Gå til innhold

Get øker hastigheten


Anbefalte innlegg

 

Har GET L (150/15) 369,-/mnd. Funker greit det :)

 

Hvordan får du det til den prisen. er det ikke 599,-  for den?

 

Er vel en fellesavtale - mye rabatter å hente på å tegne en avtale som binder borettslag/sameie til Get i 3 år og oppover. 

 

Get er sikret mot at kunden stikker av - og kunden oppgir sin frihet mot litt lavere priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har GET L (150/15) 369,-/mnd. Funker greit det :)

 

 

Hvordan får du det til den prisen. er det ikke 599,-  for den?

Er vel en fellesavtale - mye rabatter å hente på å tegne en avtale som binder borettslag/sameie til Get i 3 år og oppover. 

 

Get er sikret mot at kunden stikker av - og kunden oppgir sin frihet mot litt lavere priser.

Er riktig dette. Betaler selv 350,- i mnd for 250/20.

Lenke til kommentar

 

 

Har GET L (150/15) 369,-/mnd. Funker greit det :)

 

Hvordan får du det til den prisen. er det ikke 599,-  for den?

 

Er vel en fellesavtale - mye rabatter å hente på å tegne en avtale som binder borettslag/sameie til Get i 3 år og oppover. 

 

Get er sikret mot at kunden stikker av - og kunden oppgir sin frihet mot litt lavere priser.

 

Wow for noe rabatter glad jeg ikke er kunde av get, http://www.bayonette.no/

eller homenet.no tenk bare hvor mye penger du ville spart om du hadde avtale med en av disse 1 gigabit\s til 300-400 kr måneden.

 

Trenger du under 200 mbit prøv heller å få det inkludert i borettslag prisen så kan du skryte av det. særlig om du bor i oslo.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har GET L (150/15) 369,-/mnd. Funker greit det :)

 

Hvordan får du det til den prisen. er det ikke 599,-  for den?

 

Er vel en fellesavtale - mye rabatter å hente på å tegne en avtale som binder borettslag/sameie til Get i 3 år og oppover. 

 

Get er sikret mot at kunden stikker av - og kunden oppgir sin frihet mot litt lavere priser.

 

Wow for noe rabatter glad jeg ikke er kunde av get, http://www.bayonette.no/

eller homenet.no tenk bare hvor mye penger du ville spart om du hadde avtale med en av disse 1 gigabit\s til 300-400 kr måneden.

 

Trenger du under 200 mbit prøv heller å få det inkludert i borettslag prisen så kan du skryte av det. særlig om du bor i oslo.

 

Prøv å få dem til å levere i et lite borettslag selv da, og se hvor langt du kommer. :)

 

Bayonette har en kul løsning, men er så små at de nesten kan ignoreres, og Homenet bygger ikke ut en meter med fiber i Oslo.

Lenke til kommentar

Dere med fiber fra Get, hvordan opplever dere stabiliteten på linjene?

 

De siste par årene har det vært veldig stabilt hos meg i Oslo.

Det var en periode for et par år siden der det var kapasitetsproblemer, typisk hver kveld mellom 19 og 23, men har ikke merket noe til dette de siste par årene.

Lenke til kommentar

Dere med fiber fra Get, hvordan opplever dere stabiliteten på linjene?

 

Vi gikk fra Altibox til Get her i borettslaget, stabiliteten er nok helt lik. Vi fikk mye bedre tv/internett løsning til en mye lavere pris.

Har 250/250 for 469,-

Genexis boksen de leverer er derimot noe drit. 

Lenke til kommentar

Logger jeg inn på min side hos Get står det 250/250, men resultatet sier noe annet. Måler med kabel direkte.

5008601160.png

 

Vi har en felles avtale med Get, men er jeg låst til den? Var fornøyd med 250/250 til 504,- men når jeg ser Bayonette har 1Gb til 499 var det ikke så supert lenger  :hmm:

 

Noen som vet om jeg kan bytte til andre leverandører når jeg først har fiber inn i leiligheten. Eller er den begrenset kun til Get?

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om jeg kan bytte til andre leverandører når jeg først har fiber inn i leiligheten. Eller er den begrenset kun til Get?

I utgangpunktet ja, men i praksis hvis du er villig å betale kan du avtale med styret å bytte internetlevrandør med mindre de har kontakt som sier ved brudd av avtalen må borettslaget betale bruddgebyr tilsvare utgiftene de vil ha for dette.

 

På en annen side må du antakelig betale kostnadene selv for etablering, det kan bli dyrt hvis det er 1 mil unna nærmeste fiber.

Så styret må i så fall velge selv om de kan gi deg tilatelse å bryte avtalen med get, men regn med du må over på bedriftavtaler eller slik hvis en internetlevrandør skal være villig å ha deg som kunde, ellers må de få flere å tegne kontakt i borettslaget.

 

Det er mulig å velge opennet.no der avtalen er mere fleksibel men det vil nok koste i form av høyere etableringskostnad. Da er man bundet til opennet men kan velge hvilken levrandør opennet støtter alt fra homenet og Bahnhof man håper dette blir løsning i fremtiden da fiberutbygging muligens ikke blir like høyt prioritert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ofte kan utstyr fra tidligere leverandører stå igjen, og beboere kan da velge dette i stedet.

Her jeg bor har borettslaget Canal Digital, men tidligere hadde de en leverandør som heter Hesbynett.

 

Gjennom Hesbynett får jeg fiber rett i leiligheten.

500mbit for 450 kr/mnd eller 1gbit for 750 kr/mnd.

 

Så du kan sjekke ut mulighetene for det!

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om jeg kan bytte til andre leverandører når jeg først har fiber inn i leiligheten. Eller er den begrenset kun til Get?

I utgangpunktet ja, men i praksis hvis du er villig å betale kan du avtale med styret å bytte internetlevrandør med mindre de har kontakt som sier ved brudd av avtalen må borettslaget betale bruddgebyr tilsvare utgiftene de vil ha for dette.

 

På en annen side må du antakelig betale kostnadene selv for etablering, det kan bli dyrt hvis det er 1 mil unna nærmeste fiber.

Så styret må i så fall velge selv om de kan gi deg tilatelse å bryte avtalen med get, men regn med du må over på bedriftavtaler eller slik hvis en internetlevrandør skal være villig å ha deg som kunde, ellers må de få flere å tegne kontakt i borettslaget.

 

Det er mulig å velge opennet.no der avtalen er mere fleksibel men det vil nok koste i form av høyere etableringskostnad. Da er man bundet til opennet men kan velge hvilken levrandør opennet støtter alt fra homenet og Bahnhof man håper dette blir løsning i fremtiden da fiberutbygging muligens ikke blir like høyt prioritert.

 

 

Det høres ut som en dyr affære. Om det bare var å bytte som det er å bytte mobilselskap hadde jeg gjort det. Nå er det ikke sånn at jeg MÅ ha 1Gbit linje. 250Mbit holder det. Tviler dessuten på at jeg klarer å overtale resten av nabolaget om at vi trenger mer enn 250 mbit :p Er bare sånne særinger som henger på diskusjon.no som ønsker slikt!

 

Ofte kan utstyr fra tidligere leverandører stå igjen, og beboere kan da velge dette i stedet.

Her jeg bor har borettslaget Canal Digital, men tidligere hadde de en leverandør som heter Hesbynett.

 

Gjennom Hesbynett får jeg fiber rett i leiligheten.

500mbit for 450 kr/mnd eller 1gbit for 750 kr/mnd.

 

Så du kan sjekke ut mulighetene for det!

"Dessverre" er dette nybygg så det finnes ingen andre enn Get

Lenke til kommentar

Fikk SMS fra Get før jul

 

 

Gladnyhet til deg i førjulstiden!

 

Nå har vi økt hastigheten på bredbåndet ditt fra 100 til 150 mbps. Du betaler det samme som før og abonnementet vil nå hete L 150. Det eneste du må gjøre for å få den nye hastigheten er å skru av og på modem ditt. Les mer om hvordan du får mest mulig ut av bredbåndet ditt på bit.ly/Getbbwifi.

 

God jul fra oss i Get.

 

Om noen av dere ikke har fått beskjed: står du som kontaktperson hos Get?

 

Om noen av dere ikke har fått hastighetsendring: har du en spesialavtale gjennom borettslag/arbeidsgiver o.l.? Har du restartet GET-boksen eller routeren som de leverer?

Lenke til kommentar

Om noen av dere ikke har fått beskjed: står du som kontaktperson hos Get?

Ja

 

Om noen av dere ikke har fått hastighetsendring: har du en spesialavtale gjennom borettslag/arbeidsgiver o.l.? Har du restartet GET-boksen eller routeren som de leverer?

Står 250 på min side, men ikke restartet modem/router! Skal testes når jeg kommer hjem

 

En liten avsporing. Gikk inn på linken du fikk i sms'n og leste litt nedover. La merke til at de kunne gi meg en gratis utgave av Norten Antivirus. Som de så fint sier selv

 

Best i test

Programvaren er blitt testet av PC World og VG i konkurranse med andre kjente sikkerhetsleverandører og ble der kåret til best i test! Les mer om VGs og PC Worlds test."

 

Måtte le når de linker til en test av Antivirus fra 2008! Litt flaut spør du meg

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Vi gikk fra Altibox til Get her i borettslaget, stabiliteten er nok helt lik. Vi fikk mye bedre tv/internett løsning til en mye lavere pris.

Av ren nysgjerrighet, hva mener du er bedre med Get sin leveranse?

Skal flytte snart, og der står valget mellom Get og Altibox, det fleste jeg har snakket med har vært mer fornøyd med Altibox.

Lenke til kommentar

 

Skal flytte snart, og der står valget mellom Get og Altibox, det fleste jeg har snakket med har vært mer fornøyd med Altibox.

Fleste velger altibox om du vil kunne velge utstyr (Mediaconverter selv) eller foretrekker 1 gigabit\s.

Bayonette har vel 10 gigabit\s utstyr mener jeg de har sagt og er billigere.

 

Liker du bedre tv er nok de fleste mest fornøyd med canaldigital\ GET.

 

Husk homenet og bayonette er langt billigere en de over på bredbånd, ha du mulighet å gå for de hvis du ikke kun trenger et sted mellom 50-25 mbit.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Vi gikk fra Altibox til Get her i borettslaget, stabiliteten er nok helt lik. Vi fikk mye bedre tv/internett løsning til en mye lavere pris.

Av ren nysgjerrighet, hva mener du er bedre med Get sin leveranse?

Skal flytte snart, og der står valget mellom Get og Altibox, det fleste jeg har snakket med har vært mer fornøyd med Altibox.

 

 

Borettslaget byttet fra Altibox til GET i mai i fjor. Betalte tidligere 549kr for 50/50 (eller 75/75) og tv inkludert i husleien. For å få PVR måtte jeg betale 330kr (eller noe sånt) for grunnpakken + 79kr for PVR. Med GET betaler jeg 99kr utover det som ligger i husleien for å få GET box II. 

 

Nå ser ikke jeg på tv så mye at det gjør noe, men jeg er fornøyd med det vi får fra GET. Høyere hastighet for en lavere penge er godt nok for meg :) 369,- for 150/150 eller 469,- for 250/250 som jeg har nå.

God service har de hatt også, selv om de har rotet litt (fikk 1mnd gratis i komp)

Endret av magio
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting. På Get sine sider står det at jeg har 200 Mb/s. Leser her, på tu.no og hører fra en kollega at det skal være oppgradert til 250 Mb/s. Måler når jeg kommer hjem. Får 180 Mb/s (fått det hele uka). Tar kontakt med Get via chat. De sier at jeg har 250 Mb/s, og skal ha hatt det siden jul. "Prøv å restart modemet". Jeg sier ok, gjør det ikke. Tester heller med speedtest på Firefox (har brukt Chrome alle andre gangene). Plutselig får jeg 500 Mb/s? Tester med Steam og der peaker det på 63 MB/s. Tester så med Chrome igjen og får 500 Mb/s der også. Hva faen. Er det Get som skrur opp hastigheten bare for å slippe maset mitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...