Gå til innhold

Get øker hastigheten


Anbefalte innlegg

 

Spørsmålet her oppe var om Get leverer "hakkete" TV. Det gjør de IKKE.

 

Har du stans i videostreaming når du skrur på lyset hjemme så bør du sjekke installasjonen din. 

Vil heller tro du har en dekoder som stresser/pauser når det kommer støy via strømforsyningen.

Nå vet jeg canaldigital hadde i fjor trøbel med tvarkivet.

 

http://www.dinside.no/935135/problemer-med-tv-arkivet-til-canal-digital-kabel

 

Men kan være for get sin del, flere sliter med internett en TV.

https://nb-no.facebook.com/pages/Get/184191141609230

Da de får navnet "GET, the worst a man can get!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Spørsmålet her oppe var om Get leverer "hakkete" TV. Det gjør de IKKE.

 

Har du stans i videostreaming når du skrur på lyset hjemme så bør du sjekke installasjonen din. 

Vil heller tro du har en dekoder som stresser/pauser når det kommer støy via strømforsyningen.

Nå vet jeg canaldigital hadde i fjor trøbel med tvarkivet.

 

http://www.dinside.no/935135/problemer-med-tv-arkivet-til-canal-digital-kabel

 

Men kan være for get sin del, flere sliter med internett en TV.

https://nb-no.facebook.com/pages/Get/184191141609230

Da de får navnet "GET, the worst a man can get!"

 

 

Greit kjøper den. :)

 

Men "TV-Arkivet" til CD har lite med direktesendt TV fra Get som det ble spurt om her da. :)

 

At CD ikke har orden på løsningen sin er jo synd, da det er denne måten folk bruker "TV" på fremover.

 

Det er mye jamring rundt Get men for meg har det funka bedre enn noe annet de siste åra.

Stabilt og "nest best" etter det som teoretisk kan leveres her strøket (aktiv Ethernet).

 

En periode var Get/UPS i bakevja, og jeg foretrakk DSL. Det medførte det verste jeg har vært borti av oppfølging fra en tele/datakom-leverandør noen gang. Nemlig NextGenTel som presterte å selge DSLAM-kortplassen min til en annen kunde, så jeg måtte vente flere uker på tilkobling.

 

Exit NextGenTel, Enter Get.

 

Uansett om jeg er happy med Get (selv etter noe returstøy til tider) så hiver jeg meg over en hver anledning til å koble meg på en mer moderne og "clean" teknologi.

 

Gigabit-aksess over Ethernet levert via singelmodus? Ja takk, når som helst.

(Edit: og jobber med saken....)

 

Om det betyr at jeg ikke lenger har like stabil "TV" som Get leverer gir jeg personlig beng i.

Innhold på stor skjerm ser jeg kun via Apple TV, Chromecast browser eller fra lokalt media-arkiv/DVD/BD uansett.

Joda, jeg har Get-tuner men bruker den ikke så mye. Men "TV" er kanskje viktig for mange en stund enda.

Endret av inside_446486
Lenke til kommentar

Jeg har vært Get-kunde siden det het Janco kabel-TV og er stort sett fornøyd. Særlig de siste årene har det vært veldig bra og stabilt. Gjennom en tidligere jobb hadde jeg ofte kontakt med kabel-TV-kunder og hørte mange varierende erfaringer. Hos de fleste som klager på Get (og CD), så er problemet dårlig/gammelt kabelnett i bygget og/eller i området. Det "morsomste" er de som klager på dårlig stabilitet, men som ikke vil oppgradere eldre interne nett til moderne standard. Det var en noen få i borettslaget mitt som ikke var enig i oppgradering for noen år tilbake, men den investeringen gjorde at oppetiden ble tilnærmet 100% og alt fungerer som det skal (utenom brukerfeil).

Lenke til kommentar

Jeg har vært Get-kunde siden det het Janco kabel-TV og er stort sett fornøyd. Særlig de siste årene har det vært veldig bra og stabilt. Gjennom en tidligere jobb hadde jeg ofte kontakt med kabel-TV-kunder og hørte mange varierende erfaringer. Hos de fleste som klager på Get (og CD), så er problemet dårlig/gammelt kabelnett i bygget og/eller i området. Det "morsomste" er de som klager på dårlig stabilitet, men som ikke vil oppgradere eldre interne nett til moderne standard. Det var en noen få i borettslaget mitt som ikke var enig i oppgradering for noen år tilbake, men den investeringen gjorde at oppetiden ble tilnærmet 100% og alt fungerer som det skal (utenom brukerfeil).

 

Get er OK nok.

 

Nytt koaksnett hjelper nok mye. Her i blokka og området ble det oppgradert på slutten av nittitallet så vi har ingen problemer som skyldes dårlige kabler eller forsterkere.

 

Feilkilde nr. 1 her - returstøy - er jo heller ikke Get sin feil.

 

Det skyldes jo av og til at noen har kjøpt en "sjarmerende" gammel TV eller radio som og kobler den til koaks-kabelen. Vips har du en bredbåndet sovjet-støysender på kabelen, og ingen av naboene på samme segment får sendt en eneste Byte opp til CTMS.  Farvel bredbånd og filmleie. 

 

Når man da ikke får tak i luringene med TVen/radioen på dagtid kan det ta tid å eliminere problemet.

Heldigvis har man returfilter som i slike tilfeller monteres på droppet ned til de som støyer så det blir stille igjen.

 

Men det kan jo ta noen dager før man klarer å identifisere og eliminere støyen, spesielt hvis den kun står på om kvelden.

 

I disse dager er det loppemarked-tid og snart mulighet tid for litt returstøy på segmentet her igjen. Det hjelper jo at folk ser mindre TV, at det er færre som gjenbruker gamle TVer med billedrør og at FM-nettet snart slukkes. 

 

Forbud mot gamle TVer burde jo vært inkludert i borettslags-vedtektene:

Kobler du en gammel TV til koaksen må du ta trappevaska 18 måneder frem i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...