilen med talestyring og ellers lett tilgjengelig knapper og inter-face for medie bruk.. 

 

 

Lettere enn å ha mobilen montert i en mobilholder? Er vel ikke vanskeligere å trykke på en mobil enn en annen skjerm........

En annen stor fordel er at bilens antenner normalt er bedre enn telefonens antenne. Bor du, som meg, i et dekningshull der moderne smarttelefoner ofte sliter, vil du sannsynligvis får mye bedre mottak på bilen.

 

Jeg merker for eksempel veldig stor forskjell på tradisjonell knappetelefon og moderne smarttelefoner.

Lenke til kommentar

 

 
En annen stor fordel er at bilens antenner normalt er bedre enn telefonens antenne. Bor du, som meg, i et dekningshull der moderne smarttelefoner ofte sliter, vil du sannsynligvis får mye bedre mottak på bilen.

 

Jeg merker for eksempel veldig stor forskjell på tradisjonell knappetelefon og moderne smarttelefoner.

 

 

Og nå som det ser ut til at de nye Teslaene er utstyrt med 4g så bør det iallefall være bra. Eneste som kan være ett problem er om de ikke har tilgang til offline lister, men det ser jeg på som garantert noe som vill komme i og med at det er tesla selv som betaler for trafikken. Bare tenk hva de må ut med for de som drar på europatur og streamer spotify i ukesvis! Mulig det allerede er der, men er ikke mange som har fått oppdateringen enda så det er lite info rundt hvordan den faktisk er. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...