Gå til innhold

Get øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Sjekket litt opp i det, de nye hastigheter gjelder alle på HFC og FTTH, alt som skal til er en reboot av modem/ONT. AE og gPon(..?) kommer men er ikke klart enda. Fant ikke stort mer når det kommer til ekstra opplasting på HFC, men ser for meg at enten så utgår produktet eller så øker det i takt med ned hastigheten. Mer info kommer i Januar ved lansering.

 

Stemmer også at S linja øker til 30, de av dere som ikke får ny hastighet etter reboot må nok bytte modem til Doc 3.0.

 

:)

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått raskere linje på bekostning av stabilitet, skjønte ikke hva som var feil før jeg leste denne tråden. Vet fra før at jeg ikke har optimalt signal inn, men 50 mbs har vært dønn stabilt, får håpe de sender ut noen nye modemer eller fikser problemet. Må restart alt flere dagen slik det er nå :(.

Lenke til kommentar

Har fått raskere linje på bekostning av stabilitet, skjønte ikke hva som var feil før jeg leste denne tråden. Vet fra før at jeg ikke har optimalt signal inn, men 50 mbs har vært dønn stabilt, får håpe de sender ut noen nye modemer eller fikser problemet. Må restart alt flere dagen slik det er nå :(.

 

 

Singalstyrke?

 

sjekk 192.168.100.1

Lenke til kommentar

 

Har fått raskere linje på bekostning av stabilitet, skjønte ikke hva som var feil før jeg leste denne tråden. Vet fra før at jeg ikke har optimalt signal inn, men 50 mbs har vært dønn stabilt, får håpe de sender ut noen nye modemer eller fikser problemet. Må restart alt flere dagen slik det er nå :(.

 

 

 

Singalstyrke?

 

sjekk 192.168.100.1

Mener du 192.168.0.1?, uansett så har GET tidligere sagt at det er svakt signal, så for håpe de fikser det.

Lenke til kommentar

 

 

Har fått raskere linje på bekostning av stabilitet, skjønte ikke hva som var feil før jeg leste denne tråden. Vet fra før at jeg ikke har optimalt signal inn, men 50 mbs har vært dønn stabilt, får håpe de sender ut noen nye modemer eller fikser problemet. Må restart alt flere dagen slik det er nå :(.

 

 

Singalstyrke?

 

sjekk 192.168.100.1

Mener du 192.168.0.1?, uansett så har GET tidligere sagt at det er svakt signal, så for håpe de fikser det.

 

Lit forskjellig fra modem til modem, jeg har rent modem uten noe  wlan eller voip funksjon der er det 192.168.100.1. Jeg måtte legge på en demper da mitt signal var for sterkt. 

Lenke til kommentar

 

Jeg har synkron hastighet allerede... Som sagt har jeg per i dag 100/100... Jeg får ikke startet fiber-modemet på nytt fra remote. Jeg er på jobb i usa i ihvertfall 4 uker til, men jeg er storforbruker av opplastning, så kunne godt tenkt meg 50% mer opp ASAP.

Men ja, jeg har huawei router, så hvis det du sier er sant, så burde routeren laste ned ny config når jeg restarter... Får spørre broren min eller moren min å restarte routeren.

 

får 97/97 på speedtest.

 

Ja, lurer på det samme, skal fibernettet også oppdateres? Virker som jeg fortsatt har 100/100.

 

AtW

 

 

Hmm, får prøve å boote om routeren en gang til, se om jeg får noe mer hastighet.

 

AtW

 

"Ulempen" med fiber, i alle fall i dette tilfellet er at det ofte er mer desentralisert enn Coax med tanke på noder og så videre, på eldre Active Ethernet (altså ikke GPON) tilkoblinger har ikke switchene nødvendig vis mer enn 100/100 porter så da må man nesten avvente til infrastrukturen i området oppgraderes, fikk du sms om at du ble oppgradert eller? jeg sitter på coax og fikk SMS mens kjenninger av meg på fiber ikke fikk det, sannsynlig vis på grunn av infrastrukturen i området da det var områder som ble utbygd med fiber for lenge siden.

Lenke til kommentar

Fikk noen sms om oppgradering, men har ikke fått noen oppgradering heller, uansett er ikke utstyret her så mange år gammelt, og jeg kan ikke skjønne at de er tette nok til å kun støtte 100mbit over fiber, er det engang mulig i disse dager? Uansett leveres det jo høyere enn 100/100 her, det er bare at jeg betaler for 100/100.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fikk noen sms om oppgradering, men har ikke fått noen oppgradering heller, uansett er ikke utstyret her så mange år gammelt, og jeg kan ikke skjønne at de er tette nok til å kun støtte 100mbit over fiber, er det engang mulig i disse dager? Uansett leveres det jo høyere enn 100/100 her, det er bare at jeg betaler for 100/100.

 

AtW

 

Du må huske at i mange områder ble det bygd ut fiber for 6-7 år siden, det blir vel litt den der "640K ought to be enough for anyone." greia.

Lenke til kommentar

 

Fikk noen sms om oppgradering, men har ikke fått noen oppgradering heller, uansett er ikke utstyret her så mange år gammelt, og jeg kan ikke skjønne at de er tette nok til å kun støtte 100mbit over fiber, er det engang mulig i disse dager? Uansett leveres det jo høyere enn 100/100 her, det er bare at jeg betaler for 100/100.

 

AtW

 

Du må huske at i mange områder ble det bygd ut fiber for 6-7 år siden, det blir vel litt den der "640K ought to be enough for anyone." greia.

 

 

Fiber med 100mbit var meningsløst utdatert for 6-7 år siden også, det var utdatert for 10 år siden også.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Fikk noen sms om oppgradering, men har ikke fått noen oppgradering heller, uansett er ikke utstyret her så mange år gammelt, og jeg kan ikke skjønne at de er tette nok til å kun støtte 100mbit over fiber, er det engang mulig i disse dager? Uansett leveres det jo høyere enn 100/100 her, det er bare at jeg betaler for 100/100.

 

AtW

 

Du må huske at i mange områder ble det bygd ut fiber for 6-7 år siden, det blir vel litt den der "640K ought to be enough for anyone." greia.

 

 

Fiber med 100mbit var meningsløst utdatert for 6-7 år siden også, det var utdatert for 10 år siden også.

 

AtW

Er det et av de oppkjøpte fibernettene (tidligere StarNordic, Smartcall e.l.) du er tilknyttet?

Lenke til kommentar

Vi har Get i vårt borettslag i Oslo, og jeg fikk også Sms om at de skulle øke hastigheten uten ekstra kostnad. 

Og nå ser det ut som at det er blitt gjort. Hadde 100 MBPS ned og 5 MBPS opp før.

 

I dag ser jeg det ligger på cirka 150 mbps ned og 15 mbps opp.

 

RjBEa2V6.jpeg

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg har fått ganske ustabilhastighet etter de oppgraderte til 150mbps. hopper mellom 60 og 115... får ikke 150 ned

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...