Gå til innhold

Get øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått oppgradert enda, men det kommer vel.. Hva slags teknologi har dere som har mindre opplastning enn ned? Jeg har 100/100 fra get, og er på fullt ut fiber (fiberen ligger helt til sikringsskapet i min egen leilighet).

Regner med jeg kan forvente 150/150?

HFC her. Der stanser det p.t. på 20 opp for de fleste og 50 hos noen få utvalgte kunder som betaler blodpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har synkron hastighet allerede... Som sagt har jeg per i dag 100/100... Jeg får ikke startet fiber-modemet på nytt fra remote. Jeg er på jobb i usa i ihvertfall 4 uker til, men jeg er storforbruker av opplastning, så kunne godt tenkt meg 50% mer opp ASAP.

Men ja, jeg har huawei router, så hvis det du sier er sant, så burde routeren laste ned ny config når jeg restarter... Får spørre broren min eller moren min å restarte routeren.

 

får 97/97 på speedtest.

 

Ja, lurer på det samme, skal fibernettet også oppdateres? Virker som jeg fortsatt har 100/100.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

M50 < M75: 75/15 mbp/s

L100 < L150: 150/15 mbp/s

XL200 < XL250: 250/20 mbp/s

 

Samme pris, samme utstyr. 

 

"Lansering" på de nye hastigheten er i midten av Januar en gang, men rullet ut for eksisterende kunder 16/17 Desember.

 

:)

Så vi får "mindre" verdi for pengne for de av oss som har ekstra ut ?

 

Jeg går regner med at ekstra opplasting øker i takt med ned hastigheten, vi får se ved "lansering" av de nye produktene i Januar. Jeg kan eventuelt se hva jeg finner ut imorgen.

 

Skal også se på forbeholdene ved fiber siden det skal bare være å restarte hussentralen for å hente ny konfigurasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

M50 < M75: 75/15 mbp/s

L100 < L150: 150/15 mbp/s

XL200 < XL250: 250/20 mbp/s

 

Samme pris, samme utstyr. 

 

"Lansering" på de nye hastigheten er i midten av Januar en gang, men rullet ut for eksisterende kunder 16/17 Desember.

 

:)

Så vi får "mindre" verdi for pengne for de av oss som har ekstra ut ?

 

Jeg går regner med at ekstra opplasting øker i takt med ned hastigheten, vi får se ved "lansering" av de nye produktene i Januar. Jeg kan eventuelt se hva jeg finner ut imorgen.

 

Skal også se på forbeholdene ved fiber siden det skal bare være å restarte hussentralen for å hente ny konfigurasjon.

 

Gjør gjerne det :)

jobber du i get? post-91067-0-73996400-1450633258_thumb.png

 

Før solgte de det som double opplasting, det er faktisk enda tegn til det på get.no. blir noe lite med 5 mer når basis er 15. 

Lenke til kommentar

30-40Mbps på wifi? Det høres ganske dårlig ut.

 

Livet med 150Mbps er digg. Nå kan jeg laste ned spill fra steam 50% raskere. Enda mer tid til å ikke spille dem. :D

Høres stusselig ut med så dårlig ytelse på wi-fi.

 

Med en 2 år gammel laptop og 2 år gammel ruter (802.11n over 5 GHz) får jeg glatt 180-190 Mbps gjennom to gipsvegger, et bad, en (fysisk) brannmur og et kjøleskap (!) Flytter meg bare nærmere ruteren hvis jeg skal flytte større filer, da ligger jeg nærmere 400 Mbps i ytelse, og der stanser det tydeligvis opp med det n-kortet jeg har i laptopen til jeg gidder å bytte det.

Lenke til kommentar

30-40Mbps på wifi? Det høres ganske dårlig ut.

 

Livet med 150Mbps er digg. Nå kan jeg laste ned spill fra steam 50% raskere. Enda mer tid til å ikke spille dem. :D

Ja, ikke særlig å skryte over når man har kabelhastighet på 100+, men normalt ligger wi-fi-hastighet noe under uansett pga plassering av modem/ruter og forstyrrelser av andre apparater. Likevel burde jeg nok ha hatt opp mot 70-90 i det minste. Men skal ikke klage. :p

Endret av Myst
Lenke til kommentar

 

30-40Mbps på wifi? Det høres ganske dårlig ut.

 

Livet med 150Mbps er digg. Nå kan jeg laste ned spill fra steam 50% raskere. Enda mer tid til å ikke spille dem. :D

Ja, ikke særlig å skryte over når man har kabelhastighet på 100+, men normalt ligger wi-fi-hastighet noe under uansett pga plassering av modem/ruter og forstyrrelser av andre apparater. Likevel burde jeg nok ha hatt opp mot 70-90 i det minste. Men skal ikke klage. :p

Her bør du sjekke utstyret. Dårlig ruter kanskje? Funker flott her med Asus RT-AC56. Sjekket med en billig laptop og fikk samme som kablet: 150/15 over 802.11n/5 GHz med ping på 1ms mot Get og 6 ms mot Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...