Gå til innhold

Get øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

 

Jeg har fått ganske ustabilhastighet etter de oppgraderte til 150mbps. hopper mellom 60 og 115... får ikke 150 ned

Bruker du trådløst? Isåfall, koble til med kabel og prøv igjen.

 

 

 

ja, men hvorfor skal det bli sånn nå, når det ikke har vært sånn før

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt 500 mbit fra canaldigital en del måneder, og hastighetene varierer noe mellom 300-500 mbit er ofte vanlig.

Særlig hvis jeg bruker kvantel\dataguard som server på speedtest.net

 

Men Get pleier ofte å gi stabilt hastighet aner ikke hvorfor.

Da de fleste større levrandører burde ha 1 gigabit hastighet eller mere.

 

Problemet dette er docsis 3.0

Docsis 3.1 burde være like rund gjørne så hvorfor ikke oppgradert direkte dit?

Get sine utstyr støtter vel rundt 200 mbit så kundene må vel bytte utstyr også der regner jeg med.

Lenke til kommentar

Problemet dette er docsis 3.0

Docsis 3.1 burde være like rund gjørne så hvorfor ikke oppgradert direkte dit?

Get sine utstyr støtter vel rundt 200 mbit så kundene må vel bytte utstyr også der regner jeg med.

 

DOCSIS 3.1 er jo et større løft og er ikke klart fra noen i Norge.

 

Skal du utnytte det fullt ut må forsterkere og splittere byttes, og det bør gjøres endringer på internkablingen.

 

Verdens første (?) kommersielle pilotbruker ble koblet opp i USA rett før jul.

 

Jeg har store forventninger til 3.1 men foretrekker at det rulles kontrollert ut. :)

 

 

Men hvis noen fra Get er tilstede på forumet så melder jeg meg gjeeeeeerne som pilotbruker for DOCSIS 3.1. :)

Lenke til kommentar

Samme her, vil gjerne teste docsis 3.1 er så ræva å betale 1000 kr måneden om man får bare 500 mbit ned og 50 mbit opp.

Burde minst ha vært 800 mbit ned og 200 mbit opp for den prisen, fiber er mye mere verdt en docsis 3.1.

 

http://homenet.no/fiber/fiber_fra_homenet/internett/

 

De har langt bedre priser en både GET\Canaldigital til sammen. Forstår ikke hvorfor.

Bayonette er mye bedre avtaler på borettslag avtaler.

 

Har du greie på utstyret til get som konkurrer mot Technicolor TC4210?

 

Synd for get brukere om de fremdeles må ha Get Box II eller får Get Box III

 

Det som er litt morsomt syns jeg:

 

http://www.dinside.no/918981/get-tester-ekstreme-bredbaandshastigheter

 

 

Den nye Docsis-standarden 3.1 blir nemlig offentliggjort i oktober i år, og deretter regner de med at det vil ta noen måneder før kabelmodemene er tilpasset den nye standarden.

– Rundt sommertid 2014 kan kabelmodemene til kundene våre leveres med 3.1, og i slutten av året vil vår infrastruktur kunne levere hastighetene 3.1 åpner for, sier Even Kristoffersen.

Tror heller vi sier sommertid 2016 (2017?)

 

 

Selv om høyere hastigheter nå er på vei, vil prisen sannsynligvis bli skyhøy. I skrivende stund koster 200 Mbps hos Get cirka 2500 kroner i måneden. Hva som skjer med prisene når 1 Gbps er et faktum er uvisst, men at det kan bli gjort justeringer i pakkene utelukkes ikke.

Tror prisen blir 1500 kr for 1 gigabit? Hva tror du? Basert på 500 mbit koster 1000 kr måneden.

Ikke langt i fra altibox sin pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd GET BOX II eller Cisco EPC3928 Da sistnevnte finner jeg:

Så regner vel begge må byttes ut for 500 mbit.

 

Hverken Get Box II, EPC3928 eller EPC3010 duger til 500 ned.

De støtter alle "kun" 440 mbps brutto med 8 x 8 MHz-kanaler nedstrøms.

 

Skal de shape abonnement på 500 mbit, bør jo leveransekapasiteten nedstrøms overstige dette.

 

Da er det vel Cisco EPC3940 som gjelder blandt de modemene Get bruker i dag.

880 Mbps brutto (16 x 8 MHz-kanaler) nedstrøms, oppstrøms som de andre modellene.

 

3940 er et "rutermodem" med moduler for ruting, Wi-Fi og IP-telefoni innebygget.

Men det kan også settes i "bridge mode", og fungerer da som et rent modem.

 

Specs for DOCSIS-delen på EPC3940 er vel å linje med Technicolor TC4210 som CDK benytter

 

Vil anta det etter hvert kommer en "Get Box III.I" :) med DOCSIS 3.1-modem når de ruller ut dette, inntil da tipper jeg de få (?) kundene som vil ha 500/50 må benytte separat modem. 

 

Det er jo ikke noe særlig poeng å sende ut førstegenerasjons 3.1 modem før de har større deler av nettet klart til 3.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...